Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 155 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Bella 600 HT. Muhv
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Mai 2006 08:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Selle kaatri lugu sai alguse SIIT TEEMAST . Kuna väikelaevandus tundub siinmail ikka veel lapsekingades olevat (amatööride tasemel vähemalt) ja vastava ala informatsiooni napib, siis otsustasin isikliku paadiga seonduva üle tuua siia. Eesmärgiks panna kirja kõik, mis võimalik ja aidata sel viisil enam maarotte merele. Algaja kaatrihuvilise teemast võiks saada laiem, algajatele alustavaks lugemiseks mõeldud nurgake.

Nüüd teemasse. Võttes kuulda siinseid soovitusi, sai otsustatud esimeseks paadiks uut mitte osta. Tundus mõistlik soovitus odavama paadiga oma meresõidu soovid konkreetsemaks saada, teha läbi esimesed vead, saada hulgaliselt sõpru remondimeeste hulgas ja kõike muud, mis tagaks hea aluse edasi liikumiseks. Analoogse tee tundub valinut olevat ka palju põhjanaabreid. Nö harjutuspaat on neil kasutuses olnud tavaliselt ca 2-3 hooaega. Näis, kuis meil.

Selleks, et kasutatud asja ostmisel mingigi mõte oleks, peaks nö kasutatud kraam, st kere+mootor olema vähemalt poole odavam kui uus. Meie puhul tähendas see siis hinda alla 150 000.- . Sellest printsiibist lähtuvalt sai kaevutud nii eesti kui ka soome interneti müügilehtedesse. Järgnes kuu pikkune tõsisem töö, mille käigus sai välja selgitatud endale sobilikumad paadimudelid ja nende saadavus nii siin kui sealpool lahte.

Väljavalituteks osutusid Flipper 575 HT ja Bella 600 HT. Nende juurde jäin seetõttu, et mõlemad on välja tootatud meie meredel - seega eeldan head läbisaamist lainetega. Erinevalt DC tüüpi paatidest on HT paadi kaetud osa kasutamine mugavam - oluline asi väikeste laste olemasolul. Lapsed on kogu aeg silma all ja ei pea kuskil hämaras "augus" kükitama
Mahtuvus on paras oma perega lahedaks matkamiseks, võimaldades ka ööbimist või siis koos sõbra perega niisama lusti sõitmist. Samuti ei pea keegi reisijatest seljaga sõidusuunas istuma. Mahtumaks minu soovitud hinnaklassi, tuli vaadata paate aastatest '85 - '90.

Eestist palju asjalikke kasutatud tavaari müüjaid leida ei õnnestunud. Paljud "nii odava rämpsuga" ei tegele. Palju tuuakse ameerikamaalt paate, mille ainus müügiargument sellises hinnaklassis tundus lõppude-lõpuks olema uuem aastaarv. Nii mõnigi müüja omab eestlasele tüüpilist suhtlemisprobleemi, mis väljendub suhtumises - mina kunn ja tean - sina loll ära looda, et ma oma infot jagan. Mõni vaevleb ilmselt pankroti äärel, sest pealetungivalt nõuab, et sa ka pintsli ja kummikindad läbi tema ostaksid. Meeldivaim kogemus oli suhtlemisel PAADIPOEGA . Need mehed oskavad kirjutada, oskavad helistada ja muidu ka sõbraliku olemisega, valmis igati aitama kui sa seda soovid.

Kaalukauss Bella kasuks kippus vajuma põhjalikumalt siseruume uurides. Erinevalt Flipperist on Bellal ka kaardilugeja ees korralik kapp, kuhu peale saab atlaseid laotada ja mida avades leiad koha pliidile või valamule. Flipperil on ka midagi, aga selgelt vähem. Ehk mängib rolli siin pikkustest tulenev erinevus - 5,75m versus 6,00m. Teine tugev argument oli asjaolu, et üks selline oli keset Soome järveala müügis. 370km Helsinkist. Kaugus pole otseselt argument, küll aga oli argumendiks asjaolu, et samas külas paikneb Silveri paaditehas, kus juhtumisi kaasa sugulane töötamas. Seega esialgsed ülevaatajad olemas. Laekunud info oli rahuldav. Paat olemas, müüjaks regiooni suurem paadibusiness, paat oma ea kohta normaalses korras. Ajalugu kontrollitud. Egas midagi, sai tiiburi piletid broneeritud.

