Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 350 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Bellatrix purjetab
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Sept 2013 20:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 416
Väljasõit oli 02.sept kl 16 Noblessnerist. Plaanitud oli seda juba pikemalt, talvest alates. Täpset teekonda ma ei ole paika pannud, lähen nagu saan. Kindel on see, et mul on kõige vajalikum asi olemas - aeg. Vaba aeg. Kuna ma olin purjetanud (enne hetkeseisu) üldse kokku umbes 3000 miili, mis on üpris vähe, siis kõva häälega oma eesmärki ma välja pole hüüdnud.

Ei ole mõtet praegu ka kaagutada :) Eile sain Põhjameres põhjatuult vähemalt 15 m/s. Laine lükkas maale lähemale ja rohkem mere poole ei olnud võimalik kurssi hoida. Olin tormi tulekust teadlik, kuid hetkel kui sobiv sadam oli traaversis (Borkumi saar, Saksa), oli vastutuul pluss hoovus. Ma ei oleks sinna saanud. Siin on tingimused Läänemerest erinevad ja edasi purjetades on hoopis teistsugused. Seepärast hoian madalat profiili. Niipalju eesmärgist, et saaks sooja vette ja ei peaks kraanaga jahti välja tõstma.

Kohe esimesel ööl tuulutas väga hästi ja Osmussaare kõrval oleks plaanitud pikk sõit ära lõppenud. Oli iseeneslik halss. Groodi poom käib
Bellatrixil piisava varuga üle pea, aga leitvaagen on kokpitis ja soot viskas mu teise poordi. Hea et üle ei lennanud, maandusin küljega vastu serva. Hingata oli raske ja tõmbas keha tuimaks. Ma ei teadnud, kas ribid (ok, roided) jäid terveks, aga otsustasin ikka edasi minna, sest kipsi sel puhul ju nagunii ei panda. Nüüd, kaks nädalat hiljem, olen enamvähem terve.

Gotland tuli kiirelt kätte, Herrviki sadamas sain kohalikult kalurilt jälle kala. Lest oli turistile 5€ kilo, merel praadides on see ülihea.

Uskumatult ilusad septembriilmad jätkusid ja järgmine peatus oli Bornholmi põhjapoolses otsas. Sadama nimi Hammerhavnen. Oleksin heameelega Ronnes käinud, kuid ei viitsinud sinna krüssata. Käib Haamrisadam ka, PriitV polegi siingi käinud :wink: Siin on suure raha eest väikest sadamat tuunitud. Moodsad sadamamajakesed, räästata katused ja kaldus harjaga, hall laudis, roostevabad torxid jne. Arvan selle suvalise väikesadama järgi, et kogu Bornholm on väga ilus ja korras. Järgmine eskaadrisõit võiks just siia tulla.

Terve igavik merel loksumist, groodi kokku-lahti pakkimist, navigeerimist ja trammiliikluse vältimist ja jõudsime Saksa Fehmarni saarele. Selle lõunakülje alt läbi minnes saab miile Kielini kõvasti vähemaks. Lisaks veel suure kaarsilla alt läbi purjetada.

Peale seda jäime tuulega hätta, oli vastu ja kõva, keerasime peitu Lippe sadamasse. Olgu öeldud, et Saksamaa sadamad, vähemalt väiksemad, on hinnaga 8-12 eurtsi ja selles võib sisalduda veel elekter ja duss! Wifit aga ei saaks suure raha eest ka mitte.
Lippes toimus järgmisel päeval fritsude merelahingu õppus. Kuulsin küll vägevat mürinat, aga arvasin, et mäetööstus või midagi sellist. RIB sõitis kõrvale ja viisakalt kuid kindlalt kästi tagasi pöörduda. Õppused kestavad nädal aega!
Järgmisel hommikul kavatsesin enne lahingut jalga lasta. Tõusin raskustega kella peale, oli pime ja udune hommik. Panin masina käima, lasin otsad lahti ja lükkasin vööri jalaga eemale. Kuid see ei liikunud! Proovisin üht -ja teistmoodi, andsin käiku ja kõigutasin, aga B liikuma ei hakanud. Järelikult olin kiiluga põhjas. Seal on vist pehme mudane põhi, sest mingit kolksumist ei olnud. Ega´s midagi, peab ootama vee tõusmist. See oli tuulest tingitud veetaseme muutus.

