Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Mai 2007 22:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Olen nüüd korda kolm-neli oma "laeva" omatehtud käsikäru abil autost veeni vedinud ja tagasi. Pluss kodus hoovi peal garaazhi vahet taidlemised. Krt selja võtab iga kord ära nagu oleks kartuleid võtnud. Hakkasin vaatama, et kas olen mina s... mees või on mingi muu viga. Ja siis netis dinghydest kalda peal tehtud pilta uurides sai selgeks, et olingi teinud raske vea.

Loomulikult peab käsikäru ratas paiknema paadi raskuskeskmes mitte ahtris!! Nii jääb veeretajale vaid mõnekilone tasakaalu hoidmisest tulenev raskus kõigi 80kg ühe käe otsas vinnamise asemel. Omad vitsad peksavad et omal ajal tipikaks ei läinud. Tegin kõik ümber. Ikka laiskuse edasiviiva jõu mõjul...

Siis tuli tahtmine päris "põhjast võtta" ja panin veel tiisli alla igatpidi keerleva stopperiga tugiratta kah. Kõik räbu kokku - nats üle tonniga sain unikaalsete mõõtudega dolly kätte. Ma ei mäleta, mis WB originaal-dolly maksis aga tiislit igatahes sel pole. Kuidas selline poekaadervärk lükates paadi põhja all püsib, jääb arusaamatuks. Mingid paelad paistsid, kuid RID versiooni puhul on igasugune ümber parda sidumine paras pontooni vägistamine.

Igatahes mul sai eile tulemus selline, liigutab ennast ise vaid näpuotsaga puutudes. In case of rough conditions võtan muidugi tiisli maast lahti pihku. Pehmenduseks on toruisolatsioon.
Pilt Pilt Pilt

Tiisel on 3cm-sest täiskarp ristlõikega metall latist. U-profiil hakkas tugirata all ühele poole ära vajuma ja väändesse kiskuma. Kogu see raam ja "sild" mahuvad jätkuvalt autotranspordil ilusti paadi sisse ära, see on põhiline.

Ikka loll on loll olla küll.... ;-)


Viimati muutis Alba Tross, Kolmapäev, 21 Nov 2007 22:01, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Mai 2007 23:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
kui sa nii põhjalikult teed siis miks sa juba kärujuppe ei osta ja kohe haagist ei ehita? ma käisn ehitusmarektis ja seal oli suht odavate hindadega põhimõtteliselt kogu käru kaadervärk müügis. ole mees ja osta ainult karprauda

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 25 Mai 2007 09:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Tänan usalduse eest. Einoh mis ta teha pole! Ainuke asi, et mul pole keevituse maski. Ei jõua silmi kissitada, niigi tihti päike väljas...

Tegelikult olen siiski realist ja jätan Tikile ja Respole kahjumihoiatuse esialgu tegemata. :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 25 Mai 2007 10:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
ega keevitama ei peagi. sul käru peaaegu valmis, aga sillad on sul võimaik paremad saada. seal peterburi teel olevas ehitusmarketis olid kõik jupid peaaegu olemas nii, ety ole mees ja kruvi kokku

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 25 Mai 2007 13:01 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
1.sertifikaadiga torsioonvedrustusega sild 2100.- (amorte ja lehtvedrusid pole peale seda enam vaja)
2.Sertifikaadiga kärukonks 300.-turvatrossid tee ise.
3.Tulede komplekt koos pikendusjuhtmega ja numbrivalgustusega paadi ahtrisse. 900.-
4.Porilauad teed ise või ostad 500.- paadirullid ja vints 1000.-
5. Haagise esmane registreerimine koos riigilõivu, tehnoülevaatuse ja numbritega 1300.-
6.Enda töö ja ARK leheküljel vajalike paberitega tutvumine :D
7.Käru veljed ja kummid saad ka ehk mõne naabrimehe käest, kel on need garaazi seisma jäänud.
Ah jaa, torsioonsillaga käru saad teha nii piisavalt madala, et sõidad paadiga otse autohaagiselt vette, nii, et seda käsikäru on sul ehk vaja ainult jahtklubis paadi liigutamiseks. Mul on svertpaadi pikkuseks 4.50 ja sellele ma autokäru ise valmistasingi.
Arvesta summa kokku :wink:

