Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 83 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Meremees vaatab
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2012 23:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Dets 2010 13:47
Postitusi: 209
Ma otsisin teemat, kus pakutaks huvitavaid filme merenduse teemadel, aga ei suutnud leida. Kui see teema on olemas, siis andke teada ja Kipper võib selle postituse ära kustutada.
Igaljuhul mulle väga meeldib teema "Meremees loeb" ja sealsete soovituste järgi on palju lihtsam põnevaid raamatuid leida. Sama võiks ju ka filmide kohta olla.

Ise pakuksin huvitavaks vaatamiseks:

Kaitseingel
Kevin Costner ja Ashton Kutcher peaosasades.

EDIT: Oi pagan leidsin sellise teema nagu "Väikelaevandus filmimaailmas".
Seal palju filmisoovitusi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Dets 2012 20:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Tormi Vennad.

Lugu sellest kuidas EML kaubalaev Mohni päästis tormisel vahemerel prantslastest purjetajad ja nende koera. 32 aastat hiljem, kui raudne eesriie oli kadunud, leidsid päästetud oma päästjad taas üles.

http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=134672

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Dets 2012 21:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1231
Asukoht: Rammu / Kopli
Võtame mõned ajaloolisemad:

"Kalurid" aastast 1936 http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1356722358

"Hülgepüük" aastast 1938 http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1333439683


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Tuulega sildumine.
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Mär 2013 20:58 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Vaatamiseks ja arupidamiseks üks klipp: Tuulega sildumine Vahemere stiilis:


Ootaks selles klipis toimuva kohta õpetlikke arvamusi!

...ilma tuuleta sildumine Vahemere stiilis... :lol:

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Viimati muutis Kalle Kuus, Esmaspäev, 08 Apr 2013 17:22, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Mär 2013 12:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Lühidalt - IPS

Aga jättes pod-drive'i kõrvale - sellisel laeval ei ole ahtripõtkurit !?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Mär 2013 14:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Hoolimata kõigist põtkuritest ja podidest sellise tuulega sellisesse prakku pugemisel ja eriti veel sellise rahvarohkuse juures - OTSAD.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Mär 2013 14:56 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Kas mulle tundus või nad saidki edukalt selle emalaeva sinna silguks pressitud?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Mär 2013 15:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Said küll.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Mär 2013 15:59 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Mis juhtus klipi 1.16 minutil ja 2.05 minutil?
Nagu näete, kandis tuul aluse mõlemal korral kai ääres seisvate aluste vööriotstesse! Mõlemast olukorrast tuli välja tulla ahter ees, muidu oleksid vööriotsad võinud sõukruvidesse minna!
Millest siis selline tuuletriiv? Eks ikka väikesest süvisest ja suurest purjepinnast ülalpool veeliini! Samuti oletan, et vööri thrusteri võimsust jäi sellise tuule puhul väheseks ja tundub, et ahtri thruster puudus hoopis!
Kahtlustan, et vööri thruster on elektriline (tööaeg max 7 sek), mitte suurema võimsusega ja pikemalt töötada saav hüdrauliline!
..."oleks" on paha poiss, aga mina oleks tulnud rohkem vasakust servast, nagu nad hiljem seda ka teevad...
Klipi 3.06 minutil uuele katsele! Mis oli selle katse puhul oluline?
Miks nad pidid "pugema" vahele? Miks nad ei saanud tulla visuaalselt paistvale vabale kohale?
Millised on arvamused?

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Mär 2013 17:07 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Mina nägin videolt küll, et ahtris justkui midagi külje peale pressiks teatud tingimustes. Video lõpupoole enam seda miskipärast näha ei ole.

kaikohad ikka nimelised-numbrilised. Ju ei viitsitud pärast ümber parkimisega tegeleda.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Mär 2013 20:23 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Veebr 2013 14:07
Postitusi: 107
Tahaks loota, et keegi ei pea sarnasesse olukorda sattuma, eriti veel raskesti manööverdatava laevaga.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fFWHlFZEm3M&feature=youtu.be[/youtube]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 27 Mär 2013 09:22 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
AndresA kirjutas:
Mina nägin videolt küll, et ahtris justkui midagi külje peale pressiks teatud tingimustes. Video lõpupoole enam seda miskipärast näha ei ole.

kaikohad ikka nimelised-numbrilised. Ju ei viitsitud pärast ümber parkimisega tegeleda.