Kieli kanal oli mu esimene reisieesmärk. Et kui siia jõuan, vaatan mis edasi. Aga kõik oli hästi, need 700M ei olnud hullu midagi. Kanali maks on kuni 33 jalasele 12 eurot. Seda saab maksta automaadis ainult sularahas. Kanalit motoriseerisime kaks päeva, öösel võib liikuda ainult lootsiga. Nägin lähedalt neid suuri kolle, keda ma pimedas kardan;) Ühel oli vabaparras kõrgem kui 40-jalase mast!

Kanali lõpus on Elbe jõgi, mis vahepeal voolab tagurpidi, sõltuvalt meretasemest. Me olime peal õigel ajal, Bellatrix pani nõrgas vastutuules krüssu 7,8 sõlme. Ühe merepoi juures nägin asja olemust. Poi taga vesi mulises ja kees, see oleks nagu edasi sõitnud. Poil oli kiiluvesi taga! Elbe on mere pruunikaks värvinud, nagu Pärnus.

Põhjameri! Päike paistis, vesi oli kena roheka värvusega, temp 17 kraadi ja hästi soolane. Tormijutt on eespool kirjas.

Hetkel oleme Hollandis Ijmuidenis, väljas läänekas lammutab, kohviku aknad värisevad ja ennustuse järgi olen siin veel mitu päeva. Mulle sobib, sest ma pole Amsteredamis varem käinud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Sept 2013 21:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tubli!

Nagu kirjutasin, siis enne Ijmuidenit polegi interneedusele lootust, Saksamaal saab seda passiandmete alusel...
Kui Sa nüüd seal oled, siis soovitan läbi käia ka kohalikust paadipoest, mis asub mööda seda jalakäijate teed jalutades u.2 km kaugusel. Buss otse selle juurest läbi ei sõida, sestap niimoodi pole näha. Ehk kõnnid sadamast maa suunas ja hoiad kogu aeg vasakule aga tööstushoovidesse sisse ei keera. Nii jõuad kohale: igavene suur ja KUI on vaja midagigi uuendada, näiteks plokke, talrepeid jms, siis see on õige koht. Suurim valik ja põhjusmõtteliselt soodsaimad hinnad. Ei ole ka Prantsusmaal ülisuurtes poodides odavam.
Veel tasub sealsamas sadama ümbruses ringi kolistada, sest see on üks suur Kolmanda Reichi kaitserajatis. Võtad Amsterdamist "midagi kaasa", teed seal betoonpunkrite vahel ära ja siis võib alles see õige tunne tulla :D Mingi kerge seenelaks ja panzerdivisionid hakakvad suisa sõitma... ära parem katseta ;)
Aga edu Sulle!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Sept 2013 16:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 416
Saksamaal ühes kohas oli nett! Kieli kanali keskel keerasin paremale ühte sadamasse väikseks pausiks. Ja tasuta wifi oli täitsa olemas, parooli sain hafenmeistri käest :)

Leidsin selle poe siit üles, nimi on Hermans Marine. Selline kauplus on kilulinnast täpselt puudu. Läksin uut pilsipumpa otsima, sest vanal läks viimase otsaga membraan katki. Kui vesi käis kaks päeva üle teki, voolas seinte äärest päris palju vett pilssi ja andsin pumbale valu. Leidsin sealt poest valiku membraane, võtan vana mõõdu ja homme lähen uuesti.

Ostsin tuulerooli jaoks kaks Harkeni plokki, kust juhtnöörid üle käivad. Ses tormises meres hakkasid vanad krigisema. Olin hämmastunud, kuidas mu Tuuli suures laines hakkama saab. Hollandlase jutt on tõsi, et mida tugevam tuul, seda paremini töötab. Ma ei kujuta ette, kui oleksin pidanud ise seal kettas olema kõik see päeva.

