Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Dets 2009 10:05 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
Kalle Kuus kirjutas:
Läheb kokku heade vanade tavadega ja etiketiga (kui sponsorite reklaamid poordilt maha võtta!) :lol: !


Mina sellest vanadest tavadest kümne küünega kinnihoidmisest aru ei saa. Mitte et ma neid ei austaks, otse vastupidi, aga asjad muutuvad ja sellega koos peaks ka enda suhtumist muutma.

Natuke peale sada aastat tagasi tulid autod, läks natuke aega mööda ja tekkisid esimesed võistlused … võttis päris palju aega enne kui tekkisid esimesed "reklaamid" võistlusautodele, tänapäeval on see täiesti normaalne nähtus.

Miks ei või purjekatel samamoodi olla? Üks asi on muidugi ilu küsimus, aga paratamatus on see et mõlema asja puhul on tegemist väga kuluka ettevõtmisega ja sponsorid/toetajad aitavad väga palju kaasa mitte ainult ühe konkreetse võistkonna, vaid suures pildis kogu ala arengule.

Näitena autondusest võib ju tuua enamus tehnoloogilisi uuendusi mis esimesena võeti kasutusele võistlusautodel ja praeguseks hetkeks on saanud meie igapäevaste sõiduvahendite "standardvarustusse".

Kahtlen et Eestis on väga palju meeskondi kes saaks puhtalt omal jõul (ilma sponsorite, vanemate, sõprade, või kasvõi väga head hinda tegevate varustuse müüjate abita) praegusel tasemel purjetamisega tegeleda. Kui nemad tahavad vastutasuks mingit väljundit ja arvavad et selleks on nende kirjad/pildid jahi peal, siis minugipoolest võivad nad neid saada.

Kui nüüd esteetilisest ilust rääkida, siis minu arvates võiks siin veel julgemaks minna – võtta eeskuju välismaa jahtidest ja kasvõi ajaloost kus igasugu (sõja)laevad olid kaunistatud kõikvõimalike olendite, elukate ja muuga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Dets 2009 11:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
Kalle jutt paistab täitsa vettpidav olema nende reklaamide ja kirjetega parrastel jne. Sobrasin netis pilte ja tõepoolest ka kõige kirjumad paadid on enam-vähem nende Kalle poolt kunagi siin ette loetud tingimuste ja põhimõtete järgi ilustatud. Tänapäeval käib küll muidugi logo ja netiaadress käsikäes, nii et "kas üks või teine" põhimõttega mina küll ei nõustuks. Muus osas aga ei saa öelda, et neid tavasid järgides paati ilusaks või omapäraseks ei saaks teha:

Pilt

Samas ma ei näe tavade murdmisel muud probleemi kui et kirjade ja logode virrvarr pardal võib põhjustada selle, et enam ei saa keegi aru milline on paadi enda nimi või number ja milline on mingi sponsori nimi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Dets 2009 23:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Kipper kirjutas:
- eraldi teema oli kolmapäevakute finiš (puudutab otseselt ka mind) - väidetavalt tekitavad eelkõige suured jahid (ORC I) laineid, mis ei mõju hästi TOPi ujuvkai ääres olevatele kaatritele. Ka olevat muulide "värava" ja jõepealse nn ummistamine sel lühikesel hetkel probleemiks. Ka olevat probleemiks, et purjetamistrennid (optimistid jne) toimuvad liiga "väravate" ees.


Ma olen ka kunagi selle kai ääres paati hoidnud. Selle "ei mõju hästi" kohta tahaks ma öelda, et kui inimene paneb vendrid ja otsad ikka nii, et ka sügistormi kannataks, ei tee see kolmapäevaku finish midagi halba, aga jah, loksutab küll päris kõvasti. Asjad lähevad ikka paadis ümber. Võrdub umbes kahe jetimehega, kes lähedalt mööda kimaks.

