Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 135 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ajakiri "Navigaator"
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 08:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Leidsin postkastist postri-voldiku. Ilmuma hakkab ajakiri "Navigaator". Üksiknumber 100.- ja aastatellimus 349.- ( neli numbrit ).

Priidule konkurent? Kes-kus-mis ka uue lehe taustaks on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 09:33 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Mulle tuli ka selline asi Äripäeva vahel postkasti. Tutuvustus oli ilus ja pilkupüüdev ning kohe tekkis ka mõte, et võiks ju tellida. Üksiknumbri hind lubatud reklaamis 100.- kr, tellimisel aastatellimus 349.- (neli numbrit). Lisaks veel esimesele sajale kiiremale tellijale soodushind 249.-. Minu entusiasm aga kadus, kui ma leidsin, et ainuke kontakt tellimiseks on antud mobiiltelefoninumber ning ei ole ühtegi märget väljaandja kohta. Ma ilmselt olen küll liiga paranoiline, kuid mitte kohe ei usalda ma sellist asja. :( Kohe tekib kahtus, et kas need lubatud 4 numbrit aastas ikka ära ilmuvad, või tegu on ühekordse projektiga.
Järelikult tule oodata üksiknumbrite ilmumist, siis näeb ka kui elujõuline see projekt on.....


Viimati muutis janno, Reede, 11 Nov 2005 10:01, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 09:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 12 Juul 2005 12:08
Postitusi: 76
Asukoht: Tallinn
Niipalju kui meediakoridorides jutte liigub, muudetakse Balti Merekaatrite (IEG Grupp) kaatriajakiri (nii nagu on Volvo Magazine või muud sellised) laiemale publikule kättesaadavaks. Esimese numbriga proovitakse, kas turg on valmis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 12:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Ma ei taha nimetatud ajakirjale reklaami teha kuid ka minule tuli selle ajakirja reklaam koos äripäevaga ja leian et see on suurepärane asi.

Jah - üksikult ostes on 100 eek tk. Õnneks lugesin ka väikses kirjas teksti korralikult läbi ja nii ma mahtusingi 100 esimese tellija sisse.
Aastatellimus 249 eek ning kauba peale ujuv võtmehoidja väärtuses 65 eek. Üksiknumbri hinnaks teeb see seega (249-65):4=46 eek. Pole ju paha 100 lk ajakirja eest. :!:

Nüüd jääb vaid loota ja oodata milline saab olema ajakirja sisupool.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 12:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kaaren kirjutas:
Niipalju kui meediakoridorides jutte liigub, muudetakse Balti Merekaatrite (IEG Grupp) kaatriajakiri (nii nagu on Volvo Magazine või muud sellised) laiemale publikule kättesaadavaks. Esimese numbriga proovitakse, kas turg on valmis.

