Lagur on vist selle asja mugandatud vaste planeerimislennukile. Väga "põnev" oleks sellisega Aegna lähistel kohtuda... Kujutan juba ette uudist :" Lagur viis väikelaevnikult mütsi ja ehmatas püksid pruuniks"
Väga koomiline uudis! Juba ettemaks tehud selle aparaadi eest ja plaanitakse liinireise, aga kas too massin ikka töötab ka? Millised on turvanõuded ja muu regulatsioon (kui on üldse)?
Eriti paneb kahtlema see, et irl pole seda masinat sõitmas näha võimalik, vähemalt netiavarustest ühtegi videot ei leia. Kõik on animatsioonid, millesarnaseid tuleb venemaalt iga jumala päev nagu vändrast saelaudu ja üks on ulmelisem kui teine.
Edit: ka reisi aeg - 30 min - on rohkem kui kahtlane. See eeldab, et masin liigub merel ca 200+ sõlmega, sest sadamatest välja- ja sissesõidul väga kihutada ei saa (eriti Helsingi saaristos).
Raudselt mingi pakasuuha, mille eesmärk on veel ebaselge.
On neid projekte teisigi peale kaspia koletise olnud, aga suurt asja pole neist kunagi saanud, sest ilmastikuolud, millega ekranoplaane opereerida saab, on ikkagi niivõrd piiratud. Ja see muudab nad ärilises mõttes kasutuks. 2000-ndatel aastatel paanisid venelased avada liini Peterburg-Stockholm-Tallinn-Helsingi, aga unistuseks see jäigi. Kummaline on IMHO see, et raha makstakse aparaadi eest, millest pole veel töötavat prototüüpigi olemas. ATTK on vähemalt kaks reaalset asja valmis ehitanud http://www.attk-invest.com/
My name is Ville Högman and I represent Sea Wolf Express, it's interesting to be able to read what people say here and get opinions from the public. My Estonian is very rusty so I hope it's okay that I answer to some of your questions and concerns in English. icon_smile.gif
- Weather
We will be able to operate all year round with little limitation to weather, we can choose the height we fly at to be able to adapt according to the current wave height. Our maximum flying altitude is about 5m.
Statistically we will have to cancel about 6 days a year.
We will always fly high enough to avoid swell and wakes from other ships.
- Safety
We operate within a VTS (Vessel Trafic Service) area which works similar to the way airplanes are monitored by control towers. In addition to that we will have modern radar and navigational equipment so that we can operate safely.
The IMO (International Maritime Organisation) have approved and have regulations in place when it comes to WIG Crafts.
The craft will be containing the same safety equipment as ships such as liferafts, lifejackets and etc.
- The technology
Ekranoplans/WIG Crafts have been around for a long time but few have been operated commercially. We hope to change this as ekranoplans are fuel efficient, fast and considered a safe mode of transportation.
In addition to the low fuel consumption we do not produce any swell during operations, this helps to limit erosion on the coast line and islands.
Intervjueerija ei osanud midagi spetsiifilist küsida ja intervjueeritav vastas ka peaaegu, et sama ümmarguselt. Mind näiteks oleks huvitanud, et kui ma sõpradega mootoriga aluste suhtes eelissõiduõigust omava purjekaga näiteks Kundast Inkoosse, enamvähem diagonaalis üle Soome lahe seilan, siis kas "kiirlaevakoridoris" sõidetakse mul mast maha ja alusele "eskimopööre" peale või on lootust, et madallendur minu tõttu kurssi muudab või vajadusel hoo maha võtab?
_________________ "Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kui see merel hoo maha võtab, siis on jama käes - lendu enam ei saa. Ühes neist youtube lingis väideti, et õhkutõusmisel ei tohi poole kilomeetri ulatuses olla laine suurem kui pool meetrit.
Ehk siis kui merel hoog korraks alla lasta, siis saab lennukist kakuam.
Ärge oma purjekate ja kajakkide pärast muretsege, sest vaevalt too aparaat Tallinna-Helsingi liinil kurseerima hakkab. Julgen seda väita, kuna tänase seisuga ei ole ükski laugur kommertsliinidel opereerima hakanud, olgugi et on tehtud tõsist eeltööd. Viimane tõsine projekt oli Koreas 2011, aga ülla-ülla, pileteid sellele liinile lauguriga sõiduks osta pole võimalik. Ei Koreas ega kusagil mujal maailmas. Räägitagu mida tahes, millegipärast pole senini ühetgi laugurit 2 m lainega sõitmas näinud (kui kaspia monster välja arvata, aga see on omaette ooper). Ville Högmani prognoos, et sõita ei õnnestu statistilisest 6-l päeval aastas, on kergelt öeldes hülgemöla:)
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist
Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid