Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Walker Bay 10 + High Performance Sail Kit. Alba Tross
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Apr 2007 23:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Nii nüüd tegin selle lolluse ära ja ostsin ta ära. Midagi sellist:
http://www.walkerbay.com/products/sailb ... 0_high.php
Veega olen jumalast sina peal aga paadikogemus puudus absull. Väga hakkas juba närima. Ja kuna ei osanud arvata, millega hakkab rohkem nalja saama - kas aeru mootori või purjega, siis tuli valida selline asi, mis kõike seda õppida laseks. Igale poole kaasavedamine oli ka üks põhiargument. Vett ju Eestis mitmes vormis: nired, jõed, järvesilmad, suured järved ja meri.
Esimene veeproov sai tehtud nüüdsama nädalavahetusel Emajõe peal. Proovisin esialgu aeru ja laenatud mootoriga. 2,2hj Yamaha vastu aprillivoolu 2 meest lükata ei jõudnud. Aer oli vastuvett tõhusam kui 2 hobust... Seega sain targemaks, et mootori osas tuleks tulevikus vaadata max lubatut e 3,6kW so 4,8hj. Nihuke kaalub aga min 22 kg. Kõigest 57kg kere juures tuleb iga lisakilo ahtris pikalt kaaluda. Seda kogesin juba 17kilose juures. Purje proovimiseks tuleb oodata ilusamaid ilmu - kui vette julgeb kukkuda.
Kas mõnel on kogemusi selliste 3 in 1ga mis? Tean stampvastust - mõtle välja mida sa tahad ja siis osta vastav paat. Aga minu loogika on, et midagi tuleb ka mõtlemise ajal teha... Loodan igatahes parimat.


Viimati muutis Alba Tross, Pühapäev, 18 Nov 2007 19:49, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Apr 2007 10:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tere Alba Tross!

Jah, mina olen WB'ga kümme kuud tagasi miskised neli päeva Haapsalu lahel mütanud ja seda riistapuud testinud. Oli küll WB8 aga need põhimõteliselt samad asjad. Testilugu Alter Marine kodukal.
Alustaks sellest, et unusta ära jutt, et 2,2 Hj ei aja edasi. Kui Sa veel harjunud pole, siis tea, mina ei hellia väljaütlemistega. Seega ära solvu. See jutt on pullisitt ja amide "lubatud" 5 hobust peaaegu et kuritegelik. Nagu Sa ise ka kirjutad, siis kaal ongi see, mis WB ahtripeegli imekähku Sul ära tapab. Hobuseid võiks sinna kasvõi 100 riputada aga seda 10-12 kilo juures. Proovisin WB8'le ka 4 Hj vurri perra riputada, see murdnuks vaat et oma kaaluga asja katki... ja mõtle, kui veel laines sõites murdma hakkab!
Mootoriks soovitan osta kõige kergem ehk Honda õhkjahutusega 2,2 vurr. Selline ajab tuima näoga edasi ka kuuemeetriseid jahtisid, WB jaoks on ee täiesti ideaalne. Miks Sa vastu voolu sõita ei jõudnud, kahtlustan paadi ja mootori vale asendit. Tõukenurk peab olema absoluutselt õige, muidu vahutab niisama ja sittagi ei juhtu. Ka seda sai WB8'ga proovitud. Ma muidugi ei tea, kuidas asi toiminuks RID-pontooniga, mul seda kahjuks testida ei olnud.
Aga muus osas on tegu superlaheda mänguasjaga. Mis veel: kui lähed purega veele, pane roolile ots külge! See võib mõnikord lollakal juhul lahti hüpata. Ja pigem tõmba varem roolileht üles, kui hiljem... Juhtida on raskem aga ohutum.
Mootoriga kahekesti sõites saab paadi kenasti barlanksi! Ilma RID-pontoonita oli purjetamine pisut kahtlane minu 100 kilo kaalu juures :D Aga sõita sai ja liikus küll kiiresti. Poole sverdiga püsis ka väga hästi kursil, polnudki vaja täispikkuses sisse vajutada. Svert liigub päris raskelt ja kiireks tegutsemiseks oli ta nati kipakas... minu jaoks :D
Ja siis pilt ahtripeeglist. Siin näha need neli polti aga mina paneks allaserva juurde ja liimiks üldse kerega kokku. Juba selle kahejõulisega/12-kilosega väänas niipalju, et vahepeal oleks võinud näpud tugevduse ja kere vahele toppida!!! Ma ei kujuta ette, mida ta poole raskema ja võimsama pajaga teeks :shock:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Apr 2007 20:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Ma nägin WB8t üldse esimest korda eelmine aasta Tartus Autoshowl. Talv otsa kibeles hirmsat moodi ja nüüd meremessil tegin bisnisit. Järgmine päev panin kodus juppest kokku, et kas kõik on olemas. Oli. Õhtuks seisis selline asi hoovi peal.

