Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Reede, 28 Mai 2021 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 302
Asukoht: Juminda
Kui me räägime merest, mitte kunstlikes tingimustes arvutatud füüsikalistest väärtustest desitlleeritud veega, siis tihedusele ja "konsistentsile" avaldavad oma mõju vedelikku lahustunud gaasid ja silmaga nähtavad õhumullid, vee soolsus, temperatuur jne.

Lisaks sellele, et pinnalähedasel veel on "lihtam" voolata, on ilmselt vees lahustunud gaaside ja õhumullide konsentratsioon suurim just vahetult merepinna läheduses, eriti paadi ja mootorijala n.ö. kiilu- ja heitgaasivees ja madalaim ilmselt sõukruvi alumise osa töötsoonis.
äge arvake, et sõukruvi käib paadil veest välja vaid siis, kui sumbutaja lörinat kuulete, seda kuulete te siis, kui juba pool sõukruvist veest väljas on, sõukruvi ülemine töötsoon riivab veepinda ilmselt märksa tihedamalt, eriti teatud lainetuse puhul.
Võimalik, et ka kavitatsioonil on oma mõju, paadi kiiluvees, sõukruvi ülemise osa töötsoonis tekib kindalsti rohkem erinevaid turbulentse ja rõhukõikumisi, kui töötsooni alumises osas, ja mine tea lõpuks juhtub ka see, et heitgaasid kerkivad samuti üles mis soodustab seda, et sõukruvi ülemise osa poolt väljaheidetud veel on n.ö. "vabam tee minna"?

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Mai 2021 10:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 298
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
flint kirjutas:
Kirjeldasid äsja vette asetatud kehale avaldatavat survet- mida sügavamal, seda suurem. Veerõhk surub rinnakorvile ja sissehingamine on raskendatud (oluline vahe on juba ka selili versus rinnuli ujudes) ja teatud piirist allapool on juba võimatu sisse hingata........
Vedeliku tihedus ei muutu rõhust. Õigemini muutub aga ülivähe. Muidu kõik hüdraulikaseadmed ei töötaks nii nagu nad töötavad (erinevalt pneumaatikast).

Tuleb tunnistada, et Sul on õigus. Oskasin kaks eri asja segi ajada. Vabandan.

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Mai 2021 14:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2586
Asukoht: Tallinn
Siinkohal arutate vast "prop walk" teemal, täpsusega nii ja naa :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Propeller_walk

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Juul 2021 09:19 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Aug 2016 09:30
Postitusi: 73
Natuke siis veel nokitsemistest...

Sellel kevadel sai paat suht varakult talvekorterist ära toodud. Ilmad ei olnud just kõige soojemad, aga kuna toimetamist ennem hooaja algust oli oma jagu, siis ei saanud enam pikalt venitada.
Nagu varem jutuks oli, ei saanud ma enda paadile paigaldada hüdrorooli. Uueks valikuks sai kallutusmehhanismiga trossiga roolisüsteem. Erinevaid tutvustusi uurides selgus, et kaasaegsed trossisüsteemid on ka juba turvalisemaks tehtud. Seega ei tohiks eksisteerida enam sellist olukorda, et kui roolist lahti lasta, hakkab mootor ise ennast keerama. Ja kallutusmehhanism lisana ka kahel põhjusel - konsooli rehkendamisel olin arvestanud hüdrorooliga ja trossiga süsteemi puhul oleks ilma kallutusmehhanismita jäänud rool istumisest ebamugavalt kaugele. See oleks tähendanud kogu konsooli ümber ehitamist. Nüüd pidin aga ainult esimese paneeli ümber tegema, sest avad olid teiste suurustega. Ning teiseks annab liigendsüsteem väga mugava võimaluse rooli vastavalt vajadusele erinevate nurkade alla sättida.
Esimene paneel ümber tehtud ja paika sobitatud, sai hakata tegelema juhtkangi poolse seinaga. Juba algusest peale ei meeldinud mulle pinnapealse juhtkangi lahendus. Riivas kogu aeg silma ning tükk aega olin juba peas keerutanud mõtet, kuidas asja enda silmis kenamaks muuta. Nüüd uue mootori ostuga tellisin ka uputatava juhtkangi ja selle jaoks oli nüüd vaja ka kinnitus välja mõelda. Tükk pusimist oli õige koha leidmisega, et oleks seda mugav keerata nii istudes kui ka püsti olles ja HT piilar seadis omad piirid. Saanud mugava asendi kätte, sain hakata nn "skeletti" kokku meisterdama.
Lõpplahendus nägi siis välja selline:


