Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Beneteau First 21.7 "Kärt". Tarmo K
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Nov 2006 21:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
Beneteau First 21.7
Projekteerija Groupe Finot
Pikkus 6,40 m
Kere pikkus 6,25 m
Veeliin 6,00 m
Laius 2,38 m
Süvis 0,70 m / 1,80 m
Tühikaal 1245 kg
Kategooria B4/C6/D6
Purje pindala 25,20 m²

Kärdi story
Ühel päeval oli selge, et peab omad purjed pea kohale saama. Selgeks sai mõeldud ka see, et tuleb leida üksinda purjetatav alus, kuna ma ei planeeri iga kord kedagi kaasa nuiama hakata kui tekib isu merele minna. Ja kasutatud asju ka ei taha omada, seega olgu tagasihoidlikum aga uus. Sellise plaaniga läksingi mööda tootjate lehti tuulama. First 21.7 jäi teiste seast kohe silma - palju kiitvaid hinnanguid ja ka kõige ilusam (minu silmis). Purjekas aga peab ilus olema! Ning hind tundus üsna õiglane. Sealt see mõte siis idanes ja painas kuni kuni ühel ilusal sügispäeval läksin ja tellisin ära. Talv läbi oli aega ettevalmistusi teha (VLJ kursused ja BE kat autojuhiload) ning varakevadel kui lumi veel maas, oli paat kohal.

Meie esimene kohtumine Pärnus. Mürkvärv juba all. Samal päeval tulime koju ära ning algas kokkupanek ja varustamine.
Pilt

Varustuse koha pealt sai tootjalt tellitud Yacht Club pack, mis sisaldab: tika istmeid kokpitis, teisaldatavat lauda kokpitis kasutamiseks, ripptaskuid salongis, kompassi, portatiivset gaasipliit, veesüsteemi ja päramootori kinnitust. Veel sai võetud Raymarine Bidata, masti tõstmise-langetamise süsteem, spinnakeri varustus, genu, groot ja treiler. Ise panin peale Webasto kütte ja Raymarine ST1000+ autopiloodi.

Ning nüüd siis esimene hooaeg sõidetud, 930 nm logi peal. Järgnevad pildid on selle hooaja viimasest päevast.

Pilt

Pilt

Pilt

Sellel pildil on näha treileri tiisli pikendus, mille ise aretasin. Arvutasin välja just Pirita slipi kalde järgi. Väga vajalik asjandus, et tagumised rattad libeda peale ei satuks. Auto mul ju tagaveoga, tagumine ots kerge, aga haagis u. 1,5 tonni, mis vaja slipi peal liikuma saada.
Pilt

Pilt

Mootori valik oli suurim peavalu. Tingimused seadsin ka võib olla liiga karmid. Olgu pikk jalg, aku laadimine ja aeglase reduktoriga (high thrust). Soovitavalt võiks veel olla neljataktiline, et ei peaks õlipudeliga mässama ning ehk on veidi vaiksem ja ökom ka. Lõpuks leidsin ainukese sellise Yamaha valikust, sattus ka neljataktiline olema. Etteantud kaal läks mõne kiloga lõhki. Väiksemat sellist aga lihtsalt polnud olemas. Lubatud 11 hj 40 kg, tuli aga 8 hj 44 kg. Ühelt poolt tühine 4 kg, teiselt poolt 10% üle. Eero Pank kirtsutab selle peale siiani nina ja ütleb, et jube pomm ahtris. Muidugi võiks kergem olla, eriti kui võidu sõita. Pikkadel ülesõitudel aga väga mõnus variant kui ära plekib või ei viitsi vastu tuult loovida: vaikne, piisavalt jõuline, ökonoomne, laeb akut jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Nov 2006 09:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
Pikka iga Su alusele!

Kuidas see ST1000 end ka ülal peab? Mõni on öelnud, et sõidad kui hambaarsti toolis. Muudkui lainetaktis ZZZzzzz edasi ja ZZZzzzz tagasi.

