Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Nov 2012 14:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Aga ongi ju pealkirjas öeldud "vaba teema". Täitsa vabalt võib see teema käia kuitahes servast-serva. Iga idee on kulda- ja kaalumist väärt. Ainus kindel asi on ju hetkel see, et midagi kindlat pole ;) Ai, puidust kere ja tojoota diisel on ka kindlad.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Nov 2012 15:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
PriitV kirjutas:
Aga ongi ju pealkirjas öeldud "vaba teema". Täitsa vabalt võib see teema käia kuitahes servast-serva. Iga idee on kulda- ja kaalumist väärt. Ainus kindel asi on ju hetkel see, et midagi kindlat pole ;) Ai, puidust kere ja tojoota diisel on ka kindlad.


Eeldusel et see toojoota ka ringi käib ja auru sisse võtab :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Nov 2012 19:03 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Marlene kirjutas:
Vootele, kas vana või vanaaegne? Mis on vanaaegne stiil?
Pilt kunagi Kalle Kuus'i siia foorumisse toodud tootjast:
Roolimaja kujustus sarnaneb Sinu lingitud pildile.
Vana-, uus- või keskaegne? Mine võta kinni.

Jah, aga puudub see klassikaline lihtsus. Erinevaid kuute on eri kõrgustes ja laiustes. see Tallinna- tüüpi paadi kerekuju ja kajut on minu arvates täis seletamatut harmooniat või öelgem siis naiselikku ilu.
Kui pikk see kere üldse on? Pildilt tundub nii 6m kanti?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Nov 2012 20:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 10 Apr 2005 15:29
Postitusi: 94
Asukoht: Tallinn, Haapsalu, Topu
Pikkus 7,60 ja laius kõige laiema koha pealt roolimehe külje alt 2,63. Priit ei viitsinud pealtvaate pilti teha, aga küll needki tulevad.

_________________
Kuulan mida targemad mehed räägivad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Nov 2012 20:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Väheke vööris parrast tõsta ja...
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Nov 2012 22:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mis Sa ehitasid oma õue all juba 1:1 maketi valmis Priidu jaoks või??? 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Nov 2012 21:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
sander kirjutas:
Pikkus 7,60 ja laius kõige laiema koha pealt roolimehe külje alt 2,63. Priit ei viitsinud pealtvaate pilti teha


See kere mahutab ju täitsa mõnusa matka- ja igailmapaadi!
(NB: tagumised uksed)

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Nov 2012 23:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Säärane kähkukas kastiharjutus. Kaks lauda vööris tõstetud. Pehme 5cm maha lõigatud.
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Dets 2012 17:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Nordic Tugs 26 (8,76x2,89m - aastast 1980)

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Dets 2012 18:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
No hakkab vaikselt inglaste poole vedama jahh :)
Inglismaa on ju tuntud selle poolest, et paadid tuleb lihtsalt ilusaks juua :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Juul 2013 00:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
sander kirjutas:
Pikkus 7,60 ja laius kõige laiema koha pealt roolimehe külje alt 2,63. Priit ei viitsinud pealtvaate pilti teha, aga küll needki tulevad.

Vastab tõele ;) Ainult laius on täpselt 2.45, 18 cm on üks parras laiali vajunud. Ja palun, pealtvaate hädine pilt... sest no ei ole seal midagi ilusat vaadata!!!
Pilt
Ehk kui kaas"omanikuks" muutusin kusagil Portugalis olles, siis mulle Einbysse õuele veeti see minu Baskimaal oleku ajal. Ikka minu teadmata :lol: Sander/Mario lihtsalt "tõid asja ära". Aga vahet ju pole...
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Seega võtsin nüüd kätte ja tutvusin pisut selle suure puukolakaga. Lammutamise vahepeal.
Halb asi: tekki on ehitatud põhimõttel "don't try this at home" ehk ära tee kui ei oska!
Kasutatud on küll tehase tiigiplaate aga kogu teki paigldus vineerile (mille veekindluses ma kindel pole ja mis on osaliselt kipsikruvidega biimidele kruvitud :roll: ) on õudne Vesi on vahele läinud, kõik on üles pundunud, miidlilaua ja santekkide all on enamasti üldse tundmatu mögin etc....
Pilt
Tiigi eemaldan enam-vähem tervelt ehk juppidest saan teha peale iga liistu lahti lõikamist ja SIKAst puhastamist ning äkki ka paksusmasinas õhendamist midagi ilusat, näiteks Julia kokpiti katta vms. Üks liistuots oli vaid läbimäda, pildilt ka näha. Muidugi on punnide augud sees aga see on paratamatus.
Pisut on kannatada saanud ka ülemiste laudade ülaservad ehk ~5 cm tuleks pradaid madalamaks lõigata, siis saaks väga hea. On ka pragusid ja kaaresid on juba ennegi lapitud ja lisakaari kruvidega (need on õnneks AISI'd) paigaldatud aga üldjoontes saab kere täitsa kabedaks lugeda.

