Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Jaan 2007 14:09 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Aga milleks siis maksta rohkem. Peaks koostama tabeli kus on võimsust kärbitud mitte et seda puudu oleks. Või eraldi teema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2007 10:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Saan võrrelda mercurt sest neid olen lammutanud. Arvan ise, et teistel sama lugu.

40, 50 ja 60 HP 4takti (versus mercury 9,... ja 15 HP) mootrid ühesugused on väljaarvatud üks plastik seib mis piirab sisselaske torusid. Paigutatud sisselaske kollektori ja karpade vahele.
Vihr 30nel sissesõidu perioodiks, samammoodi vähendatud diameetriga papist tihend ette käis.
Mis puutub karpa düüsidesse siis seda pole saanud kontrollida. Teinekord müüakse erineva koodi alla sama detaili ja isegi hind sama.
Kuid loogika ütleb, et piisab ju tegelikult hõrenduse vähenemisest et bensu pealejooksu vähendada.

Sissepriitse korral on lood keerulisemad. Ja neetud olgu uued mootorid.
Kui vana karpaga mootori veepeale meelitasid ka kerge ülekoormuse korral. Siis uute EFI bensukatega seda ei tee enam.
Mootor soojaks ei lähe ja teatud pööretest üle ka ei jõua minna.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2007 10:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Peeter Ude kirjutas:
Saan võrrelda mercurt sest neid olen lammutanud. Arvan ise, et teistel sama lugu.

40, 50 ja 60 HP 4takti (versus mercury 9,... ja 15 HP) mootrid ühesugused on väljaarvatud üks plastik seib mis piirab sisselaske torusid. Paigutatud sisselaske kollektori ja karpade vahele.


Samas - kui suvalist paadimootorite hinnakirja vaadata, siis hinda oskavad küll nende 3 eri võimsusega mootori eest erinevalt küsida. Ja see erinevus polegi nii väike..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2007 12:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Sagali ei ole see asi nii lihtne kui paistab. Erinevatel tootjatel ja erineva võimsusklassi mootoritel on see deforsseerimine lahendatud erinevalt. Ühest reeglit kõigi mootorite jaoks ei ole. Vahel tõesti eriti väikeste mootorite puhul on piiratud gaasihoova käiku või sisselaset või on elektrooniline pööretepiiraja seatud madalamale. Vahel aga on erinevused tõsisemad. Näiteks on kahetaktilise silindrite akende kõrgused ja kujud erinevad, klappide plokk erinev, mootori esimene pool (sisselaske kollektor) erinev, karburaatorite kõri läbimõõt erinev, peadüüsid erinevad, vahel ka plokikaan(ed) erinevad, DFI kahetaktilistel juhtplokk erinev (programmi muuta üldjuhul ei saa, vahetada terve plokk), siis veel eraldi õlitusega kahetaktiliste õlipump erinev jne. Nii et igale mootorile tuleb läheneda individuaalselt. Tihtipeale ei ole võimsamaks ümberehitus otstarbekas kui just ei ole kõrval suurema hobujõuga doonorit kust juppe võtta. Kahetaktiliste puhul pöörata erilist tähelepanu karburaatorite peadüüside valikule (sissepritse korral juhtploki programm). Kui küttesegu jääb lahjaks, hävitab see mootori loetud tundide jooksul, vahel on juhtunud et ka loetud minutite jooksul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2007 12:58 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Kas keegi teab millisel mootoril oleks lihtsalt hj tõstetav. Ma pean silmas siis garburaatoriga mootoreid. Juba muudetud hobujõud võiks jääda 15-20hj kanti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2007 20:02 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 29 Nov 2004 19:34
Postitusi: 47
Asukoht: Tartu
Milleks neid hj. muuta vaja? :shock: Kui sul on tarvis 15-20hj mootorit siis leia sellise võimsusega mootor.Hj juurde saada pole ühelgi mootoril lihtne see on palju aega,kannatust,täpsust ja oskusi nõudev töö.Tänapäeval pole sellel ka mingit mõtet,sest on võimalik valida endale sobiva võimsusega mootor. Siis kui Vihrist võimsamat pilli polnud nähti palju vaeva et kiiremini edasi liikuda. Selleks tuli ikka terve mootor lahti võtta,lihviti poleeriti sissel-väljalaske kanaleid,aknaid ,tõsteti surveastet muudeti segusiibri nurki jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2007 21:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Viking ja Loots räägivad ju täpselt seda juttu, mida maismaamootorite puhul kogu aeg tehakse :D Nagu ma ütlesin, mootor on mootor. On see rongi oma, laevalt pärit, punnvõrri peal, autol kapoti all või paadil päras. Selline trend ehk tuunimine ei ole veel veepeale jõudnud. Kas peaks? See on omaette küsimus. Kui seda teha mõistusega, siis miks ka mitte! Kui tuunitud mootor on vastava paadi sabas ja roolis ka oskustega tegelane, siis pole ju probleeme. Kui asi läheb ohtlikuks, on asi jama. Piiri peaks igaüks ise tunnetama. Kuid mootorpaadi puhul on pisuke mootori näppimine täpselt sama asi, mis purjejahil dakronpurjed kevlarite vastu vahetada. Hobuseid tuleb juurde ja keegi ei pea seda imelikuks :D
Tegelikult on ju paras talvine töö omaenda mootoris näppupidi sees olla. Valujäägid eemaldada, portida, tasakaalustada ehk kõik see tavaline tegevus. Või siis ajude ümberprogemine või hoopis uue juhtsüsteemi paigaldamine. Seejuures on tavaline paadimootor (jätame jõhkardid, suured R4 ja V6 kompressorid välja) nii pisike asi, et seda võib isegi kortermaja köögilaual lahata. Lammutad garaažis laiali ja ploki viid süles kööki. Selline "keskmine" mootor on ju kas R2 või R3 ja tööorgan kaalub 30-40 kilo.
Pigem piirab meremootorite tuunimist varuosade kohati absurdsusteni ulatuvad hinnad. Kui impelleri või tihendite fullseti eest küsitakse tuhandeid, siis ei kipu keegi töötavat mootorit ilmaasjata lahti katkuma. Ja ka see, et töökindlus võib kannatada. Meri pole ju maismaa, et asi jääb seisma, tellid pamperi järgi ja lähed koju. Olgu siis õues torm või sulapäike.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2007 22:26 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Ma ei räägi ju tuunimisest ega forseerimisest vaid võimuse või pöörete piiraja eemaldamisest. Ka maismaamootoritel võetakse need lihtsalt ära kui on vajadus võimsama või kiirema mootori järgi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2007 23:03 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mai 2006 20:47
Postitusi: 67
Asukoht: Haapsalu
Mis iseenesest ongi juba tuunimine (võimsuse tõstmine on ju ka tuunimine)
Ja nagu Priit ütles pole merel nii lihtne abi saada, kui midagi hiljem juhtub. Ise jäime progressiga merele kuna mootor andis saba ja ei olnud mitte tore olla, meid kandis õnneks laine kaldale.
JA KANNATAB KA VIHRIGA SÕITA KUI TA VEEKINDLAMAKS TEHA.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Jaan 2007 23:31 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Peeter Ude kirjutas:
Saan võrrelda mercurt sest neid olen lammutanud. Arvan ise, et teistel sama lugu.

