Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Jäämurdja "Botnica"
PostitusPostitatud: Reede, 21 Dets 2012 13:02 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
...mul on au, Teile esitleda Tallinna Sadama uut jäämurdjat "Botnica":
Pilt
http://en.wikipedia.org/wiki/MSV_Botnica
Pilt
Pilt
Parema poordi juhtimiskoht.
Pilt
Silla keskel asuv juhtimiskoht.
Pilt
Vasaku poordi juhtimiskoht.
Pilt
Silla ahtriosas asuv juhtimiskoht.
Pilt
Vaade sillast...
Pilt
Ahtritekk... suur kraana paremas poordis, tuleb jäämurdmise töödeks demonteerida...
Pilt
Helikopteri maandumisplatsi all asuv vintside ruum...
Pilt
Polüfunktsionaalne alus "Botnica"...
Pilt
...seitse jalga vett kiilu alla...!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 21 Dets 2012 13:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
TS'ile palju õnne! Ja Kallele aitäh pildiklõpsimise vaeva eest! Tee veel :)

Näita ikka masinavärki ka.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 21 Dets 2012 14:20 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Dets 2010 09:58
Postitusi: 123
selgitale lollile,et miks kraana peab maha võtma?

_________________
www.boatworld.ee
www.watersport.ee
www.tallinnsar.ee
56157755


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Miks peab suure kraana maha võtma?
PostitusPostitatud: Reede, 21 Dets 2012 17:31 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Nagu eelpool sai nimetatud, et "Botnica" on polüfunktsionaalne alus.
Aluse keskel, keres, on isegi avaused, mille kaudu saab puurida mere põhja igasuguseid auke! Hetkel on nad muidugi suletud olekus. Igasuguste selliste mitte-jäämurdmise tööde tegemiseks on alusele paigaldatud tollane kõrgtehnoloogiline kraana, mis kaalub nii palju, et ei Soomes, ega ka Eestis ei leidu sellist kraanat, mis selle maha tõstaks: seda tehti soomlastest omanike poolt Norras!
...jäämurdmine on minu kogemuste põhjal (lätlaste jäämurdjal "Varma", peale Helsinkis selle loovutamist, kuni Riiani välja, tervelt üle ühe kuu), teatavasti selline töö, kus jääs oli selle murdmisel tunne, et "sõidaksid hobuse vankriga, mööda munakivi teed... :lol: !
Siit siis "köstri" küsimus suurele ringile: Miks jäämurdmisel, ei ole soovitav seda suurt kraanat tekil hoida: a)..... b).... ????
Pilt

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Viimati muutis Kalle Kuus, Reede, 21 Dets 2012 21:26, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 21 Dets 2012 17:42 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 11 Aug 2008 12:58
Postitusi: 304
Asukoht: Kiili/Tallinn
Õnnitlused uue aluse puhul!

Ja tagasihoidlikult julgen arvata, et kui kappad hoolega mööda seda "munakiviteed" , siis alus rappub vahvasti. Ja kraana samuti. Ning kraana mass on üsna üleval kinnituskohast, siis tekitab see peavalu kinnituselementidele.... , kuniks siis kinnituspoldipead valutama hakkavad ja aidaa. Väänab miskit ära , + see suur mass ühes pardas kah ei mõika vist hästi juhtimisele ?

Hakkate siis nüüd norras 2x aastas käima kraanatamas ? Seepärast sommid selle aluse ära müüsivadki , et neil sai siiber norra vahet jõlkumisest ? Kusagil ajakirjanduses kunagi oli mingi kahtluseussiga artikkel , et miks soomlased ikka müüvad, et mingi kala peab olema....