Jättes nüüd kõrvale tiiburite navigatsioonihooaja mitmekordse edasilükkamise, asusime siis neljapäeval teele. Kaasas pere pesamuna ja mu abikaasa. Ka treileri võtsime siit kaasa, kuna heas korras kasutatu tundus seal eraldi ostes olevat sama hinnaga, mis uus siin.

Esmakohtumine paadiga oli positiivne. Eks asi enda jaoks juba armsaks ka mõeldud omajagu... :roll: Vigu silma jäi, aga vähemalt esmapilgul mitte selliseid, mis kukalt kratsima oleks võtnud. Paadi oli uuena ostnud kohalik rikas noorsand. Võimalikult suur ja ikka võimalikult suure mootoriga. Viimaseks siis 150HJ Yamaha. Sõitis siis noorsand oma kiiremad ringid ära (tema järv olevat vaid 3km pikk), siis tüdis sellest ja üritas kala püüda. Selle mootoriga see muidugi ei õnnestunud. Seetõttu tegi kohalik traktoriparandaja mingi abimootori raami ja paigaldati abimootor. Kalapüüdes sai noorsandile lõplikult selgeks, et liig suur paat valitud oma lombi tarvis. Enam leidis kasutust kerge paat. Seega jäi Bella kuueks aastaks seisma. Aastal 2003 vahetas ta selle kohalikus paadi jms vidinate poes ATV vastu. Sellest ajast oli see poes. Mootorile tehti korralik hooldus. Pikast seismisest oli pensupumbaga mingi jama - see pandi uus. Prooviks tehti suve jooksul mõned tiirud, seejärel uus hooldus ja angaari seisma. Laialt hakati kuulutama müügist eelmise hooaja keskel. Alates reedest kuulub siis mulle. Proovisõit, mida muidu alati soovitatakse, jäi seekord tegemata. Hoolimata +18C välistemperatuurist, kattis järvi veel 50cm paksune jää ja siin-seal oli 2m lumehangi märgata.

Ühesõnaga - kainelt hinnates sain paadi, mis on vähe kasutatud. Mürki ega värvi pole see paat oma elus kunagi näinud. Paat on veetnud oma elust tõenäoselt enamuse ajast kuival. Samas pole seda ka praktiliselt üldse hooldatud. Kõik on tehtud kuidagi "üle jala". Korrastustöid on ees ootamas tublisti. Loodetavasti küll põhiliselt puhastust/poleerimist/lakkimist.

Tagasitee algas rõõmsas meeleolus. Pool teed läbitud, toimus esimene peatus. Suur oli siis ehmatus kui avastasin, et mootor oli pisut alla vajunud ja vindi alt kiilu küljest 5x5cm tüki küljest löönud. Ilmselt oli süüdi üks kõrvalisem teelõik, mis oli ära vajunud ja hüplik nagu meie Tallinn-Tartu mnt. Oleks see asjaolu juhtunud just sel viimasel teelõigul ja uue paadiga, oleks vist kassiahastus peale tulnud. Seekord neelatasin korra sügavamalt ja tegin esimese linnukese kogemuste lehele. Edasine tee kulges tõrgeteta kuni Helsinkini, kus siis miskid värvilised külanoored olid otsustanud esplanaadil pidu pidada. Terve tänav kinni. Liiklust reguleeriv Poliisi oli ka nagu lammas ruudus, saates meid ekslema vanalinna tänavatele ja pealegi vales suunas. Saanuna lõpuks aru, et Kanavaterminaali pääseks siit ainult läbi rahvapeo, tegime kannapöörde, sõitsime pikalt tagasi ja lähenesime terminalile kuskilt "ülalt". Peab mainima, et auto GPS süsteemist on sellises situatsioonis väga vähe kasu ja üks korralik linnakaart peaks ikka käepärast olema. Ilmselt pädeb see ka merel.

Tiiburil võtsid meid vastu juba sõbralikud eesti meremehed, kes vaatasid, et me ikka kenasti peale ja maha saaksime. Tolliprotseduure nii siin kui sealpool praktiliselt ei olnud. Kontrolliti vaid ostu-müügi paberit. Eestlased üritasid leida ka paadi tüübi lapakat (seda metallist) kuid see jäi meil leidmata.