Kahju, et muru asemel vesi pole. Aga see on WB10 mitte 8. Pool meetrit pikem ja nats laiem. Aga vot pontooni peale raha enam raisata ei raatsinud. Saagu mis saab. Proovin esialgu ilma. Vast saab hakkama.

See mootoriga Emajõe peal proovimine jättis aga tõesti haleda mulje.
Pilt
Võib olla on sul isegi õigus, et mootor peksis väge põhja, mitte edasi. Vaatan, et sul oli vist Honda 2,2ne taga ja liigud mere peal küll ja küll. Tjah, krt see oskab pimesi öelda, mida osta. Raha puu otsas ei kasva ja oleks tõesti tore 10Tga 15T asemel hakkama saada. Pealegi paat ka tervem sest raskust oluliselt vähem. Võtan su jutu arvesse. Aga mis ahtripeegli murdmist puudutab, siis WB10l on oluliselt tugevam ja teistmoodi konstrui seal taga. Mutreid ka rohkem ;-) Võrdle! Siin on 8 peegel ja tüüri kinnitus:
Pilt
Ja siin on näha 10ne oma:
Pilt
Seega arvan, et rool 10l välja nii lihtsalt välja ei hüppa kui 8-l. Ta käib pikalt soonde ja klõpsu taha kinni. Vabstatakse nupust. See 2,2ne Yamaha, millega proovisime küll peeglit ei painutanud. Pärast vaatasin aind, et oleks pidanud kinnituskruvide ja kere vahele mingi vineerijupi panema. Ma panin porolooni. Ringid soonis sisse, mis pole kena... Üks parajaks saetud vineerplaat oleks omal kohal ilmselt.
Sverdi raske liikumise kohta lugesin õpetusest, et mõeldud on nii, et ühe otsapuksi võtad ära, kui liiga raskelt käib. Ta surutakse justkui kahe kummipuksi vahele sverdikaevus nimelt ju.
Aga auto katusele ristipuud kombineerisin paremad kui Thule omad. Kust saaks imeodava imeväikese järelkäru, siis saaksin temaga ihuüksi hakkama? Sest vette ilma slippide ja muu jamata - kus aga ujuma kannatab minna - pole selle riistaga probleemi. Kaspoleju?
Pilt
no Ok seni kõik minu poolt kuiv jutt, sest vee peal ainult korra käidud.


Viimati muutis Alba Tross, Teisipäev, 20 Nov 2007 22:24, muudetud 12 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Apr 2007 10:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
No näed siis, WB10'nel on tõesti see peegel pisut kangem. Aga ei ärata suuremat usaldust seegi, ikka liimiks-poldiks ma need kõik kõvasti kokku monoliidiks. Kuid kui enamuse ajast purjega sõita, siis pole vist mõtet.