Aga LED pirne seal poes ei olnud. Mul on rohelise lambi pirn läbi roostetanud, praegu panin sinna kajuti valgustuse oma. Tinutasin otse juhtme pirni külge, kõik need pistikud on jamad. VHF raadio ka ükspäev enam normaalselt ei hakanud tööle. Peale pusimist testriga, laines kõikudes ja seljaga kuhugi toetades sain aru, et selle originaalpistikud ei anna piisavalt voolu edasi. Lõikasin raisad maha ja tinaga kokku. Sool, sool ja soolaaurud. Sony veekindel tahvel, kus kaart jookseb, ka lollitab vahel. Kahtlustasin omatehtud laadimisdokki, et äkki miski tahvlile ei meeldi. Aga hoopis nähtamatu soolakiht ekraanil ajab ta sassi. Peab tihedamini mageda veega ja paberiga puhastama.

Siin sadamas ma rohkem ei taha ilma parajaks teha. Reedel peaks suuna sobivaks keerama, aga siin on kaimaks ligi 25€. Õhtul lasen mootoriga sisemaa poole ja vaatan seal sadamate hindasid.

Piilusin natuke Inglise kanali kaarti. See paistab ju päris hullumaja, märke nii tihedalt täis ja madalikke ka. Kuidas sealkandis peaks sõitma? Hoidma kalda lähedusse, et kollidel jalus ei oleks? Seal võib jälle rohkem kalatraale olla. Või olla laevatee ääre peal? Ja kuidas seal hoovustega on, kas keset merd on aeglasem ja kalda pool kiirem. Saan aru, et selle eeltöö ma oleks pidanud varem ära tegema ..... Proovin mõne kohalikuga siin jutule saada, eile kõrtsus oli kuulda härraste suus vanakooli "inglist".


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Sept 2013 10:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nagu aru saada, oleks Sul kõige õigem see nädal ära "kulutada" samamoodi SMR'i sõites ehk sisi Standing Mast Route. B31 ei ole jaht, milelga nendes tuuleoludes püüda vastu Loodus etahet sõita - Sa ei jõua põhimõtteliselt mitte kuhugi, sest vahepeal hakkab laksama vastuhoovus, praegu, kus on peaaegu spring'i aeg, 3,3-3,5 sõlme. Lahedamal veel enne Doveri kitusesse sisenemist küll vähem aga laine see-eest on veel hullem. Sõitma pead mandriosa pool liiklueraldustsooni ja kalda vahel, kollide keskele ronimine võib tähendada karme meetmeid Sinu rahakotile. Ainult risti üle Inglismaa poole, muu pole lubatud ja seda pidi väga karmilt jälgitama. Ei tea, meie pole kurja välja kutsumas käinud...

SMRi täpse trassi pead ise Hollandis selgeks tegema, kuigi see on ka Navionicsis olemas. Oluline on sildade avamisajad ja sellest sõltuv õigel ajal mõnda toredasse paika ööbima jäämine. Hea on see, et näed sitaks palju ja raha selle eest ei taheta. Ainult diislit kulub aga tanklaid leiab tee äärest. Läbid mitmed ilusad väikelinnad, kus saab seista ja elu nautida, samas lüüside-sildade taha jäädes ei ole enamuses kohtades maalepääsu ehk pead kummipiilu täis lööma ja mõned pimedas mitteavanevad sillad asuvad isegi Hollandi mõistes mittekusagil ;)

Seega naudi Hollandit, käi Goudas, Dordrechtis, Veere külakeses jne ja siis, kui ilm keerab B31 jaoks sobivaks, tule Vlissingenist jälle merele välja. Ei ole mõtet seal väljas lolli mängida - see SMR ei ole mitte ilmaasjata tehtud ja reklaamitud!!!

