Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Okt 2019 19:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 156
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Kuna eelmine paat (viewtopic.php?f=15&t=9142) osteti keset hooaega pärast müügikuulutuse üles panemist mult väga kiirelt ära, siis tuli hakata vaatama järgmist sõidukit vee peal liikumiseks. Järgmise paadi mudel oli mul juba pikemat aega peas olemas ning see pidi laias laastus vastama kahele nõudele: juhil peab katus pea kohal olema ning peab olema piisavalt kerge, et ka esiveolisega treilerdatav oleks. Katus pea kohal osutus juba esimesel sõidul vajalikuks: muidu päiksepaistelise ilmaga saime kohe sahmaka hoovihma. Selle asemel, et klassikalise HT või DC tüüpi paadil hakata tenti peale tõmbama, piisas vaid esiukse ja katuseluugi kinni tõmbamisest. Paadi valimise ja ostunõu teema asus seal: viewtopic.php?f=2&t=10728

Paat: Flipper 630 OC 2007
Mootor: Mercury 115 EFI 2007, töötunde 433.
Lisavarustusena on olemas käsijuhtimisega trimmilabad, millele on plaanis paigaldada Mente Marine automaatika. Samuti on olemas külmkapp ja petrooleumi pealt töötav Wallase pliit/salongisoojendus. Plotterina tuli paadiga kaasa Lowrance LMS-520c, mis hetkel töötab ainult kajaloodina, kuna ta vajab välist NMEA2000 GPS moodulit ning seda moodulit paadis pole. Kaardi vaatamiseks kasutati tahvlit. Üldiselt on aru saada, et eelmine omanik on varustust hankinud sellise eesmärgiga, et paadiga oleks turvaline merel sõita. Näiteks tuli kaasa 2 ankrut, juhitav/suunatav LED prožektor ning hulgaliselt vendreid ja otsi. Samuti on olemas DSC võimekusega raadiojaam.

Järgmiseks hooajaks asendan plotteri eelmisest paadist üle jäänud Simrad GO7 XSE-ga. Samuti jäi eelmisest paadist üle Em-trak B300 AIS transponder, mille paigaldan uuele paadile. Mootori tööparameetrite saatmiseks plotteri peale ostsin juba Smartcraft gateway. Smartcraft gateway-d vaatasin kõigepealt välismaa e-poodidest ning mõtlesin, et küsin korra huvipärast pakkumist ka kohalikust Mercury esindusest, Baltic Cruiserist. Tuli välja, et neil on toode täitsa laos olemas ning hind on parem kui ükskõik, millises välismaa e-poes.


Manused:
20190907_143018.jpg
20190907_143018.jpg [ 288.37 KB | Vaadatud 5589 korda ]
20190907_142954.jpg
20190907_142954.jpg [ 350.85 KB | Vaadatud 5589 korda ]
20190907_142917.jpg
20190907_142917.jpg [ 279.39 KB | Vaadatud 5589 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Apr 2020 19:04 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 156
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Tegelen vaikselt paadi valmis seadmisega navigatsioonihooajaks.

Olen natuke vaadanud, mida Smartcraft Gateway annab ning 2007. aasta Mercury 115 EFI mootorist saan kätte näiteks järgmised parameetrid: töötunnid, mootoritemperatuuri, õlisurve, kütusekulu (l/h), pöörded ja laadimispinge. Kütusekulu on muidugi see parameeter, mille pärast üldse mootorit plotteriga ühendama hakkasin. Praegu näen ainult hetkekulu (l/h või l/nm) ning kuigi plotter peaks olema võimeline arvestama ka jooksvalt kulutatud kütuse kogust, siis seda funktsionaalsust ma pole veel tööle saanud. (Edit: kulutatud kütusekoguse arvestuse jaoks on juurde vaja Navico Fuel Data Manager vidinat)

Lisaks sai ära paigaldatud B300 AIS transponder koos eraldi antenniga. Nüüd on paadil juba 3 antenni: VHF raadiojaam, FM raadio ja AIS. AIS transponderil on sisseehitatud SWR mõõtja, millega kontrollisin nii VHF-i kui ka AIS-i antenni üle ka - mõlemal antennil SWR 1.0:1, seega võiksid korras olla.