Mis nüüd seda RID-pontooni puudutab, siis Sinul tuleb see raudselt osta! See on samahästi 100% kindel pauk. Kallis ta ju on aga too paljas vann suure mehe all ei ole suurem asi purjetada. Pildilt näha ju, et pole kumbki meestest taskuversioonis isend. WB10 on nii vähe suurem, et olulist püstivuserinevust neil ei saa olla ja pole ka. Aga kahe purjega on vaja juba rohkem ennast liigutada. Lisaks võib selle kummirõngaga tõesti ka 5 jõudu sappa panna, ma kunagi lugu tehes otsisin rohkem infot ja nii on meelde jäänud miskist USA foorumist: ilma RID'ita on WB ette nähtud vaid aerupaadiks, ülikerge elektrimootoriga kulgemiseks ja pisikese purjekomplektiga sõitmiseks. Et siis on normaalne ja ohutu.
Mina soovitan küll veel a see 20K välja käia. Masendavalt palju küll ainult toru eest, 3-meetrine kummikas ise maksab ju palju vähem... Kuid fun on siis igal juhul garanteeritud ja kui Sa Võsul pesitsed, siis ka mitmed korrad ohutum merelkäimine kindel. Ilma selle pontoonita ei saa WB'ga täismehe suuruses-kaalus tegelane sportlikku svertpaadisõitu harrastada. Niipea, kui tuul hetkekski järgi annab ja Sa seda pisivanni maha kallad, oled kohe kummuli. Ei reageeri nii kiiresti ära, see on raudpolt. Kummitoru aga niisama lihtsalt veealla ikkagi ei suru ja see annab võimaluse rahulikult "võimelda". Ja kahekesi ära parem proovigi ilma kummitoruta purjega sõita... kui, siis meetrises vees keset juulit.
WB on sitaks lahe mänguasi aga vajab täit komplekti, et oleks fun.
Ainult aerupaadina on aga asi toorikunagi tegija! Need originaalaerud ise on juba super! Tegelikult sai "kogemata" sedagi testitud aga asjaolud ei ole sellised, et neid võik avalikult eksponeerida :wink: Mina see polnud, sõber-võitluskaaslane ja absoluutselt merekauge tegelane tegi asja teoks...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Apr 2007 21:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
No mida sa hirmutad lapsi, et ilma pontoonita ei saa 10jalasega sõita. Minul kogemust küll pole aga olen suur netisõber. Kuidas siis need samasuured jullad ainult kõva kerega sõidavad ja veel müügiedu saatel?....
Pilt
Classic sailing dinghy
WESTCOAST SAILING ROWBOAT 3,5m
...ja
Pilt
MINTO 9FT SAILBOAT
ja kümned teised margid, mis aastakümneid on turul olnud.

Aga tegelikult võtan ikka targemaid kuulda. Täna uurisingi juba RID tube asja ja ilmselt lisan selle tõesti juurde. Siis saan vähemalt Onu Sami kohtusse kaevata, kui peaksin kasvõi korra ümber minema. ;-)

Muide avastasin, et selline mõiste nagu Sailing Classic Dinghy ühendab endas kümneid ca 3-4m x 1.25-1.5m pühapäeva pähklikoori, mis pole mõeldud üle parda tasakaalu-kõlkumiseks vaid rahulikuks kulgemiseks põhja peal istudes ja piipu popsutades. Pole neil ühelgi pontooni, kuid jah - purje üldpind on reeglina väiksem kui 5,5++1,5=7m2 nagu WB 10 HPSKiti puhul ja reeglina ollakse sees üksi. Seettõttu olen siiski RIB väitega nõus. Rahakott hetkel veel mitte. Toimuvad läbirääkimised.... Kui lahendini jõuan annan märku ja pilti.


Viimati muutis Alba Tross, Teisipäev, 20 Nov 2007 21:17, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Apr 2007 10:09 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 26 Juul 2006 10:41
Postitusi: 26
Vabandust, et võõrasse teemasse trügin.
Tekkis selline küsimus, et kas keegi Kiili paadiga kah purjetada on proovinud? Kodulehel ja muidu jutuajamisel on tootjad ise küll varmad purjetamist kiitma. Kas keegi kolmas "ekspert" kah seda proovinud on?
Eks see ole kah selline pähklikoorega merele minek, peaks siia teemasse sobima küll.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Apr 2007 18:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Trügi trügi ruumi on ja kõik on omad... ;-)
Tunnistan, et mina olen 3 korda elus a tunniks sõudepaati laenutanud. Niipalju on paadikogemust seni. See kas nad just Kiilid olid, pole kindel aga purje neil polnud. Seda ma oleksin märganud. Olid kaks otsast lapikut kaigast, millega end vett pidi edasi tasuti... Seega - ootame mõne targema ära.

Ma senikaua uurin netist Kiili purjeomadusi, sest olen viimasel ajal väga kiivalt haknud WBga võrdluseks selliste vastu huvi tundma, mida kerge trasportida on ja millega mitut asja teha saab. Nt kartuleid koorida ja vilistada. Kui nüüd see suvi maigu suhu saan, mis teed tahan vee peal edasi minna - kas mootori aero või purjega, siis pole välistatud, et üritan lihtsamalt keerulisemale liikuda.

See millest sa räägid on ilmselt midagi sellist?
Pilt
Asjatundmatu silm märkab, et sverti pole. Aga äkki liigubki - triivimisega vaheldumisi?

...Huvitav miks ükski purjekafirma ei reklaami oma kaupa, et näete, kui viskate purje minema, saate aerudega sõuda. Ikka alati vastupidi. Selles purjevärgis peab seega mingi maagia olema.