Hea pool: tegu on legendaarse ja pommikindla 80'te keskpaiga Toyota 2L-engine perekonna vabalthingava ja hammasrihmaga käitatava gaasijaotusajamiga 2446 kuubikulise 72 hobuselise ja 155 Nm momendiga õlipõletuskatlaga kas siis Hiluxi, Hiace, 4-jooksiku või Dyna varamust. Marineeritud on seda Bowmani 1974 aasta soojusvahetiga, sappa pistetud hetkel veel tundmatu hüdrokast ja kõik on tehtud korralikult! Viimane omanik on ka korralik olnud sest ilusti on kõik veetorud lahti tehtud ja kogu süsteem kuivaks lastud. Õlid nii mootoris kui katlas puhtad, kõik - nagu näiteks pump ehk gaas - liigub perfektselt (mida ei saanud Altamari perkins/bowmani kohta öelda) ja mul pole üldse kahtlust, et kõik see käivitub/töötab ka korralikult! Üldse on teki ehituse ja kogu mehaanika/ELEKTRI installide vahe selline, nagu ühte teinuks laps ja teist parimad spetsid. Mitte midagi ei saa ette heita ka kasutatud materjalidele, sest enamus nähtavast on tippkvaliteet (kes mõistab vaadata)!
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ainus "kahtlane" on sõuvõlli ja mootori joonde ajamise värk, sest leevendi on kannatada saanud aga see võib olla tingitud ka millestki muust nagu näiteks mädast/loksuvast kiilust-emapuust, kus sees on deidvuudi toru. Aga see pole probleem, täitepuidu loksumine oli meil teada ja naaskliga torkides emapuul pehmust veel ei tuvastanud. Seega on lihtsalt rihtimise värk... ja sõuvõll ise liigub mõnusalt pehmelt ning ilma loksudeta.
Merevee impellerpump on pistetud otse damperi otsa (esimest korda näen sellist lahendust!) ja seda hoiab paigal ehk korpust mittepöörlemas sisse-väljavoolu torud! Simpel? Pöörleb koos mootorigi võll ja kummitiivik korpuses sees, täitsa fenomenaalne lahendus. Enne mootori soojusvahetit läbib merevesi veel kastiõli jahutuse ja mootoriõli jahutuse. Auto exhaust on korralikult kuumuspeegeldiga kaetud ja kuiv ehk malmil roostekahjustusi pole.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ning nüüd mõne aja tagune "kuum teema" - juhtmete vajalik jämedus akudest tarbijateni!!!! Ei, need mustad "voolikud" ei ole voolikud vaid toitekaablid 3-meetrise distantsi läbimiseks akupakist tarbijani, milleks on siis starter! Spetsiaalselt panin neile peale "tüüpilise" kasutatava roosa juuksekarva, et vahe selgelt arusaadav oleks. Tegelikult on kaabli jämedus mõistetav ka filter-separaatori pildilt, kus need kütusevoolikute all olevad kummi"asjad" on needsamad peakaablid. Sellised kaablid PEAVAD olema laevas, kus me räägime mingistki tarbimisvõimsusest, siin siis diiselkatla käivitist võimsusega ~1500W.
Pilt

Sai siis pikk ja pildirikas postitus. Mis edasi, ei tea - mõtleme. Elektrivabas suvekodus sellist tööd ikak ette ei võta ja paat pole üldse pisike.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Juul 2013 17:24 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 29 Jaan 2004 10:02
Postitusi: 72
Asukoht: Kuressaare
Kas saaks otse eest ja tagant vaate ka? Palun :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Juul 2013 23:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 13 Apr 2004 19:23
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn/Soome
Olen selle teema juba mitu korda läbi lugenud, kuna mulle kohutavalt meeldib see mõte (tegelikult on omal natuke sarnane soov, ainult et alus peab olema kindlasti pikem ja rauast, tahaks samuti leida odavalt tooriku ja pealisehituse ise teha). Aga ka selle pikkus on just napilt paras. Ma võtaksin siin lähtekohaks heade arhitektide mõttekäigu, et esmalt peab loodav "asi" olema praktiline ja just praktilisuse antud raamidesse tuleb alles mahutada esteetiliselt ilus välimus. Sellepärast ma ei annagi soovitusi, vaid esitan pigem mõned mõtted, mida täpselt sama eesmärgi puhul ma ise kunagi veidi suurema alusega teha sooviksin.