Kuna mul puudusid andmed selle kohta, millal impellerit viimati vahetatud on, siis tulevikus võimalike suuremate kahjude vältimiseks sai ka see ära vahetatud. Hetkel on veel pooleli ka põhjavärvi uuendamine International Ultra 300 värviga.


Manused:
andmed mootorist.jpg
andmed mootorist.jpg [ 96.98 KB | Vaadatud 3219 korda ]
gateway AIS N2K.jpg
gateway AIS N2K.jpg [ 107.01 KB | Vaadatud 3219 korda ]
antennid.jpg
antennid.jpg [ 156.51 KB | Vaadatud 3219 korda ]
impeller.jpg
impeller.jpg [ 113.8 KB | Vaadatud 3219 korda ]


Viimati muutis teett, Esmaspäev, 13 Apr 2020 20:33, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Apr 2020 20:29 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 21 Sept 2017 08:58
Postitusi: 64
Uuendad mürkvärvi? Kuna ultra 300 on lõva maatriks siis kuidas uuendada kavatsed, kas uus kiht selga või käid vana kihi karukeelega üle?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Apr 2020 20:32 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 156
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Uus kiht selga, kuna osadest kohtadest on värv ilmselt randumiste käigus maha kulunud. Uuendamise all pidasin seda silmas, et ma ei lihvi vana värvi täiesti maha ja ei tee uut kruntimist jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Apr 2020 11:09 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Dets 2010 21:22
Postitusi: 130
Asukoht: Läänemaa
Ma olen samal paadil ca 4a läinud mürgi üle võõpamise teed iga kevad. Kui tundub, et kihte paljuks läheb siis lasen lõpuks soodapritsiga puhtaks ja alustan koos kruntimisega uuesti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Apr 2020 11:54 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 156
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Lisasin ka valmiduse kahe aku jaoks. Hetkel täielikult manuaalne ning pöördlülitiga valitav. Kui millalgi tunnen, et selline süsteem ei päde, eks siis saab isolaatori peale ringi teha.
Samuti sai paigaldatud Victroni 15A laadija. Sellel peaks olema piisavalt voolureservi, et lisaks aku laadimisele hoida töös ka külmkappi ning AISi. Kaldavoolu ühendust ma ei ole veel ära teinud. Mulle tundub, et nii-öelda standardne IEC 60309 pistik (a'la https://www.merevarustus.ee/toode/el/in ... pistikuga/ või https://www.merevarustus.ee/toode/el/in ... galdusava/) on sellise väikse paadi kohta liiga kobakas ning hakkab silma riivama. Lahendusena mõtlen TME-st võtta IP67 pistiku ja pesa komplekt: https://www.tme.eu/ee/en/details/4312.0 ... /schurter/ Sinna saab juurde osta ka veekindlad katted. TME pistiku pealt teeks siis juba vahekaabli IEC 60309 peale üle minemiseks.


Manused:
elektrikilp.jpg
elektrikilp.jpg [ 83.81 KB | Vaadatud 2748 korda ]
laadija.jpg
laadija.jpg [ 113.85 KB | Vaadatud 2748 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Apr 2020 16:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 833
Ma panin selle sinu teisena viidatud merevarustuse poe pesa ette ankruboxi, “nurga taha” ülaserva. Muidu väga hea koht ja julgen soovitada, märjaks ei saa ka mitte karvase merega. sadamatesse ikka enamasti vööriga ja siis hea ühendada. Aga sõltub kui palju sul seal ruumi on.
Pane kaldavoolu kaablile kaldapoolsesse otsa lekkevoolu kaitse ka ikka vahele, natuke rahulikum olemine. Veel panin sisse varjulistesse kohtadesse päris mitu 220v IP44 klapiga kilbi pesa. Kui paadis ööbid siis ikka väga hea igasugu läpakaid ja moblasid laadida, kunagi pole liiga palju. Tolmuimeja jaoks ka väga mugav.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Apr 2020 19:38 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 156
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Ankruboxi mõte on väga hea, tänud! Pean ainult vaatama, kuidas mul õnnestub sealt kaabel salongi vedada. RVK panen kindlasti vahele ja pesad ka 230V tarbijate ühendamiseks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Apr 2020 20:28 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 21 Sept 2017 08:58
Postitusi: 64
Soovitan kahe aku süsteemile lisaks vahele panna VSR. Mul näiteks on Hella Marine oma, cut in voltage 13,7 ja cut out vist 12,8 volti ja lisaks veel otselülituse võimalus manuaalselt üle sõita käivitades. Selles mõttes hea et esmajoones hoollitseb olulise ehk käivitusaku eest ja kui see täis siis majaaku eest. Ja kui seistes tarbid siis jätab ise alati käivitusvaru alles.