Manused:
salong 2.jpg
salong 2.jpg [ 532.56 KB | Vaadatud 1801 korda ]
salong 3.jpg
salong 3.jpg [ 546.36 KB | Vaadatud 1801 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Juul 2021 08:37 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Aug 2016 09:30
Postitusi: 73
Karkass paigas, sain hakata roolisüsteemi paigaldama, mis ka oma jagu aega võttis ja närvirakke kulutas :)
Pärast lülitite ja paneelide paigaldus läks ka pilt palju paremaks. Juhtmestik jäi hetkel veel vana, kuna ilmad lähevad juba aina ilusamaks ja soov vee peale saada on muutunud nii kriitiliseks, et olin nõus juba kedagi maha lööma, pea asi et paadi vette saan... :D

Ülemine konsooli lõplik lahendus oli veel lahtine. Vee peale minekuks klopsisin ajutise raami kokku, et kaardiplotterit ja multidispleid kuhugi kinnitada oleks. :)

Leidsin ka lõpuks sobivad esimesed istmed, millel käivad esimesed osad ülesse, et oleks mugavam püsti seista.

Konsooli mingid osad on plaanis nahaga katta, siis peaks ka üldmulje paremaks minema...


Manused:
salong 5.jpg
salong 5.jpg [ 599.53 KB | Vaadatud 1667 korda ]
salong 7.jpg
salong 7.jpg [ 565.51 KB | Vaadatud 1667 korda ]
salong 8.jpg
salong 8.jpg [ 683.34 KB | Vaadatud 1667 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Juul 2021 09:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 886
Väga vinge. Maitse üle ei vaielda aga nii ilusat asja nahaga katta oleks kahju.

PS! Kas esialgsesse raami oli plaanis kaks 12 tollist full glass MFD-d paigaldada?
Oleks vist umbes pool paadi hinda, aga hobidele ei peagi raha ratsionaalselt kulutama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Juul 2021 11:41 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Aug 2016 09:30
Postitusi: 73
:D
Kuna tegemist on raamiga, siis puhtalt kaalu pärast ja ka hea ligipääsetavuse pärast. Kui pealmine plaat ära võtta, siis pääseb igale poole ligi. Originaal konsooliga olingi püsti hädas, kui kaableid vahetasin - see oli nagu läbi päraku südame operatsioon... :roll:

Mõned detailid tahan nahatada, sest osad kinnituskohad või muud mitte vajalikud osad saab siis viisakalt kaetud. Ja natuke ka värvi juurde 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Aug 2021 18:07 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Aug 2016 09:30
Postitusi: 73
Lõpuks oli siis paat vees ja esimene proovisõit tehtud. Prooviks oleva sõukruvi mõõdud olid 13x19. Kuna mootorile oli sissesõit tegemata ja all olev sõukruvi viskas päris korralikult, siis kestis esimene sõit ca 10 min ja tõin paadi uuesti veest välja. Esimese asjana, mis ma veeskamise ajal kohe avastasin, et tagumised ujumisplatvormid olid põhimõtteliselt vastu vett. Ennem oli ca 5cm vahe. Kuna uus ja suurem mootor on raskem kui eelmine, siis teadsin, et see mõjutab, aga ei kujutanud ette, et nii palju. Ja sõidu ajal oli vööri osa üleliia püsti ning seda ei õnnestunud ka mootorit trimmides normaalseks saada. Tekkis kahtlus, et mootor valesti peale pandud. Arutasin seda ka mootori paigaldajaga ja leppisime kokku, et kui uus sõukruvi kohal, teeme koos proovisõidu ja siis ehk pilt selgem. Sõukruvi suuruseks sai samm kiirem - 14x21, sest proovikal tundus jõudu ülearu olema.
Paar päeva hiljem, kui esimesed emotsioonid olid möödas ja paadi juures nokitsedes jäi mootori juures silma, et ega seda mootorit ei ole ju võimalik kuidagi teistmoodi paigaldada ning ei saanud lahti mõttest, et probleem peab olema kuskil mujal. Kõige rohkem häiriski mind see, et platvormid olid vastu vett. Esimese variandina tundusid mõistliku lahendusena trimmiplaadid. Loogiline mõtlemine võttis aga võimust ja jõudsin järeldusele, et vööri on vaja lisa balanssi, et kompenseerida mootori raskemat kaalu. Kuna see lahendus oli kõige odavam ja ka teostamise poole pealt üks lihtsamaid, hakkasin seda plaani ellu viima.
Sõukruvi kätte saamine ka venis. Otsustasin paigaldada kahest osast koosneva sõukruvi ehk siis südamik eraldi, mis peaks tulevikus lihtsustama mingil põhjusel vaja mineva teise sõukruvi vahetuse, kuna südamik jääb sama. Ja on ka need sõukruvid reeglina odavamad. Aga kuna meie laod vaevlevad juba tükk aega kauba kätte saamise käes ja ka transpordidgi venivad, siis sain sõukruvi kätte 3 nädalaga. Südamikuga aga oli omaette saaga, sest kataloogide järgi ei suudetud mulle 2 korda õiget asja anda ja seega tegin lõpuks ise piltide järgi õige valiku. Nii et kogu protsess sellest ajast, kui olin proovisõidul käinud kuni uue sõukruvi mootori külge saamiseni võttis aega 5 nädalat. Alguses oli see isegi natuke koomiline, kuid lõpuks enam ei teadnud, kas nutta või naerda selle peale...
Niisiis oli käes see aeg, kui sain uuesti vee peale tagasi, et teha mootori sissesõit ja proovida ka, kas liivakottidest oli abi.