Edit: et siis enne reedet pole suurt mõtet Põhjamerele ronida aga reede päevaks keerab asjad ilusaks Sulle:
Pilt

Ja ka laine läheb normaalseks, sinnani on 2-3 meetrit ja silmaauku. Lisaks hakkab ka kanalis muudkui vähenema ja nädalavahetus on juba suisa ideaalne sealt läbi minna ja suund Prantsusmaale Cherbourgi peale võtta.
Pilt
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Sept 2013 20:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 02 Mär 2010 02:37
Postitusi: 78
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
SMRi täpse trassi pead ise Hollandis selgeks tegema, kuigi see on ka Navionicsis olemas. ...
Seega naudi Hollandit, käi Goudas, Dordrechtis, Veere külakeses jne ja siis, kui ilm keerab B31 jaoks sobivaks, tule Vlissingenist jälle merele välja. Ei ole mõtet seal väljas lolli mängida - see SMR ei ole mitte ilmaasjata tehtud ja reklaamitud!!!


Nagu PriitV mainis, siis kui Sul näiteks on Navionics või mingi muu hea elektroonkaart, siis sealt saad ka vaadata kõikide lüüside, sildade jms mõõtmeid. Kui aga juba Hollandis oled, siis tavalistes raamatupoodidest ja merepoodidest saad osta kaardid ning raamatud SMR (Standing Mast Route) kohta. Samas meie seda ei teinud, sest ei leidnud poest ingleses kirjutatud turistiversiooni vaid sain hoopis need PDFid tookord netist (siin siis Sulle selle aasta lingid):

http://www.varendoejesamen.nl/sites/default/files/folders/Staande-Mast-Route-juli-2013.pdf

http://www.varendoejesamen.nl/sites/default/files/folders/1A%20Noord-Holland%202013.pdf

virko


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Sept 2013 20:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2530
Asukoht: Tallinn
Siit ka pisut mõtteid:
http://www.kissen.co.uk/delivery3.asp
Vaid jutt 2-st nädalast on jama :))

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Sept 2013 20:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 416
Aitäh teile nõu ja vihjete eest. Vajan ka edaspidi neid.

Käisin Amsterdamis Connexxioni tiiburlaevaga ära. See pani kiirusega 65km/h ja edasi-tagasi pilet maksis 8.60€. Ei saanud ju kasutamata jätta seda võimalust ja tahan B mootorit säästa. Ma ei tea, palju sel veel ressurssi on.

Kallist sadamast läksime teiselepoole lüüse ja panin ühe jubeda traali külge poordi. Põhja all oli sel tõsine floora ja fauna juba kasvanud ja näha et vanaraud. Aga üks tige kohalik ajas mu sealt järgmine päev ära. Samas kõrval oli üks veidi kenam raudlaev ja küsisin sealt luba poordi jääda. Sain. Ta oli inglane ja juhuslikult oli mul kohe mitu küsimust nende mere kohta.

Reede hommikul olid tuulegenekad end teistpidi keeranud. Olin seda ootanud kuus päeva. VHF 22-ga küsisin lüüside avamise ja kui merele saime oli jälle pesumasin.

Nüüd Belgias Zeebrugges (23€). Kaugemale ei saanud, sest keeras jälle läände ära. Öösel tegin paute ka ja need tulid naljanumbrid. Ju see hoovus......tracki pealt on näha, et ühe paudiga liikusin hoopis tagasi :)
Kas neid Navionicsi kmz faile saab siia ka kuidagi tõsta?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Sept 2013 21:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2530
Asukoht: Tallinn
Tim kirjutas:
Kas neid Navionicsi kmz faile saab siia ka kuidagi tõsta?


Tegelikult on kmz formaat Google jagu, aga vahet ple.

http://en.wikipedia.org/wiki/Keyhole_Markup_Language

Äkki on sellest abi:

http://www.youtube.com/watch?v=gcqwJT9wuW8

Saadud Google mäppi peaks juba saama jagada

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Sept 2013 06:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Tim kirjutas:
Kas neid Navionicsi kmz faile saab siia ka kuidagi tõsta?


kmz fail on kokkuzipitud kml fail. Võid ju siia postitades kasutada võimalust "Lisa manus". Huvilised saavad siis selle faili avada Google Earth's või lahtipakituna ka näiteks Marble's http://marble.kde.org/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Sept 2013 08:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tim kirjutas:
Nüüd Belgias Zeebrugges (23€). Kaugemale ei saanud, sest keeras jälle läände ära. Öösel tegin paute ka ja need tulid naljanumbrid. Ju see hoovus......tracki pealt on näha, et ühe paudiga liikusin hoopis tagasi :)