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Mai 2007 21:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
OK mõtleb ja kogub pealehakkamist. kui ükspäev päris härga täis lähen - äkki teengi ära.

pidasin siiani kõike, mis liikluses otseselt osaleb, ainult autotehaste pärusmaks ja olin kindel et ARKi kadalipp pole minusugustele diletantidele.

igatahes tänud selle eest, et selle valdkonna elitaarsust ja eelarvamusi tugevasti kõigutasite.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Mai 2007 21:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
vahest piisab kui on osavad käed ja hiljem arkis kurvad silmad. nii sulatab nii mõnegi ametniku ;)

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Mai 2007 08:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Alba Tross kirjutas:
OK mõtleb ja kogub pealehakkamist. kui ükspäev päris härga täis lähen - äkki teengi ära.

pidasin siiani kõike, mis liikluses otseselt osaleb, ainult autotehaste pärusmaks ja olin kindel et ARKi kadalipp pole minusugustele diletantidele.

igatahes tänud selle eest, et selle valdkonna elitaarsust ja eelarvamusi tugevasti kõigutasite.

Kui tegema hakkad siis võta ühendust, poehinnad on siiski suht kallid :wink:

Aga märgiks veel ära, et torsoonsild ei ole sellise ülikerge haagise jaoks parim lahendus. Veel madalama käru saad siis kui kombineerid rummudest ja lehtvedrudest. Ja odavam ka. Rummud maksavad u.500.-/tk. ja vedrud võiks vaadata mingid ühelehelised (kasutatult)...
Tuled võiks valida sellised, mis käivad magnetiga küljest ära. (alla 500.- on selline kompl., kus on juba kõik küljes (ka numbrihoidik))

Ja isetehtud haagise registreerimine on suht lihtsaks läinud.

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Mai 2007 10:59 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Ehee, tegelikult on võimalik torsioonsild paigaldada "tagurpidi"s.t vedrustus tomib teljest ülespoole. Lehtvedru nõuab oma kõrvale amorte. Kõrgus on suhteline asi aga võin öelda, et minu torsioonhaagisel on paadi kõrgus maapinnast 30 cm. Haagise "hüplemise" vältimiseks ei ole vaja rehvidesse 2 atmosfääri sisse pumbata, piisab 1,5 täiesti. Aga nuh maitse üle ei vaielda vaid kakeldakse :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Juun 2007 22:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
kassoggy kirjutas:
1.sertifikaadiga torsioonvedrustusega sild 2100.- (amorte ja lehtvedrusid pole peale seda enam vaja)
2.Sertifikaadiga kärukonks 300.-turvatrossid tee ise.
3.Tulede komplekt koos pikendusjuhtmega ja numbrivalgustusega paadi ahtrisse. 900.-
4.Porilauad teed ise või ostad 500.- paadirullid ja vints 1000.-
5. Haagise esmane registreerimine koos riigilõivu, tehnoülevaatuse ja numbritega 1300.-
6.Enda töö ja ARK leheküljel vajalike paberitega tutvumine :D
7.Käru veljed ja kummid saad ka ehk mõne naabrimehe käest, kel on need garaazi seisma jäänud.
Ah jaa, torsioonsillaga käru saad teha nii piisavalt madala, et sõidad paadiga otse autohaagiselt vette, nii, et seda käsikäru on sul ehk vaja ainult jahtklubis paadi liigutamiseks. Mul on svertpaadi pikkuseks 4.50 ja sellele ma autokäru ise valmistasingi.
Arvesta summa kokku :wink:


Kust need hinnad pärit on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Juun 2007 00:20 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Hinnad on pärit kahest kohast: KNOKE-st ja Tööriistamarketist. Raamatupidamine kulutuste kohta on mul ka olemas :)

