Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Comfort26 La Folie - V.M. & sõbrad
PostitusPostitatud: Reede, 12 Mai 2006 09:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
Kui nüüd algusest peale ära rääkida, esmalt vt. juttu minitonnik Tea müügi asjus siinsamas foorumis.
Uus laev pidi meie arvates olema piisavalt mugav ja turvaline, et harjutada merega järeltulevat põlvkonda, samas piisavalt nobe et jõuda sadamasse enam-vähem mõistlikul ajal – et saun oleks veel soe ja peldikud ummistamata...
Nagu ikka paadiostusooviga, vaatsime üle mere svenssonite maale. Pilk peatus ja mõte mõlkus nii RJ85, Becker27, International Folkboodi, Albin Expressi ja Maxi 77 asjus.
Esimene näis natuke liiga kitsas (peab ka ütlema, et Indreku vastostetud paadi müügisoovid siin saidil kah väga entusiasmi ei sisendanud). Becker-id - Albin Vega’d -Fingalid tundusid natuke liiga maokate vannide moodi, IF – liiga aeglane, Albin Express liiga kallis ja Maxi 77 liiga inetu (need on nüüd küll väga subjektiivsed arvamused, nii et ei midagi isiklikku kui kedagi riivasin).
Sestap sõelusime välja Comfort 26 laevatüübi. Samade ehitajate (Comfortboats Arvika) suurem alus Urd (Comfort30) oli Pärnus eelnevalt olemas ning positiivne kogemus turvalise ja tugeva konstruktsiooni asjus sealt saadud.
Sai siis kevadtalvel vaikselt asja hakatud uurima. Kuna Comfort 26-si on toodetud ligi 200 tükki, on rootsimaal üsna elav klubi ja internetisait www.comfort26.se. Sealtkaudu siis – ja muidugi paljudele tuttavast blocketist sondeerisime võimalust üks sobilik isend leida.
Vaevalt saime Tea’le uued reederid leida, kui C26 foorumisse ilmuski Karl-Oskari kuulutus, milles ta teatas, et uue laeva ostu tõttu ja raske südamega oma armsa La Folie müüki paneb. Olime muidugi ka teisi variante uurinud ja plaanid B ja C olid olemas.

Ent Karl-Oskariga tekkis meil algusest peale hea side – nagu õige reeder, ei tahtnud ta oma laeva niisama müüa, vaid ikka headesse kätesse. Meil läks õnneks teda veenda ja reede, 7nda mai õhtul asusimegi Stokholmi sõitva Viktoria pardale. Meeskonnas siinkirjutaja, jahtlaeva Tea endine junga Martin, praegu veel taastamisel oleva jahi Diana reeder Kaido ning vilunud purjetaja Pille.
Ülesõidu rõõmud (khm, fun-pakett!) jätan ruumi kokkuhoiu mõttes siinkohal kirjeldamata. Seisime laupäeva hommikul Frihamnenis kai peal ning kauplesime Stokholmi taksojuhtidega Slagsta sadamasse sõidu üle. Hinnad varieerusid 3-4 kordselt! Lõppkokkuvõttes saime 400 SEKi eest Stokholmi lõunapoolses äärelinnas, Mälari ääres asuvasse Slagsta marinasse kohale.

Kuna Karl-Oskar seilas parasjagu oma uue laevaga kodu poole, oli tema maapealseks esindajaks isa Carl-Hugo, vana kooli purjetaja. (vanahärra meenutas –„minu esimene jaht oli viietonnine mahagonist alus. Kõigepealt viskasin sealt küttesüsteemi välja. Siis peldiku. Ja siis purjetasin Soome”.)
La Folie ülesleidmine oli esialgu keeruline – nii suurt jahisadamat kui Slagsta eestis polegi. Ehk TOP ja Kalevi JK üheskoos küünivad lähedale. Jahid-kaatrid olid üüratul platsil tihedasti koos. Karl-Oskari telefonijuhatuste järgi leidsime kollase laevukese siiski üles. Ja armusime paugupealt. Tegime kiiresti rutiinse kontrolli – kõik oli nii, nagu Karl-Oskar oma eelnevais mailides kirjutas.
Järgnes kiire telefonivestlus ja väike hinna-alandamise protseduur, misjärel Carl-Hugo'ga kontrahi alla kirjutasime.
Seejärel järgnes esimene külm dushshs. Nimelt streikis sel päeval Slagsta sadama kraanamees. Põhjuse avaldas meile samas kõrval Albin Vegat vuntsiv vanapaar – laupäevaks oli vaid kuue laeva veeskamine plaanis ja laisk kraanur ei viitsinud selle tühise tööjupi pärast välja tulla.

Mis seal ikka, mõtlesime. Ja veetsime õhtu Slagsta sadama kõrtsis (ai, kui kallis õlu!) ning öö juba laevas. Mis sest, et kuival. Linna minna oleks kauge ja keerukas olnud ning soovisime hommikul kohe kraanamehel hölmast haarata.
Pühapäeva hommikul ei tahetud meid kuidagi jutule võtta. Umbkeelne svensson muudkui korrutas, et papiir peab olema veeskamiseks. Peale jutuajamist sadamakapteniga (mille käigus rõhutati purjetajate ülemaailmset solidaarsust, helistati Karl-Oskarile ja ka väike vabariigi valge omanikku vahetas), muutusid olud meile soodsaks. Juba keskpäevaks olime vees. Seda, mis imeriistaga sealmail laevu veesatakse, näete pildilt (kui aega saan üles panna). Ääretult mõnus ja mugav masin!
Kuna ajagraafikust niikuinii ööpäeva jagu maas olime, polnudki muud kui tankida bensiinikannud, tuua poest provianti ja ajada viiehobuselisele Marinerile hääled sisse.
Kuidas Stokholmist läbi sõidetakse, on siin foorumis juba kirjeldatud. Ei ole mul suuremat lisada ega ümber lükata.
Küll aga valisime suurde merre pääsemiseks teise tee – läbi Skurusundi ja Baggenstäketi kitsuste. Soovitan kõigile – väga ilus sõit. Kohati on kanal nii kitsas, et kaks laeva vaevu teineteisest mööda pääsevad (see lõik on avatud vaid väikelaevadele). Metsa all kasvavaid ülaseid polegi veel laevapoordilt imetlenud...
Baggenstäketis juhtus veel säärane lugu, et ühelt vastusõitvalt vetekaunitarilt hakati ühtäkki kätega vehkima ja karjuma: La Folie, Janno! No muidugi oli tegemist La Folie endise reederi Karl-Oskari ja tema prantslannast proua Laurence’iga, kes uhiuue Jeanneau pardal kodu poole kulgesid. Põgus, kuid rõõmus kohtumine!