Tarkus hakkab vaikselt tulema! See on nüüd jutt, mida olen kogu aeg ja palju kirjutanud/rääkinud: unustage ära igasugune krüssamine, kui on soov suurel merel kuhugi jõuda. Pika otsa sõitmine ei ole kolmapäevak ega Muhu Väin, rääkimata kruiiseriga sõitmisest. Tugevate reisseri omadustega aparaadiga, nagu Uku uhke ja väga suur Hanse või BossaNova, nendega võib veel natuke sellise tegevuse peale mõelda aga pavaariad ja beekolmekümneühed ei kvalifitseeru selleks kohe mitte kuidagi. Ühed on mugavad ja teine on turvaline aga vastutuule sõitu nad ei tee. Hoovused ja lained on suurel merel hoopis teine asi, kui meil siin silmapesukausis. Ning Põhjameri on suur meri ja meile lähimatest üks kõige hullemaid üldse. Väidetavalt on Iiri meri veel hullem aga see selleks. Nii ongi, et kas pressid hambad ristis ja ennast/jahti piinates lühikeste juppidena edasi iga ilmaauku ära kasutades - valgel ajal ja diislituult lisaks tehes või ootad ära õiged tuuled ja paned pika otsaga sirinal. Kuupäev ja kellaaeg, millal Sa sinna "kaugele" kohale jõuad, sellest ei muutu. Heas mõttes "lolli mängida" võib nende purjekatega, kus istud soojas/kuivas, kere on ülimalt jäikadest materjalidest kokku keevitatud ja iga jahi eluskaalu tonni kohta on vähemalt 5 hobuse jagu diislituult võtta kerekiirusel 7-8 sõlme ja pardal on ohutult juhtimisvõimelisi kätepaare 3-4. Siis suudad lainest/hoovusest üle olla ja mingigi SOGi mistahes kursil säilitada ning ei sea ennast ega jahti ohtu.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Sept 2013 09:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2530
Asukoht: Tallinn
pingviin kirjutas:
Võid ju siia postitades kasutada võimalust "Lisa manus".


Eip lasta, katsetasin. Öeldakse, et kõlbmatu laiend, ju on kusagil "lubatute" nimekiri. Kui ehk Kipperihärra loa annab ;)

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Sept 2013 12:51 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2442
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
peebuste kirjutas:
pingviin kirjutas:
Võid ju siia postitades kasutada võimalust "Lisa manus".

Eip lasta, katsetasin. Öeldakse, et kõlbmatu laiend, ju on kusagil "lubatute" nimekiri. Kui ehk Kipperihärra loa annab ;)

Nüüd on kmz ja kml fail lubatud (mahuga max 1 mega).

_________________
Tallinn SAR; foorum.kipper.ee; EvelynIII


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Sept 2013 15:52 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1769
Asukoht: Tallinn
...Tim! Soovin Sulle ja Bellatrixile edu edaspidisel "maadeavastamisel", kirjuta rohkem ja pane ka rohkem pilte ülesse! See kõik edendab Eestimaa purjetamist!
...panen Sulle südamele, et Sa võtaksid ikka enne sadamasse sisenemist ühendust vastaval VHF kanalil sadama Port Controlliga, või VTS`iga, või marina poolt antud kanaliga! ...see on koolitatud merelt tulija ja merele mineja kohustuslik etikett, ehk "koputamine uksele" ja tänamine väljumisel sadama"külalislahkuse" (olgu see siis milline tahes)
eest... :lol: !
...kas Sa Zeebryggesse sisenedes ISPS tsooni (algab kohe peale lainemurdjat) ja väljudes sealt, tegid selle rituaali VHF 71 kanalil läbi... :wink: ?

