Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Jaan 2018 19:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Jaan 2018 19:59
Postitusi: 2
Head foorumlased, soetasin kunagi laeva mille keresse olen siiani liialdamata pisut armunud. Ülitugev konstruktsioon, madal süvis ja alumiinium-magneesium (AMG 1615T) materjalist kere on lihtsalt vastupandamatu.
Olen mõelnud temaga kõige julgemate plaanidega jõuda Vahemerele või Kanaari saartele ja lõpuks uppuda kusagi ookeanis.
Esialgu mõtlen kakerdada meie saarte ja laidude vahel, võimalike vabatahtlikega merd plastikust puhastades.
Nüüd, kus olen jõudnud pensionäride sekka, on ka aega tõsisemalt projektiga tegeleda.

Aga asja juurde.

Kõigepealt vabandan, et laeva mõõtmed on võibolla sellest foorumist väljas. Veepiir on küll alla 24meetri aga gabariidid on 26,65m, laius 5,80m, lastiruumi suurus tekil 14x4m ja kandevõime kuni 45T. Tuleb registrisse kanda laevana. Kuna siin foorumis nähtub asjalikke inimesi ja kommentaare, otsustasin seetõttu just siia kirjutada. Ise kahjuks ei oma ühtegi mereharidust ja jagan teinekord ainult natuke elektrist, seetõttu minu siinsed küsimused võivad olla üsna asjatundmatud.

Lühike laeva ajalugu leidub siit: https://et.wikipedia.org/wiki/Tiir_(laev)
Veel vabandan, et kuna laeval ainult venekeelne dokumentatsioon siis mõned terminid venekeelsed.

Ühes olen jõudnud veendumusele, laeva praegused mootorid M503A (2000p/min) vajavad minu mis iganes eesmärkide jaoks väljavahetamist.

Siit algavadki küsimused.
Ühe võimalusena olen mõelnud sellist aeglase käiguga laeva, elektri jõul surisemas.. praegu laeval kaks diiselgeneraatorit 4Ч 8.5/11 2x16kw 400v 50hz, kardan selle varjandi puhul, et võimsust jääb väga väheks. Kas oleks mõistlik lisaks mingi suurem akupank paigaldada, keres on ruumi selleks küllaga. Siis muidugi vaja elektrimootorid ja sõukruvid teised jne. Kui palju selline kere peaks võimsust välja andma, et 5m/s tuulega ära ei kannaks. Akudel muidugi kipub olema lühiajaline võimsus ja ühel hetkel jääd ikka hätta.

Teine võimalus oleks asendada praegused diislid väiksematega ja jätta võimalus ka lisaks elektrimootoritele.
Millist diislit peaks hakkama selleks vaatama? Praegu küljes fikseeritud sammuga sõukruvi (2 х ВФШ в полутонеле) diameetriga 1,10m, neli laba, pronksist valatud. Kas selle saaks kuidagi alles jätta?

Mõtlen paigaldada laevale ühe väikse hudrokraana ja veealused kaamerad, valgustid, navigatsiooniseadmed ka praegu puudu.

Ootaks heatahtlikke arvamusi. Panen praegu alles konseptsiooni kokku, hilisemalt ilmselt tuleb leida projekteerija ja mõni laevaehitaja. Oskate ehk kedagi soovitada?

Lugupidamisega, Vambo

Manus:
Faili kommentaar: Tiir Süstas
vene1.jpg
vene1.jpg [ 75 KB | Vaadatud 3154 korda ]


Manus:
Faili kommentaar: sõukruvi
alumiiniumlaev 021.jpg
alumiiniumlaev 021.jpg [ 20.15 KB | Vaadatud 3154 korda ]


Manus:
Faili kommentaar: Tiir Meeruses
22.02.2010 119.jpg
22.02.2010 119.jpg [ 787.3 KB | Vaadatud 3154 korda ]


Manus:
Faili kommentaar: põhja all, õhuturbiinide väljund.
22.02.2010 106.jpg
22.02.2010 106.jpg [ 851.63 KB | Vaadatud 3154 korda ]

