Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 10 Juun 2007 22:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Pilt
Viisin vanaeide romantilisele õhtule , ehk nagu eelpoolsel fotol näha, päikeseloojangut nautima. Paistis, et vanaeidele meeldis, igatahes reedel tänas ta mind 8 sõlmese sõiduga. Nats romantikat võttis vanaeide kepsutama.
Täna sain jälle targemaks, ehk kogemuse võrra rikkamaks. Nimelt nüüd tean, et mitte ainult poomiga ei saa vastu pead - vaid ka tuules lipendav purjenurk võib pea lõhki lüüa.
Aga meri puhus peale ja valssi keerutav vanaeit pani hinge hõiskama.

Mõned pildid ka Pärnu lahel seilavatest kaunitaridest.
Pilt
Pilt

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Juul 2007 20:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Pooleteist nädala järel lõpuks ometi õõtsus pind jälle jalge all.
Nüüd jaht puru ise eluga merelt tagasi.
Liu all sattusime mingi hullu puhangu kätte. Kui kajutist välja sain, oli jaht kursi kaotanud, kuniks aru sain kuhu uus kurss seada, käisid paugud ja groodi soot rebenes kelgu küljelt katki.
Enne kui suutsi langetada otsuse kas üritada rehvida grooti või genut ( et seda ära ei lõhuks ) jõudis pendeldav groodi poom anda mu naisele vastu pead ja mulle lõuga. Otsusele riskida genuga ja asuda grooti rehvima - kuskilt püüdma, järgnes väiksem pauk ja groodi poom murdus masti küljest lahti.
Ja nagu sellest vähe oleks tuli järgmine tuule puhang, mis viis aluse minu jaoks liiga kreeni. Üle määra suur kreen ja vastu päid peksev grootpoom, see oli hetk kus võttis hirmu nahavahele.
Aga kui kreenist välja sai ja selgus, et püksi ikka polnud midagi tulnud siis oli ka hirm kadunud. Groot kokku ja genuga kodu poole punuma.
Kui pärast kepsu vaatasin siis ei uskunud seda mida nägin, ega suuda siiani uskuda. KEPS väidab, et tänase reisu max kiirus oli 16 sõlme. siiani olen saanus kõva tuulega korra 8 ja teise korra 8,2 sõlme.
Ei tea mida arvata.

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Juul 2007 21:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
miks sa otsi lahti ei lasknud? vedamine kaob kohe ja jaht tõuseb ju kohe püsti. siis aega rehvida. ma pidasin silmas just grootsooti. et järgi andes tihttuules kaob igasugune vedamine ja tagantuules piisab peale tõmbamisest

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Viimati muutis vuss, Esmaspäev, 02 Juul 2007 09:30, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Juul 2007 00:46 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2452
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
vuss kirjutas:
miks sa otsi lahti ei lasknud? vedamine kaob kohe ja jaht tõuseb ju kohe püsti. siis aega rehvida

Pärast selle kommentaari lugemist on ta kindlasti targem :)

Aga mina küsin, et kuidas sellisesse nähtusesse õnnestus sattuda? St kas ei teinud enne veele minekut ilmaseiret? Selge see, et vahel "lihtsalt juhtub", aga eelmisele küsimusele võiks vastuse saada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Juul 2007 02:00 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 08 Jaan 2004 23:53
Postitusi: 11
Asukoht: Pärnu
Vaheta gepsul kilomeetrid sõlmedeks, siis ei juhtu ka sellist anomaaliat, et sa oma jahiga 16 sõlmega mööda ilma ringi kihutad. Pärnu laht tundub ikka ohtlik paik olevat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Juul 2007 09:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Papah, see siis esimene õppetund: merel ja tormiga ei ole aega ega kohta mõelda! Tegutseda tuleb kohe automaatselt ja sekund enne seda viimast hetke! Kuigi liikumiskiirus on aeglane, juhtuvad pagide korral kõik asjad sama kiirelt, kui maismaal õnnetusse sattudes. Poom tuleb vastu pead sama ruttu, kui "üle tee jooksvad" puud-postid... ja suurema aluse puhul pole ka löögi kiirus-tugevus teps väiksem.
Teine õppetund: groot peab "kukkuma" alla sekunditega ehk tormiohu korral peaks fall olema kogu aeg puhtaks-sirgeks soritud ja mastis asuva knaapstoperduse puhul võimalikult lihtsalt kinni (kaks-kolm kaheksat ja üks stopp). Ja groot kadugu kohe, kui meeskond 100% kindel ja oskaja pole. Siis on aega mõelda, milline rehv panna.
Kolmas õppetund: kui hakkab ise halssima, tuleb esimese asjana imekiirelt grootsoot sisse võtta ja tapjapoomi teekond lühikese oheliku otsa sättida. Ehk kui halssis ära ja kurss on karidele, siis see kaks sekundit ikka leidub, et soot sisse võtta ja alles siis uuesti halssida.

