Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Meremees vaatab
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=13&t=7191
1. leht 6-st

Autor:  Tan121 [ Kolmapäev, 14 Nov 2012 23:38 ]
Teema pealkiri:  Meremees vaatab

Ma otsisin teemat, kus pakutaks huvitavaid filme merenduse teemadel, aga ei suutnud leida. Kui see teema on olemas, siis andke teada ja Kipper võib selle postituse ära kustutada.
Igaljuhul mulle väga meeldib teema "Meremees loeb" ja sealsete soovituste järgi on palju lihtsam põnevaid raamatuid leida. Sama võiks ju ka filmide kohta olla.

Ise pakuksin huvitavaks vaatamiseks:

Kaitseingel
Kevin Costner ja Ashton Kutcher peaosasades.

EDIT: Oi pagan leidsin sellise teema nagu "Väikelaevandus filmimaailmas".
Seal palju filmisoovitusi.

Autor:  Mark [ Reede, 28 Dets 2012 20:09 ]
Teema pealkiri: 

Tormi Vennad.

Lugu sellest kuidas EML kaubalaev Mohni päästis tormisel vahemerel prantslastest purjetajad ja nende koera. 32 aastat hiljem, kui raudne eesriie oli kadunud, leidsid päästetud oma päästjad taas üles.

http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=134672

Autor:  kussu [ Reede, 28 Dets 2012 21:20 ]
Teema pealkiri: 

Võtame mõned ajaloolisemad:

"Kalurid" aastast 1936 http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1356722358

"Hülgepüük" aastast 1938 http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1333439683

Autor:  Kalle Kuus [ Esmaspäev, 25 Mär 2013 20:58 ]
Teema pealkiri:  Tuulega sildumine.

Vaatamiseks ja arupidamiseks üks klipp: Tuulega sildumine Vahemere stiilis:


Ootaks selles klipis toimuva kohta õpetlikke arvamusi!

...ilma tuuleta sildumine Vahemere stiilis... :lol:

Autor:  Marlene [ Teisipäev, 26 Mär 2013 12:35 ]
Teema pealkiri: 

Lühidalt - IPS

Aga jättes pod-drive'i kõrvale - sellisel laeval ei ole ahtripõtkurit !?

Autor:  Mark [ Teisipäev, 26 Mär 2013 14:06 ]
Teema pealkiri: 

Hoolimata kõigist põtkuritest ja podidest sellise tuulega sellisesse prakku pugemisel ja eriti veel sellise rahvarohkuse juures - OTSAD.

Autor:  AndresA [ Teisipäev, 26 Mär 2013 14:56 ]
Teema pealkiri: 

Kas mulle tundus või nad saidki edukalt selle emalaeva sinna silguks pressitud?

Autor:  Mark [ Teisipäev, 26 Mär 2013 15:08 ]
Teema pealkiri: 

Said küll.

Autor:  Kalle Kuus [ Teisipäev, 26 Mär 2013 15:59 ]
Teema pealkiri: 

Mis juhtus klipi 1.16 minutil ja 2.05 minutil?
Nagu näete, kandis tuul aluse mõlemal korral kai ääres seisvate aluste vööriotstesse! Mõlemast olukorrast tuli välja tulla ahter ees, muidu oleksid vööriotsad võinud sõukruvidesse minna!
Millest siis selline tuuletriiv? Eks ikka väikesest süvisest ja suurest purjepinnast ülalpool veeliini! Samuti oletan, et vööri thrusteri võimsust jäi sellise tuule puhul väheseks ja tundub, et ahtri thruster puudus hoopis!
Kahtlustan, et vööri thruster on elektriline (tööaeg max 7 sek), mitte suurema võimsusega ja pikemalt töötada saav hüdrauliline!
..."oleks" on paha poiss, aga mina oleks tulnud rohkem vasakust servast, nagu nad hiljem seda ka teevad...
Klipi 3.06 minutil uuele katsele! Mis oli selle katse puhul oluline?
Miks nad pidid "pugema" vahele? Miks nad ei saanud tulla visuaalselt paistvale vabale kohale?
Millised on arvamused?

Autor:  AndresA [ Teisipäev, 26 Mär 2013 17:07 ]
Teema pealkiri: 

Mina nägin videolt küll, et ahtris justkui midagi külje peale pressiks teatud tingimustes. Video lõpupoole enam seda miskipärast näha ei ole.

kaikohad ikka nimelised-numbrilised. Ju ei viitsitud pärast ümber parkimisega tegeleda.

Autor:  aero [ Teisipäev, 26 Mär 2013 20:23 ]
Teema pealkiri: 

Tahaks loota, et keegi ei pea sarnasesse olukorda sattuma, eriti veel raskesti manööverdatava laevaga.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fFWHlFZEm3M&feature=youtu.be[/youtube]

Autor:  Kalle Kuus [ Kolmapäev, 27 Mär 2013 09:22 ]
Teema pealkiri: 

AndresA kirjutas:
Mina nägin videolt küll, et ahtris justkui midagi külje peale pressiks teatud tingimustes. Video lõpupoole enam seda miskipärast näha ei ole.

kaikohad ikka nimelised-numbrilised. Ju ei viitsitud pärast ümber parkimisega tegeleda.

