Suvila tähendab sinu mõttes seda ,et alus on ,,keevitatud,, kai külge ningmerel ei käida ? Sellisel juhul oleks ka puidust alus mõeldav ja tore. Suvilas soovid kah peale esimest puhkepäeva näpud mulda panna vms. muru niitma hakata jne. Puulaeval samamoodi. Iga kord kui käid kohal hakkad kuskilt otsast lihvima ja siis lakkima või värvima.Kui veealune osa korra hästi teha st. korralikult puhtale puidule 3-4 kihti õiget krunti ja sinna otsa õige mürkvärv mis seisva aluse jaoks mõeldud siis paat püsib vees järjest 10 aastat ilma ,et väga nokitsemist vee alt tahaks. Kulud on lihvpaberite ja laki näol suht madalad ja tööd nii ,et tapab. Nagu vanad meremehed ikka armastavad ütelda ,,Laevas ei lõpe töö vist mitte kunagi ,aga puulaevas ei lõppe kohe kindlasti töö kunagi.
Kui otsid omale suvilat millega iga kord ka merel soovid sõita siis soovitaksin ikkagi mingisugusest metallist või plastikust alust. Sellistel alustel kindlasti tööd vähem ja pigem vajab lihtsat hooldust. Remondi tegemise asemel saad merel naistega chillida

Suuremate mootorjahtide omanikud kes ei ole väga jõukad kasutavad pigem ida-põhja euroopa hooldus-remondi tööjõudu kuna kohalikud remondimehed söövad su hetkega paljaks. Odavam on võtta mõni eesti laevamehaanik ning pakkuda tema perele(mitte suguvõsa) paadi peal tasuta nädalast puhkust samas kui mees teeb paadi mootorile korraliku hoolduse vajadusel ka remondi.