Mul jälle puudu kaldavool mida külmiku jaoks oleks muidugi vaja, peaks ehitama aga ei tea kohe milliseid juppe vaatama hakata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Reede, 01 Mai 2020 22:58 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 156
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Ehitasin kaldavoolu ühenduse lõpuni. Selleks sai pandud IP67 (võiks olla isegi veekindel) pistik koos kattega ankruboksi. Seejärel läheb kaabel väiksesse kilpi, kuhu panin B10 30mA kombikaitsme (kaitseb nii rikkevoolu kui ka ülekoormuse eest). Kilbist edasi lähevad kaablid akulaadijasse ja ühte tavalisse IP44 (pritsmekindel) seinapesasse.
Kuna Karlova sadamas on kai peal kilpides Schuko/Type F pistikupesad ja kilp asub minu kaikohast väga kaugel, siis oli vaja juurde teha üleminekukaabel ning üks pikk ühenduskaabel. Kui juba kaablite tegemiseks läks, siis tegin ka ühe lühema ühenduskaabli ja igaks juhuks ka 3-faasilise pesa pealt ülemineku.
Kütusekulu osas näitavad esialgsed käigukatsetused, et kruiisikiirusel 20kn jääb kulu natuke alla 1l/nm ning vaikselt 5 sõlmega kulgedes umbes 0,6l/nm kanti. Oskab keegi öelda, kui usaldusväärne Mercury 115 EFI 2007 poolt edastatav fuel flow rate on?
Lisaks on mul kerge kahtlus, et AISi vastuvõtuga on probleemid, kuna täna Emajõe peal mitme tunni jooksul nägin paljusid aluseid sõitmas, aga ekraanile ühtegi nendest ei ilmunud. Kas jõe peal polegi kellelgi AISi? Ka kai ääres seisvalt reisilaevalt Alfa ei võtnud ma ühtegi signaali vastu.


Manused:
IP67 pistik ja kate.jpg
IP67 pistik ja kate.jpg [ 107.39 KB | Vaadatud 2116 korda ]
kombikaitse.jpg
kombikaitse.jpg [ 101.3 KB | Vaadatud 2116 korda ]
230V voolupesa paadis.jpg
230V voolupesa paadis.jpg [ 106.29 KB | Vaadatud 2116 korda ]
kaablid ja yleminekud.jpg
kaablid ja yleminekud.jpg [ 145.63 KB | Vaadatud 2116 korda ]
kytusekulu.jpg
kytusekulu.jpg [ 106.96 KB | Vaadatud 2116 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Laupäev, 02 Mai 2020 23:20 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Aug 2013 15:07
Postitusi: 93
Suht väheusutav, et Emajõel paljudel AIS on. Kai ääres seisval Alfal vast seade välja lülitatud, kui tal seda üldse on.