Viimati muutis Alba Tross, Teisipäev, 20 Nov 2007 20:25, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Apr 2007 04:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
sihukseid aeru/mootor/purjepaate ikka on. skandinaaviast tuleb paugupealt meelde Askeladden - googel abiks.
kunagi oli Pella paadile p2rapuri olemas, ahtripeeglile kinnitus. olen oma k2ega katsund, s6itmas pole sihukest n2inud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Apr 2007 10:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
vahva.madrus kirjutas:
kunagi oli Pella paadile p2rapuri olemas, ahtripeeglile kinnitus. olen oma k2ega katsund, s6itmas pole sihukest n2inud.


Seilasime, teame :)
Kuskil koolipõlves olime Varblas ja seal oli siis sihuke Pella (vana mall) ja kuuri alt leidsime sella ASJA :) ASI oli natuke katki, aga see meid ei seganud - kõik sealsed mered said sellega läbi küntud. Pautides tuli ühe aeruga aidata, sest muidu ei saanud nina tuulest läbi.

Sealt ajast ka mälestus, et Pella kohe mitte kipakas pole. Tuult oli nii palju, et Windglideri taltsutamisega enam toime ei tulnud, Pella lippas kui loom. Kuidas nad nendega nüüd muudkui kummuli käivad?? Äkki on viga "uue malli" Pellas, mis pisut saledam ja kõvasti kergem?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 27 Apr 2007 13:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tulin just Efektist ehk siis Kiili Paadi kodust. Sai ka purjepaadi omadusist räägitud ja kogemata oli üks ka valmis ning ootamas tellijat järgi.
Purjeversioon on absoluutselt teine kere, kui see tavaline 440. Ta on sügavama V-kujuga, ahtripeegel on paunaga (seljakotiga, nagu mehed ise ütlevad) ja lühema kiiluga ahtris et manööverdamisomadusi parandada. Kui tavaline paat on mõeldud rohkem siseveekogudele, siis purjeversioon on projekteeritud just merele sealset lainetust silmas pidades. Kuradi kahju, et fotokas polnud kaasas... veel enne mõtlesin, et võtan ühes :(
Vaatab, äkki õnnestub ka see ära testida, kuigi nad ei tooda midagi lattu. Peab bossile augu pähe rääkima (lõksu püüdma):wink: , kui ta tuleb Julia remonti vaatama. Elab teine peaaegu remondikoha naabermajas :D Kui neil vaba tootmisgraafik tekib, võiks nad ju ühe purjeversiooni ikkagi "lattu" vormida.
Visuaalsel vaatlusel julgeks sellisega merele küll minna ja see paadike võiks täiesti krüssuvõimeline olla. Jah, sverti tal all pole aga täispikk madal kiil annab ligilähedase külgpinna. Optimisti puri on vast vähe, võiks olla miskine suurem purjelaua fishbone, mis purjestuskeskme jaoks kinnitub vööriistme külge, mitte paadi keskele, nagu siin pildil näha. Need purjelaudade lapid on kuradi odavad kasutatud peast ja valik on ju tohutu. Igaks ilmaks oma puri, kui ajajooksul paari tuhande kaupa raatsid rulli välja libistada.
Tegelikult peaks tegema suisa kahe paadiga võrdlustesti, Pakri450 ju ka purjega võimalik varustada. Kuid kogemused näitavad, et see võib osutuda ületamatuks raskuseks, saada mitmed paaditootjad ühe korraga midagi tegema.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Mai 2007 22:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Kuulasin siis targemaid, suhtlesin tehasega ja nüüd, koos pontooniga 310R, peab mu WB10 küll valmis olema 2 inimest pardal 6,9m2 purjekomplektiga sõitu minema. Niimoodi, et enamus aega peal oleme mitte all. See on ka sisuliselt täiskomplekt, mida Walker Bay pakub.
Suurimad tänud Alterile, kel see jubin laos sees oli ja kes ta isegi mulle Tartusse ülimalt operatiivselt kätte toimetas. Tõeline rõõm niimoodi asju ajada.
Panin nädalavahetusel tuubi paadile ümber. Veendusin, et:
pontoon äratab usaldust.
külgepanek-äravõtmine EI ole üksinda kuigi mugav ja tahab ca 30min nikerdamist, et pontooni kinnitus-juhtkeel paadi serva alla soonde ettevaatlikult ajada. Seega - kui on peal siis on peal. Pole nii, et hommikul otsustad, et täna lähen ilma toruta tiigi peale aga homme tõmban ümber kui tuuleks kisub.
Kaasasolev jalgpump on väga võimas - 25 lööki ja üks kamber 4st on täis.
Hea, et aerudele on kinnitused olemas ja 4 käepidet kah teevad asja asjalikumaks.
Ventiilid on tarneasendis klapid lahti. Pumpasin kambri täis, võtsin lohvi lahti ja kõik sosises tagasi. Uurisin siis et mis krdi värk ja sain aru, et ventiilid on vaja lahti päästa. Siis hakkas kuuletuma.
Nüüd on selline pilt:
Pilt Pilt
Kuna olin suutnud senise 2 katsetusega kergelt paadi põhja juba paar kriimu teha, siis see mulle kohe üldse ei meeldinud. Ratas ahtris on tore asi aga see toimib vaid asfaldi peal. Minu kindel soov on kogu selle kaadervärgiga ka absoluutselt üksi hakkama saada mistahes oludes. Seega nuputasin välja kerge käsikäru-asendaja. Sellega võin paat näpus auto juurest kasvõi kilomeetri kaugusele marssida ilma, et peaksin teda kõhu peal sentigi lohistama enne vett. Välja näeb see asjandus nii:
Pilt
Paadi külge fikseerin ta põhja alt vöörisilma tuleva ketiga. Nüüd polegi muud kui kaadervärk ahtri alla, vöör maast lahti ja jookseb järel nagu aiakäru.
Täpselt niimoodi:
Pilt
Patent on neil päevil vormistamisel.
Aga enam ei jõua ära oodata, millal lumi ära sulab, et Satikale uut eluviisi proovima minna.