Ise olen mõelnud halssimiste lõhkuva mõju vähendamiseks installida poomile lisasoodid-ohtusotsad. Kaks plokki kumbagi pardasse ja sealt läbi ots kokpitti. Kui läheb allatuult sõiduks, siis paned otsa külge ja tõmbad mingisse stopperisse. Kuid niisama sõitmistel olen tavaliselt kellegi pannud istuma poomile. See on tegelikult kogu jahi kõige mugavam posäng: istud võrkkiiges, toetad selga ja tavaliselt praed end päikese käes.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Juul 2007 09:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
ei taha küll tollboyd kiita, aga ta käis samm haaval kõik sellised ohtlikud olukorrad läbi ja näitas mitu korda mida tuleb teha kui jaht juhitavuse kaotas. nii, et iseenesest on see koolitus väga kasulik asi, ise õppides mõne asja peale ei tulekski

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Juul 2007 10:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
Papah kirjutas:
Kui kajutist välja sain, oli jaht kursi kaotanud, kuniks aru sain kuhu uus kurss seada, käisid paugud ja groodi soot rebenes kelgu küljelt katki.


EEeee... aga kes roolis oli? Ei kedagi??

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Juul 2007 23:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Vastused kommentaaridele :
1. Et miks otsi lahti ei lasknud ? Groodil olid juba otsad lahti rebenenud ja puri toetus vastu vante. Vantide läbi närimiseks pold rauasaagi käepärast.
Genut ei julgenud groodile seltsi lipendama lapendama saata.
2. Her Kipper, ilma seiret tegin ja üks päev ennem ostsin ka tuule kiiruse mõõtja. Mis näitas 4 - 6 m/s ja ilamaseire lubas tuult 4 -8 m/s. Aga ei seire ega tuulekiiruse mõõtja ei prognoosinud pagi. Õhtul sadama ilmajaama tuule graafikut vaadates näitas see sammal kella ajal hüppelist hetkelist tuule tugevnemist 7 m/sekundis 14 meetrini. See kestis loetud minutid.
3. Kepsul on kiiruse ühikuks pandus sõlmed. Ja ei kihutanud 16 sõlmese kiirusega mööda lahte ringi. Ei ole kaater vaid purjejaht on. Kekmine kiirus oli 4,3 sõlme MAX kiirus oli 16,0 sõlme . Sellest saan mina nii aru, et mingil x hetkel saavutas jaht korraks kiiruse 16 sõlme - vähemalt kepsu väitel. Kindlasti on Pärnu laht ohtlik koht. vahel on wc pott ka ohtlik koht. Aga kuna asi juhtus seal kus Pärnu laht lõppeb ja Liivi laht algab, siis äkki oli tegu lätlaste vandenõuga.. Või on see Pärnu laht Liivi lahe osa ????
4. PriitV - kõige asjalikum kommentaar, tänud. Õhul asja analüüsides leidsin, et kõige suurem viga oligi selles, et ei tõmmanud kohe groodisooti peale. Ja kuna sõitsime pooltuules oli groot suht väljas ja pendeldamis maa suur. Ja see lisasoodi mõte vilksatas ka mul peast läbi. ja nagu Sa ka kinnitad polnudki loll juhuidee. Aga eks praktika ennem ja teooria järgi.
Aga meeskonnaga on ikka nii, et seda kunagi ei jätku. Kogu meeskonna moodustaski 1. ise - kellele õpetati talvel koolis panema kurssi kaardile ja kaardilt kompassile . Teadmised purjetamisest baseeruvad käsiraamatule TERE PURI ja faktile, et poom lööb vastu pead. 2. naine - esimest korda jahiga merel. Käsukorras. 3. tütar - 13 aastane, mere kogemust 2 kuud . 4. poeg - vanust 7 aastat, teist korda jahiga merel. See kord kalu enam ei söötnud.
5. Kes roolis oli ? 13 aastane tütar. Aga see hetk kui vanaeit, minule hirmu tekitavalt suurde kreeni läks, oli tüür vahepeal minu käes.
Kui jaht oleks kummuli läinud, ega siis vist poleks kellegile näpuga näidata olnud.
Lõpetuseks : ma vähemalt sõidan merd.

