Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 11:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Marlene kirjutas:
Paragon25 ja Fjord40 on kaks ilusamat seeriapaati mida tean, aga mida mina ka tean!?
Me kõik oleme kusagilt mõjutatud...


Kusjuures veetsin hiljuti paar päeva koos Hanse ühe pealikuga ja oma üllatuseks kuulsin, et F40 on tõepoolest disainitud sama inimese poolt kelle sulest ka Wallipower pärit on.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 11:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Mulle sobib enim too Marlene selgete lihtsate vormide ja vana kokkupanek. Mekk on hea ja värske saanud. Kui aega leian, lõpetan ka skitsi ja saadan.
Huvitama hakkas, kuidas ja millises suunas Marlene variandi paadipikendus e ujumisisild sõiduomadusi mõjutab?

Edit: Puupaadil on ahtripeegli sügav avamine raskesti teostatav kuna küljed vajuvad laiali aga printsiibis oleks huvitav teada ikka platvormi mõju käigule.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 12:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Davy Jones kirjutas:
/ kuidas ja millises suunas /... / paadipikendus e ujumisisild sõiduomadusi mõjutab?/

/ Puupaadil on ahtripeegli sügav avamine raskesti teostatav kuna küljed vajuvad laiali /


Eiei Davy Jones,
ahtripeegelit sellel paadil sügavalt avada muidugi ei julge, ikka astud üle serva platvormile.
Platvormi ülemine tasapind on mul ahtripeegli servast 60cm allpool. Tavalise tooli kõrgus 47cm.
Kui on võimalik, siis artripeeglit vaid keskosast ca 15cm madalamaks või lihtsam - platvormi tõsta - et oleks hea arthipeegli servale (seljaga paadi suunas) istuda, jalad toetada platvormile ja õngitseda. Ankur vöörist sees.

Tavapärasest juurdepoogitud toruraamil puitrestiga platvormist erineb minu oma selle poolest, et platvormil on pidust otsaseinad, justkui paadi parda pikendused. Istud seal nagu ema süles.
Suurematel plastkaatritel tavapärane.
Platvorm lai, ca 1m, 7m paadist saab visuaalselt 8 meetrine.
Laial platvormil mugav kasvõi kahekesi kala rookida enne pannile panemist ja niisama veepiiril pikutada.
Platvormi raam ja reeling üks kokkukeevitad konstuktsioon.
Platvormi raami esiserv painutatud teraslatt vastu ahtripeeglit. Sika, poldid, seespoolt teine latt "seibiks".

Platvorm (mis selle asjanduse õige meretermin on?) peaks ka parasjagu nii kõrgel olema, et käigus paadil libiseb vesi alt läbi.

Miks ma sellest platvormist nii jahun?
Niipalju kui ma oma paadis võõrustanud olen, kipuvad külalised ilusa ilmaga alati sinna. Molutavad varbad vees, mõlemad käed hõivatud - ühes käes sigaret ja teises õllepurk.


Viimati muutis Marlene, Reede, 02 Nov 2012 12:41, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 12:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Blocketist leidsin igavese põneva koosluse, mis on vägagi sarnane mede kerele, törtsu vaid pikem. Robust + alumiinium = sigavinge tulem koos uhke radariga ;) 25 kõss sekke on ju ka paras naljahind... selle liigitaks tuima kalanäoga teemasse "odavalt rootsist".
Pilt
Pilt

Ja nüüd on Markile absoluutselt konkreetne küsimus ilma igasuguse häma ja ibata vastuses: räägi ausalt välja, palju maksab merealu kilo, selle valmislõikamine (koos arvutimehe tööga) ja keevituse ... sentimeeter? Egas siis vineer, lakk, liim, roostevaba, masinad, aeg - kõik siiski maksab. Seuhke asjandus tekitas minus mõtte alumiiniumist tekk + kuut, mis siis istutada puukerele otse tekkveegrile peale. Jäikuse mure on ka lahendatud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 15:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Haha :lol: , mis tähendab häma ja iba?

Ma arvan, et kui kuskil väiksemas ja vähemate üldkuludega värkstoas jutule saad, siis mingi 3...4K küsitakse küll. Kui ei küsita, siis öeldakse poole tegemise pealt, et eeee....raha sai otsa, juurde vaja... :) peale liitmistehet saad jälle sama tulemuse.