40, 50 ja 60 HP 4takti (versus mercury 9,... ja 15 HP) mootrid ühesugused on väljaarvatud üks plastik seib mis piirab sisselaske torusid. Paigutatud sisselaske kollektori ja karpade vahele.
Vihr 30nel sissesõidu perioodiks, samammoodi vähendatud diameetriga papist tihend ette käis.

Tihendi eemaldamine ja sellega kaasnev mootori muutumine sama võimsaks nagu teda poes palju kallimalt müüakse võimsama mootori pähe ei ole mitte mingil juhul tuunimine ega forseerimine. Ma ei saa aru mis merel abi jutt siin saab olla kui on täpselt sama olukord nagu poest ostetud võimsam mootor sama töömahu ja detailidega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2007 11:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Pigem taandubki kogu asi infole. Ehk siis kui omada piisavalt infot saab osta näiteks väikse mootori ja mõne jupi eemaldamisega sellest suurema (normaalse) võimsuse välja meelitada. Ranno märkis väga õieti, et tegemist ei ole tuunimisega. Ma nimetaks seda pigem mõistlikuks säästmiseks. Ei ole ju mõtet maksta 8-10 tuhat eeki rohkem ainult sellepärast, et mootoril on üks lisaseib ning kapoti peal suurem number.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2007 12:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Sapikast ei saa Zigulii, kui sellele 03 mootor vahele aretada.
Minul on üks 50hp mootor( 2000a väljalase töötanud iseenesest 70-80h), mis 3 aastat aiaääres seisis, kokku jooksnud ja seda õnneks Piirital, sadama muulide vahel. Mootor töötas ennm kokku jooksmist 2,5t. Määris kepsu saale väntvõllile laiali. Ausalt üeldes võtab ikka õnnetu tunde küll sisse. viga ei olnud mitte õlis ega selle puudumises, vaid mootoris, mis oli seisud kaua ja konserveerimatta.
Kaks saalet maksavad ca 400 eek + töö.
Ehk siis ei soovita vana seisnud päramootori "gaasihoovastiku duunimisega" tegeleda.
Selleks, et Eeslist ratsahobene treenida, peaks ikka hea eeltöö olema. Täpselt teadma, sest justnimelt, võib olla hobeste vahe mitte ainult tihendis karburaatori ees, vaid ka õlipumbas, mis peab töötemperatuuridel tagama õlituse ja mehhaaniliste sõlmede jahutuse. Palju lihtsam tundub nende hindade juures mitte lolli mängida, vaid see raha hankida ja kasvõi õige hp ga mootor hankida.
Emajõel on jah lihtne end aeruga kaldasse lükata.
Aga Prangli ja mandri vahel või keset Riia või Soome lahte ebasootsa tuulega triivida. Ei ahvatleks.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2007 14:04 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Ma ootan et mõni kellel on praktilised kogemused kinnitaks fakte. Teooriaid on ju mitmeid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2007 14:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ranno- kirjutas:
Ma ootan et mõni kellel on praktilised kogemused kinnitaks fakte. Teooriaid on ju mitmeid.