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Juul 2007 23:58 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Seal jah üks imelik koht tundub olema. eelmise aasta väinas käisime me Kihnu ja Manija vahel spinniga küllili ja Triini sõitis Pärnusse tulles poomi pooleks, nagu oleks seda relaga lõigatud. Kui sa nüüd veel ütled, et sul see äpardus kõik toimus Manija ja Kihnu vahel, siis on meil seal bermuuda kolmnurk :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Juul 2007 05:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
nuh, pagi eest aitavad ainult hea t2helepanuv6ime ja kiire reaktsioon. 13-aastaselt, kahekuuse kogemusega tydrukult seda oodata pole vast m6istlik. aga sedasi 6pitaksegi.
16 s6lme korraks on v6imalik kyll. kunagi esimesi kordi muhu v2ina minnes saime Corinnaga tallinna all sihukse 2ikselitri et silmad olid p2rast tykk aega kandilised. k6ige v2iksem eespuri ainsana yleval, viskas allatuult 15 s6lme ette kyll vahel... aga kas Papah vann sihukest surfamist ette v6taks kui stari kiiluga polaris, ma ei tea.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Juul 2007 14:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
Papah kirjutas:
Ja see lisasoodi mõte vilksatas ka mul peast läbi. ja nagu Sa ka kinnitad polnudki loll juhuidee.


Oluline on kinnitada poomi otsast, mitte keskelt. Keskelt kinnitades võib poomi ära murda, kui ots vete sattub. Iseeneseliku halsi vastu igati abiks asi. Ega ei peagi kursilt maha vajuma, äikesepagi võib vabalt ka "vastu tuult" tulla.

Üks pisike oht siin siiski on! Nimelt kui keerab kõva tuule selliselt kinnitatud purje "taha", siis lükkab jahi külili. Väga külili, sest puri lipendab kõrgel veest väljas. Enne püsti ei tule, kui see abiots kuidagi lahti või pooleks saadakse!

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Juul 2007 16:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Ei maksa siiski jalgratast uuesti leiutada. Veidi netis ringi kolades leiab nii õpetusi kui ka pilte kuidas seda teha.

Näiteks sellelt lehelt: http://www.boomlock.com/

Kalli raha eest saab ka poest osta:
http://www.vestek.fi/vene/luettelo/purj ... tteri.html

Lisan ka pildi ülalmainitud lehelt.
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Juul 2007 20:54 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Mina julgen sihukest jura kasutada ainult plekkis istudes ,kui on vana ummik sees.Siis saab poomi ja purje klohmimist veidigi taltsutada.Kui aga on ilma ja tuul tagant siis hoidun. sellisest poomi sidumisest .Otse tagant tuules sõitmine ei ole sugugi lihtne ja seda veel algajale roolimehele.Neid roolimehe apsakaid ja ootamatuid halsse tuleb parasjagu,aga mis siis,kui poomon seotud ja tuleb halss----uuel halsil jaht lapiti,seltskonnal see mis püksis oli on nüüd krae vahel ja ole mees ja proovi jaht kähku kontrolli alla saada.Ei ole nii lihtne seda otsa sealt lahti päästa,aga seni kuni ots on kinni on jaht lappis maas.Sõitke bakstaagi kurssidega ja elu on turvalisem ja käiku ka rohkem.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Juul 2007 22:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Cat, mul olnud sama muremõte peas, sest sverdikas läheb siis raudselt külili. Aga selleks ongi otsad ahtris, nagu spinni soot-brass. See on roolimehe asi siis hetkega asi lahti lasta. Ja ma polegi mõelnud, et asi peaks kõvasti kinni tõmmatud olema. Piisab, kui turvasoot laseb halssimisel poomil poolde teele tulla või pisut alla selle, juba see aitab. Siiski on poomil ühtlane kiirendus mis teeb suurima kiiruse teekonna lõpus ehk teises pardas. Ja see lõhubki.
Jäigalt olen sidunud suvalise otsaga 0-1 m/s tuule korral, kui Julia purjed tühjaks sõidab. Siis kipub mitte roolimehe veast vaid sõidutuulest tingitult poomiga peksma :D
Muuseas, ma olen isegi mõelnud, et miks ei võiks kruiiseril olla poomiamordid, nagu seda on tsiklienksudel võbina vastu? Kui halsib, siis laseb poomil sujuvalt ühtlase kiirusega järgi joosta? Kiiret halssimist on vaja vaid raceritel, lõbusõidukatel pole see vajalik. Ja amorte saab alati ju reguleerida ning võistluse tarbeks käigu vedelaks teha... Patenditasu palun mulle kanda :wink: Niigi uutel on kontrasoodil amort, mis poomi üleval hoiab. Kasutada saaks suisa autode kapoti-tagaluugi amortidega sarnaseid asju, sest peaaegu ühelgi jahil ei lase poomi 180-kraadi keerama, enne jäävad vandid ette.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Kolmapäev, 04 Juul 2007 00:31, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group