Ma'p oska keevituse sentimeetri hinda öelda. Paadiehituses müüakse konstruktsioone kilokaubana ja nikerdamist tunnitööna. Keevitusgaas ja traat jms mille mõõtmine läheks kallimaks kui asi ise maksab ( keevitaja käib ju paadi juurest paadi juurde, eksole. Pärast on nii, et istu sipelgapessa ja ütle milline neist konkreetselt kuhu ja mitu korda hammustas) on üldjuhul kõigil üldkuludes. Kilokaupa saab seliisesid töid kus on võimalik paar kilogi tunnis paika panna ja tunni kaupa siis selliseid kus vidin ei kaalu midagi aga aega selle tegemiseks kulub küll.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 15:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Haha :lol: , mis tähendab häma ja iba?

Ma arvan, et kui kuskil väiksemas ja vähemate üldkuludega värkstoas jutule saad, siis mingi 3...4K küsitakse küll.

See ongi "ibata": 4K oleks teenustöö, kus ainuüksi (eeldan alati 100% legaalset palka) töömeeste palk on oluline number. Seega tasub teha juba uurimistööd ja kalkulatsiooni, sest Mario on meil metallimees ja teistel püsivad ka muud tööriistad peale höövli ja liimipintsli käes ;) Selge, et alu keevitamine on pisut teine tegevus kui roostevaba või niisama plekk aga kes on ~25 aastat keevitanud, peaks pisukese harjutamise järel hakkama saama. Õigeid riistu saab alati ka rentida, kui omal olemas pole. Lõikamine ja painutamine on suurusjärk sama keerukas (võrrelduna roostevabasse muidugi) kui vineeril aga lõpptulem igal juhul hooldevabam ja tugevam.
Pigem mängida läbi kõik erinevad optsioonid eelkalkuleerides, sest puit ja vineer ei pruugi üldse tulla a'la 5-aastases perspektiivis odavam. Mis veel metallipõhiste asjade juures on hea: need ei vaja töötlemisel sooja ruumi. Igasugune puiduga mängimine, liimimine ja viimistlemine, aga ka klaasplast, tahavad suhteliselt kindlat temperatuuri keemia reageerimiseks.

Vaatsin seda ja seda müüjat- ütle nüüd Mark ausalt, mis peaks olema see täpne alumiiniumi mark ja kui paks? Või on veel mõni parem koht? Igal juhul tuleb ju hinda küsida sest Eestis on kombeks peamine asi salastada - äkki keegi kogemata tuleb, tüütab ja ostabki midagi :D Kus seda õnnetust siis...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 16:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Küsi lehte näiteks Ruukkist ja Metal Expressist. EN AW 5083 H111 ja 4mm paksu. 3mm oleks ka ok kajutiks, aga selle kokkuõmblemine on juba keerulisem. Lihtsalt veab kohutavalt ära. Talastuseks leiad Sapa Profiilidest L ja T profiile. Torud leiad ka sealt. Hind kõigub kõigil. Oleneb börsi seisust ( nagu vanasti valuutavahetus eksole ), ostukogusest ja ka profiilist või soovitud lehe mõõdust ning nende laoseisust. Isegi sellest kas keegi hulgiostja on parasjagu just tellinud või tellimas suurt rekkatäit.
Nii öelda kodus nikerdamisel võid vabalt kasutada elektrilis tööriistu mis on mõeldud puidu töötlemiseks. Seal hulgas ketassaage. Rällaka puhul viska terase kettad vahelt ära ja too poest alu kettaid.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 18:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Marlene kirjutas:
Trutta, Sa oled geenius!

Trutta, Muhv ja Mark,
pagana huvitav oleks näha Teie visoone.
Tõsiselt!


Kuna VIP-id :lol: said ära märgitud ja osaliselt geeniusteks tembeldatud, siis on mul nüüd karmavõlg :roll:

Kuna algtingimusteks on "paat niisama lahepeal tsillimiseks ja kalapüügiks" siis milleks seda kuuti sinna üldse vaja on? Tsillite tormi ja vihmaga ve? :?

