Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Päästepaat ja Proge. laevamees
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Mär 2006 18:53 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 21 Apr 2005 22:42
Postitusi: 12
Progedega on juba ~10 aastat sõidetud,enne 2-sega,nüüd on 4-ne.Viimase sain puhtjuhuslikult paar aastat tagasi tuttuuena pakendis.Asi nimelt aastast 1980,aga mingi veneaegne ettevõte oli teda väga viisakalt hoidnud.Mootoriks oli ja on Evinrude 18hp,kuid kahe ja enama mehega tükkib lahjaks jääma.Seepärast tuli sügisel juurde osta Mercury 50hp,mis peaks iga lasti agaralt edasi viima 8) .Nüüd aga päästepaadi juurde.Tõin tema Tallinnast ja esialgu puudub sealt kõik,mis teda edasi viib.Kuna plaan soetada suurem ja aeglasem laevuke oli juba ammu plaanis,siis ka on juba varem kõigele mõeldud.Mootoriks läheb Opel Kadett 1,6D ja revers pärineb Ruccerini 12hp diislilt.Vaja teha veel soojusvaheti ning osad kokku panna.Ise arvan,et enne 2-3 aastat ma teda vette ei saa aga selle aja möödudes peaks laevuke Emajõel kõigile vaadata olema


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Mai 2006 12:29 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 533
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Pane mõni pilt ka! Ma hakkan ka päästepaati merekõlblikuks ehitama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 21:12 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Jaan 2007 10:20
Postitusi: 3
Asukoht: Tartu
Tere .Suht sama jutt,aretan ühele 5m plastikalusele mis eestvaates katamaraani moodi näeb välja 2.5l diiselmootorit ,mul nati lihtsam ,sellel elukal oli originaalis nn53 mootor alles tal vint ja võll nurkreduktor ja reeverskast--sellega mul tegu,nimelt ei tea keegi kellelt küsinud nõu anda ,kuidas asi töötab .All on veetorud jahutuseks ,ülalt vaates hoob käikude ümberlülituseks ..aga samas 2 slansi kohta õli välja või siiseminekuks....?Vabandan kui miskit valesti väljendan.Soojusvahendit ei teeks kuna arvasin panna ka radiaatori sellel aga olemas vannis õlijahuti,sellest ja reeverskastist laseks läbi kas väikse 12v elektripumba või mehaanilise abil välisvee. Tulemus peaks tulema vägev.Kui korpust nägin olin vaimustuses...nüüd aga asi seisab.Kui on Tartumaal meister kes selle asja kokku paneks oleks tänulik ja muidugi tasuks selle eest hästi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Jaan 2007 10:18 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 21 Apr 2005 22:42
Postitusi: 12
Mulle siin suuremate kogemustega mehed on öelnud,et radikas ei jahuta seda asja mitte kuidagi ära.Lihtsam võtta jahutusvesi parda tagant,kui just mereveega pole tegu.Kui veel mootor asub kinnises ruumis siis vaja veel külm õhk kuskilt radikani saada ja kuum välja juhtida.Lahtised avad tekis aga teevad mootori suht häälekaks ja radikast väljuv kuum õhk endal olemise tülikaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Jaan 2007 14:47 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 22 Dets 2005 18:16
Postitusi: 275
Asukoht: Kuusalu - Prangli - Tartu
Kujutan ette, et Su päästekal on ka midagi kiilutaolist all.

Nii oleks Sul võimalik läbi paadi põhja viia minev ja tulev jahutustoru. Vaja läheb kolme auku. Kaks läbi põhja võimalikult kiilu lähedalt ja üks läbi kiilu, kus toru teeb sobival kaugusel U pöörde.

Tosool ringleb selles torus ja jätab soojuse mere/järve/jõevette. Kahelpool kiilu on toru suht kaitstud, soojusvahetuskasti ja lisapumba vajadus kaob ära. Mootori oma veepumbast peaks piisama.

Taolist skeemi on kasutanud põhjanaabrid, nii et oma leiduseks ma seda ei pea.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 12:50 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Jaan 2007 10:20
Postitusi: 3
Asukoht: Tartu
Tänud arutelu eest!Arvan samuti ,et avad tekis teevad mootori lärmakaks.Mis puututab jahutust,toru põhja alla panna ei tahaks,arvan suur takistus,on ju tegemist alusega mis läheb klissi..Lasen välisvee läbi radiaatori alumise vanni ,mis omakorda jahutaks tosooli .Radiaatoril nimelt alumine vann,mis oli õli jahutamiseks automaatkastil.Kas sellest piisab ei tea?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Jaan 2007 15:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2542
Asukoht: Tallinn
skala1960 kirjutas:
Radiaatoril nimelt alumine vann,mis oli õli jahutamiseks automaatkastil.Kas sellest piisab ei tea?



Võib piisata, aga siis on Sul seal ikkagi radiaatorikolakas.
Lihtsam oleks konstruida soojusvaheti, kui Sa tõesti torusid parda taha ei soovi. Vee läbiajamiseks on enivei eraldi pumpa vaja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group