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Walker Bay 310R 5hj mootoriga
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Nov 2007 22:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Sain nüüd niikaugele, et otsustasin Walkeri käitumisest päramootoriga ka natuke pajatada. Jutt on küll suvine aga nagu öeldakse - parem Hilja kui mitte...kedagi... ;-)

Enne laulupidu võtsin Kärevere paadilaenutusest nädalavahetuseks 5hj päramootori. 6ne on max lubatud aga seda ei olnud kodus. Teenus oli sujuv. 500 kulli eest sain mootori, välise pentsupaagi ja lohviku. tegin kodus enne vineerist ahtripeegli küljes olevale tüüri kinnitusplaadile tugevdused. Parajaks saetud 2 vineerplaati kumbki kummalegi poole paadikere. See on selleks, et paadimootori kinnituskruvid ei sooniks plastikkere sisse rõngaid vaid kannaksid laiemalt. Laenutusspets küll naeris ja ütles, et esimest korda vahid neid ringe, edaspidi ei pane tähelegi. Uus asi sellepärast. Aga mina ajasin oma joru...

Transportida mootorit ahtripeegli külge kinnitatuna ma ei riskinud. Hakkab murdma haagise peal tantsides. Vees tal sellist survet ei ole. Seal kõigub paat vabalt kaasa. Seega panin mootori eraldi ja paadi põhja külili. Kinnitada pole vaja, sest välja ta sõidu pealt küll sealt ei hüppa, arvan. Mingi poroloon alla ja kutu. Siit tuli esimene tarkus. Pidasin 4-taktilisi konkurentsitult paremateks. Tundub aga, et Walkerile sobib 2taktine paremini. Esiteks kergem ja teiseks transportides külili ei jookse 2taktilisest miskit mahlu ju välja. 4ne on ju õlisid täis.

Igal juhul tuleks kasutada välist pentsupaaki. See tundus väga mõistlik mõte. Esiteks saad kaugemale sõita ja teiseks saab paagi asetada võimalikult ettepoole, et paadi tasakaalu parandada. 70 kilose paadiga mootoriga sõitmise põhimure on mootori kaal, nimelt. Üksinda 5sega ahtris istuda on juba kergelt naljakas, sest vöör tõuseb liiga üles. Eeldaks raudselt tilleri pikendust ja keskmisel istmel istumist. Aga pontoon muidugi ei lase kallet ohtlikuks minna. Ehk kergelt lohises pontooni aluäär vist juba vees küll. Nii, et nalja selle iga liigse grammi kokkuhoidmisega pole...

Aga ega see asend mind niiväga ei kottinudki, sest olin just ükspäev näinud Emajõe peal, kuidas mingi vend palju suurema paadiga päras istudes samasuguses lollakas asendis sõitis. Ilmselt on see väiksemate mootorpaatide omapära kõigil. Kahekesi peal olles saab aga kaalu ilusti paika ja võid rahulikult taga mootoriga seltsis istuda.

Põrutasin muidugi jälle Võsule ja kimasin kohe hakatuseks Võsult Käsmu, sealt Kuradisaare tippu, Linnusitasaareni välja ja sealt otse itta üle lahesuu Lobi neemele. Walker sõitis väga ilusti. 5ne mootor lükkas 2 inimest poolemeetrises laines nagu mühiseb. See pilt ongi Lobi neemel kivide vahel tuigerdades tehtud.
Pilt

See, et ma esimesel korral pentsu lohviku stutsi korralikult kinni ei pannud ja poole lahe peal podin vait jäi, polnud midagi. Nats tegi õõnsaks kui uuesti käima kakkudes lasi mootor ennast ikka minutit 5 paluda ja tooreklapiga mängida. Mõtlesin siis, et kui endale mootori ostan, siis peab ta küll nii timmitud olema, et partsu pill oleks, muidu keerab keset merd närvid p...sse. Mitte niivõrd endal kui crew-l. ;-)