Seega - toomis kulud. Auto pilet tiiburil koos traileriga ja lisa pikkus/laius piletiga tagasiteel 5700.-. Bensiini 2 paagitäit 2000.-. Toit jms. 2000.-


Viimati muutis Muhv, Teisipäev, 16 Mai 2006 18:18, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Mai 2006 08:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Nüüd siis hakkab kaatri korrastamine.

Tegemist vajavad järgmised asjad:
Puhastamine seest ja väljast - teen ise
Tehnika ülevaatus ja juhtmete korrastamine - ???
Mootorile hinnangu andmine ja parandamine (vajadusel) - ???
Kere vigastuste parandamine, põhja katmine mürgiga - ???
Lowrance 3500C paigaldamine (asi ise olemas) - ???
Sisustuse puitosade lakkimine - teen ise
Merevineerist põrand - teen ise
Tiigist astmelauad ujumaminekuks (tamme välja vahetamine) - teen ise
Paadi uue nimega seonduva kleebistemaatika valmistamine - ???
Registrisse kandmine ja ülevaatus.

Kõigil kes tahaksid tegeleda ??? tähistatud töödes minu aitamisega, paluks saata PS. Sooviksin leida toreda partneri, kes selle paadi hooldamisega ka edaspidi võiks tegeleda. Maksmine peaks toimuma kenasti arvete alusel - seega firmad eelistatud.

Sooviks teada ka kust saaks osta selliseid asju:
Kojameeste mootorid ja varred/luuad
Lipuvars ja lipp


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Mai 2006 14:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Paadi nimega seotud kleebistemaatikat saad lasta teha suvalises reklaamifirmas. Registrisse kandmiseks on sul vaja pöörduda ARK i. Registreerimiseks vajalike dokumentide nimekirja leiad siit

Lipu, lipuvarda ja kojameeste varred/luuad leiad mõnest paadipoest.

Kere vigastuste paranadmisega ja värvimisega saad vast ise hakkama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Mai 2006 10:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Nüüd siis veidi pilte ka:

Pilt
Esmane tutvus. Tehniline kontroll

Pilt
Esmane tutvus. Ergonoomika kontroll

Pilt
Ei siis muud kui lööme käed ja upitame paadi treilerile...

Pilt
Paariks päevaks, mil ise ümbruskonda uudistamas sai käidud, jäi kaater sõbraliku Silveri tehase territooriumile valve alla. Nagu pildilt näha, pole Bella seal ainus võõra margi esindaja

Pilt
Sai käidud ka Silverite tootmist uudistamas. Nagu ikka on paadiehitajatel omad naljad. Eriti siis kui toode läheb "sõbralikku" naaberriiki (näiteks Rootsi). Siin siis Silver Fox mida pisut "tuunitud". :D

Pilt
Vigastuste ülevaatamine Helsinkis. Nagu näha on mootor alla vajunud ja tükist ilma jäänud. Pildil näha ka koletu abimootori hoidja. Tänaseks seda seal enam ei ole.

Pilt
Hullu koristus/puhastustöö algus. 20 aasta saast on visa maha tulema. Siin siis puhastamata tagumine osa.

Pilt
Ja siin siis juba puhastatud esimene osa.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Mai 2006 20:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Täna õhtul otsustasin uurida miks paadis mõned asjad ei tööta. Näiteks "salongivalgustus" jne. Pirnid kontrollitud ja lambid puhastatud jõudis kätte kord kaitsmeteni. Kaatri rooli kõrval paneelis on 3 kaitset - kojamehed, välimine valgus ja sisemine valgus. Kaitse oli sees vaid välimisel valgusel. Kojameeste kaitsmepesas oli jäme traat, sisevalgustuse omas oli laus tühjus. Kuna süda aimas halba, lammutasin "armatuuri" laiali ja leidsin tõsise varesepesa. Esmamulje jäi, et vahendeid valimata oli elus hoitud vajalikke vidinaid. Teistest pole sooja ega külma. Ühesõnaga - jälle targem - see kui asi proovides töötab, ei tähenda veel, et ta korras oleks. Südamerahu saavutamise huvides tuleb elektrikku otsima hakkata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 14 Mai 2006 23:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Vaheraport.
Puhastamised on valdavalt lõppenud. Puhastusainetena kasutasin alljärgnevaid - Star Brite Hull Cleaner; Mequiar's All Purpose Cleaner Plus (lahjendus ca 1:8 ); Fairi; Cif; Autode talvine leotusaine petrooliumi baasil, pesupulber Persil (odavaim, mille leidsin)

