Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Jäämurdja "Botnica"
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=13&t=7260
1. leht 2-st

Autor:  Kalle Kuus [ Reede, 21 Dets 2012 13:02 ]
Teema pealkiri:  Jäämurdja "Botnica"

...mul on au, Teile esitleda Tallinna Sadama uut jäämurdjat "Botnica":
Pilt
http://en.wikipedia.org/wiki/MSV_Botnica
Pilt
Pilt
Parema poordi juhtimiskoht.
Pilt
Silla keskel asuv juhtimiskoht.
Pilt
Vasaku poordi juhtimiskoht.
Pilt
Silla ahtriosas asuv juhtimiskoht.
Pilt
Vaade sillast...
Pilt
Ahtritekk... suur kraana paremas poordis, tuleb jäämurdmise töödeks demonteerida...
Pilt
Helikopteri maandumisplatsi all asuv vintside ruum...
Pilt
Polüfunktsionaalne alus "Botnica"...
Pilt
...seitse jalga vett kiilu alla...!

Autor:  Mark [ Reede, 21 Dets 2012 13:54 ]
Teema pealkiri: 

TS'ile palju õnne! Ja Kallele aitäh pildiklõpsimise vaeva eest! Tee veel :)

Näita ikka masinavärki ka.

Autor:  tkala [ Reede, 21 Dets 2012 14:20 ]
Teema pealkiri: 

selgitale lollile,et miks kraana peab maha võtma?

Autor:  Kalle Kuus [ Reede, 21 Dets 2012 17:31 ]
Teema pealkiri:  Miks peab suure kraana maha võtma?

Nagu eelpool sai nimetatud, et "Botnica" on polüfunktsionaalne alus.
Aluse keskel, keres, on isegi avaused, mille kaudu saab puurida mere põhja igasuguseid auke! Hetkel on nad muidugi suletud olekus. Igasuguste selliste mitte-jäämurdmise tööde tegemiseks on alusele paigaldatud tollane kõrgtehnoloogiline kraana, mis kaalub nii palju, et ei Soomes, ega ka Eestis ei leidu sellist kraanat, mis selle maha tõstaks: seda tehti soomlastest omanike poolt Norras!
...jäämurdmine on minu kogemuste põhjal (lätlaste jäämurdjal "Varma", peale Helsinkis selle loovutamist, kuni Riiani välja, tervelt üle ühe kuu), teatavasti selline töö, kus jääs oli selle murdmisel tunne, et "sõidaksid hobuse vankriga, mööda munakivi teed... :lol: !
Siit siis "köstri" küsimus suurele ringile: Miks jäämurdmisel, ei ole soovitav seda suurt kraanat tekil hoida: a)..... b).... ????
Pilt

Autor:  Kalle1 [ Reede, 21 Dets 2012 17:42 ]
Teema pealkiri: 

Õnnitlused uue aluse puhul!

Ja tagasihoidlikult julgen arvata, et kui kappad hoolega mööda seda "munakiviteed" , siis alus rappub vahvasti. Ja kraana samuti. Ning kraana mass on üsna üleval kinnituskohast, siis tekitab see peavalu kinnituselementidele.... , kuniks siis kinnituspoldipead valutama hakkavad ja aidaa. Väänab miskit ära , + see suur mass ühes pardas kah ei mõika vist hästi juhtimisele ?

Hakkate siis nüüd norras 2x aastas käima kraanatamas ? Seepärast sommid selle aluse ära müüsivadki , et neil sai siiber norra vahet jõlkumisest ? Kusagil ajakirjanduses kunagi oli mingi kahtluseussiga artikkel , et miks soomlased ikka müüvad, et mingi kala peab olema....

Autor:  Rooli Robi [ Reede, 21 Dets 2012 22:15 ]
Teema pealkiri: 

Vastuseks hr. Kalle Kuusi küsimusele:
a) Kalle1 argumendil suurest rappumisest on jumet. Aga tähtsaim on ehk see,et:
b)see suurim kraana muudab üsna olematuks vaate parema parda juhtimiskohalt ahtri suunas!! Ja nagu jäi meelde ETV-s vist paari aasta eest olnud filmilõik jäämurdetöödest Tarmo pardal ja Kapteni seletusest- on hea nähtavus ahtris toimuvast keerukamais jääoludes ülimalt tähtis!
c) kui Wikipediast õigesti aru sain- siis ilma suure kraanata väheneb laeva süvis keskmiselt meetri jagu.
Ühinen sooviga: Seitse jalga vett kiilu alla!