Miskipärast hakkas tunduma, et Walkeri jaoks oleks parim valik 2taktiline, võimalikult kerge, õhkjahutusega, 6hjline mootor. Reeversit või 360 kraadi pöörlemist pole vaja, sest nagunii lükkad kaldast aeruga lahti. Mis mõtet maksta tarbetute lisade eest. Ja tühikäik võiks olla mitte kangiga vaid selle tsentrifugaalsiduriga võimistaoli. Noh, et kui gaasi maha lased, jääb vedu tagant ära ja podiseb tühikäigul. Aga käima peab minema poolest tõmbest. Miski Honda äkki? Mis teie arvate, mis?

Järgmine päev lasin Vergist Mustojale.
Pilt

Seal peesitasime ja siis tagasi.
Pilt

Teele jäid arvukad kalavõrgud, millest tuli poole Soome lahe pealt ringiga mööduda (no ajab närvi...) ja Altja võrgukuurid, mida mere poolt oli raske äragi tunda. Verki tagasi jõudes näitasin mõttes sealsetele Nimbustele ja Printsessidele näppu kui ujumiskohast paadi üksi välja tõmbasin ja auto peale panin. Ühed ukerdasid parasjagu slipi peal, Jeebu kummid tossamas. ;-)

Igatahes enne uut hooaega ostan mootori ka ära. Sõidab täitsa ilusti, ei valetata selle kohta ei tehas ei müüja. Saab lõpuks jõgedele ka valu anda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Nov 2007 09:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
nüüd jäänud veel kajastada see aerupaadi omadus. võta mingi 20km lõik ja aeruta läbi. pärast pajatad muljeid ;)

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Nov 2007 21:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Õige ettepanek! Lisaks meenutan, et WB paate reklaamitakse isegi kui 4!! in 1 - Row, sail, motor or TOW!

Reidil seisvate kiiljahtide pealt sadamakõrtsus käimise vahendina ju ka.
Väidetavalt jookseb ta suurel jahil vett pidi järel nagu varss. Ei töllerda ega tantsi kiiluvees. Emajahil võtab kiirust maha vaid kuni 1 kn.

Seega kannatust - valmimas on detailne ülevaade ka Walker Bay käitumisest tingimustes, kus teda nööri otsas Narvast Häädemeesteni järel veetakse... ;-)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Nov 2007 22:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Tegelikult nüüd aga edasi tõesti asjast...

Tegin WBle Kuremaa järvel uppumistesti. Ma ei oska hinnata, kas tulemused on head võrreldes muude väikeste alustega või mitte, aga minule jättis see katse turvalise mulje.

Serva peal istumist olen kirjeldanud juba eelpool. Parrast vette pressida tal ei õnnestunud.

Tõmbasin ta katseks, groodi halyard-ist kinni sasides, järjest rohkem kreeni kuni lõpuks päris külili vette. Walker jäi vee kohale lullima vot niimoodi.
Pilt Pilt

Kusjuures ta ei istu siin pildil peal mitte põhjas vaid ujub vee peal!!

Mina ta'ga reaalses elus ümber pole veel käinud aga see, et ta ainult servapidi vette toetab ja üldsegi mitte vee alla ei vaju, andis mulle teadmise, et tegu on kõike muud kui allveelaevaga.

Vaata kui vähe ta vett sisse limpsab, ise jumalast capsized.
Pilt

Hakkasin siis masti otsa (5.2m) tasakesi veest välja tõstma. Kui meetri jagu mastiots vee kohal oli, hakkas mõjuma vääramatu righting power ja paat hüppas jonnipunnina ise püsti. Paluksin nüüd targematelt arvamust, kas seda lugeda heaks tulemuseks või mitte. Vett jäi peale sellist "merehätta sattumist" paadi sisse ca 30 hauskaritäit.
Pilt

Igatahes peale seda testi ei karda mina Walkeri seljas keda kuraditki...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Alex ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group