_________________
www.tihend.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 21 Dets 2012 22:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 277
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Vastuseks hr. Kalle Kuusi küsimusele:
a) Kalle1 argumendil suurest rappumisest on jumet. Aga tähtsaim on ehk see,et:
b)see suurim kraana muudab üsna olematuks vaate parema parda juhtimiskohalt ahtri suunas!! Ja nagu jäi meelde ETV-s vist paari aasta eest olnud filmilõik jäämurdetöödest Tarmo pardal ja Kapteni seletusest- on hea nähtavus ahtris toimuvast keerukamais jääoludes ülimalt tähtis!
c) kui Wikipediast õigesti aru sain- siis ilma suure kraanata väheneb laeva süvis keskmiselt meetri jagu.
Ühinen sooviga: Seitse jalga vett kiilu alla!

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 21 Dets 2012 22:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 828
Asukoht: Tallinn / Muhu
Aga seletage siis parem ära, miks ta ühe hooga siia kihutas, kui lähiümbruses pole lootustki seda kraanat maha võtta ja jääd lõhkuma ei saa kah enne hakata? Ehk oleks olnud mõistlik Norras väike vahepeatus teha?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 22 Dets 2012 12:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 277
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Laevalt suure kraana mahatõstmisega on vist nii, et küllalt suurt statsionaarset sadamakraanat võib tõesti lähiregioonis mitte olla. Ei oska kaasa rääkida. Aga "isesõitjad" Ithal kraanad ja Helakoski peaksid küll asja ära ajama. Googel aitab! Neist suuremad toimetavad isegi 500- 600 tonni tõstes!! :idea:
Häid pühi kõigile lugejaile!

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 22 Dets 2012 19:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
Pekkaniska lehel on galeriis terve seeria pilte kus pekkaniska majandab sõsar fennica kallal

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Miks peab suure kraana maha võtma?
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Dets 2012 02:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kalle Kuus kirjutas:
"köstri" küsimus suurele ringile: Miks jäämurdmisel, ei ole soovitav seda suurt kraanat tekil hoida


Äkesti jäämurdmisel tekkivast regulaarsest vibratsioonist tekib omakorda resonants, mis (külma ilmaga) kraana ajamitele saatuslikuks võivad saada?
Trosside pikkus vintsides kahaneb temperatuuri alanedes, samas ilm muutub pidevalt...

Rooli Robi vaate varjamise vihje tundub muidugi väga adekvaatne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Dets 2012 03:50 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Viimane jutt oli, et Norrasse ei mindud sisse just seetõttu, et kraana saab siin maha võtta. Muidu oleksin ise sealt hea meelega peale hüpanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Dets 2012 00:19 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Kraana ei sega jäämurmist, küll aga nähtavust. Segab ka teine, väiksem kraana, aga ilmselt ei võeta siiski maha kumbagi. Lisaks suurendab suure kraana mass aluse süvist. Jäämurdmisvöö on aga teataval kõrgusel. Seega siis plaanitud kahenädalase autonoomsuse asemel hakkab laev sadamas tankimas käima nädala tagant. Ja kraanade taha nägemiseks tulevad ilmselt elektriküttega kaamerad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Jäämurdja "Botnica"
PostitusPostitatud: Reede, 04 Mär 2016 09:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Botnica on nüüdseks siis skandaalide keerisesse kistud. Kahju.


Guugeldasin eile seda ammust lugu eesti, soome ja inglise keeles ning tulemused üllatasid ennastki.

