Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 00:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tagapeegel võib nii mootori raskuse kui tõuke ülekoormuse tõttu kõveraks minna. Aga peamine probleem on juhitamatus. Progress on veel lapikuma põhjaga kui Dnepr, seega ka teatud kiirusest alates ka halvemini juhitav.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 08:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kui omal ajal võhruga arvestatud paadi ahterpeegel (ca 50- 100 kg).
Siis 90 hp v4 on ikka kõvasti raskem. Mercury 40 - 60 4takti on kaalus 110 kg. 2 takti mootorid tiba kergemad.
Suure võimsa mootori reeversi lülitumisel, tekkib piisavalt hea löök mis ahtrit lõhub. Isegi rahulikult kasutades laguneb asi ära. Või uputab oma enda, ahtri laine selle paadi ära.
Ja muidugi küttekulu. Egas 90hp, ca 1,5 liitrine mootor mis täisgaasil ei tööta
pole ökonoomne. Eriti kui tegu 2 taktilisega. liiter ja kilomeeter.
Antud juhul, pannakse eeslile sadulat selga.
Usun et selise kiiruseni kus juhitavus halveneb ei jõuta, see laguneb ennem laiali. Muidugi jõel sõites, vist ei võta kurve välja.
Emajõel, Pedel ja Põltsamaa jõel, oli ca 60 km/h juba selline kiirus mille juures andis end paadis hoida. Kurve jagus.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 10:28 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2446
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 10:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 533
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Millest tuleb sellel graafikul horisontaaltelje tähised. Kas tõesti LxB? Mis siis saab kui ei ole ahtripeeglit, On lihtsalt ehitatud mootoririputus plaat mis kinnitub metallnurgikutega paadi ahtri külge. Minu paadi pikkus on 5,5m kuid kujult erilist vahet ei ole kas ahter või vöör.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 11:07 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2446
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Ranno- kirjutas:
Millest tuleb sellel graafikul horisontaaltelje tähised. Kas tõesti LxB?

Mis mõttes "kas tõesti"??? Kas vastuks saaks olla "ei", kui selline info on juba antud? Kui ei pannud tähele, siis L ja B on samal graafikul lahti kirjutatud.

Edit: Vabandan. Sain küsimustest vähe valesti aru.
Sinu järgnevat väidet kommenteerida ei oska.


Viimati muutis Kipper, Esmaspäev, 22 Jaan 2007 14:12, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 11:33 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 533
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Antud graafik võib olla ju ainult veeliinile ulatuva ahtripeegliga alustele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 13:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Antud tabel on täiesti õige.
Sakslastel on olemas ka teistsugused valemid lubatud maksimaalse mootori võimsuse jaoks.
Nõuded väikelaevad projekteerimiseks.
Seal oli ka valem minimaalse võimsuse arvutamiseks.
Arvutuste erinevus andis mõningal juhul kuni 10 hp vahet.
Targemad, kes kasutasid progressi taga 2 vihri, ehitasid sinna ahterpeeglile tugevdused. Siis ei lagunenud ahterpeegel laiali.
Ehk siis tegelikkuses juba, 60 hobuse korral oli progressi ahterpeegel tiba lahja.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 16:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Peeter Ude kirjutas:
Või uputab oma enda, ahtri laine selle paadi ära.
Ja muidugi küttekulu.

Olen käinud kahe venna matustel, kes ei kuulanud targemate juttu (sel hetkel kahjuks minu oma). Balatonile mõeldud võistlus-kiirpaat ahtripeegli kõrgusega 30 cm, paat ise napid 4 meetrit. Mõeldud kuni 10 Hj, 20-15 kg perakas eest roolimisega, siledal veel võidu sõitmiseks. 10-jõuline vana Moskva, millega see paat oli 20 aastat sõitnud, vedeleb mul siiani vana 402 pakiruumis. Tahtsivad minna Rohukülast Kassarisse naistesse, palusid minu Honda 2-jõulist vurri. Olin neile ennegi seda andnud... Pirita jõel sõitmiseks ja kalapüügiks, merele minekuks ei andnud. Keelasin neil kategooriliselt idiootsusega tegelemise. Aga kus siis 30+ ja 40+ vanad mehed kuulavad...
Vennad leidsid 20-jõulise Tohatsu aga seda ju ei saanud rooliga ühendada, seega pidi vähemalt üks meestest ahtris istuma. Tegi ka omajagu tuult sel õnnetul päeval. Tulemus: ahtrilaine uputas paadi Hiiumaa laidude vahel ja kaks superlahedat venda-uuniklast-tsiklimeest läks korraga loojakarja. Ja ei mingeid naisi...
Igasugune merel maismaa autoehitamise põhimõtte "overkill is just enough" kasutamine mittevõistlusspordi alustel on kuritegu. Kuritegu iseenda ja merekultuuri vastu. Merd-vett ei narrita, oma "suurepäraseid lolle ideid" peaks kusagil mujal välja elama. Mitte needitud alumiinvanni sappa röögatusi riputades.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 17:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Igasugune merel maismaa autoehitamise põhimõtte "overkill is just enough" kasutamine mittevõistlusspordi alustel on kuritegu.


Heh, seda ei saa ka maismaal tarbida. Ehitasin ka kunagi ühe jeebi ringi ja tegin mootori korda. Pidureid, veel ennem laksu (auto maha kanti) korda ei jõudnud teha.