1. Size matters, ehk siis ahtriosaga võiks midagi välja mõelda (juba soovitatu varemgi). Olen Soomes näinud selleks puhuks ka pontoonidel "järelkäru", mis tekitab üsna suure lisaruumi chillimiseks ja on stabiilsuse huvides ühendatud laevakerega pooljäigalt. Eraldi parv kipub jällegi eraldama seltskondasid, kuigi grupina harrastatavate tegevuste eesmärk on pigem ühendada inimesi. Mis oleks üldse eraldi sabas veetava parve suurimad puudused praktikas? Eeliseks vast see, et väiksema seltskonna puhul saab need "lisameetrid" maha jätta.
2. Chillima ei minda kehva ilmaga, seega võiks avatud tekki jääda nii palju kui võimalik (pealisehitis, mille otsa pole võimalik ronida, nii väike kui hädavajalik).
3. Praktika näitab, et näitsikud eelistavad ahtris meeste kõrval jõmisemisele vööritekil päevitamist - selleks peaks neil olema seal piisavalt ruumi ja see ruum peaks olema piiratud nii, et seal viibimine jätaks turvalise tunde (ei tekiks hirmu, et suurem laine kellegi üle parda viskab või parda piirete vahelt vette poetab). Vööri tasapind võiks olla päevitamise huvides sile, ehk siis eelistaksin sellist ja väldiksin sellist lahendust.
4. Merel kipub olema sageli tuuline ning pealisehitise ahtriosale võiks olla kerge vaevaga lisatav üks küljesein (sisuliselt vaid plaat veekindlast vineerist või nn telgiseinataoline poolik kapuuts, mis on mõeldud kasutamiseks vaid vajadusel, mitte igapäevaselt). Sarnane asi võiks olla ka vööris - ca poole meetri kõrgune sein teeb "seinataguse" meeldivalt tuulevaikseks ja nii tekib võimalus päevitada ka kerge tuulega, mis muidu poolpalja inimese kiirelt maha jahutaks. Suurenenud triivimine tuule tõttu ei oma merel kalastades reeglina eriti suurt tähtsust. Ja kuna chillimine tähendab sageli ka mingit kõrvaltegevust ning tähelepanu enda turvalisuse osas võib olla hajutatud (piltlikult öeldes ussi õnge otsa pannes), tasuks sellisel alusel mõelda veidi tõsisemalt igasuguste piirete osas, millest oleks ka mugav kinni hoida ja kuhu otsa tohib ennast ja alust vigastamata komistada.
5. Katusealune ruum, nagu ma aru saan, ei ole esmatähtis. See võiks mahutada ära väiksema seltskonna. Suurema seltskonna puhul, kui tõesti õnnestub plaanivälise vihmasaju kätte jääda, peaks saama siis mahutada kiirelt lahtirullitava lisakatuse alla, nagu siin keegi juba välja pakkus. Statsionaarne suur pealisehitis võtaks muidu ära ruumi kas eest või tagant ja eks siin peab peremees ise teadma, kumb merenautijate seltskond rohkem ruumi vajab, kas roolist ees või tagapool end sisse seada armastavad tegelased.

Ehk siis need oleks mul endal lähtekohad enne disainile mõtlemist, mille kohta on samuti kriitika oodatud, kuna ükskord ehitama asudes ei tahaks seda hiljem ümber tegema hakata. Ja eks ka minu mõtted on pigem toored veel, kuna mul puudub oskus kujutada ette valmis asja tööga alustades, meeldib teha ja disainida kõike töö käigus, kui reaalne objekt on juba silme ees ning igast nurgast sõrmega üle silitatud.

Tunnen veel huvi, mille abil ja kui vaikseks selline diiselmootor on seal võimalik saada? Ja kas tillukese päramootori kujul mingi abimootor kah tuleb? Näiteks landivedamiseks peab tilluke mootor oma väikese kruviga üsna palju tööd tegema ja tekitab tänu sellele ohtralt mulle, mis kalu ligi meelitab - põhjus, miks ma ise võimalusel just abimootoriga lanti vean.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group