Purjetamistrenni jutt on pseudoprobleem. Õpetabki inimestele teistega arvestamist.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 22:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
Väga hea, et see kolmapäevakute finishi teema siin üles võeti. Seisin ka läinud hooajal olümpiamärgi ujuvkais ja sain kolmapäevakute terrorit tunda. Ajas ikka tigedaks küll kui selle asemel, et paadis rahulikult tööd teha, kaob iga natukese aja tagant pind jalge alt ja enese alalhoiu instinkt sunnib kusagilt haarama. Jetihullud vähemalt ma kuulen juba kaugelt ära ja oskan end ahtrilaineks valmis panna, aga kui jahijurakas täies purjes kahe meetri kauguselt mööda libiseb, siis ei saa enne aru ka kui kajuti sein järsku näkku lendab.
See asi peab ära lõppema! KJK otsustajad, näidake oma austust heade meretavade suhtes ja ärge korraldage võiduajamist sadama akvatooriumis kus see häirib kais seisjaid.
Teiselt poolt jahtide kaptenid, olge härrasmehed ja ärge ületage kiiruse piirangut 6 km/h kui keegi ongi võistluse korraldanud piirangu alas. Leppige omavahel kokku, kõik ju soliidsed inimesed. Ma saan aru, et panete viimase meetrini, aga leppige kokku, et väravatest edasi tulete samade vahedega ja 6 km/h.
Ma põhimõtteliselt ei taha kellelegi kitse panna, aga lõpuks pole muud teha kui kutsuda merement välja igal kolmapäeval kui mehed oma mõistusega hakkama ei saa.

_________________
"Kärt" EST 411


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 23:58 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1762
Asukoht: Tallinn
nalja teete või? :) päriselt on ka terror? kui x41 mööda läheb siis on tuulevaikus ja sile meri, mitte ahtrilaine. kuigi fakt on, et olen ka ise irvitanud, näe jälle ületan kiirust. Kedagi kiiruse ületamise tõttu seganud küll veel omast arust ei ole.

edit: minu arusaamine on, et purjelavade käigulaine on disainitud olemaks võimalikult väike. kui suvaline glisseeriv alus glissist välja kukub on tal ka 6km/h juures käigulaine suurem kui suurel purjelaeval 12km/h juures.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2009 08:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 26 Mär 2005 19:59
Postitusi: 298
Asukoht: 58.17,056N 26.9,986E
Ma pole pirita teemal küll pädev targutaja,aga kiirusepiirang on ikka kiirusepiirang eranditeta.Maantee peal ju ei hakka mendile seletama,et ma parem juht või muud taolist.Sadam on ikka sadam.

_________________
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2009 11:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
peebuste kirjutas:
Nomaitia, kas siis Gerda on tõesti see ainuke? :shock:

Julial on see nii juba aastast 1999. Küll pole number mitte kerel vaid kajutiakna all et oleks kaugele näha. Sai pandud kunagi selleks, et piirivalvel oleks faarvaatri pealt hea binokliga lugeda - ei ole salakaubitsejad rannas, täitsa õige asi õiges kohas. Peale remonti jõudis Julia päeva olla numbriteta (lihtsalt ei jõudnud veel peale kleepida), juba käisid naabrite juures uurimas :D

Mis aga seda numeratsiooni puudutab: ma pole leidnud päris vettpidavat seaduslikku järjepidevust selle EST XXX jaoks. MTÜ ja too EST-register peab täitma Avaliku teabe seadust ja sealset 51. peatükki "ANDMEKOGUD". Jah, ka avalikke ülesandeid täitev eraõiguslik isik võib pidada andmekogu aga:
§ 433. Andmekogu asutamine

(1) Andmekogu asutatakse seadusega või selle alusel antud õigusaktiga.

(2) Keelatud on asutada ühtede ja samade andmete kogumiseks eraldi andmekogusid.

Pole leidnud sellist õigusakti ja TOPELT ei saa registrit pidada, see on keelatud. Sportlaevade register on ERALDI ja ARK oma eraldi ega tohigi samu asju kirjeldada.

On ju meilgi vanatehnikutena tulnud sellega tegeleda väga põhjalikult "musta numbri" loomisel, tekitamisel, väljaandmisel etc. Esimene versioon oli just samasugune ja tegelikkuses see "kolmandate isikute" suhtes oli õigustühine. Kuigi, registrit pidas ja füüsilise numbrimärgi väljastas ka siis ARK. Probleem puudutas pigem sertifikaati, eksperte jm "paberimajandust". Uus, kehtiv, on 100% vettpidav.

Aga selle purjetähisega on täpselt sama, kui "musta numbriga" - see ei saa olla kohustus. ARK peab registreerima veesõiduki ka ilma selleta ja purjele kantakse lihtsalt reg.number. Praegu tehakse vist purjekast mootorpaat aga peab olema ka purjekas. Hetkel käib paras seaduse rikkumine aga see on vaid minu nägemus asjast ehk EST-numbri saanutel ei tule üldse ARKsse minna, nad juba on registris.
Muuseas, väga sedamoodi tundub, et ka ORC-mõõdukirjad võivad sama seaduse ja andmekogu alla kuuluda. Kas jahi võistlusväärtus on üldiseks kasutamiseks mõeldud teave või mitte.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group