Veemoto mehed on kindlasti kümneid vurre algosandanud ja nendest nii hobeseid kui pöördeid välja mudinud. Kvissental ja Harku peaks ned kõige pädevamad kohad olema.

Peeter Ude kirjutas:
Sapikast ei saa Zigulii, kui sellele 03 mootor vahele aretada.

Ei saa jah... saab veel ilusam, parem ja kiirem Muhk. Legaalne Estonia (ehk Lada) tehnikaga Muhk :D OT out.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Jaan 2007 22:44 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Niisiis Ranno, alustame otsast peale.
1. Kas on olemas juba mingi mootor, mida soovid võimsamaks teha?
2. Mis paadile see peale läheb? (pikkus, kaal, materjal, põhja tüüp ja kuju)
3. Mis on eesmärk? Kas lõppkiirus mootorit säästmata või lihtsalt väikene võimsuse lisa säilitades vastupidavuse.
Endal reaalne kogemus nende mootoritega, mida ise võidusõidus või tavakasutuses kasutanud: Kõik 2,6 ltr V6 Yamaha kahetaktilised 150,175 200, 225 nii karburaatoritega kui ka uued otsepritse HPDI-d, Yamaha 850 cm3 kahetaktilised 60, 70 hp. Nende kohta oskan erinevused välja tuua kui soovi on.
Aga ütleme nii, et kui sul mootorit veel ei olegi, siis osta juba see mida sul vaja on. Neid juppe mida sa vahetama pead , et võimsust tõsta on rohkem kui üks ja doonormootori olemasoluta on asi suht mõttetu. Jutt käib ainult lihtsast modimisest ilma midagi viilimata, lihtsalt suurema hp-ga variandi pealt vastavate detailide ümbertõstmisest.
Asjast saad aimu kui võtad ette detailikataloogid (enamus netis tootjate koduleheküljel vabalt kasutatavad) ja hakkad võrdlema jooniseid ja detailikoode. Sealt tuleb juba palju infot välja, vähemalt see kui mõni detail on võimsamal variandil teine.
Põhilised erinevused on sisselaske kollektor, klappide plokk, karburaatorid terves tükis või vahel ka ainult düüsid. Süütenurk täispööretel on ka erinev, seda saab muuta ainult mehaanilise süütenurga muutmisega mootoritel, uuematel elektroonilise süüte keeramisega mootoritel vahetada süüteplokk või panna peale vanema tüübi reguleeritava nurgaga süüde. Lisaks on veel mitmeid väiksemaid nüansse olenevalt mootori aastakäigust. Ühesõnaga pikk jutt, mida siin foorumis ei viitsi kirjutada.
Kindlasti saab väiksemate mootorite puhul vahel ka väiksema vaevaga hakkama, aga ei hakka sõna võtma, kuna ei ole 100% kindel. Yamaha 9,9 ja 15 erinevuste kohta võite küsida mõne käest, kes noorteklassis veemotot sõidab, nemad teavad.
Paadimootorid on kallid mänguasjad ja enne kui võtad modimise ette pead väga täpselt teadma mida sa teed või kui ei tea siis olema valmis mootori hävimiseks. Nagu ma juba mainisin kõrvalekalded küttesegus lahjemuse poole ja vale süütenurk täispööretel hävitavad kahetaktilise paadimootori kiiremini kui te oskate arvatagi.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group