Päikeseloojangu ajal olime juba välis-skääristikus. Kaasavõetud läptopis jooksva C-MAP kaardi järgi leidsime sobilikumad läbipääsud saartevahelistes kitsustes (siiski oli meil ka paberkaart, millelt Stokholmi-esisel andmeid kontrollisin. Meie valitud marsruudi välissaarestikku see siiski ei katnud).
Tuul oli põhjast, s.t. küljekas. Kartuses, et hiljem tuul kirdesse kandib (nagu ilmateade võimalikuks pidas) ei tulnud me päris kõige otsemat kurssi pidi, vaid tegime väikese põhjasuunalise kaare (vt. kaarti). Esmaspäeva õhtule kell 23.15 andsime Sõrus otsad kaisse ja klaarisime end piirivalvurite juures sisse. Kaido pidi järgmisel päeval kilulinnas tähtsaid tööasju ajama, sestap jäi ta maha. Ülejäänud meeskond põristas tuntud teed pidi Virtsu poole. Kohal hommikul kell pool kaheksa. Virtsu La Folie meist sedapuhku jäi – kohustused nõudsid oma. Jätkame täna s.t. reede õhtul Pärnu suunal.

Laeva andmed:
Nr. 166 (ehitatud ca 200, aastatel 1973-1984),
Ehitusaasta 1981
Üldpikkus 8m
Veeliin 7,3
Laius 2,30
Süvis 1,4
LYS 1,07 (konkreetsel isendil olevat olnud ühe sajandiku võrra väiksem)

La Folie Baggenstäketi kitsuses - teel uude koju. foto by Karl-Oskar
Pilt


Viimati muutis vahva.madrus, Esmaspäev, 15 Mai 2006 15:47, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 12 Mai 2006 09:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Seitse jalga kiilualla teile! Kena alus, kollaseid keresid ongi vähe, nüüd kohe hea kaugelt ära tunda.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mai 2006 10:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Õnne ja pikka iga purjekale ja reedereile.

Kollase kerega seostub minul üks kunagine auväärne purjekas, mille teedest raamatki kokku pandud - Kapsaliblikas. Kuna teda enam vesi kündma oodata ei ole, äkki võiks mõelda nimepärimisele?
Kui eestimeelselt mõtelda, siis mida rohkem sõidab Eesti ja maailma vetel eesti nimega laevu, seda toredam.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mai 2006 19:09 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 462
Ühinen eelpool olnud õnnitlejatega !
Ja kui "vana" annab, saame isegi varsti sammub Stocki seada :) ja ehk pärast ka midagi sellest kirjutada...

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Mai 2006 15:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
lisan mõned pildid:

Slagsta marina Mälari järve ääres. Stokholmi lõunapoolne eeslinn:
Pilt


La Folie staapliplatsil
Pilt


La Folie uus kapten ja vana rootsi purjetaja Carl-Hugo
Pilt


sama riistapuuga tõsteti vette ka La Folie - ääretult mugav masin, onu käib kõrval,
raadiopult peos, aparaat ise võib üleni vee alla kaduda...

Pilt


ööpäev planeeritust hiljem olime lõpuks vees. Kaidol on hea tuju...
Pilt


ootame läbipääsu Hammarby lüüsidest. junga oleks äärepealt maha ununenud...
Pilt


otsustasime lõigata läbi Skurusundi ja Baggenstäket'i kitsuste. Skuru sild põhjast...
Pilt


... ja lõunast vaadatuna
Pilt


Baggenstäket'is oli tõesti kitsas
Pilt


Baggenstäket'is kohtasime La Folie endise reederi uut jahtlaeva
Pilt


kohtumine möödus soojas ja sõbralikus õhkkonnas
Pilt


tänaseks on La Folie jõudnud uude kodusadamasse...
Pilt

NB! kui kellelgi on mõni hea jahtlaeva nimi käepärast, palutakse lahkesti teada anda. juuni keskpaigani. nimekonkursi võitjale auhind!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: OTSIN PILTE
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Nov 2007 17:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
lugupeetavad, kes teist on möödunud hooajal La Folie'st mereteedel pilti teinud, palutakse lahkesti teada anda ja pilte jagada. kenade piltide eest tasu õlles või rummis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Nov 2007 18:23 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Ülemöödunud hooajast on pakkuda Muhu väina regatist Pärnu-Orissaare etapist kolm pilti.Spinnisõit Pane PS-i Msn aadress ja saadan.

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: La Folie 2012 pildid - 25. mai
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Mai 2012 09:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
vahva.madrus kirjutas:
... hooajal La Folie'st mereteedel pilti teinud, palutakse lahkesti teada anda ja pilte jagada ...
La Folie - Hooaja 2012 algus 25. mail Pärnu jõel:
näedsa tikk püsti ja popsutab:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

8)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group