Manused:
Faili kommentaar: Liivakottidele panin igaks juhuks ka tugevamad kotid ümber, et ei peaks pärast mööda põhja liiva kokku korjama
liivakotid vööris.jpg
liivakotid vööris.jpg [ 407.56 KB | Vaadatud 1414 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Aug 2021 15:50 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Aug 2016 09:30
Postitusi: 73
Tore oli taas vee peal olla... 8)
Kui paat vees, tõusid suunurgad kõrvuni. Vähemalt olin õigel teel - vööri lisaraskusest oli abi ja ahter ei olegi enam nii sügaval vee sees. Paadi vee piir oli sama moodi, nagu eelmise mootoriga.

Algas mootori sissesõit. Polnud varem Pärnu jõe laevatavat osa terves pikkuses nii aeglaselt läbinud ja see oli ka huvitav kogemus ja oma moodi vaatamisväärsus :) See aeg sattus meie fantastilise suve alguspäevadesse, kui õhutemperatuurid hakkasid ületama 28 ja vee temperatuurid 24 pügalat. Sissesõit kestis ca 5 tundi ja päikesekreemi mul kaasas polnud. Õnneks kaasasin sellele teekonnale ka sõbra ja igav meil just ei olnud :) Igatahes meenutas seda päeva mu keha veel 2 nädalat :D

Nüüdseks on kogunenud mootorile veitsa üle 20h, mis kasvas kiiresti, kuna päevad olid super ilusad ja palju sai ujumas käidud. Tehtud ka esimene ettenähtud hooldus. Mootoriga olen rahul ja ka sõukruvi valik osutus minu jaoks õigeks - kuni 4 inimesega väga mõnusalt ja kiirelt glissi. Rohkemate inimestega läheb veidi kauem aega, aga vähemalt ei ole enam seda sea piinamise tunnet 8)
Kütusepaagi anduriga sai ka oma jagu maadeldud. Uue mootoriga tuli ka uus multifunktsionaalne näidik. See aga tähendas, et oli vaja ka kaasaegsemat paagiandurit. Teoreetiliselt oleks ka vana sobinud, aga mingi vahemik taseme näidust ei tahtnud aegajalt töödata. Ja natuke häiris ka see kella seieri pidev pendeldamine, kui paat laines kõikus. Ei tundunud minu jaoks just normaalne olevat. Seega juba ammu oli plaanis uus andur paigaldada.

Uus andur käes, sai korralikult närvirakke kulutatud näidiku õigesti tööle saamiseks. Tänapäeval on ju vaja kõik erinevad vidinad omavahel paaritada ja antud juhul ka kalibreerida. Igatsen neid aegu, kui lihtsalt + ja - juhe kokku ühendades asjad kohe õigesti tööle hakkasid... :roll: Tänapäeval on vaja juba ka natuke IT alaseid teadmisi, et asjad omavahel toimima saada. Vahet ei ole, mis valdkonnas.
Sain anduri lõpuks tööle erinevaid režiime ja kalibreerimist proovides. Ehk siis õpetasin andurit ja näidikut omavahel suhtlema. Kui anduri paagi külge kinnitasin, näitas näidik poolt paaki, mis ei olnud aga õige. Võtsin uuesti anduri maha ning proovisin uuesti seadistada. Siis hakkasid aga "errorid" tulema. Tundsin, kuidas otsaette hakkasid kiiresti higimullid tulema, sest kupli all hakkas juba palavaks minema. Tõenäoliselt oleks termokaameraga ka tossu näinud...