Autor:  Rehepapp [ Reede, 21 Dets 2012 22:41 ]
Teema pealkiri: 

Aga seletage siis parem ära, miks ta ühe hooga siia kihutas, kui lähiümbruses pole lootustki seda kraanat maha võtta ja jääd lõhkuma ei saa kah enne hakata? Ehk oleks olnud mõistlik Norras väike vahepeatus teha?

Autor:  Rooli Robi [ Laupäev, 22 Dets 2012 12:47 ]
Teema pealkiri: 

Laevalt suure kraana mahatõstmisega on vist nii, et küllalt suurt statsionaarset sadamakraanat võib tõesti lähiregioonis mitte olla. Ei oska kaasa rääkida. Aga "isesõitjad" Ithal kraanad ja Helakoski peaksid küll asja ära ajama. Googel aitab! Neist suuremad toimetavad isegi 500- 600 tonni tõstes!! :idea:
Häid pühi kõigile lugejaile!

Autor:  vuss [ Laupäev, 22 Dets 2012 19:45 ]
Teema pealkiri: 

Pekkaniska lehel on galeriis terve seeria pilte kus pekkaniska majandab sõsar fennica kallal

Autor:  Marlene [ Pühapäev, 23 Dets 2012 02:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Miks peab suure kraana maha võtma?

Kalle Kuus kirjutas:
"köstri" küsimus suurele ringile: Miks jäämurdmisel, ei ole soovitav seda suurt kraanat tekil hoida


Äkesti jäämurdmisel tekkivast regulaarsest vibratsioonist tekib omakorda resonants, mis (külma ilmaga) kraana ajamitele saatuslikuks võivad saada?
Trosside pikkus vintsides kahaneb temperatuuri alanedes, samas ilm muutub pidevalt...

Rooli Robi vaate varjamise vihje tundub muidugi väga adekvaatne.

Autor:  ex SUURLAID [ Esmaspäev, 24 Dets 2012 03:50 ]
Teema pealkiri: 

Viimane jutt oli, et Norrasse ei mindud sisse just seetõttu, et kraana saab siin maha võtta. Muidu oleksin ise sealt hea meelega peale hüpanud.

Autor:  ex SUURLAID [ Laupäev, 29 Dets 2012 00:19 ]
Teema pealkiri: 

Kraana ei sega jäämurmist, küll aga nähtavust. Segab ka teine, väiksem kraana, aga ilmselt ei võeta siiski maha kumbagi. Lisaks suurendab suure kraana mass aluse süvist. Jäämurdmisvöö on aga teataval kõrgusel. Seega siis plaanitud kahenädalase autonoomsuse asemel hakkab laev sadamas tankimas käima nädala tagant. Ja kraanade taha nägemiseks tulevad ilmselt elektriküttega kaamerad.

Autor:  Mark [ Reede, 04 Mär 2016 09:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Jäämurdja "Botnica"

Botnica on nüüdseks siis skandaalide keerisesse kistud. Kahju.


Guugeldasin eile seda ammust lugu eesti, soome ja inglise keeles ning tulemused üllatasid ennastki.