Esitan oma versiooni hetkel suuliselt, kuna joonistamisandega on kehvasti ja ajaga ka pole kiita see nädalavahetus (järeltulev põlv peab sünnipäeva). A järgmine nädal joonistan pildi kokku....
Eest 1/3 ulatuses pealt kinni, umbestäpselt selle kolmandiku keskele eemaldatava kalastustooli alus ja kuskile keskjoonele toolist tahapoole astumiskindel taevaaken. Vahesein, selle külge tüürpoordi rool ja käigukang, keskjoonele tekkinud poolkajuti uks ja pakpoordi kaunis trepp esitekile.
Mootorikate disainida lauaks, langetavate laienduste-pikendustega. Taha U-sohva, koos astumiskohaga taha ujumisplatvormile, kas siis keskelt või nurgast.
U-sohva alla kastid või sahtlid, aku(d), kütusepaak jms.
Ja olekski kõik, sillimiseks väga bro ja sobib ka 2-3 mehega lanti/tonkat/tirku/jigi leotada.
Minimalistlik, praktiline, tsill ja grill. Päikesevarju võib veel peale paari kerge toruga pista, kui leekiv päike tahab naha maha võtta. Ja poolkajutisse saab ankrus olles õrnusehetkel peitu pugeda :wink:

Edit: Reelingutega saab mängida, vööri võib lisada pardinoka uputatava ankruga või ankruboksiga ja üht teist veel detaile vajaks viimistlust.
Tee, Priit, paar pilti "poolviltu ülalt-alla ja eest-taha ja tagant-ette" siis on mul lihtsam seda sisu visualiseerida. Enamus jääks ju parda varju külgvaates.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 23:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Trutta kirjutas:
/ Esitan oma versiooni hetkel suuliselt,/
/ poolkajutisse saab ankrus olles õrnusehetkel peitu pugeda /


Miki-VIP-Hiir Trutta ,
sõnaga,
hädal võib käia,
keppi peab tegema?
Kolmandik paati kinni. Selge pilt!

Teised "VIP"id vabandasid end suure töökoormusega 8) ja piirduvad teemas sirgeselgsetele spetsialistidele kohaste viidetega kaalujaotusele, direktiividele ja ainetihedustele (nt klaas).

Trutta, ära pungasta, kui Sa seda pilti rõõmuga ei tee siis ära tee.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Nov 2012 01:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
PriitV, ikka päris kaine peaga mõtlesid seda alumiiniumi!? Millega seda seestpoolt higistamise vastu kaetakse?
Alu/Vineer raskus 3+ korda (4mm <=> 12+mm).
13mm vineeri paned nurgast krepiga ja liimiga kokku. Mis Sa Aluga teed? Ideaalse keevise?
Ühte võõpad, teist ... millega katad seda kolisevat kummutit?

Hr. Alunaut kiidab muidugi heaks ja pakub, et 4mm on väga bró. Toestuseks (loe dekoratsiooniks) toredad L ja T profiilid...kuhu, sisse?

Et jube hea , et Alut saab ka kütmata kuuris teha? Robot oled või? Mis on küttepuu hind võrreldes vesi- või laserlõikusest tulnud Aluga?

Asi lõpeb nii, et asi saabki lõplikult valmis Alunaudis...

Mis arvutitöö PriitV- tee paar suvajoonist vastavates gabariitides pliiatsiga paberile ja küsi BSC-st vesi- või laserlõigatud 4mm MereAlu-detaili hinda...

Ps. samuti võid vineerpaneelid vesilõikuses välja lasta lõigata!
_________________________________________________

PriitV kirjutas:
Suhteliselt robustselt ja minimaalsete vahenditega aga mitte päris tartlaste jubekuutide kombel

Vaatasin lingatud alukuudiga paati ja juhe jooksis kinni - tahate tartlastele siis nüüd ette või taha panna?
.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Nov 2012 10:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Jep! Marlenel on õigus välja arvatud Alunaudis lõppemise osas. Me'p taha selliseid projekte endale siia kui just tööpuudus ei satu olema.

Aga lihtsalt teadmiseks, et tõepoolest alumiiniumkuudi puhul asi kesta tegemisega ei lõpe. Vineerkajuti puhul aga põhimõtteliselt piisab kestast endast. Kondensaat, müra, suvine päikeselõõsk, väljanägemine seespoolt jne . Palju asju mis tuleb veel lahendada ja ka teostada.