Konkurent ... no ei ole. Ja turg ei ole valmis. Hetkel võrdleks me Ladat-Daciat(HK) eksklusiivautodega. Tõesti, kogu austuses nii Siilatsi kui konkreetsete tegijate vastu, sellisel projektil ei ole ärilist tulevikku. Huvitav fakt on aga see, et nüüdseks on kunagisest Presshouse'ist ja selle ajakirjadest välja kasvanud juba kaks asjalikku ajakirja. Nimelt on Navigaatoris ju tähtsal ametikohal Mati Laos, kes kõigepealt Ehitaja peatoimetaja oli, hiljem E5 nimelise peesse kukkunud ajakirja tegi ja nüüd siis seal on. Siis kirjutab Sander Kingsepp, ülikõva vana. M-H. Kuuse nimi ei vaja tutvustamist jne.
Aga on paar suurt häda: Siilats ei lase never teha ausat ajakirja, see peab olema tema toodete kiidulaul. Kuid kahjuks maismaatooted ja nende teeninduse kvaliteet on pehmelt öeldes p...sses. Ja see on kahjuks isiklik kogemus(mida 90% Info-Autoga kokkupuutunuid kinnitab). Sinna tuleb minna paksu rahakoti ja kõrvatroppidega, et lolli mula mitte kuulda ja see mulaajaja papiga oimetuks lüüa.
Siilats ju maksab. Siilats on väga võimekas ärimees, väga tark ja huvitava jutuga, keda on mõnus konverentsil kuulata aga see tähendab ka totalitarismi. Tänu sellele isikukultuslikule suhtumisele ei saa mitte kunagi tema rahastatud ajakirja tõsiselt võtta, erapoolikust sealt otsida on mõtetu. See oleks täpselt sama, kui tõde otsida vana Jossi aegsest Pravdast, või riikliku mõttemaailma võrdkujuks võtta Kesknädal. Kahjuks.
Teine mure on too maksmise teema. Kvartaalne ajakiri ei ole kunagi suutnud Eestis ennast ära tasuda, ei tasu ka see. Kaanehind on mõrvarlik, tootmine on kallis, liiga harva ilmub jne. Täpselt sama põhimõttega tehtud Adrenaliin vaevleb palju suuremates muredes, kui näiteks meie, samamoodi Motomaania. Kui IEG Grupp suudab teoreetiliselt majandusliku hävingu välja kannatada, siis lets go! Kuid sellisel juhul ei saa ma aru 100-kroonisest kaanehinnast... Ajakiri Mobiil on EMTi ajakiri ja jagatakse tasuta, sest olgem ausad, mobiiliteenust kasutab siiski mitusada tuhat inimest, kasum on EMTil meeletu ja ta võib seda endale lubada. Või Päästeameti tasuta jagatav ajakiri 112: riigieelarvest on rahaeraldus ja asi vask. Need ei ole ärilised ajakirjad aga kuradi head kvartaalsed ajakirjad.
Tegelikult on see eht-eestlaslik lähenemine asjadele: teen oma liivakasti, kus siis mängin. Aga seda ei suuda mõeldagi, et lööks naabriga kampa ja laiendaks tema liivakasti, mis siiski on algselt juba teoreetiliselt parem ja tugevam. Viimasel ajal on meile ehitatud liiga palju liivakastisid. Täpselt sama, mis ehitusbuumiga ehitatakse "ärimajasid". Mingil hetkel hakatakse kontoreid tasuta kasutada andma.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 13:12 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 12 Juul 2005 12:08
Postitusi: 76
Asukoht: Tallinn
Ürituse rahastamise eest pidid hoolitsema mu teada tootjad e siis Princess, Bayliner ja teised, keda Balti Merekaatrid esindab. Seega määravad nemad suuresti ka sisu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 13:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
Kolmel aastal ilmus Paadimehe aastaraamat, lettidelt kadusid nad kõik.
Kui sisu universaalne nagu nimest Navigaator eeldada võib ja reklaam tasakaalustatud, siis esimesed numbrid kindlasti seisma ei jää.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 14:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
No mõelge nüüd natukene....

Alustagem kasvõi sellest, et mis ajalehe vahel reklaam ilmus - Äripäev.
Selle ajakirja sihtgrupp on selgelt firmajuhid, tippspetsialistid jne. - ühesõnaga jõukad inimesed (tsiteerides üht tuntud naispoliitikut võiks öelda ka, et keskklass :D ). Need inimesed on ju potensiaalsed uue veesõiduki ostjad. Loomulikult sisaldab sel juhul ajakiri sihtrühmale suunatud toodete reklaami. Ja kui kaatritootjad on nõus selle kinni maksma siis ei oska selle kohta muud öelda, kui et Balti Merekaatrid on selle hästi teinud ja targasti majandanud.Selge on see, et sõltumatu mereteemalise ajakirja jaoks ei ole turg veel valmis ja ilma rahalise toeta ei tasuks sellise ajakirja väljaandmine eestis ilmselt veel ära. (Priit oskab seda vast rohkem kommenteerida.)


Mis siis et see ühele mehele toob rohkem kasu kui teistele. Peabki tooma, sest muidu ei oleks tal ju mõtet seda ajakirja välja anda. Aga lisaks sellele et ta arendab oma kaatrite müüki propageerib see ajakiri ka eesti väikelaevandust ja meresõitu.

Minu arust on see küll ülimalt positiivne, et lisaks Kipperi foorumile on teisigi kes ainult ei räägi väikelaevanduse arendamisest vaid võtavad asja kätte ja teevad ära. Edu neile.