...arvan, et ahtri elektrilisel thrusteril lülitus välja lihtsalt tõmberelee, sest thrusterit hoiti töös rohkem, kui selleks ette nähtud ja tekkis ülekuumenemine! Mulle Marielli pealt väga tuttav olukord! Seepärast:
tuleb üle 60 jalastel madala süvisega alustel juba ehituse käigus tellida ja paigaldada peale tehases, hüdraulilise mootoriga vööri ja ahtri thruster! Need on alati võimsamad ja nendega saab pikemalt töötada, kui elektrilistega... mõlema sõukruviga töötamine üks edasi ja teine tagasi käigul, oleks piisavalt riskantne teiste ligidal asuvate aluste vööriotste pärast!
... nüüd klipi 3.06 minutil toimunust:
Mindi uuele katsele! Sõideti suhteliselt kaugele tagasi sadamasuusse - seda selle jaoks, et hinnata uuesti tuult ja, et saada tagasi kontroll aluse üle! Selline alus on paremini juhitav ja talub paremini tuule triivi, kui ta omab stabiilset käiku! Mingil juhul ei tohi hakata eelnenud olukorras "rapsima" thrusterite ja peamasinatega ühe koha peal, see lõppeb alati mingi halva asjaga...
... minu arvamus sildumisest kitsasse vahesse:
vahemere stiilis sildumisel on see täiesti võimalik, sest aluste vööriotsad, mis tulevad basseini põhjas asuvate kindlate betoonankrute küljest, annavad niipalju "mängima", et naaberalused teevad iseenesest "vaheletrügijale" ruumi... siinkohal peab nimetama seda, et sellise manöövri jaoks on vaja arvukamat meeskonda, kes töötaksid mõlemas poordis vendritega... kahekesi koos kokaga, ei maksaks sellist asja tegema hakata, pärast tuleb kõvasti rahakotti kergendada... :lol: !
... miks see alus ei saanud silduda vabale kohale:
tuuletriiv oleks olnud niivõrd tugev, et kõige parema tahtmise juures, poleks meeskond nii kiiresti suutnud vööriotsa veest välja ja vööri kinni saada... ja alus oleks vööripoolt hakanud ära triivima - siin olukorras oli ohutum pugeda vahele kitsasse vahesse, sai "liugu" lasta mööda alltuule oleva aluse poorti!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 27 Mär 2013 13:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Nende elektriliste põtkuritega on selline lugu, et neid on väga palju ka selliseid mida võid käiata kuni mahapõlemiseni :)

See, et Sul on aegrelee seal kuskil vahel, on lihtsalt targalt ehitatud süsteem, et vältida kurja kliendi tagasitulekut ja mahapõlenud põtkuri või paadi pärast protsessimist. AGA ka eletrilist saab paigaldada nii, et sellega saab pikalt-pikalt vuristada. Ehitamisel tuleb lihtsalt korralikult ja tähelepanelikult välja arvutada juhtmete ristlõiked ja kasutada parimaid võimalikke kaableid. Kui pisut üle ka dimensioneerida, siis saab piiranguks lihtsalt aku ramm ja mahtuvus. Fred 25 peale paigaldame standardis näiteks sellise Engbo vöörika millega saab (vist) lõpmatult vispeldada. Kaugus akudest umbes 5m, kaablipikkused 7m kanti ja ristlõige min 75mm2. Ma olen oi-oi kui palju näinud ka selliseid installe kus on veetud samasugustele jurakatele 25...35mm2 kaabliga voolud kägistades ära mootori võimsuse ja pöörlemiskiiruse ning tekitades ka tuleohtu. Või noh, tegelikult on minu enda silme all üks laevuke ka paksu suitsu mattunud vöörika juhtmete punasekslaskmise tagajärjel. Ei olnud õnneks minuga seotud paigaldus, aga pilt oli lühidalt öeldes jube ja paaniline. Tulekahju, triiv ja tuul. Pole eriti hea kombinatsioon. Hüdraulilise peale tasub mõelda alates 40 jalastest sõidukitest. 50 ja pluss jalase puhul mina näiteks enam üldse ei mõtlegi, seal on mul juba automaatselt hüdraulika kasuks otsustatud. Aga leidub ka teisi arvamusi. Näiteks JM60 on elektriline kuna purjekate peal on suht väikeste peamasinate tõttu hüdraulika võrreldes mootorpaadiga märksa rohkem lisaraha nõudev ja lisakaalu tekitav asi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Kuunar "Athose" lugu...
PostitusPostitatud: Laupäev, 06 Apr 2013 08:21 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Täna, kell 15.30 Nautical Channel`i pealt pooletunnine video: "Royal Langawi International Regatta", mis näitab Holland Yachtbouw poolt kuunar "Athose" ehtamise lugu...
...hommikul kell 08.30 juhtusin poolele peale... :lol: !
Kell 12.30 ..."Royal Langawi International Regatta" on nüüd asendatud programmis
õige nimega "Athos"...
...igatahes väärt vaadata!


...veel leide "Ahosest"...


_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Lüüsimisest.
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Apr 2013 17:43 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Üks tore, prantsuse stiilis lüüsimise video...

vot nii... :lol: !

...vot nii ... :lol: 2

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Viimati muutis Kalle Kuus, Teisipäev, 09 Apr 2013 20:45, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 83 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 20 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group