Minu isikliku arvamuse kohaselt on stich'n'glue meetod siin projektis parim võimalik ja lõpptulemus ka visuaalselt ilusaim.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Nov 2012 12:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Jälgin seda teemat siin juba tükk aega põnevusega.
Põhimõtteliselt on inseneriülessanne antud kõigepealt disaineritele pureda ning arutelu käib ümarate ja kandilisete aknaklaaside vahel. Seda kõike tehakse paadi külgvaate põhjal.

Panen ette, et lugupeetav reeder PriitV võiks teiste kipperlastega alustuseks läbi arutada paadi funktsionaalse poole. Tõesti, natuke on seda siin tehtud, aga suure õhinaga joonistatakse siiski külgvaateid :)

Seejärel, kui funktsioonid paigas, võiks seda olemasolevale kerele paigutama hakata. Konkreetne stilistika peaks siis haakuma olemasoleva paadi kerega. Haakuma tähendab siinkohal harmoneeruma, mitte et vanal paadil peaks kõik vanamoodi olema, võib ka moodne, ultramoodne olla, aga kunstisaali sobivaid irriteerivaid dissonantse ei ole erilist mõtet esemete disainis rakendada.

Praegune seis:
* Kere 7 x 2,6m, mänd
* Sisemootor asub paadi keskel
* Juhtimine vasemas pardas, kesklaevas
* Reederid on kõik 184 cm pikad
Planeeritud funktsioonid:
* Avar landiloopimise kokpit
* Mõnus chillimine lahel
* Beibede praadimine 8)
Reederi ettepanekud:
* Sisemootori kasti esisein vaheseinaks jäikuse lisamiseks
* Pääs vöörikajutisse paremast pardast

Lahtikirjutmist vajavad teemad, enne kui üldse mingit pilti nikerdama hakata:
* Paadi sõidupiirkond ja ulatus
* Inimeste arv pardal (sellest sõltub näiteks laua suurus)
* Kajuti funktsionaalsus (näiteks mitu magamiskohta)
* Ujumine, st pääs vette ja paati
* Kajuti lae kõrgus - selge see, et see sõltub funktsioonidest

Mõned mõtted:
* Nii lihtne, kerge ja odav kui võimalik. (Palun ärge saage valesti aru, see on minu meelest ühtlasi kõige ilusam ja funktsionaalsem.)
* Kui pardal on beibed, siis tuleks leida kajutis koht ka Porta Pottile. (Pole ju ka purje, mille varjus beibed hädal saaks käia.)
* Roolimehe iste (istmed). Ei seisa ju ometi roolis püsti?
* See kaetud / katmata kokpit sõltub paljuski paadi sõidupiirkonnast ja ulatusest. Pakun, et peaks olema võimalus kokpit katta, kuid lihtsasti, sest vihm on ju pigem erand: st mingi jäleda sajuga ju ikka hambad ristis merele naljapärast ei trügi.

PS, Alukuut tundus tõesti jahmatav suunamuutus. Marlene tõi enam-vähem kõik selle puudused välja ka. Hääletan kahe käega maha.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Nov 2012 15:41 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Vaatan, et siin on ikka väga imelikke kuvandeid pakutud, mis minu arvates sellise kerega absoluutselt ei sobi.
Ise pakuks midagi vanaaegses stiilis:
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Nov 2012 01:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Vootele, kas vana või vanaaegne? Mis on vanaaegne stiil?
Pilt kunagi Kalle Kuus'i siia foorumisse toodud tootjast:

Pilt

Roolimaja kujustus sarnaneb Sinu lingitud pildile.
Vana-, uus- või keskaegne? Mine võta kinni.

Eks ikka materjalides ja väikestes nippides asi.


Viimati muutis Marlene, Esmaspäev, 05 Nov 2012 17:10, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: pommikindel kandiline kolekast
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Nov 2012 14:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
kui nõnda edasi läheb, siis jõutakse pommikindla teraspaadini, nt nagu see:
http://www.boatquest.com/listing/26033/ ... ustom.html
mis väljast on selline:
Pilt
ja rooliratas on ainult valel pool
Pilt
ja ainuke koht nahapraadimiseks on varikatusel, sest mujale ei mahu:
Pilt
ja paadikere ilusad kurvid ongi kaotatud :lol:


Viimati muutis suwa, Teisipäev, 06 Nov 2012 02:43, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group