Otsisin välja testri ja siis oli ka pilt selge - andur näitas mingil hetkel tühja paagi näidu osas aiateibaid. Selle asemel, et takistus oleks pidanud vähenema, hakkas see hoopis suurenema. Pilt selge, lasin uue tellida. Siis tuli aga ülla-ülla - laos rohkem ei ole. Kuna tarneaega täpsemalt öelda ei osatud, hakkasin teisi kauplejaid otsima, aga lõpuks kulus ikkagi uue kätte saamiseks 2 nädalat. Õnneks jäi see samasse aega, kui ka sõukruvi ootasin. Kui uus andur käes ja kuna olin seadistamist ennem harjutanud, läks paaritamine seekord kiirest. Panin anduri paika ja kõik toimis. Igaks juhuks otsustasin ka uue kaabli vedada andurist kellani, et elimineerida igasuguseid hilisemaid anomaaliaid. Kui juhtmestik sai vahetatud, sain korraks tunda jälle kõrgemat vererõhku - jälle see ei töödanud! Aga õnneks möödus kõik kerge ehmatusega, sest pistik oli lihtsalt ühendamata jäänud 8) Paagi taseme näit on ka nüüd sujuvam ja ei pendelda, nagu ennem.

Peale mootori sissesõitu, hakkas mulle silma üks huvitav asjaolu - mulle meeldis see kuidas paat käitus, kui mootori pöörded kiiresti maha võtta. Kui eelmise mootoriga sama tegin, tõusis vöör oma jagu ülesse. Nüüd seda olukorda enam ei olnud. Vähemalt mitte sellisel määral, et see mind enam häirinud oleks. Seega muutis lisabalansi paigutamine vööri minu jaoks paadi stabiilsemaks. Hoiatati, et lisabalanss liiga suureks ei läheks, sest muidu tekiks sellises olukorras sukeldumise efekt ja ei pruugi hästi lõppeda. See kaal, mis ma enda paadi vööri panin, tundub õige olevat. Vähemalt minu arvates...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Aug 2021 08:56 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Aug 2016 09:30
Postitusi: 73
Suur kuumalaine sai mööda ja nüüd oli hea aeg jällegi paat veest välja võtta ja elektrisüsteemi korrastamisega tegeleda, mis ennem tegemata jäi.

Hea meelega oleksin tahtnud kasutada tinatatud juhtmeid, aga kuna ainukesed värvid, mida suutsin meie poodidest leida, on punane ja must, siis sellest plaanist pidin loobuma. Ja samas, kui vaatasin neid juhtmeid, mis olin 5 a tagasi paigaldatud ning nägid välja, nagu oleks seda eile tehtud, ei tundnud ka enam selle pärast muret.

Juba ammu kasutan sellise töö jaoks klemmide ühendamiseks proffi presstange, mis klemmide otsad õigesti kokku keeravad. Väga ammu tehtud investeering (ca 15 a tagasi maksid need hinge hinda) on ennast igati ära tasunud, sest suhteliselt kiiresti sain aru, et universaalsete tangidega väga head tulemust ei saanud. Seega hoidun ka nendest erinevate värvidega kaitsehülssidega klemmidest. Kui muud varianti ei ole, siis võtan originaal hülsi ära ja peale pressi panen termokahaneva ümber. Viimasel ajal ei ole enam praktiseerinud ka juhtme otste pärast pressimist tinatamisest, sest olen erinevate elektrikute käest ja ka foorumites kuulnud, et see ei mõju vibratsioonile hästi. Ja tõenäoliselt olen ka ühe sellise probleemiga ise kokku puutunud - see lihtsalt jällegi tagantjärgi tarkus ja alguses ei osanud seda sellega seostada. Ja kui on vaja joota, siis panen ka kindlasti termokahaneva ümber, mis siis peaks leevendama vibratsiooni kehva mõju joodetavale kohale.

