Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Laeva latern
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Apr 2014 08:00 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Sellisest laternast ka keegi midagi oskab pajatada?
Mis toiteliin talle kütust andis?
Mis moodi ta paigaldatud oli?
Pilt

Pilt

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Apr 2014 10:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
1964a väljalase, käis vist ikka elektriga. Vanasti pruugiti karbiiti, vett sai parda tagant, tulemuseks hele atsetüleenileek.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Apr 2014 21:40 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Ei, see küll elektriga ei käi. Eks lammutan ja vaatan põhimõtet...
Esialgsel vaatlusel tundub pigem "kerosinovoi" olevat.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Reede, 04 Apr 2014 20:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Sellesarnased tuled olid minu teada 1970-ndail aastail (ja varem ), vist uue vabariigini Peipsil, suurtel järvepoidel. Töötasid atsetüleeniga. Seda toodi aeg- ajalt balloonidega praeguse BRLT eelkäija juurest. On meelde jäänud jutt, et balloonide vahetamine suurema lainega avajärvel polnud ei lihtne ega ohutu. On alust arvata, et ka merel oli midagi sarnast. Võin täiega "puusse panna"! Aga ehk annab vihje, kust vastuseid leida...

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Apr 2014 07:15 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Ei, Rooli Robi ei pane puusse.
Tundubki nii olevat, et sarnast lahendust kasutati meremärkidel.

Pilt

Ma otsisin guuglist kogu aeg laeva lampe, svetilnikuid ja fonarre :)
Antud lambil on keermestatud "ots", kuhu mingi toru või voolik ühendati, kenasti olemas. Ju sinna see atsetüleen ühendati.
Igal juhul tänud Robile õige suuna kätte juhatamise eest.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Apr 2014 12:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Sellise meremärgiga pole ohtu, et mõni kaatrimees lähedalt "kurvi lõikaks".
Vähemasti ma hoiaks küll sellisest kauge kaarega eemale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Apr 2014 19:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Adolf kirjutas:
Igal juhul tänud Robile õige suuna kätte juhatamise eest.


Tänud Sulle, kaaskipperlane, heade sõnade eest! :)
Nii see on, et kunagisest argipäevast on saanud ajalugu...

Meeldivaid miile ja muud tarvilikku soovides- Robi!

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Apr 2014 21:43 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Niipalju veel - et need navigatsioonivalgustite atsetüleeniballonid olid veidi teistsmoodi kui tavalised keevituseks mõeldud.
Navigatsioonivalgustite balloonid olid põhjast ümmargused,st neil puudus vertikaalasendisse asetamise võimalus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Apr 2014 08:30 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Teab keegi täpsemalt, kuidas balloonid poi küljes paiknesid ?
Netist leidsin paar joonist veneaegsete meremärkide kohta:
Pilt

Pilt

Peipsil vast selliseid kolakaid ei kasutatud?

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Apr 2014 10:11 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 03 Nov 2007 21:32
Postitusi: 24
Sarnane latern oli veel 80-nendate lõpul Merivälja muuli otsas kus mäletamist mööda vilkus valge tuli. Laterna alus oli ca 2 -2,5 m kõrgune umbes 50-60 cm läbimõõduga punaseks värvitud metallsilinder kus oli uks mille kaudu sai ballooni vahetada. Uks oli enemasti lihtsal koomale lükatud aga mitte lukustatud. Igatahes Meriväljal vedeles balloon ilma kinnitamata silindri sees, kuna alumine ots oli ümar siis poolviltu. Eks balloonid olidki varguste vältimiseks ümara otsaga ehk ilma püstiseismist võimaldava kraeta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Apr 2014 10:17 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 05 Okt 2006 20:42
Postitusi: 29
Asukoht: Tallinn
Aga kuidas seda süüdati, kustutati, vilkuma pandi?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Apr 2014 07:22 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Põline maarott kirjutas:
Aga kuidas seda süüdati, kustutati, vilkuma pandi?


Nii palju kui mina natuke internetist asja uurisin, oli seal pisike pilootleek kogu aeg olemas. Vilgutamiseks oli spetsiaalne seade, mis "flashiks" korraks rohkem gaasi peale andis. Kuidas ta täpselt töötas, pole uurida jõudnud :)
Päevaseks ajaks valguse välja lülitamiseks gaasi säästmise eesmärgil kasutati "päikeseklappi", mis nimetatud taevakeha kiirte mõjul gaasi pealevoolu sulges.
Atsetüleenil töötava majaka juures tegi palju ära Rootsi insener Gustaf Dalen. Muu hulgas leidis ta ka mooduse, kuidas atsetüleen suure rõhu all ballooni ajada.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Apr 2014 21:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Adolf kirjutas:
Netist leidsin paar joonist veneaegsete meremärkide kohta:
------------

Peipsil vast selliseid kolakaid ei kasutatud?



Paari päeva eest oli kiirvestlus Peipsi poisid rohkem näinud inimesega. Nende kogukõrgus võis tõesti olla 4 meetrit, nagu Sinu antud joonisel merepoidel... Üks poi olla kusagil säilinud... Mõnda aega enne europoide tulekut olid nad ümber tehtud elektrilisele tulele. Peipsi poidel sotsialismi ajal Eesti poolel oli torni sõrestik erinevalt merepoidest kaetud plekiga. Põhjendus on laevajuhtimise kooli ajast meelde jäänud- poi nähtavuskaugus paranes oluliselt. Minu mälu järgi Pihkva hoolduspiirkonna poid (praeguse Vene Foderatsiooni piirkond) olid sõrestiktorniga.

Võrtsjärve poid olid märksa väiksemad.

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Okt 2015 08:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Panin nimetatud majaka oksjonile. Kui keegi leiab, et see aitab tal paremini kodu üles leida, saab seda teha siit:http://www.osta.ee/vana-meremark-majakas-70437326.html?_src=search

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Laeva latern
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 29 Veebr 2016 06:08 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 09 Veebr 2008 21:09
Postitusi: 109
Asukoht: talin
Ma soovitaks läbi astuda eesti meremuuseumist, kus selliseid asja elusuuruses päris mitu.

_________________
pootsman


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group