_________________
Võimalusel olen merel, vajadusel vermin münti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2018 00:12 
Foorumil
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 790
Eesti vetes pole ma veel niipalju plastikut märganud, et seda sellise laevaga puhastada, aga las see olla :)
Sellise laeva tuuletriivi taltsutamiseks (mitte edasi liikumiseks) kulub ikkagi sadu kilovatte, hoovuseid meil õnneks pole.
Kahe 1,1 m sõukruvi käitamiseks kulub tuhandeid kilovatte ja tuhandeid liitreid kütust.
Seda energiat sa akudega kaasa ei võta ja Vahemerele sa ei jõua.
Kaks M503A mootorit on umbes 6000kW. Kas on teada kui kiiresti see laev nendega liikus?
Pakun, et kütusepaagid on ka umbes 10 000 liitrit? Kui max 5 sõlmega liikuda tahad, siis ma lambist pakuks, et 500-1000kW võiks vaja minna.
Mis on peamine põhjus, et sa elektrist unistad? Sellised asjad lihtsalt ei liigu akude pealt.
Mida sa kraanaga tõstma hakkad?
Selle elluäratamine on ikka VÄGA kallis hobi, aga tundub, et sul vist mõned milkud raha on ja see ei ole küsimus. Jube vinge asi võiks sellest saada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2018 10:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1475
Asukoht: Kesse/Tallinn
Elekter pole päris välistatud - tasub Norra uusimaid praame uurida. Küll seab see täiesti uued nõuded sadamate kaldavooluseadmetele. Pakun, et Eestis liiga paljudes sadamates seda laeva just ei “tangiks”.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2018 12:29 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 925
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Huvitav teada saada, et eesti piirivalvel on olnud selline elukas!
tehnilised andmed pakuvad, et maksimaalne võimalik kiirus võiks olla 30 sõlme. Arusaadav, dessantpraam, kui asjaks läheb, ei ole aega aega viita! :D
Tsiviilkasutuses oleks lõbus. aga ökonoomne kulgemine juba 5-6 sõlme, paraadkäik ehk 12 sõlme. Ujuvsuvilale piisav? Väiksema võimsusega ökonoomsetele diislitele jäävad need sõukruvid ilmselt liiga raskeks.
Kui võimsad peaksid uued masinad olema,peab laevaehitusinsener veidi arvutama.
Väga elektriliseks asja ei ajaks, alumiiniumkere on igasugu uitvoolude poolt haavatav.
Väike kraana-miks ka mitte, miniallveelaeva tõstmiseks! :wink:
Igasuguste alumiiniumi lõikamise ja keevitamise probleemidega peab ilmselt Mark Muru poole pöörduma.
Vanu masinaid võib pakkuda Tartu lodjakojale jõelaevadel kasutamiseks, iseasi, kas nad neid osta soovivad, tahaksid rohkem kingitusena saada, arvan.
Ja Vambo, kui Sul tüürimehe diplomit ei ole, siis pead veel vanas eas merekooli minema või lipukapteni palkama!
Üks uitmõte veel-läbi arvutada, kui kallilt õnnestuks praami müüa praamina või alumiiniumina vanarauda ja kas selle raha eest midagi mõistlikku vastu saab?

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2018 07:08 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Mai 2006 21:01
Postitusi: 106
Asukoht: Kilulinn
http://korter.onepagefree.com/?id=5040

Siin kirjas, et yks mootor tahab remonti saada..
Uutele mootoritele minek voib ebamoistlikult kallis olla. Laev oli kasutuses väga lühikest aega.. kui masinad rooste pole läinud, peaks töötundi veel jaguma.
Huvitav palju selline alus ka 1miili labimiseks tyhjalt-lastis olles kytust neelab..
Niisama paarutamiseks oleks ratsionaalsem see alus vanametalli anda ja moni mugavustega lustikummut osta..
Lähimas punktis saaks:
Paadid. Laevad. Segakvaliteediga alumiinium, sisaldab mitte-alumiiniumilised elemendid,
kuid mitte rohkem, kui 2%. 625 euri tonn Am2

Kommertssoitudeks peab asi kuidagi ara tasuma.

Lipukaptenit tuleb hoolikalt valida, Läänemere niiske ja külm kliima ajab ka tugevamad meist külmarohtu pruukima ja sellele võib järgneda võõra varaga kergekäeline ringikäimine..