Viimati muutis Alba Tross, Kolmapäev, 21 Nov 2007 22:03, muudetud 4 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Mai 2007 10:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Teatan rõõmuga, et Walker Bay RID 310R pontooniga variant on sõudepaadina Saadjärvel nüüdseks ära proovitud. Tulemused olid oodatult head. Mõned märkused laiadele rahvahulkadele:
Transa.
Auto katusel seda kaadervärki tassida on juba küsitav. Paadi pikkus ümbritseva pontooniga on kasvanud 310le ja laius 185. Kaal tõusis 57lt kuskil 72kg-ni. Lühikese otsa elab jätkuvalt üle aga pikem tunduks vist naljakas. Või kuidas?
Nii, et ikkagi laiatarbe järelkäru või paaditreila. Minul on kasutada esimene variant. Täiesti edukalt mahub 300x124 mõõtmetega järelkärusse. Poordid on 24cm kõrgusel veel parasjagu nii kitsad, et istub kärru nagu valatult. Vastu kuhugi ei nühi ja porolooniriba läheb veel parda ja käru kasti ülemise ääre vahele.
Väike probleem on kinnitamine. 3st küljest on ju paadil nüüd kummist toru ümber. Minul ei jätkunud küll meelekindlust tõmmata koormarihmadega paat käru külge kinni nii, et kandma jääb täispuhutud tuubi peale. Nikerdasin nii ja naa ja päris head lahendust ei leidnudki. Lõpuks lasin tuubi lihtsalt parda küljes tühjaks ja panin koormarihmad kandma üle kõva parda. Tuub lipendas niisama seal vahel külje peal nagu tühi kondoom ja ei sega enam kinnitust. SAmas ega see pidev pumpamine iga kord ka vist ventiilidele küll hea pole.
Mõtlesin, et õige paadikäru puhul on ju sama probleem. OK vöörist käib nöör läbi ninarõnga ja vintsi kummist kolmnurkpuksi metalltoru külge aga tagantpoolt tuleb ju ikka mingi rihmaga risti üle parda siduda. Ega teda sealgi vabalt ilmselt hüplema jäeta.
Huvitav, kuidas teised RIB omanikud teevad. Julgelt koormarihm ümber õhupalli? Vot selline dilemma.