Kuna jutt võis tunduda väga Balti Merekaatrite kiitmisena siis pean siinkohal täpsustama, et ma ei ole nendega kuidagi seotud ega ole põhjust kasutada ka nende teenuseid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 14:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Paun, ma oskan seda komenteerida ja teoreetiliselt võin uue ajakirja rahaliselt algosadeks lahata. On see aga oluline? Võib-olla on ka. Aga seda võiks teha siiski väiksemas ringis.
Kõik Sinu muu jutt on tõde kuni sinnamaani, kus tuleb ette 100-kroonine kaanehind. See lõpetab juba eos igasuguse propageerimise. Täpselt sama, nagu eelpool välja toodud kaks ajakirja, üks kaanehinnaga 80 krooni, teine 50 krooni. Selle rahanumbri sõnum Eesti ühiskonnas on ühene: ära roni rikaste mängumaale, sest sa oled "teine Eesti". Tegelikult peab siia nimistusse lisama kahjuks ka Kalastaja, mis peaks olema rahaliselt kättesaadav taskuraha eest ka kolmanda klassi maapoisile ja pensionärist kalastamishuvilisele. Aga ta ju ei ole...
Kui Navigaator maksaks letis 20 krooni, oleks asjal kõvasti jumet. Kui lausa tasuta, veelgi rohkem. Niipaljukest võib nüüd küll öelda, et nii suurte firmade turunduseelarvete juures ei ole enam vahet, kas kulu on 250 000 per number või 300 000.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 15:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Tjah, Priidu jutus on tiba kulda küll. Aga kuna vanad head paadimehe aastaraamatut meelde tuletati, siis tekkis kohe mõte, et Priit võiks ju tegelikult Omari uuesti käima tõmmata ja ise ka aktiivselt tegev seal olla. Olekski Hobiklubi "paadi eri" lahendatud. Ja tuletaks siis ka meelde et ainult osa paadiseltskonnast kulgeb tuulega. Noh et on ka tõsimehi :twisted: kes mürinal ja suitsupilv taga lehvimas mööda vetevälju tuiskavad ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 15:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 21 Juun 2004 13:37
Postitusi: 164
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Kõik Sinu muu jutt on tõde kuni sinnamaani, kus tuleb ette 100-kroonine kaanehind. /.../ Selle rahanumbri sõnum Eesti ühiskonnas on ühene: ära roni rikaste mängumaale, sest sa oled "teine Eesti".
/.../ Kui Navigaator maksaks letis 20 krooni, oleks asjal kõvasti jumet. Kui lausa tasuta, veelgi rohkem.


No mis jutt see siis nüüd on? Tasuta ei saa peksa kah mitte. Loomulikult tahab iga ajakirja väljaandja kasumit saada. Ja arvutagem, kui kallis see 100 krooni siis ikka on. Peamiselt vanemale ja pensioniealisele publikule suunatud ajakiri Elukiri näiteks maksab 28 krooni number ja nii tellijaid kui ostjaid jätkub. Aastakäigu hind: 336 krooni, tellides muidugi odavam. Navigaatori aastakäik hakkab niisiis olema umbes samas suurusjärgus. Kus siin see koletu lõhe esimese ja teise Eesti ning rikaste laevnike ja pensionäride vahel on? Polegi nagu teist õieti.

Ma arvan, et ei tasu asjale enne kallale minna, kui ühtki numbrit nähtud pole. Ootame ära, eks siis sõidame, kui vaja, pasunasse juba asja eest, mitte lihtsalt igaks juhuks. Nagu siin juba öeldi, iga väikelaevandusalane väljaanne on Eestis oodatud ja eks turg otsustab, kui palju ta selle eest valmis maksma on. Eks konkurents ole alati ju ikka tarbija huvides. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 16:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Priit - olen sinuga nõus, et 100 eek üksiknumbri eest on palju. Umbes samas hinnaklassis olevad Yahcting Worldi jäävad just hinna tõttu ostmata. Õnneks on Navigaatori seltskond minusuguste peale mõelnud ja nagu eelmises postituses mainisin tuleb 1 ajakirja hinnaks minule ja ka ülejäänud 99 le kiirele tellijale 46 eek. See ei ole küll paljiu - arvestades asjaolu, et ajakirja paksuseks on lubatud 100 lehekülge.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 16:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Ega see 100 kroonine kaanehind nüüd mingi müstika ka ei ole.
Tõsi 20....30 krooni puhul ostaks ajakirja ilma mõtlemata, 100.- kroonise hinna puhul võib kaalukauss langeda hoopis soome päritolu perioodika poole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 16:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Leemet, tahad, ma toon Sinu ja kõik teised rämeda põntsuga maapeale?
Kõigepealt vaata seda saiti: monopol, kes teab täpselt kõigi Eestis müüdavate ajakirjade müüginumbrit on Lehepunkti top 50.
Edasi. Ma tean päris mitme seal figureeriva ajakirja täpset müüginumbri suurust, kaanehind on kõigile teada. On mõni ajakiri, kes ei tee enda müüginumbrist mingit saladust. Ajakirjade("meditsiiniajakirjad" ei ole ajakirjad) reaalne müüginumber on parimatel kuni 10 000 eks., headel 5000 eks. ja ülejäänud võitlevad numbriga 1500 eks. HobiKlubi kõigub siiani 2500 ja 3000 vahel, mis on tegelikult ülikõva tulemus. Aga ära arva, et kirjastus saab raha valemi järgi müüdud eksemplaride arv X kaanehind. Kaugel sellest! Kogu maailmas k.a. Eestis kõigub see 50 ja 70 % vahel, kõik sõltub käibest. Mida suurem väljaanne ja käive, seda vähem peab ta protsentides levile kulutama. Reaalselt võib saada 100 kroonise kaanehinnaga ajakirjast kätte 65 krooni. Kui sellise kaanehinnaga ajakiri teeks Eesti oludes ulmevaldkonda kuuluva rekordi ja müüks 2000 eks., siis saaks ta 130 000 krooni. Ajakirja puhul on normaalne tagastus 30% ehk trükiarv peab olema vähemalt 3000 eks. Ma ju tean, palju sellise ajakirja trükkimine maksab. Võib trükikulu tagasi saada, isegi natuke peale. Kuid ajakirja väljaandmisega kaasnevad veel paljud kulud, mis "siililegi selged". Juba on asi kahjumis. Ja numbrid on viie-, isegi kuuekohalised. Ja seda ulme müüginumbriga. Tahad ma prognoosin Navigaatori tegeliku müügi kogemuste ja Eesti elanikkonna ostuvõime juures: 400 ajakirja + 50 tellimust. Ja võta arvesse, et rahad müügi eest laekuvad siis, kui järgmine number on müügil ehk aastal 2006 veebruar-märts. Edasi võid ise arvutada, kogemustele tuginedes tundmatu kulunumbri x sisse arvutada palgafondi, artikli tegemise kulud, rendikulud, töövahendite kulud. 0 ei ole see number mingil juhul. Ehk suure kasumiga ärist ei ole friigiajakirjade puhul meie ühiskonnas mingit juttu.