_________________
Progressiivne kolme triibuga siseveeline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Flipper 630 OC - teett
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juul 2020 19:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 156
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Sai paadi ja mootori testimiseks ette võetud Põhja-Eesti saarte külastamine. Kokku läbisime 5 päeva jooksul 331nm ja tankisime 338l kütust. Kiirust sai hoitud 18-22kn ning keskmiselt oli tegelik kütusekulu umbes 1.1l/nm. Võrreldes oma eelmise paadi Vator 17HT-ga, mis võttis laineid enamasti ikkagi pauguga vastu, võtab Flipper laineid mõnusa sahinaga. Lisaks sai Emajõe tekkinud kahtlus, et AISi vastuvõtt ei tööta, ümber lükatud. Ekraanile ilmusid isegi 40nm kaugusel olevad alused.
Panen siia ka mõned tähelepanekud sadamate kohta:
1. Kuivastu sadam - kasutasime tankimispeatuseks. Enne väljasõitu kodusadamast Roomassaarest sai Kuivastusse helistatud ja uuritud, et kas tanklas bensiini ikka jagub. Sadamakapten polnud selles päris kindel, kuna üks suurem paat oli tal just sadamas tankimise plaaniga. Varuplaan oleks olnud Lõunarannasse tankima minna. Poolel teel aga helistati mulle tagasi ja teatati, et saab kütust küll ning uuriti, kas mina olen see VLC-132, mis hakkab Kõiguste peale jõudma. Sadamakapten hoiab Marinetrafficu abil liiklusel kenasti silma peal :) Kiitus!
2. Sviby sadam. Tüüpiline Saarte Liinide sadam, kus väike paat saab 10€-ga 24h-ks kaikoha, elektri, WC ja pesemisvõimaluse.
3. Osmussaare sadam. Sissesõit on toodritega kenasti tähistatud. Olemas ujuvkai, kuhu äärde mahub vähemalt 6 paati kenasti ära.
4. Dirhami sadam. Olemas tankla ning paistab, et kütusevaruga ka tanklas probleemi pole. Pärast mind tuli kohe Alexela kütuseauto tanklat täitma :D Kaikoht 24h-ks maksis 20€ ning sisaldas elektrit, WC-d ja dušši. Sadamas on ka väga maitsvate toitudega kalakohvik. Paraku käib seal ka maarahvast, kes ei saa aru, et sadamas kulgeb elu omas rütmis ning õiendavad teenindajatega, kui toidu valmimisega aega läheb.
5. Väike-Pakri abajas. Olemas 2 väikest ujuvkaid. Sissesõidu info ja kaitasu (3€) maksmise kohta leiab infot pakrisaared.ee lehelt.
6. Naissaare sadam. Meenutab pigem Põhja-Tallinnat kui väikesaart. Bemmiosside asemel on paadiossid lihtsalt :D Kohvikus oli mitu räuskavat seltskonda, kellest vähemalt üks sõitis ilma registreerimisnumbrideta kaatriga. 10€ kaitasu sees elektrit ja dušši pole, kuna saarel pole elektrivõrku. Ööläbi külmiku ja AISi sees hoidmine igatahes märgatavalt 115Ah Exide ER550 akut ei tühjendanud.
7. Prangli Kelanse sadam. Alexela kaardilt vaatasime, et seal on ka sadamatankla olemas ning igaks juhuks proovisin uurida, kas reaalselt kütust tankida ka saab. Sadamat telefoniteel kätte ei saanud. Alexela üldinfost anti tanklajuhataja number, kust samuti kedagi kätte ei saanud. Sellepeale üldinfo töötaja ikkagi avaldas lootust, et peaks saama küll kütust. Reaalselt aga tankurist midagi jooksma ei hakanud ning kütus oli tegelikult otsas. Meie sellest end väga häirida ei lasknud ning valasime oma kaasas olnud 3x10l varukanistrid paaki ära, et Kakumäele edasi sõita.
8. Haven Kakumäe. Tanklas oli kütus kenasti olemas ning saime nii paadi kui ka varukanistrid jälle täis tankida. Sadamatöötaja tuleb kenasti saabuvatele alustele vastu ning aitab sildumisel. Kuni 3h seismise eest raha ka ei küsita. Külaliskail on lukustatud värav ees ning selle jaoks anti kood. Värava lukastamise vajadusest saime ka peagi aru. Sel ajal, kui me kohvik/poes kiirelt einestasime, käis vahepeal alaealiste poiste seltskond 2 korda edukalt õlut varastamas. Kuigi sadam nägi uhke välja, siis selline asi ei tekitanud väga isu pikemalt sadamasse jääda ning panime Haapsalu poole edasi.
9. Haapsalu Grand Holm Marina. Eemalt oli raske aru saada, et kus midagi paikneb ning abi oli Harbours Guide raamatus olnud kaardist. Tanklas oli kütus olemas. Kaitasu 20€, mis sisaldas elektrit, WC-d ja dusši.
10. Kuivastu sadam. Kiire vahepeatus enne Roomassaare poole startimist.


Manused:
paaditripp 2020 track.png
paaditripp 2020 track.png [ 995.2 KB | Vaadatud 809 korda ]
Osmussaar.jpg
Osmussaar.jpg [ 234.62 KB | Vaadatud 809 korda ]
Vaike-Pakri abajas.jpg
Vaike-Pakri abajas.jpg [ 139.64 KB | Vaadatud 809 korda ]
Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group