...arvan, et ahtri elektrilisel thrusteril lülitus välja lihtsalt tõmberelee, sest thrusterit hoiti töös rohkem, kui selleks ette nähtud ja tekkis ülekuumenemine! Mulle Marielli pealt väga tuttav olukord! Seepärast:
tuleb üle 60 jalastel madala süvisega alustel juba ehituse käigus tellida ja paigaldada peale tehases, hüdraulilise mootoriga vööri ja ahtri thruster! Need on alati võimsamad ja nendega saab pikemalt töötada, kui elektrilistega... mõlema sõukruviga töötamine üks edasi ja teine tagasi käigul, oleks piisavalt riskantne teiste ligidal asuvate aluste vööriotste pärast!
... nüüd klipi 3.06 minutil toimunust:
Mindi uuele katsele! Sõideti suhteliselt kaugele tagasi sadamasuusse - seda selle jaoks, et hinnata uuesti tuult ja, et saada tagasi kontroll aluse üle! Selline alus on paremini juhitav ja talub paremini tuule triivi, kui ta omab stabiilset käiku! Mingil juhul ei tohi hakata eelnenud olukorras "rapsima" thrusterite ja peamasinatega ühe koha peal, see lõppeb alati mingi halva asjaga...
... minu arvamus sildumisest kitsasse vahesse:
vahemere stiilis sildumisel on see täiesti võimalik, sest aluste vööriotsad, mis tulevad basseini põhjas asuvate kindlate betoonankrute küljest, annavad niipalju "mängima", et naaberalused teevad iseenesest "vaheletrügijale" ruumi... siinkohal peab nimetama seda, et sellise manöövri jaoks on vaja arvukamat meeskonda, kes töötaksid mõlemas poordis vendritega... kahekesi koos kokaga, ei maksaks sellist asja tegema hakata, pärast tuleb kõvasti rahakotti kergendada... :lol: !
... miks see alus ei saanud silduda vabale kohale:
tuuletriiv oleks olnud niivõrd tugev, et kõige parema tahtmise juures, poleks meeskond nii kiiresti suutnud vööriotsa veest välja ja vööri kinni saada... ja alus oleks vööripoolt hakanud ära triivima - siin olukorras oli ohutum pugeda vahele kitsasse vahesse, sai "liugu" lasta mööda alltuule oleva aluse poorti!

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 27 Mär 2013 13:56 ]
Teema pealkiri: 

Nende elektriliste põtkuritega on selline lugu, et neid on väga palju ka selliseid mida võid käiata kuni mahapõlemiseni :)

See, et Sul on aegrelee seal kuskil vahel, on lihtsalt targalt ehitatud süsteem, et vältida kurja kliendi tagasitulekut ja mahapõlenud põtkuri või paadi pärast protsessimist. AGA ka eletrilist saab paigaldada nii, et sellega saab pikalt-pikalt vuristada. Ehitamisel tuleb lihtsalt korralikult ja tähelepanelikult välja arvutada juhtmete ristlõiked ja kasutada parimaid võimalikke kaableid. Kui pisut üle ka dimensioneerida, siis saab piiranguks lihtsalt aku ramm ja mahtuvus. Fred 25 peale paigaldame standardis näiteks sellise Engbo vöörika millega saab (vist) lõpmatult vispeldada. Kaugus akudest umbes 5m, kaablipikkused 7m kanti ja ristlõige min 75mm2. Ma olen oi-oi kui palju näinud ka selliseid installe kus on veetud samasugustele jurakatele 25...35mm2 kaabliga voolud kägistades ära mootori võimsuse ja pöörlemiskiiruse ning tekitades ka tuleohtu. Või noh, tegelikult on minu enda silme all üks laevuke ka paksu suitsu mattunud vöörika juhtmete punasekslaskmise tagajärjel. Ei olnud õnneks minuga seotud paigaldus, aga pilt oli lühidalt öeldes jube ja paaniline. Tulekahju, triiv ja tuul. Pole eriti hea kombinatsioon. Hüdraulilise peale tasub mõelda alates 40 jalastest sõidukitest. 50 ja pluss jalase puhul mina näiteks enam üldse ei mõtlegi, seal on mul juba automaatselt hüdraulika kasuks otsustatud. Aga leidub ka teisi arvamusi. Näiteks JM60 on elektriline kuna purjekate peal on suht väikeste peamasinate tõttu hüdraulika võrreldes mootorpaadiga märksa rohkem lisaraha nõudev ja lisakaalu tekitav asi.

Autor:  Kalle Kuus [ Laupäev, 06 Apr 2013 08:21 ]
Teema pealkiri:  Kuunar "Athose" lugu...

Täna, kell 15.30 Nautical Channel`i pealt pooletunnine video: "Royal Langawi International Regatta", mis näitab Holland Yachtbouw poolt kuunar "Athose" ehtamise lugu...
...hommikul kell 08.30 juhtusin poolele peale... :lol: !
Kell 12.30 ..."Royal Langawi International Regatta" on nüüd asendatud programmis
õige nimega "Athos"...
...igatahes väärt vaadata!


...veel leide "Ahosest"...


Autor:  Kalle Kuus [ Esmaspäev, 08 Apr 2013 17:43 ]
Teema pealkiri:  Lüüsimisest.

Üks tore, prantsuse stiilis lüüsimise video...

vot nii... :lol: !

...vot nii ... :lol: 2

1. leht 6-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/