Seest
Õlikanistri ja bensiinipaagi ümbrus, petrooliumi baasil leotusaine ja seejärel rasvaeemaldi (Mequiar'si värk 1:10)
Märjad ja rokased istmetealused panipaigad (ei tea korrektset nime) - Star Brite ei aidanud - Mequiar's 1:8 ja reibas harjaga nühkimine tegid imet. Roosteplekid jäid tulevikus lahendamiseks.
Puitosad - liistud ja uksed, said tunda alustuseks fairit, siis cif'i, siis lahjat Mequiar'sit ning seejärel liivapaberit 80 - 100. Põhjuseks kerge hallitus jms ebamäärane haisev ollus eriti sisekülgedel. Loomulikult tugevat survepesu puitosadele ei rakendanud.

Väljast
Põhja alt - Kuivale kerele Star Brite peale ja soga voolas pea ise maha. 6 m. paadi sai 1l pea-aegu puhtaks. 2l oleks siiski normaalne.
"Fööniga" vanad kleebised maha ja atsetooniga liimijäljed ära.
Cifi ja pesuharjaga kogu veeliinist ülesse poole jääv ala puhtaks. Rooste jms. plekid eemaldusid suhteliselt nobedasti.
Raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse Mequiar's ja autopesuhari.
Lõpuks kõik svammi ja šampooniga üle.

Suureks üllatuseks enda jaoks avastasin, et anodeeritud alumiiniumi saab päris edukalt Cifi ja pesuharjaga puhastada. Justkui uus noorus saabuks.

Ujumisplatvormi puitosad puhastasin ühelt poolt algatuseks Hull Cleaneri jäägiga. See oli ilmselt viga. Puit sai küll kenasti puhtaks, aga ilmselt sai kannatada pindmine puidu struktuur. Kuna vahepeal lugesin vastavat artiklit Soomlaste Kipperi'st (vist), siis teise poole lauad puhastasin juba vaid pesupulbri vee ja harjaga.

Puitosad katsin (nii paadi sees kui väljas) Hempeli Teak Color restoreriga. Sisemised uksed ja liistud omandasid kena tiik'i tooni. Ujumisaluste laudadega oli keerulisem. Esiteks tõenäoselt ei ole tegemist seal tiikiga. Süü on küll vastav, aga toon on liialt kollakas. Lehis ega seeder samas ka vast ei ole. Nüüd pesupulbriga puhastatud lauad omandasid Teak restoreri järel kena tumeda mahagoni/tiiki tooni, hullu kliineriga tehtud lauad kippusid kergelt kollaks roheliseks minema. Isegi peale teistkordset katmist jäi toon karvavõrra imelik.

Ees ootab nüüd vaid puitosade katmine Hempeli Teak Oiliga.

Eile viidi paat ka põhja töödesse. Vigastused parandatakse, kust vaja värvitakse ja põhi kaetakse mürgiga. Seejärel võetakse ette mootor ja elektrisüsteem. Järgneb poleerimine ja vahatamine. Kahjuks siit foorumist ühtegi soovitust vastavate tööde teostaja kohta ei laekunud. Seega tuli teha nö "pimevalik" ja usaldada oma sisetunnet. Loodan, et ei tule pettuda.