Käitumine vees.
Vees käitus RID (muide D on dinghy, ja B on Boat - mitte, et mul tähed segi oleksid) ülihästi.
Ahter limpsab ainult pontooni alumise servakesega vett, ülejäänud toru on rahuolekus ja siplemata üldse veest väljas õhus.
Rakendub siis, kui paadi kaldesse ajad.
Kohavahetus paadis pole enam probleem. Mitte mingit ohtu ümberminekuks.
Paadis võid rahulikult püsti seista ja oma rahvale kõnet pidada või lanti pilduda või mis ta oligi... Kalamehest sõbra näol tean, et see omadus pidi miskipärast jube tähtis olema. Ju siis on.
Proovisin meelega oma 93kg juures ühe poole parrast kõige laiema koha pealt e siis tullide juurest keha raskusega vee alla kallutada. See ei õnnestu. Pontoon jääb paar senti ikka veest välja ja parda ülemise ääreni on sealt veel tubli 5 cm. Seega olin tulemustega ülimalt rahul. See asjandus ümber nii lihtsalt ei lähe.
Siin pildil istun täie raskusega serva peal ja näha on, et pontooni ventiilid on veel vee peal.
Pilt
See tõdemus andis tubli annuse julgust edaspidiseks, et kõiguta või tantsi - parrast sa vee alla ei saa. Kui just laine nii kõrge pole, et üle lööb. Aga WB on õnneks nii lühike, et pika merelainega õõtsub ta ilusti kaasa. Murdlaine on muidugi omaette ooper.

Olime Satikal paadis kahekesi. Ringikolamine ühelt istmelt teisele ja muu seltsielu on absoluutselt turvaline. Isegi korra proovisime kahekesi istuda korraga ahtris. Nina ajas muidugi püsti aga 10cm jäi veel parrast vee peale kokku üle 150kg juures.
Mina olen jumalast rahul. Julgeb rahulikumalt toimetada.
Oletatavalt õnnestub nädalavahetusel juba mereäärtpidi proovida. Võtaks purje ka juba kaasa? Näis.

Püsigem Lainel!

ps
ahjaa. Uuurisin netist, et raudselt on WB kõige mõislikuma hinnaga omas klassis, kus reeglina veel ei räägita alati purjest ja mootorist ja aerust kõigest üheaegselt. Mõnel on mõla, mõnel ka mootor aga mitte kõigil. Näe:
http://dinghyshop.com/sailboat/showcase.html


Viimati muutis Alba Tross, Kolmapäev, 21 Nov 2007 21:58, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Mai 2007 11:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Muidugi puri kaasa!
Väiksemat WB'd testides oli sellest kummitorust kogu aeg puudus ja seda eriti purjega sõitmisel. Istud nagu käopoeg paadi põhjas (ma sama raske) ja ei mingit kallutamist. Kujtan ette, et Sinu eriti raju pinnaga racing-lappidega saab RID-versiooniga purjetamine igavene lõbus sportlik tegevus olema. Seda hoiad kallamisega kogu aeg barlanksis ehk ei lase kreeni, siis ei ole tuubil takistust. Kere peaks tal oma pikkuse kohta väga hea jooksuga olema. Midagi sarnast hydrofoilidega moth'idega sõitmine, ainult et vees sees, mitte seal kohal :D Aga samas pole kartust, et kohe kummuli läheb, nagu Sa ära testisid.
Mis transat puudutab, siis RIB tõmmatakse just otse üle parraste laia rihmaga kinni.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Mai 2007 19:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Nüüdsest on siis võimalk rääkida WBga purjetamise "kogemustest". Teoreetilise harimise plaanis olin läbi lugenud kogu Interneti ;-) + Sailing for Dummies e.k. tõlke. Praktika kui tõe kriteerium saabus sel laupäeval - pühapäeval Käsmu lahel. Mõned tähelepanekud konstruktoritele, tootjatele, müüjatele, ostjatele ja kiibitsejatele:

Kõigepealt ehitasin peedist pesumasinale uue trumli, e tavakärule täpselt WB puusajoont järgiva toestiku. Et 200km kaugusele sõites iga pööraku peal ei peaks paati kraavist otsima. Tehnikateaduse kullafondi lähevad nii vöörikinnitus kui ka rullik käru tagumsel serval. Nende kummipukside eest aitäh Respo müügisaalile Tõrvandis. Paat istub käru peal nagu ema süles ja peale-maha panek käib ühe sõrmega. Probleem koormarihmade asetusest leidis ka lahenduse. Leidus kombinatsioon, kuidas rihmad praktiliselt pontooni vastu ei puutugi vaid kannavad parda äärega.
Näedsa:
[img]http://web.mac.com/reinuonu/Kipperi_originaalid/emapäev_1_files/IMG_3049.jpg[/img] [img]http://web.mac.com/reinuonu/Kipperi_originaalid/emapäev_1_files/IMG_3050.jpg[/img] [img]http://web.mac.com/reinuonu/Kipperi_originaalid/emapäev_1_files/IMG_3046.jpg[/img]

Laupäeval otsustasin kõigepealt proovida ilma fokata. Hakkasin asja kokku lappama Võsul muuli taga, kus maastureid nukrutsema jäetakse sellel ajal kui jetiga lahe peal pahistatakse. Kõik sujus, sest olin korra kodus hoovi peal ju raamatust järge ajades üks kord purjed peale saanud. Õpetus oli ka ikka ligi, päris mälu järgi ei toimitud.