https://www.ohtuleht.ee/593796/fotod-ja ... -merehatta

_________________
www.vanasukeldumine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2018 10:34 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1762
Asukoht: Tallinn
Tegu on glisseeriva/kaviteeriva kerega. Sellega ei saa kuidagi vaikselt ja rahulikult sõita. Kui ta korda teha (min 500 000EUR), siis jooksvad kulud saavad olema endiselt tavainimesele kättesaamatutes kõrgustes. Eeskätt seetõttu, et kütusekulu jääb alati olema ca 500l/h.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2018 11:57 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Apr 2014 19:17
Postitusi: 119
Asukoht: Salmistu
Visuaalselt korrastatuna vaataks seda laeva pigem muuseumis.
Ma ei taha unistust laita aga arvan, et sellise vanaraua taastamisele kuluvad vahendid ning aeg(!) ei ole võrdne saavutatava tulemusega. Pigem sisusta aega puhates, väikesaarte vahel "kakerdades" või vabatahtliku tööd tehes. Kui võimalusi jagub ning tahad seda aega kvaliteetsemaks muuta, teha seda mis sulle meeldib mõnusalt ja mugavalt, siis tänapäeval on saadaval igasugu kaasaegseid alumiiniumkere ning vöörirampidega tööpaate/praame. Päris Gaz66 ei kanna aga ATV-st kuni linnamaasturini võtavad pardale küll. Kaugemate plaanide tarvis soeta kerge purjekas. Pluss pool nende kõigi puhul on see, et saad ise rooli keerata. Kui sind seob selle sama laevaga miski emotsionaalselt või muudmoodi oluliselt mis tekitab kinnisideed ning soovi sellega veel kunagi sõita, siis mõtle plaanid ja võimalused rohkem kui 2 korda läbi. Peale seda mõtle veel mõned korrad uuesti. Senikaua puhka saartel, püüa kala, purjeta ning lõpuks näed, et polegi seda monstrumit vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2018 17:19 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 26 Sept 2006 14:11
Postitusi: 91
Asukoht: Tallinn
Ei saa soovitustega nõustada. Asi on ju väga lahe, küllap on neid kes maksaks just sellise asjaga lõbusõidu eest. Neid tavalisi raudkünasi on ju küll, mis ka ju ilma kütteta ei liigu, aga erilisust kuskilt otsast ei kiirga. Nii, et vanarauaks sellise asja viimist küll heaks ei saa kiita. Las siis pigem kiigub katkise ja mitte liikuvana kusagil kai ääres, kohvi ja õlut saab ju ikka pakkuda seal dekil. Väike sadamakino, kabaree? Mingile MTÜle anda, kes elamusreise merel korraldaks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2018 19:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1475
Asukoht: Kesse/Tallinn
Sihuke sobiks imetabaselt meie saarele liinilaevaks! (Vald ilmselt nii muidugi ei arva.)
Lõbusõidu aluseks tundub ehk liig pragmaatiline?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Laupäev, 27 Jaan 2018 01:01 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 26 Sept 2006 14:11
Postitusi: 91
Asukoht: Tallinn
Sõltub sellest mida keegi lõbuks peab. Värvipüssidega tegelasi Keri majakat vallutama saata, selleks on see ju nagu loodud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alumiiniumlaev TIIR
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Nov 2018 18:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Jaan 2018 19:59
Postitusi: 2
Head foorumlased, tänud kõigile, kes viitsisid sõna võtta. Palju kasulikke vihjeid.

Olen nüüd asjatundjatega konsulteerinud nii alalisvoolu kui vahelduvoolu variante ja mõlemad on erinevatel põhjustel kõrvale jäänud.
Käisin viimati kapten Madis Saarnaga vaatamas EVA-318 võimalusi, alus väiksem aga paljuski sarnane.

Metalliks soovituste kiuste alustasin augusti lõpus toimetamist ja otsustasin ikkagi minna traditsioonilist teed, valisin palju kiidetud Sole diiselmootorid, millised on Deutz baasil hispaanias marineeritud ja milledel iga silindri saab vajadusel eraldi maha võtta. http://www.solediesel.com/en-gb/engines ... z-280.aspx
Nii siis, võtsin Rauno (Tekno-Marin OY) käest uued Sole Diesel SDZ-280 ja sellele käigukast Tecnodrive TM-265 ülekanne 2,82:1. Mootor annab 200 kW = 272 hj ja pöörded on max 2.300 rpm. Silindrite maht on 7.146 cm3. Turbo ja intecooler. Küttekulu on marsskiirusega (1.800 rpm) umbes 35 l/h.
Võtsin täislaksu: topelt isolatsioon, hüdropump, jahutusvee eraldi väljavõtt, uued võllid 60x3000, sõukruvid 32x28”, tihendid, kummilaagrid jne. Rauno ise koos oma eesti meestega paneb kõik peale. Praegu keevitab uut vundamenti.

Osa kraami tänaseks väljas ja laev kohe ca 10T kergem. Mootor 5500kg, võll 120x2600-ca 200kg, sõukruvi 265kg, ventilaatorid ja muud staffi. Kui kellegil mõtteid, mis selle kõigega teha, või omal järsku vaja, siis andke teada, lihtsalt romutada ja prügistada jõuab ju alati.
Annan hea vahendustasu sellele kõvale tegijale, kes suudab kaks M503 ära müüa. https://youtu.be/7sUYWAM6lgc
Otsin asjalikku laevamehaanikameest, olen valmis maksma abimootorite elustamise ja muude laevamehaanika ja elektritööde eest.
Hakkan otsima firmat, kes jagab hästi hüdraurika asju. Pean uuendama päästeparved. Ostan Holla tüüpi ankru 100kg. Laeva värvimine kevadel põhimõtteliselt kokku lepitud.
Mõtlen tarbevee ja kütte peale, sisustuse disaini, valgustuse, navigatsiooni seadmete… ja muidugi sõprade peale, kellega koos hea sumedal suveõhtul laeva tekil sauna teha ja õlut libistada.

Tervitades, Vambo

Võimalusel olen merel, vajadusel vermin münti.
https://www.facebook.com/vermija/
5155489

_________________
Võimalusel olen merel, vajadusel vermin münti.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group