1) Soome lehtedes avaldatud arvamuste kohaselt saadi Botnica eest vähe ja hirmu põhjustasid eelkõige see, et Botnika müügiga alustati samaaegselt ametiühingutega läbirääkimisi suurkoondmiseks kuna meeskonnad jäid ju laeva lahkudes üle. Sellega seoses kerkis soomlastel üles ka hirm, et kuna Soome riik Arctiale enam vaikimisi jäämurdetöid ei andnud vaid selleks ajaks juba riigihangetega seda korraldas, tuleb Botnica eestlastest odavmeeskonnaga Helsinki lähistele jääd murdma ja soomlased tööd ei saa. Selline lugu oligi juba juhtunud Botnial kus soome oma murdjate asemel tegid sisseostetud teenuse korras tööd rootslaste laevad. Ajakirjanduses olevate hinnangute põhjal oleks 2013 aastal Botnica suguse laeva ehitamine maksnud 120 -150 miljonit eurot ja tavalise jäämurdja ehitamine 100 miljonit eurot. Sestap arvasid soomlased, et laev anti Arctia majadusliku seisukorra ülesvuntsimiseks ära liiga odavalt. Muide seda hinnaskaalat kinnitav asjaolu, et Eesti ei plaaninud mitte pruugitud jäämurdja ostu, vaid tegeles uue laeva ehitamise riigihankega. Uue laeva projekteerimise hange oli juba olnud edukas ja 5,6 miljoni euro eest oli laev ka juba projekteeritud. Uue laeva ehituseks oli planeeritud 70 mln eurot. Paraku tuli ehitushankel parim hind 127 mln eurot, ehk just sinna kanti mida soomlastest asjatundjad selliste laevade ehitushinnana olidki eeldanud. Nii et hinnal pole häda midagi. Kas Botnica oleks tegelikult veelgi odavamalt kätte saanud ja kas sinna kunstliku hinnahüpitamisega kuritegelikku raha vahele suruti, seda selgitab tänaseks prokuratuur. Üldpilt seda versiooni väga ei toeta.

2) Sadama skandaalides ei puudu ka poliitiline joon kuna kahjuks oli ka selle riigiettevõtte nõukogu politiseeritud. Täna leidsin aga netikommentaariumist viite ühele vanale loole, mis mind tolajal kui ost tehti üsna ärritas. Nii et tuli meelde, et oli jah selline lugu. TS nõukogu ei olnud selle ostuga nõus ja vastuseisust sõideti tõepoolest üle ainuomaniku otsusega. Panen loost copy-paste siia: jäämurdja ostmise pidi otsustama majandus-ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kuna Tallinna Sadama nõukogu eesotsas reformierakondlasest ärimehe Neinar Seliga ei soovinud otsust langetada. Ka peaminister Andrus Ansip oli paar nädalat tagasi jäämurdja ostmise suhtes kriitiline. "Soomlased kavatsevad jäämurdja teenust sisse osta ja müüvad siis oma jäämurdja eestlastele maha. Miks nii? Kui ta soomlastele ei sobinud, miks ta meile peaks rohkem sobima?", küsis Ansip.
http://www.aripaev.ee/uudised/2012/10/2 ... da-hinnaga

3) Telesaates Radar kahtlustati, et 0,5% maakleritasu jäämurdja ostul võis olla altkäemaks. See on küll totaalne BS. 0,5% maakleritasu on tegelikult hästi saadud ja tegu on müüja ja maakleri vahelise diiliga. Tundsin kunagi soomlast, kelle põhitöö oligi pruugitud jäämurdjate vahendamine üle maailma. Hiljem oli sama mees Wärtsilä Helsinki telakka ( see millest tänaseks on saanud Arctech, asub Länsisadamas) direktor. Tänaseks olen temaga kontakti kaotanud. Aga see maakleritasu ümber haukumine oli tobe vaadata.

Autor:  niru [ Laupäev, 05 Mär 2016 08:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Jäämurdja "Botnica"

Täiesti loogiline ju, et kui juba TS rappimiseks läks, vaadatakse kõiki suuremaid diile kahtlustavast perspektiivist. Kui kasvõi üksainus korruptsiooniepisood kohtus lõpuks tõendamist leiab, siis minuarust õigustatult. See, et lammutamise käigus kellelgi võib-olla alusetult näpuga näidatakse, ei tohiks küll miski üllatus või kole ülekohus olla. Laaste ikka lendab, kui metsa raiutakse. Süütud inimesed on pidanud tihtilugu palju koledamaid asju läbi elama.

Autor:  Mark [ Laupäev, 05 Mär 2016 11:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Jäämurdja "Botnica"

Seda küll. Eesti meedial on aga tobe komme enne järeldusi asjadele eelarvamus ümber ehitada. Ajakirjanduse hea tava on meil jokk aukudega.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/