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Et tunneksid ka teiste hobipurjetajate toetust ....
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Sept 2013 16:31 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Jaan 2006 18:40
Postitusi: 121
Asukoht: Tallinn
... ja mitte ainult moraalselt , siis kui midagi kodust hädasti vaja on olen 25.09.13 Brüsselis messil (tulen EA hommikuse lennuga s.t. kohal 8.40) ja võin äraantava pagasi jagu asju s.t. 23 kg (enda puhas särk ja sokid mahuvad arvutikotti ;)). Zeebryggesse vist küll ise ei jõua, kuid Brüsselisse tulek on ju "kiviviske kaugusel" ;) ja näed ka "meie" imelist EL pealinna.

Kui siis midagi vaja saada P.S.

_________________
EST - 609
S/Y WHATEVER
ootamas kiilu pahteldamist !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Sept 2013 15:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 416
Priit: see "krüss" oli hea tõestus Su jutule. Siis hakkasin jälle edasi saama kui hoovus pöördus.

Kalle: aitäh heade soovide eest! Mul on tegelikult väike missioon ses suhtes küll, et tahan (kaug)purjetamise "latti alla tuua". Ei pea olema püstirikas ja eluaeg kõva meremees olnud, et Läänemerest edasi minna.
Ma VHF-i nuppu ametlikel kanalitel ei ole eriti vajutanud. Mul pole luba selleks :oops: Kas edaspidi olla viisakam ja rikkuda seadust, selles on küsimus. Lüüside avamist olen küsinud ja ühe mööduva kaubalaeva kutsusin välja, sest vajasin ilma infot (Inglise kanalis).

Peep jt: aitäh, tegelen nüüd failiga, see on keerulisem kui purjetamine.

Nougast: pere oleks siia vaja!

Kohvik pannakse kinni, homme jätkan!

Edit: Ei ole homne juba käes, jalutasin edasi, tuli järgmine Creperie.
Ah et kus ma siis jalutan? Saarel nimega Ouessant, Bresti ps lääneotsas.

Doverit ja Inglise kanalit seilasin neli ööpäeva. Ei olnud kerge, sest alates Zeebruggest olen singel-händed ja unetunde jäi palju vahele. Samas ei tahtnud kuhugi sadamasse magama keerata, sest mida sa magad kui puhub õigest suunast. Pilt tahvlist. Kolm viimast markerit on kohad, kus tuul öösel lõppes. Ankur seal põhja ei ulata, jäin lihtsalt triivis olles magama. Väga kahtlane oli võõras vees nii ulpida. Hall ala on puuduv kaart, aga läpakas on see olemas.
Pilt


Nähtud vaeva ei pea kahetsema! Saare kohal oli tihe udu. Kohale jõudes avanes kõrgem kaljune lahesopp, lained murdusid vastu kaljut. Erinevad paadid poide küljes kõikumas, ujuvkaisi pole, maalepääs oma jullaga. Vesi läbipaistev ja rohekas-sinine, õhk südasuviselt lämbe. Krt! Nagu oleksin Vaikse ookeani mingile saarele sattunud. Võibolla natuke kirjeldusega liialdasin, aga kuna mul eeltöö saare kohta absoluutselt puudus, oli üllatusmoment suur. Ja tõesti soe, särgiväel jalutades hakkas palav. Võiks juba oma matka siinsamas lõpetada, sest see sadam ära ei jäätu!

Ilmataat õnneks sobivat Biskaia-tuult kohe homme ei anna, muidu kütaksin edasi. Nüüd saan rahulikult selle ootamatu saarega tutvuda.

Kui päikest tuleb, saab ehk moblast paremad pildid välja pigistada. Tõus on siin üle 5 meetri. Oma jullaga sõitsin laineloksu abiga ülesmäge kohe poole slipi peale. Siis tuli hästi kärmelt välja hüpata ja jullat kinni hoida.
Pilt

Kummaline küll, aga see bioloogia vallast piltküsimus ei ole OT
Pilt
Mis marjad need on? Punased on toored, mustad valmis. Väga meie põldmarja sarnane, aga maitse ei ole päris sama. Mul on värsket vaja süüa, konservid ei isuta peale üht kuud enam üldse. Neid marjapõõsaid on siin tohutult, see vohab umbrohuna. Mõne peotäie sõin juba ära, pea ei valuta igatahes. Kui keegi väidab, et ohutu mari, hakkan toormoosi sisse tegema:)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 350 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group