Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Flipper 630 OC - teett
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=15&t=10775
1. leht 1-st

Autor:  teett [ Esmaspäev, 14 Okt 2019 19:15 ]
Teema pealkiri:  Flipper 630 OC - teett

Kuna eelmine paat (viewtopic.php?f=15&t=9142) osteti keset hooaega pärast müügikuulutuse üles panemist mult väga kiirelt ära, siis tuli hakata vaatama järgmist sõidukit vee peal liikumiseks. Järgmise paadi mudel oli mul juba pikemat aega peas olemas ning see pidi laias laastus vastama kahele nõudele: juhil peab katus pea kohal olema ning peab olema piisavalt kerge, et ka esiveolisega treilerdatav oleks. Katus pea kohal osutus juba esimesel sõidul vajalikuks: muidu päiksepaistelise ilmaga saime kohe sahmaka hoovihma. Selle asemel, et klassikalise HT või DC tüüpi paadil hakata tenti peale tõmbama, piisas vaid esiukse ja katuseluugi kinni tõmbamisest. Paadi valimise ja ostunõu teema asus seal: viewtopic.php?f=2&t=10728

Paat: Flipper 630 OC 2007
Mootor: Mercury 115 EFI 2007, töötunde 433.
Lisavarustusena on olemas käsijuhtimisega trimmilabad, millele on plaanis paigaldada Mente Marine automaatika. Samuti on olemas külmkapp ja petrooleumi pealt töötav Wallase pliit/salongisoojendus. Plotterina tuli paadiga kaasa Lowrance LMS-520c, mis hetkel töötab ainult kajaloodina, kuna ta vajab välist NMEA2000 GPS moodulit ning seda moodulit paadis pole. Kaardi vaatamiseks kasutati tahvlit. Üldiselt on aru saada, et eelmine omanik on varustust hankinud sellise eesmärgiga, et paadiga oleks turvaline merel sõita. Näiteks tuli kaasa 2 ankrut, juhitav/suunatav LED prožektor ning hulgaliselt vendreid ja otsi. Samuti on olemas DSC võimekusega raadiojaam.

Järgmiseks hooajaks asendan plotteri eelmisest paadist üle jäänud Simrad GO7 XSE-ga. Samuti jäi eelmisest paadist üle Em-trak B300 AIS transponder, mille paigaldan uuele paadile. Mootori tööparameetrite saatmiseks plotteri peale ostsin juba Smartcraft gateway. Smartcraft gateway-d vaatasin kõigepealt välismaa e-poodidest ning mõtlesin, et küsin korra huvipärast pakkumist ka kohalikust Mercury esindusest, Baltic Cruiserist. Tuli välja, et neil on toode täitsa laos olemas ning hind on parem kui ükskõik, millises välismaa e-poes.

Manused:
20190907_143018.jpg
20190907_143018.jpg [ 288.37 KB | Vaadatud 4236 korda ]
20190907_142954.jpg
20190907_142954.jpg [ 350.85 KB | Vaadatud 4236 korda ]
20190907_142917.jpg
20190907_142917.jpg [ 279.39 KB | Vaadatud 4236 korda ]

Autor:  teett [ Esmaspäev, 13 Apr 2020 19:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Tegelen vaikselt paadi valmis seadmisega navigatsioonihooajaks.

Olen natuke vaadanud, mida Smartcraft Gateway annab ning 2007. aasta Mercury 115 EFI mootorist saan kätte näiteks järgmised parameetrid: töötunnid, mootoritemperatuuri, õlisurve, kütusekulu (l/h), pöörded ja laadimispinge. Kütusekulu on muidugi see parameeter, mille pärast üldse mootorit plotteriga ühendama hakkasin. Praegu näen ainult hetkekulu (l/h või l/nm) ning kuigi plotter peaks olema võimeline arvestama ka jooksvalt kulutatud kütuse kogust, siis seda funktsionaalsust ma pole veel tööle saanud. (Edit: kulutatud kütusekoguse arvestuse jaoks on juurde vaja Navico Fuel Data Manager vidinat)

Lisaks sai ära paigaldatud B300 AIS transponder koos eraldi antenniga. Nüüd on paadil juba 3 antenni: VHF raadiojaam, FM raadio ja AIS. AIS transponderil on sisseehitatud SWR mõõtja, millega kontrollisin nii VHF-i kui ka AIS-i antenni üle ka - mõlemal antennil SWR 1.0:1, seega võiksid korras olla.