Aga muidu on kõik hästi. Käisin täna Pirital jalutamas. Rikas rahvas oleme... nii väikseid paate nagu minul silma pea ei hakanud... üks Bella 561HT, mõned ameeriklased. Üle 10m pikki luksuskaatreid oli seevastu jalaga segada, üks uhkem kui teine... Taasiseseisvumise järgne tänavapilt autode kohapealt tuli silmeette. Purjekate poolel on asi vist normaalsem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Mai 2006 15:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Paadi korrastamise järg jõudis mootori käivitamiseni. Mootor, millele väidetavalt Soomes täishooldus tehtud ja viimane hooaeg veel järvel uljaid kaari joonistatud käima ei läinud. Mis selgus. Paagis miski bensiini/õil segu, mootori pealne õlipaak tühi ja allub vaid nö käsijuhtimisele, küünlad õlised, elektroonikaplokk "igaks juhuks" pandud teibi alt täiesti puru. Täna Yamaha esinduses selgus veel, et kompressioonid kiksu madalad jne. Seega - selle mootoriga on "hästi".
Nüüd hea nõu vajaka kuidas Soome müüjale pisut turja sõita. Müügilepingus küll punkt, et kaubale ta garantiid ei anna, küll aga on ilmsete vigade varjamine keelatud igal pool.
Samas võtan vastu pakkumisi heas korras olevatele kasutatud mootoritele (90 - 150HJ) ja ka uutele (90-115HJ)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Mai 2006 16:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Siis on asjad hapusti.
Üldiselt - kui need omanikud juba sihksed olid, kes paadi lasid käest ära, siis loogiline, et nad ka mootorit ei hoidnud.
Korralisest firmahooldusest peab müüjal olema säilind mingi arve ja/või teostatud tööde loetelu.
Kui müüjal seda ette näidata ei olnud, siis järelikult pole miskis hoolduses käidudki ja Sulle lihtsalt valetati.
Müüjale võid teha sõbraliku ettepaneku saast sama raha eest tagasi osta.
Vastasel korral... eks Sa mõne tunnistaja ikka leiad, kes müüja valetamist kohtus tõestada võib.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Mai 2006 17:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
No jah. Lihtsalt vähene hooldus ja sellest tulenev suur kulum on üks asi. Asja aretamise varjamine teine. Kui oleksin ostnud paati eraisiku käest, oleks kõike ehk pisut hoolsamini uurinud. Ostes kaupa pika traditsiooniga poest, mis veel teada tuntud Soome sporditippude toetaja, ei tule nagu selle peale, et sulle tõsine jama kokku keeratakse... Lisaks on nad Yamaha ametlikud edasimüüjad


Ühesõnaga - elu õpetab. Teist korda ilmselt seda viga enam ei tee, et ise kuhugi mingit paati ostma lähen.

Nüüd aga vaja kujunenud situatsioonist kuidagi välja tulla...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Mai 2006 21:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 24 Mai 2006 20:57
Postitusi: 472
Asukoht: Tartu
Muhv kirjutas:
Ostes kaupa pika traditsiooniga poest, mis veel teada tuntud Soome sporditippude toetaja, ei tule nagu selle peale, et sulle tõsine jama kokku keeratakse... Lisaks on nad Yamaha ametlikud edasimüüjad...

eeldatavasti oli see paat komisjonimüügis ja nad ei teadnud mitte ssssugi selle seisukorrast.
Olen samamoodi ostnud omale kaubiku, suht prestiizest kohast, nagu RENNEKS, mis oli aga täielik utiil :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Mai 2006 22:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Hiid kirjutas:
eeldatavasti oli see paat komisjonimüügis ja nad ei teadnud mitte ssssugi selle seisukorrast.


Sul on õigus - oli miskit liiki komisjonimüük, aga ... mulle väideti, et nende mehaanik on teinud täis hoolduse, vahetanud kulunud bensiinipumbad ja kontrollinud töötamist, nii et mootor on 100% korras!

Olen saanud juba enda paadi hooldamisega tegelevalt firmalt pakkumised uue Yamaha F100 ja Honda 90 peale. Mida siinne lugupeetud seltskond neist pillidest arvab?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Mai 2006 23:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Aitüma olulise teabe eest, Hiid!
Nimelt see Renneks tegeleb paatide müügiga kah. :?
Hea teada, et tuleb ettevaatlik olla või üldse kaugele hoida...

P.S. Honda mootoreid olen kuulnud kiidetavat, Yamaha kohta ei tea.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Juun 2006 22:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Paat jälle koduhoovis tagasi. Seekord siis ilma mootorita.