1) Soome lehtedes avaldatud arvamuste kohaselt saadi Botnica eest vähe ja hirmu põhjustasid eelkõige see, et Botnika müügiga alustati samaaegselt ametiühingutega läbirääkimisi suurkoondmiseks kuna meeskonnad jäid ju laeva lahkudes üle. Sellega seoses kerkis soomlastel üles ka hirm, et kuna Soome riik Arctiale enam vaikimisi jäämurdetöid ei andnud vaid selleks ajaks juba riigihangetega seda korraldas, tuleb Botnica eestlastest odavmeeskonnaga Helsinki lähistele jääd murdma ja soomlased tööd ei saa. Selline lugu oligi juba juhtunud Botnial kus soome oma murdjate asemel tegid sisseostetud teenuse korras tööd rootslaste laevad. Ajakirjanduses olevate hinnangute põhjal oleks 2013 aastal Botnica suguse laeva ehitamine maksnud 120 -150 miljonit eurot ja tavalise jäämurdja ehitamine 100 miljonit eurot. Sestap arvasid soomlased, et laev anti Arctia majadusliku seisukorra ülesvuntsimiseks ära liiga odavalt. Muide seda hinnaskaalat kinnitav asjaolu, et Eesti ei plaaninud mitte pruugitud jäämurdja ostu, vaid tegeles uue laeva ehitamise riigihankega. Uue laeva projekteerimise hange oli juba olnud edukas ja 5,6 miljoni euro eest oli laev ka juba projekteeritud. Uue laeva ehituseks oli planeeritud 70 mln eurot. Paraku tuli ehitushankel parim hind 127 mln eurot, ehk just sinna kanti mida soomlastest asjatundjad selliste laevade ehitushinnana olidki eeldanud. Nii et hinnal pole häda midagi. Kas Botnica oleks tegelikult veelgi odavamalt kätte saanud ja kas sinna kunstliku hinnahüpitamisega kuritegelikku raha vahele suruti, seda selgitab tänaseks prokuratuur. Üldpilt seda versiooni väga ei toeta.

2) Sadama skandaalides ei puudu ka poliitiline joon kuna kahjuks oli ka selle riigiettevõtte nõukogu politiseeritud. Täna leidsin aga netikommentaariumist viite ühele vanale loole, mis mind tolajal kui ost tehti üsna ärritas. Nii et tuli meelde, et oli jah selline lugu. TS nõukogu ei olnud selle ostuga nõus ja vastuseisust sõideti tõepoolest üle ainuomaniku otsusega. Panen loost copy-paste siia: jäämurdja ostmise pidi otsustama majandus-ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kuna Tallinna Sadama nõukogu eesotsas reformierakondlasest ärimehe Neinar Seliga ei soovinud otsust langetada. Ka peaminister Andrus Ansip oli paar nädalat tagasi jäämurdja ostmise suhtes kriitiline. "Soomlased kavatsevad jäämurdja teenust sisse osta ja müüvad siis oma jäämurdja eestlastele maha. Miks nii? Kui ta soomlastele ei sobinud, miks ta meile peaks rohkem sobima?", küsis Ansip.
http://www.aripaev.ee/uudised/2012/10/2 ... da-hinnaga

3) Telesaates Radar kahtlustati, et 0,5% maakleritasu jäämurdja ostul võis olla altkäemaks. See on küll totaalne BS. 0,5% maakleritasu on tegelikult hästi saadud ja tegu on müüja ja maakleri vahelise diiliga. Tundsin kunagi soomlast, kelle põhitöö oligi pruugitud jäämurdjate vahendamine üle maailma. Hiljem oli sama mees Wärtsilä Helsinki telakka ( see millest tänaseks on saanud Arctech, asub Länsisadamas) direktor. Tänaseks olen temaga kontakti kaotanud. Aga see maakleritasu ümber haukumine oli tobe vaadata.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Jäämurdja "Botnica"
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Mär 2016 08:59 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
Täiesti loogiline ju, et kui juba TS rappimiseks läks, vaadatakse kõiki suuremaid diile kahtlustavast perspektiivist. Kui kasvõi üksainus korruptsiooniepisood kohtus lõpuks tõendamist leiab, siis minuarust õigustatult. See, et lammutamise käigus kellelgi võib-olla alusetult näpuga näidatakse, ei tohiks küll miski üllatus või kole ülekohus olla. Laaste ikka lendab, kui metsa raiutakse. Süütud inimesed on pidanud tihtilugu palju koledamaid asju läbi elama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Jäämurdja "Botnica"
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Mär 2016 11:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Seda küll. Eesti meedial on aga tobe komme enne järeldusi asjadele eelarvamus ümber ehitada. Ajakirjanduse hea tava on meil jokk aukudega.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group