Kuna mul puudusid andmed selle kohta, millal impellerit viimati vahetatud on, siis tulevikus võimalike suuremate kahjude vältimiseks sai ka see ära vahetatud. Hetkel on veel pooleli ka põhjavärvi uuendamine International Ultra 300 värviga.

Manused:
andmed mootorist.jpg
andmed mootorist.jpg [ 96.98 KB | Vaadatud 1866 korda ]
gateway AIS N2K.jpg
gateway AIS N2K.jpg [ 107.01 KB | Vaadatud 1866 korda ]
antennid.jpg
antennid.jpg [ 156.51 KB | Vaadatud 1866 korda ]
impeller.jpg
impeller.jpg [ 113.8 KB | Vaadatud 1866 korda ]

Autor:  TREG [ Esmaspäev, 13 Apr 2020 20:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Uuendad mürkvärvi? Kuna ultra 300 on lõva maatriks siis kuidas uuendada kavatsed, kas uus kiht selga või käid vana kihi karukeelega üle?

Autor:  teett [ Esmaspäev, 13 Apr 2020 20:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Uus kiht selga, kuna osadest kohtadest on värv ilmselt randumiste käigus maha kulunud. Uuendamise all pidasin seda silmas, et ma ei lihvi vana värvi täiesti maha ja ei tee uut kruntimist jne.

Autor:  Tihver [ Neljapäev, 16 Apr 2020 11:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Ma olen samal paadil ca 4a läinud mürgi üle võõpamise teed iga kevad. Kui tundub, et kihte paljuks läheb siis lasen lõpuks soodapritsiga puhtaks ja alustan koos kruntimisega uuesti.

Autor:  teett [ Pühapäev, 19 Apr 2020 11:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Lisasin ka valmiduse kahe aku jaoks. Hetkel täielikult manuaalne ning pöördlülitiga valitav. Kui millalgi tunnen, et selline süsteem ei päde, eks siis saab isolaatori peale ringi teha.
Samuti sai paigaldatud Victroni 15A laadija. Sellel peaks olema piisavalt voolureservi, et lisaks aku laadimisele hoida töös ka külmkappi ning AISi. Kaldavoolu ühendust ma ei ole veel ära teinud. Mulle tundub, et nii-öelda standardne IEC 60309 pistik (a'la https://www.merevarustus.ee/toode/el/in ... pistikuga/ või https://www.merevarustus.ee/toode/el/in ... galdusava/) on sellise väikse paadi kohta liiga kobakas ning hakkab silma riivama. Lahendusena mõtlen TME-st võtta IP67 pistiku ja pesa komplekt: https://www.tme.eu/ee/en/details/4312.0 ... /schurter/ Sinna saab juurde osta ka veekindlad katted. TME pistiku pealt teeks siis juba vahekaabli IEC 60309 peale üle minemiseks.

Manused:
elektrikilp.jpg
elektrikilp.jpg [ 83.81 KB | Vaadatud 1395 korda ]
laadija.jpg
laadija.jpg [ 113.85 KB | Vaadatud 1395 korda ]

Autor:  rye [ Pühapäev, 19 Apr 2020 16:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Ma panin selle sinu teisena viidatud merevarustuse poe pesa ette ankruboxi, “nurga taha” ülaserva. Muidu väga hea koht ja julgen soovitada, märjaks ei saa ka mitte karvase merega. sadamatesse ikka enamasti vööriga ja siis hea ühendada. Aga sõltub kui palju sul seal ruumi on.
Pane kaldavoolu kaablile kaldapoolsesse otsa lekkevoolu kaitse ka ikka vahele, natuke rahulikum olemine. Veel panin sisse varjulistesse kohtadesse päris mitu 220v IP44 klapiga kilbi pesa. Kui paadis ööbid siis ikka väga hea igasugu läpakaid ja moblasid laadida, kunagi pole liiga palju. Tolmuimeja jaoks ka väga mugav.