Veepeal kahjuks pole ka võimalust jalga maha panna, puhata ja sõpru appi oodata.
Kui kord Ruhnu ja mandri vahel hädas olin, Forseeritud ajam, aga nõrk Z-ülekanne (Katseeksperimentaal,kodukootud,mudel) . Mis mõne aja kasutuse järel ilumtas endas purunemise häält.
Ja seda juba ennem Ringsu sadamasse jõudmist. Siis, ei julgend muudele paadis olijatele seda ennem Virtsu tagasi jõudmist mainidagi.
Kusjuures miskipärast vanemad ja targemad "merekarud" soovitasid ka, et ei tohi nii teha, " Ära Ruhnu küll nii mine!"
Ja kes siis ei kuulanud ........

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 23:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
Targemad, kes kasutasid progressi taga 2 vihri, ehitasid sinna ahterpeeglile tugevdused. Siis ei lagunenud ahterpeegel laiali.
Ehk siis tegelikkuses juba, 60 hobuse korral oli progressi ahterpeegel tiba lahja.


Tavaliselt riputati 2 Vihri siis, kui tegu oli 20 hj mootoritega. Seega kokku tuli 40 hj.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Jaan 2007 16:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Siis järelikult on ka 40 hp sinna palju panna.
:?

Kusagil veledeb üks tunnel (veepaiskur) koos 18 hp 2sildr bensu mootoriga. siis selline progressile sisse istudatada paras oleks.
:wink:

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Jaan 2007 03:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
40 hj ei pruugi hullusti palju olla. Uuemad mootorid on mõnevõrra kergemad kui Vene omad olid (annavad kaalu kohta rohkem võimsust). Ning mida vähem täisgaasiga tuuritada, seda kauem mootor kestab.
Jama võib registreerimisel tulla, kuna osadele Progedele on vist mingi mõõdukirja alusel lubatudki ainuolt 30 hj. Aga sellestki saab üle, tuleb lihtsalt mootori kapott üle värvida ja mõnest reklaamikontorist number 30 kleepsud pääle tellida... Tartus liigub neid "vähendatud" hobujõududega mootoreid mitu :P

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Jaan 2007 07:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Vihr 30
http://www.engine.saminfo.ru/vihr.htm

Mercury 30
http://www.marinepower.com/products/sin ... _5$ME2S_30

Yamaha 30
http://www.yamaha-motor.com/outboard/pr ... specs.aspx

Tohatsu 30
http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/products/m30sp.html

Võrdsed kõik.

Selle kleepsu tuuninguga petad kelle ära. Selle harimatta politeseiniku, kes sind juhuslikult kinni peab, veepeal. Seda seniks, kuni neid sel teemal kord haritakse.
Samas ei tee isegi neil enam vahet, seega eeldan , et inimene, kes Teisest eluvaldkonnast pärit ei orjenteeri üldse asjas. Vähemalt mitte kaane värvi ja kuju järgi.
Kui tal ikka kahtlust, siis kilowatid on kahes kohas veel enamjaolt. Nii kapoti all kui ahtri kinnituse kyljes. Ja viimase juures ka mootori seeria nr , et seda ära eemaldades vist teeb endale karuteene.
Kuigi Minul pole veel viimase 7 aasta jooksul kordagi uuritud, ei piiril ega ka mujal seda seeria nr.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Jaan 2007 08:37 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 533
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Kas tõesti yamaha kahetaktilised 9,9hp ja 15hp on sama kubatuuriga ja samade näitajatega? Kuidas see võimsuse vahe siis saadakse? Kas piirajaga?
http://www.yamaha-motor.com/outboard/products/subcatspecs/11/specs.aspx


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Jaan 2007 11:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ranno- kirjutas:
Kas tõesti yamaha kahetaktilised 9,9hp ja 15hp on sama kubatuuriga ja samade näitajatega? Kuidas see võimsuse vahe siis saadakse? Kas piirajaga?

Mootor on ju mootor! Täpselt samamoodi käib asi maismaal tsiklitel. Pisut muudetud gaasijaotus ja ongi näitajad teised. Või koonus sisse-väljalase vahel, või väiksem karpa-throttle body, või hoopis vähem liikuv gaasihoovastik. Isegi seda viimast kasutatakse. Võib-olla suurematel 4T on ka erinevad nukad sees, 2T käib ikka nagu vana hea Riga punnvõrri forssimine või rollerite 45 km/h piirik.

Edit: Ranno, vaata sealtsamast näiteks Four Stroke Portable 6 ja 8 jõudu mootoreid. See on nüüd klassikaline näide: hobused tulevad pööretest. Pöördepiirik võtabki jõu maha aga moment jääb samaks. Kui tead, kuidas võimsust arvutatakse, siis on ju selge, et absoluutnumbrilt suurema näitaja muutmine muudab lõpptulemust rohkem. Pöörded on mootori juures suurima arvulise absoluutväärtusega number ja nendega mängides saadaksegi vajalikud võimsusnumbrid. Eesti Yamu kodukalt on nende mootorite hinnavahe 2400 krooni. Teoreetiliselt on nõrgemal kas gaasihoovastik nuditud või kõri sisselaskel vahel. Ma ei usu, et jalad ehk väljalase erinevad oleksid... aga kurat neid ka teab. Selle raha eest peaks saama rahulikult 6-jõulise pöördesse ajada ja jääb suvejagu bensuraha ülegi... ning vajadusel sobib paberijärgne pada paadiga ikka kokku.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Kolmapäev, 24 Jaan 2007 15:10, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group