Muu kõik on kökimöki aga shrouds (vantide?) otstes on kinnitused, mille splindiga mässsates tuleb imepeenikene võtmerõnga moodi stopper (alla 1cm läbimõõduga!!) lahti saada ja tagasi panna. Seda 3s kinnituses purjekat kokku pannes ja samapalju kordi veest tulles lahti võttes. Tule taevas appi, nagu ütles AA, kõik see toimub ju reeglina mitte valge lina peal vaid liiva ja räbu sees... Mina suutsin ühe, vaatamata kogu ettevaatlikkusele, ikka adru sisse pillata. Otsisime taguotsad püsti ligi 10minni. Nojah - WB kannab kah nrt 10... Tegelikult on see konstruktori kerge aps. Otsin sinna mingid seekli moodi jupi vms, mis klõps ja valmis külge käivad.

Kaasas pean kandma tulevikus ka mingit teravat sukavarda moodi asja, millega seda vandi pingutit (turnbuckle) keerata. Näpuga läheb raskeks ja hilisem näitas, et jäi pinget väheks kah. Kasulik on ka neid vinte liivast puhtana hoida. Ei keera hästi, kui sodi täis. Selge see. Aga no kus, linnasakstel ju kõigepealt kõik kola kotist maha ja siis hakkad mõtlema. Siin ta on - va nikerdis.
[img]http://web.mac.com/reinuonu/Kipperi_originaalid/emapäev_1_files/IMG_3015.jpg[/img]

Purjed said peale ja kahlasin paadi vette. Aerudega parajasse sügavusse ja siis saabus KAIF!! Ta hakkas tuule jõul ISE vaikselt liikuma! Võtsin teooria kokku, lasin groodi lipendama ja tõmbasin sisse niiapaljuke et parasjagu laperdus lõpeks. Toimis. Nii nad ju kõik kirjutavad trimmist. Ümberkäimist polnud mitte kuskilt paista. Kõik oli absoluutselt stabiilne. Olin saanud, mida otsisin - kahekohalise väga stabiilse üksinda transporditava purjepaadi, mis on tuule suhtes erk, väga täpselt juhitav ja oma väiksuse juures matkib suure jahi purjestust (sloop rigging with jib).

Lasin koos oma küljeluust jungaga randa pidi ikka ühele ja teisele poole. Isegi kalavõrgus käisime korra svertipidi ära. (kuss) Ma jõudsin just hetk enne seda mõelda, et mis kuradi lipud need vetelpääste poisid siia poole mere peale on pannud.

Paudid polnud mitte mingi probleem. Õnneks soosis tuul meie esimesi katsetusi. "Ventilaator" oli ainult "ühe" peal ja puhus diagonaalis Lobi neeme poolt NEst. Ühtpidi paralleelselt kaldaga sain lasta broad reachi-ga ja tagasi tihtttuules. Tuulde sõidab WB10 kuskil 45 kraadi all vabalt, mis kirjanduse andmetel pole sugugi paha. Olime ülimalt rahul. Eks seda paista ka juuresoleval pildil.
[img]http://web.mac.com/reinuonu/Kipperi_originaalid/emapäev_2_files/152242468-M.jpg[/img]

Pühapäeval vedas veri juba uuesti. Seekord vennaga. Seega 2 üle 90 kg isaslooma WB kandejõudu testimas. Tõmbasime ka foka üles, sest arvasime, et saagu mis saab, küll me vanad hülged välja ujume. Ei saanud midagi. Selle kandami peale WB ei köhatanud ka mitte.
[img]http://web.mac.com/reinuonu/Kipperi_originaalid/emapäev_2_files/IMG_3041.jpg[/img] [img]http://web.mac.com/reinuonu/Kipperi_originaalid/emapäev_2_files/IMG_3043.jpg[/img]

Fokaga käitus veelgi paremini. Tuul oli ka nats tuegevam ja vahepeal oli päris hoirassaa - niipalju kui mina aru sain, tuiskasid põõsad meist mööda kuskil 15km tunnis e siis ca 7 knots. Ausõna. Pürstisime Käsmu poole vaata et poolde lahte ja tegime paar küllalt järsku pauti kah ergutuseks. Mitte miskit. Nagu naelutatud vee peal, mitte all. Jumalast vinge.