Lülitite ja seadmete ühendamiseks kasutan kindlasti pistikuid. See teeb hilisema vajaduse lahti/kokku ühendamise lihtsamakas ja ka turvalisemaks, sest puudub võimalus midagi valesti kokku ühendada.


Manused:
Faili kommentaar: Väike ettevalmistus...
juhtmestik 1.jpg
juhtmestik 1.jpg [ 917.54 KB | Vaadatud 790 korda ]
Faili kommentaar: Nii oli see ajutiselt ühendatud
juhtmestik 2 (ennem).jpg
juhtmestik 2 (ennem).jpg [ 640.32 KB | Vaadatud 790 korda ]
Faili kommentaar: Ja pärast...
juhtmestik 3.jpg
juhtmestik 3.jpg [ 648.31 KB | Vaadatud 790 korda ]
juhtmestik 6.jpg
juhtmestik 6.jpg [ 744.04 KB | Vaadatud 790 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Pühapäev, 12 Sept 2021 07:40 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Aug 2016 09:30
Postitusi: 73
Nüüd siis konsooli lõplik lahendus valmis.


Manused:
salong 12.jpg
salong 12.jpg [ 690.32 KB | Vaadatud 551 korda ]
salong 13.jpg
salong 13.jpg [ 744.84 KB | Vaadatud 551 korda ]
salong 15.jpg
salong 15.jpg [ 752.79 KB | Vaadatud 551 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Sept 2021 07:26 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Aug 2016 09:30
Postitusi: 73
Nüüd siis olen jõudnud sinna maani, et on aeg panna oma silmarõõm müüki, sest uut hooaega plaanis alustada juba uue paadiga.

Uus omanik saab omale stardi valmis paadi, mis juba esimeste meetritega viib suu kõrvuni.

Lähiajal saab ka konsool nahaga kaetud, siis saan salongist korralikud pildid teha.

Paadiga tuleb kaasa korralik haagis, millele on paigaldatud led tuled ja vahetatud amordid.

Hetkel on hind kogu komplektile 20500€ - uuel hooajal saaks peale kütuse lisamise kohe liikuma hakata.

Kaasa tulevad: ankur koos viskeliiniga, 3 vendrit, 2 Viking'i automaatselt avatavat paukvesti (kasutamata).

Lisa infot saab tel: 5220331

Müüki läheb ametlikult siis, kui konsool lõplikult valmis, mis võiks olla orienteeruvalt oktoobri alguses. Aga kui huvi juba varem, siis saab eelnevalt broneerida. Seega on siin foorumlastel eelis :)


Manused:
Bella 1.jpg
Bella 1.jpg [ 1.07 MB | Vaadatud 365 korda ]
Bella 2.jpg
Bella 2.jpg [ 1.08 MB | Vaadatud 365 korda ]
Bella 3.jpg
Bella 3.jpg [ 867.23 KB | Vaadatud 365 korda ]
Bella 4.jpg
Bella 4.jpg [ 827.32 KB | Vaadatud 365 korda ]


Viimati muutis jansu24, Neljapäev, 16 Sept 2021 19:46, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Sept 2021 17:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 886
Kas tõesti kahju pole?
Nagu oma last müüksid?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Sept 2021 21:22 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 07 Aug 2016 09:30
Postitusi: 73
rye kirjutas:
Kas tõesti kahju pole?
Nagu oma last müüksid?


On küll!!!

Aga nagu ikka, süües kasvab isu. Ja nagu ka ennist mainisin, pole ranniku äär minu jaoks piiriks ning suurem paat annab parema mugavuse seda teekonda läbida.

Üks tuttav, kes samuti paatidega tegeleb, ütles tabavalt - see on haigus. Ma loodan sellest haigusest nii pea veel mitte paraneda 8)

Igatahes on see paat andnud minu jaoks hoopis teistsuguse tähenduse väikelaevajuhi ja merenduse osas. Kogu selle nokitsemise ja ümber ehituse käigus olen omandanud teadmisi, mida lihtsalt paati juhtides tõenäoliselt ei oleks teada saanud. Palju neid teadmisi olen ka uue paadi valiku tegemisel kasutanud.

Ma tõesti loodan, et minu "kasvandik" leiab endale uue hooliva peremehe.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 561HT - jansu24
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Sept 2021 22:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 886
Analoogne hingega tehtud paat, mis ka ruttu müügiks läks: viewtopic.php?f=15&t=10666
Aga ikka respect et sellise asja ette võtsite ja ühe iluduse Eesti sadamatesse juurde tootsite.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group