Kaasfoorumlasi huvitab ehk ka rahaline külg. Kui summasid ei taha mainida, siis ehk seda, kas ja kui hästi etteplaneeritud eelarvesse mahtusid?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Nov 2006 09:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kena! Just samane mõtelaad, mis mulle meeldib - peab saama ihuüksi sõita.
Kärti ma olen Pirital piilunud, lisaks Haapsalus seisvale samasugusele. On jah ilus ja seks jaht. Mootori poolelt pean aga Eeroga nõustuma, jube kolakas tundus seal sabas. Vaat et rikkus muidu ilusa kahe rooliga ahtrigi ära, liiga domineeriv ja karjuvalt "valet värvi".
OT in: Muuseas, ma olen mõelnud, et miks jahtide omanikud ei lase peravurre jahtidega kooskõlla värvida. Karjuvalt potisinine Yamu on valge jahi sabas ripnedes ikka inetu küll. Kerge aerograafmaaling mootorikattele ja oleks asi kohe kena. Värvimine ju garantiid ja sõiduomadusi ei mõjuta... Ise olen plaaninud Märt Lauksil lasta tulevikus mootor kooskõlla viia. OT out.

Aga kirjuta ka sõiduomadused lahti. See huvitab väga, hinda oskame me vast ise ka tuletada :D Need numbrid pole ju saladus, kui uus asi ostetakse.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Nov 2006 10:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Mootori poolelt pean aga Eeroga nõustuma, jube kolakas tundus seal sabas.


Kaal ahtris on (vist) paha jah. Igatahes Centaurea kaotab käigus kõvasti, kui ma end alltuulepoordis vastu ahtrireelingut laisklema sean. OK, ma pole ka just 44kg.

Ma vahepeal pikka aega vaid lauaga surfasin - sealt ka mõte raskuse tahaviimisest. Olin jummala kindel, et vastulainet läheb "nina püsti" paremini edasi. Aga võta näpust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Nov 2006 11:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
peebuste kirjutas:
Kuidas see ST1000 end ka ülal peab? Mõni on öelnud, et sõidad kui hambaarsti toolis. Muudkui lainetaktis ZZZzzzz edasi ja ZZZzzzz tagasi.

Häält ta teeb, see on selge. Olen teda timminud ergumaks ja tuimemaks kuid lõplikult head lahendust pole. Kui on tuim, siis ei saa pagide ja tagant lainega hakkama. Kui on erk, siis saeb pidevalt. Ja suurema tagant lainega tegelikult ei saagi hakkama. Mingil hetkel lubasingi endale, et hakkan uut ja asjalikumat otsima. Räägitakse güroskoobiga pilootidest, aga pole veel jõudnud otsida. Samas ilma ka enam ei saa ega taha. Kui muud ei leia, siis kõlbab tegelikult see ka. Oleme kahekesi pikkadel otstel ikka päris sõbraks saanud.
peebuste kirjutas:
Kaasfoorumlasi huvitab ehk ka rahaline külg. Kui summasid ei taha mainida, siis ehk seda, kas ja kui hästi etteplaneeritud eelarvesse mahtusid?

Siin tuleb nüüd välja uue asja eelis. Eelarve on täpselt selline nagu sa selle koostad. Kõik planeerimata üllatused on müüjate probleem. Ja eelarve ise. Ma eespool panin enam vähem kõik jubinad kirja, kalkulatsiooni koostjatel tuleks veel lisada sellised read: transport Eestisse, mürkvärv, päästevarustus, spinnaker ise (eespool oli spinnakerivarustus), paadi ja treileri registreerimine. Ja kõigele sellele lisanduvat käibemaksu ei tasu unustada. Mina sain hakkama 0,5 M eeguga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Nov 2006 11:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tarmo K kirjutas:
[Räägitakse güroskoobiga pilootidest, aga pole veel jõudnud otsida. Samas ilma ka enam ei saa ega taha. Kui muud ei leia, siis kõlbab tegelikult see ka. Oleme kahekesi pikkadel otstel ikka päris sõbraks saanud.
Mina sain hakkama 0,5 M eeguga.