Vahetasime ka prooviks kohti paadis, et vaadata, kas nüüd lõpuks saab Titanicu tunde sisse. Ei saanud. Kusjuures istusime alguses nii, et tüürmann oli tagaistmel ja teine vedeles eespool kesk-istet põhja peal maas. Ei pidanudki mõlemad põhja peal istuma, muide... Siis aga proovisime nii, et ka 1 istus tagaistmel ja ka teine tuli üles keskmise pingi peale. Tasakaal isegi paranes. Nina tõusis natuke rohkem veest üles ja minek oli lõbusam.

Kokkuvõttes ületas WB10 kõik mu ootused ja (suuresti tänu tuubile) lükkas ümber ka kõik siianikuuldud kahtlused ja hoiatused kuni tootja manitsusteni välja.

Nüüd sai hakatuseks väike splinditeemaline pipratera visatud, siis paati taevani kiidetud ja nüüd ongi veel puudu paar manitsust, mis nn oma lolluse rubriiki kuuluksid.

Nimelt:
Groot tuleb ikka lõpuni masti heisata! Mitte nii nagu mina esimesel päeval, et jätsin 20cm lõpuni vedamata. Tulemuseks oli see, et poomi gooseneck, mis masti külge purjele järgi samasse pilusse läheb, jäi liiga madalale. Oli väike oht, et vajub sõidu ajal soonest allapoole välja. Teisel päeval olin targem ja vedasin grootpurje üles mastitippu välja. Palju parem sai. Ja cunningham (oli vist see sõna märkimaks mastipoolset purje alunurga kinnitust) tuleb ka poomi külge tihedalt siduda. See tõstab veelgi poomi ülespoole. Ega poomi all ülemäära palju ruumi juhtsoones pole.

Poomi tagumse otsa purjenurk tuleb vist samas hoopis avaramalt siduda. Siis on poomi pikisuunas tõmmataval pingutusnööril mingi mõte sees. Mul kippus see mõte kaduma, sest tõmbasin teinepäev ka tolle nurga tuimalt poomi külge kinni.

Teine õpeussõna on karmim ja puudutab kliiverpoomi või mis ta ongi. No see fokat eespool nina hoidev pulk. Too olgu vööri küljes hästi kõvasti kinni. Selleks on tehas pannud vööris läbi augu plastikpandlaga rihma, et see ümber kliiverpoomi kinni tõmmata. Õpetuses on näidatud, et pannal jäägu pardaserva alla. Nii mul oligi. Aga tuub jääb sinna nii lollilt augu ette, et ma ei viitsinud lahingtingimustes teda päris korralikult pingutada. Lasin üle nurga. Tulemuseks oli see, et teisel päeval, kui foka tööle rakendasime, andis see sõlm järele ja too foka poom tuli mastifiksaatorist lahti. Forestay tõmbab hirmsa jõuga ja masti külge kinnitub vaid väikese klõpsakaga. Suur lootus oni just vööririhmal. Ja käigu pealt sa toda toru enam mastiklõpsakasse tagasi ei topi.

Õnneks juhtus meil see ropsakas alles taganttuules randudes. Pilt oli muljetavaldav - "crew" oli vööris ja hoidis spinnakerina punnis fokat kõige pulgaga nagu lipuvarrast täiega peos. Õnneks tabab selle detaili siit pildilt ära vaid väga asjatundlik silm...
Don't try this at home!!
[img]http://web.mac.com/reinuonu/Kipperi_originaalid/emapäev_2_files/IMG_3044.jpg[/img]

Aga see ei varjutanud niivõrd avamust paadist kuivõrd iseendast.

Kokkuvõttes super. Nüüd on kvaliteet ära katsutud, järgneb kvantiteedi kuhjumine oskuste lihvimise läbi. Will on suurem kui skill. Aga ikkagi on rahustav teadmine, et paadi kui sellise taga pole mitte miskit kinni.


Viimati muutis Alba Tross, Teisipäev, 20 Nov 2007 22:36, muudetud 4 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Mai 2007 21:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Hea on lugeda õnnelikest purjetajatest.

Väike nõu kah, keera tarlep lihtsalt lahti, siis võid need peened stopperid keeramata jätta (jäävad siis üks paadi ja teine vandi külge).


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group