Eile tuli jälle ette võtta suurem kasimine. See on uskumatu kui mustaks saab üks asi minna maapealsete hooldetööde käigus. Kaldun arvama, et oli viga puhastada paati ja jätta see koheselt vahatamata. Jääb mulje, et seekord on mustus kuidagi sügavamale imbunud. Ju siis enne hoolsalt Cifiga puhastatud poorid on agaralt saasta üritanud imeda. :(
Seega eilsel päeval sai paati taas väljast pestud. Puhastatud sai ka mootori ümbrus, mis enne suure mootori varju jäi - palju puhtam ja kuivem tunne...
Tänane päev algas poleerimise tähe all. Kuna paat oli küllalt oksüdeerunud otsisin poleerimiseks pisut kangemat kraami. BEN autotarvetest sai ligi võetud Command NR 3 ja NR 4 pastad. 3 on siis jäme käsipoleerimiseks sobiv, 4 on peenem ja võib ka masinaga kasutada. Kuna profi poleerimismasinat soetada ei raatsinud, siis kasutasin trelli otsa käivat "krõpsuga" taldmiku, mille küljes proovisin nii vahtkummist poleerijat kui ka villast talda. Esimesest polnud mingit kasu, teine töötas päris hästi. Proovisin siis seda poleerimist igat kanti. Põhi probleemiks jäi masinaga õige pasta koguse ja taldmiku niiskuse suhte leidmine. Liig niiskelt toimus meeletu pritsimine, kuivalt polnud jälle tolku. Lõpuks töötasin välja süsteemi, kus kõigepealt poleerisin käsitsi Command 3-ga, seejärel pühkisin suurema jama maha ja poleerisin täiendavalt kergelt niiske villakettaga. Ketast niisutasin/puhastasin kõva harja vastu pöörelda lastes. Poleeritud pinnale tõmbasin kohe ka vaha peale. Vahaks kasutasin Hempeli Hard Waxi. Viimane haises nii jubedalt, et elus esimest korda sain vahast peapöörituse ja olin sunnitud kõvasti vett jooma enesetunde parandamiseks.
Tulemus - pinna sai läikima küll. Samas tulid päris mõnuga esile kõik sügavamad kriimud - kraamud. Varasemast, hobiautonduse päevilt pärit kogemusest tean, et saamaks "nagu uus tulemust" on vaja pesu, poleerimist ja vahatamist veel mitu korda teha. Ühe korraga, lihtsalt ei suuda saavutada piisavat läbitöötluse taset.
Paraku lõpetas minu kena tööpäeva liig vara alanud vihm. Seega jäi pool paati ikka tegemata. Ehk saab homme ka midagi teha...

Uus mootor jõuab järgmine nädal. Loodetavasti leiab hooldefirma piisavalt tööjõudu ja aega, et kõik veel lahtised otsad korraga ära teha. Eesmärgiks on ikka järgmine nädalavahetus proovisõit ära teha. :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Juun 2006 22:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Täna jätkasin sealt, kus eile pooleli jäin. Viisin ka poleerimise tehnoloogia uuele tasemele. Alustuseks NR3-ga mõõdukat käsitööd, seejärel see svammiga maha pesta, NR4 peale ja kergelt niiske kettaga poleerima pööretel (ca 1500-2000). Ideaaljuhul kuivab asi ühel hetkel täiesti ära ja nähtavale tuleb läikiv pind. Kui nii hästi ei lähe, siis lõpetad jama ühel hetkel ära ja pesed taas svammiga puhtaks. Peale kuivatamist vaha selga ja valmis. Võrreldes lihtsalt NR3-ga nühkimisega on saavutatav pind tunduvalt läikivam. Põhimõtteliselt võib viitsimise korral pea peegliks lasta.

Tegin päeva lõpetuseks videvikus ka ühe klõpsu:
Pilt

Ah jaa - väike täiendav vihje ka - poleerimise ajaks on kasulik kõik külgnevad materjalid (nagu näiteks pildilt paistev mustast kummist riba) katta paberteibiga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Juun 2006 22:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Muhv kirjutas:
Uus mootor jõuab järgmine nädal. Loodetavasti leiab hooldefirma piisavalt tööjõudu ja aega, et kõik veel lahtised otsad korraga ära teha. Eesmärgiks on ikka järgmine nädalavahetus proovisõit ära teha. :wink:


Elu on vahest ebaõiglane (vähemalt enda arvates). Tubli remondimees selle asemel, et uut mootorit paigaldada läheb opile. Mina istun kuival, vaatan igatsedes merd ja hoian pöidlaid pihus, et op õnnestuks ja mees järgmine nädal mootorit paigaldama hakkaks. Kedagi teist homseks-ülehomseks ka leida ei õnnestunud...

Aga täna käisin soomes kruve ostmas - noh pisut muud tegemist oli ka, aga ikka mõnus on kui suvalises kaubakeskuses lähed nö suvila ja hobipoodi ja leiad täiesti normaalse varustusega paadinurgakese eest. Teatud kaubagruppide osas andis meie spets paadipoodidele silmad ette (kruvid näiteks). Nüüd saab kaardiplotteri paigaldamisele mõtlema hakata.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 155 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group