Mina võtan mütsi maha iga hullu ees, kes "lambist" ajakirja välja annab. Seejuures on Navigaator väga vajalik lugemine ja selle väljaandjal teoorias rahalised võimalused väga häid artikleid teha. Kusjuures ma üldse ei karda konkurentsi, miks? Konkurents viib vaid edasi. Aga seda ma taunin kõva häälega, et selline kaanehind on pandud. Kuna tegu on selgelt välismaiste turundusrahadega ja juba äriplaanijärgse mittekasumliku tegevusega, siis see rahanumber teeb ka nende head mõtted nulliks. Tegu on heategevusega, mille kaudu tahetakse midagi promoda. Reaalselt ei tee neid õndsamaks märtsis laekuv mõnikümmend tuhat krooni. Aga kaanehind peletab eemale sajad, kui mitte tuhanded merehuvilised.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2005 23:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Ohhoo, mis mõttevahetus sügaval novembrikuul on puhkenud veesõiduajakirja asjus! Poleks julgenud lootagi - aga jah, eks sellealaseid mõtteid liigu vist mitmel pool.
Mõni aeg tagasi sattusin ise ka ühte kitsamasse ringi veesõiduüllitise võimalikkust vaagima.
Mõtted, mis sääl kõlama jäid, panen asjaosaliste lahkel loal siia konspektiivselt kirja.

Niisiis veesõidualasel üllitisel võiks olla:
- soovitavalt 6 numbrit aastas;
- põhiteemade võrdsus: kaatrid ja motoveesõit ei tohiks domineerida purjetamise ning jahtide üle;
- sõltumatus maaletooja- ja tootjafirmadest: saavad küll reklaamipindu, kuid neil puudub kontroll artiklite sisu üle;
- riiklik tugi kasvõi keskkonnaministeeriumi kaudu;
- erialainimestest toimetus;
- sidemed ja nobe teabevahetus naabrite samaliigiliste ajakirjadega;
- rõhuasetus pigem teavitus-, arendus- ja selgituspoolne, mitte (pelgalt) müügi- ja lobitöömeelne.

Viimane punkt võib esmapilgul kõlada idealistlikult, siia pisike selgitus.
Kas harrastusveesõidu suhteliselt väheses arengus on meil süüdi ainult rahapuudus? Ehk siiski pigem see, et 50 aastat sisendati inimestele, et nad peavad ilma veesõidu(ki)ta hakkama saama. Ja näe, õppisidki ära, inimesed meil ju tublid.
Kas nn igamehe veesõiduk on kallis? Teedel tormavate maasturite hulga järgi otsustades ei ole kallis. Soomes on keskmiselt elanike kohta maastureid tunduvalt vähem - aga Soome keskmises jahtklubis oli veel mõni aeg tagasi rohkem purjekaid kui terves Eestis kokku!
Järelikult kipub puudu jääma just veesõidualasest arendustööst ja teavitusest (kes tahab, öelgu promost). Raha on, aga see vurab teedel, mitte ei paisuta purjesid. Muidugi, inimene tahab korterit või maja, selle arvelt ta purjekat või paati ei osta. Aga selgitada inimesele, et asfalti pidi kulgeda saad väga edukalt ka sõiduautoga, et selleks pole kaks korda kallimat maasturit sugugi vaja :) ning et ülejääva raha eest võiksid omale hoopis purjeka muretseda, siis loodus puhtam ja enesel parem tunne - vaat see selgitustöö alles ootab tegemist.
Loodetavasti ei kulu selle selgekssaamiseks jälle 50 aastat... :)

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Viimati muutis Veemees, Reede, 11 Nov 2005 23:58, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 135 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group