Gürode ja sat-naviga "toomaseid" kasutavad Mini Transati jahid. Jällegi vast kõige pädevam tegelane võib Jaanus Tamme Lendurilt olla. Nendel meestel peab ju asi 101% kindlusega toimima. On's ju ka Pogo2 Firstiga pisukest sarnase ehitusega, vähemasti kaks roolilehte.
500K on küll väga kabe number selle varustuse kohta, kui see kõike mudru sisaldab. Küttest treilani ja mootorist spinnakerini. Aga kas Sa ostsid otse välja või rahastasid panga kaudu? Ma usun, et liisimise puhul huvitaks kuumakse paljusid. Nagu siin juba mitmeid kordi juttu olnud: kuni 100K raha leitakse aga selle eest saab ikkagi paraja vana sara. Paned selle sissemaksuks, periood maksimaalse pikkusega (autodel vist 6 aastat), jäägi 50%. Jahi hind reaalselt ei langegi nii palju.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Nov 2006 12:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Aga kirjuta ka sõiduomadused lahti.

Häda on selles, et pole teist sama suurusega paati proovida saanud, seega võrdlusmoment puudub.
Parima ettekujutuse peaks saama siit.
Pilt
Selle hooaja tipp oli 8.8 sõlme külgtuulega, ilmajaama järgi 16 m/s, nii genus kui groodis teine rehv sees.
Teised kasutajad räägivad ikka laiast ahtrist, headest surfi omadustest ja 20ga algavatest kiirustest, ise pole nii kõva mees.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Nov 2006 12:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
GPH 751.7 ehk siis Conrad 25 väga otsene konkurent! LYS umbes 1.07. Nii palju ongi 4 jalga lühemad jahid kiiremad.
Polari järgi (seda ma vaadanud jah Group Finot' kodukal) päris tegija purjetaja ja miks ei peakski olema? Just huvitaks reaalsetes oludes sõidukogemus. Kas krüssunurk 35 kraadi ka reaalses elus on saavutatav, kas tõesti spinni või gennakeriga on aeglasem jne. See viimane huvitakski vast rohkem, polar suurt surfiomadust ei luba. Pakstaagis võiks ikka surfata. Aga äkki saame järgmine suvi rohkem teada?
Näiteks kaks numbrit suurema venna, First 27.7 polar, mis lubab ikka eriti lõbusat surfamist gennakeriga :D
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Nov 2006 13:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Aga kas Sa ostsid otse välja või rahastasid panga kaudu?

Vahendid leidsin ise, seega panga kogemus puudub.
Aga seda tahtsin lisada, et kui kellelgi on juba tekkimas plaan sama rada jalge alla võtta, siis just praegu on läbirääkimiste alustamiseks õige moment. Aasta lõpus tellijatele teeb tootja ka soodustusi. Ma sain miskid lisad poole hinnaga. Ja paadi saab kevadel kohe varakult kätte, nii et uue hooaja alguseks on kõik juba koos, värvitud ja varustatud. Hooaeg meil ju teadagi maailma üks lühemaid...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Nov 2006 13:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
GPH 751.7 ehk siis Conrad 25 väga otsene konkurent! LYS umbes 1.07. Nii palju ongi 4 jalga lühemad jahid kiiremad.


Ässitad, jah? :twisted:
Noh, kui meri taas kord vedelaks muutub, siis võib ju joonele panna. See, kes tahab lugu kirjutada - vana vs uus kool - toob õlled :)

peebuste@Conrad 25RT


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Juul 2013 23:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn

_________________
"Kärt" EST 411


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group