Autor:  teett [ Pühapäev, 19 Apr 2020 19:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Ankruboxi mõte on väga hea, tänud! Pean ainult vaatama, kuidas mul õnnestub sealt kaabel salongi vedada. RVK panen kindlasti vahele ja pesad ka 230V tarbijate ühendamiseks.

Autor:  TREG [ Pühapäev, 19 Apr 2020 20:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Soovitan kahe aku süsteemile lisaks vahele panna VSR. Mul näiteks on Hella Marine oma, cut in voltage 13,7 ja cut out vist 12,8 volti ja lisaks veel otselülituse võimalus manuaalselt üle sõita käivitades. Selles mõttes hea et esmajoones hoollitseb olulise ehk käivitusaku eest ja kui see täis siis majaaku eest. Ja kui seistes tarbid siis jätab ise alati käivitusvaru alles.

Mul jälle puudu kaldavool mida külmiku jaoks oleks muidugi vaja, peaks ehitama aga ei tea kohe milliseid juppe vaatama hakata.

Autor:  teett [ Reede, 01 Mai 2020 22:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Ehitasin kaldavoolu ühenduse lõpuni. Selleks sai pandud IP67 (võiks olla isegi veekindel) pistik koos kattega ankruboksi. Seejärel läheb kaabel väiksesse kilpi, kuhu panin B10 30mA kombikaitsme (kaitseb nii rikkevoolu kui ka ülekoormuse eest). Kilbist edasi lähevad kaablid akulaadijasse ja ühte tavalisse IP44 (pritsmekindel) seinapesasse.
Kuna Karlova sadamas on kai peal kilpides Schuko/Type F pistikupesad ja kilp asub minu kaikohast väga kaugel, siis oli vaja juurde teha üleminekukaabel ning üks pikk ühenduskaabel. Kui juba kaablite tegemiseks läks, siis tegin ka ühe lühema ühenduskaabli ja igaks juhuks ka 3-faasilise pesa pealt ülemineku.
Kütusekulu osas näitavad esialgsed käigukatsetused, et kruiisikiirusel 20kn jääb kulu natuke alla 1l/nm ning vaikselt 5 sõlmega kulgedes umbes 0,6l/nm kanti. Oskab keegi öelda, kui usaldusväärne Mercury 115 EFI 2007 poolt edastatav fuel flow rate on?
Lisaks on mul kerge kahtlus, et AISi vastuvõtuga on probleemid, kuna täna Emajõe peal mitme tunni jooksul nägin paljusid aluseid sõitmas, aga ekraanile ühtegi nendest ei ilmunud. Kas jõe peal polegi kellelgi AISi? Ka kai ääres seisvalt reisilaevalt Alfa ei võtnud ma ühtegi signaali vastu.

Manused:
IP67 pistik ja kate.jpg
IP67 pistik ja kate.jpg [ 107.39 KB | Vaadatud 763 korda ]
kombikaitse.jpg
kombikaitse.jpg [ 101.3 KB | Vaadatud 763 korda ]
230V voolupesa paadis.jpg
230V voolupesa paadis.jpg [ 106.29 KB | Vaadatud 763 korda ]
kaablid ja yleminekud.jpg
kaablid ja yleminekud.jpg [ 145.63 KB | Vaadatud 763 korda ]
kytusekulu.jpg
kytusekulu.jpg [ 106.96 KB | Vaadatud 763 korda ]

Autor:  Umx [ Laupäev, 02 Mai 2020 23:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Flipper 630 OC - teett

Suht väheusutav, et Emajõel paljudel AIS on. Kai ääres seisval Alfal vast seade välja lülitatud, kui tal seda üldse on.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/