Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 11:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
konn kirjutas:
Aga muidu me räägime samast asjast. Et tihttuule jahil on eesõigus.

Just aga see ei tulene mitte tuule suunast ja sõidunurgast, vaid halsist ja alttuult olemisest. Mina olen kogu aeg väitnud, et mingit reeglit "krüssaval jahil on eesõigus" ei ole olemas. See on tuletatav COLREGist aga seda ei nimetata nii. Ja see kehtib vaid ühtepidi kohtudes, teistpidi peab krüssaja igal juhul teed andma (lähenemine kirdest vasakul halsil, pole mingit muud võimalust). Seega tekib tihttuules sõitjale eesõigus allatuult sõitja suhtes vaid lähenemisel loodest: allatuult liikuv jaht sõidab vasakul halsil ja annab niigi teed või samal halsil olles teise jahi suhtes alttuule oleku tõttu.
Teine vahe ISAF ja COLREG on see, et võistluseeskirjad lubavad rohkem tegevusi, kui COLREG. Peamiselt puudutab see kursi muutmnist ja manöövreid reaalse kokkupõrkeohu tekkimise ajal. Lisaks aetakse peeneks jahipikkused etc. ISAF reguleerib ka märkide võtmist, katmist, pressimist aga need reeglid kehtivad vaid ... sada korda kirjutatud millal.
Kui nüüd peaks näiteks pöördemärgis, mida kaks jahti võtavad vasakute parrastega paremal halsil toimuma kokkupõrge, siis oli teeandmiskohustus märgist kaugemal asuval jahil. Ja mitte üks kohtunik ei hakka arutlema teemal, mitu jahipikkust keegi kellestki ees oli! Eestis kehtib vaid ÜKS seadus ja mistahes lahkarvamused lahendatakse vaid ja ainult sellest seadusest tulenevalt.

Aga jah, selle võiks küll kuhugi tõsta. Kuigi alguse sai Cati kurjustamisest just reeglite tõlgendamisel, kus tema oli kohustatud igal juhul mõtlemata teed andma (olles vasakul halsil krüssus, ees vasakul jaht spinniga. Ei saa selle halssi määrata ja sul on automaatne kohustus keep clear!). See ongi situatsioon, kus spinni tõttu on halsi määramine võimatu ja see on reguleeritud iii) väga loogiliselt. Kas too teine jaht on vasakul või paremal halsil, ei mängi rolli. Muidu tuleks jah eesõigus vastavalt alttuule olekule. Aga ei tule! Kuidas öelda, erisus?

EDIT: see ongi USA praktika. Ka seal on usutavalt võistlusjuhendites kirjas mingid ISAF või oma kohalikud reeglid aga sealne kohus lähtub varalistes või ka kriminaalsetes vaidlustes vaid ja ainult COLREGist. Sellepärast on seal ka igasuguseid protestide lahendusi. Üks asi on lahendada protest võidusõidu mõistes, sitta see koht või punktid. Kui läheb juba muuks "protestimiseks"... sellepärast hoitakse seal purjetajaid ohjes, et need ei kipuks 10-20-tonniste jahtidega nagu Finnidega üksteist nügima.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 12:45 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
PriitV kirjutas:
konn kirjutas:
Aga muidu me räägime samast asjast. Et tihttuule jahil on eesõigus.

Just aga see ei tulene mitte tuule suunast ja sõidunurgast, vaid halsist ja alttuult olemisest. Mina olen kogu aeg väitnud, et mingit reeglit "krüssaval jahil on eesõigus" ei ole olemas.


Priit, ära pane pahaks aga sa oled nigu auto roolis istuv inglane prantsusmaal, kes kuulab liiklusuudistest, et Pariisi ringteel liigub üks hull vastassuuna vööndis, mille peale inglane helistab samasse raadiosse ning röögib, et "mis kuradi üks hull, siin on neid vales vööndis tuhandeid!"

ehk tekitab segadust "krüssamise"/"loovimise" mõistest valesti arusaamine?

krüssamine/loovimine on tihtuules pautides kõrguse kogumine.
tegemist ei ole loovimisega, kui keegi otsustab, et täistuules sõitmise asemel liigub jaht paremini kerges bakstaagis ning seetõttu siksakitab eesmärgini jõudmiseks.


Lõpetage segaduse külvamine. Allatuult sõitev jaht annab teed tihttuules sõitvale jahile ja punkt.

ja kui teile ikkagi niiväga meeldib rehkendada alltuule ja pealtuule jahi mõistetega, siis ka sellisel juhul peab andma teed pärituules sõitev alus, sest tihttuules sõitva aluse suhtes on ta pealtuult!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 18:03 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Näedsa, juba hakkabki meri kitsaks jääma :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 18:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 25 Juul 2007 22:25
Postitusi: 143
Asukoht: Saue, Tallinn, Hiiumaa, Kosmos
Äkki on vaidlus hoopis allatuult ja alttuult mõistete üle. Sarnane kirjapilt aga vastupidine tähendus ju.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 18:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Ehk kisub jutulõng antud teemast, mis on Priidu Julia, liialt rappa juba...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Nov 2008 15:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
kassoggy kirjutas:
Hääd pildid jah :D Kohe näha kes tegeleb võistlemisega ja kes millegi muuga :P Kas Julia liigub vaikses tuules paremini ahter vee all? :D


Aasta ja pealegi siis viimasest postist möödas. Ärgem risustagem võõrast teemat :D

Kuna me see aasta panime Einby Racing Teamiga rõhku dragile ja off-roadile, jäi merel võistlemine "puudulikuks". Dragis tegi Madis oma ulmelise punase Dodge Ram'iga Haapsalus krusade seas puhta töö ja on siiani konkurentsitult kiireim veoauto Eestis, sõites veerandmiili 13 sekundiga ja isegi kiiremini.
Off-Roadis käisime M-B G230'ga Margusega sügis 2007 Vepsas, 2008 suvi tiiru ümber Ladoga, omas klassis viiendad. Margus tegi ihuüksi vahepeal veel ühe turismi ja nädal tagasi jälle koos Avo Sultsi sõidu, kokku kuues koht. Paremad kohad on jäänud puhtalt auto olematu kiiruse taha, maastikuvõimekuselt oleme raudselt ühed parimad "turistid" ja Ladogal kohe kindlasti konkurentsitult kõige rohkem mudas möllanud tegelased.

Merel ei olnud seepärast palju aega käia, päris mitme regati ajal olime kusagil mujal... Käisime siis korra Valge Daami ajal nuuskimas meile sobilikus ilmas kiiruseid ja konkurentsivõimet. Ülekaalus, lambi"trimmis", triivankruga (tõesti, see polnudki meeles, et meil lohises järgi kilekott pudeli rummiga :D ) ja absoluutselt vabas vormis olime selgelt teistest tuulevaikuses kiiremad. Kui panna veel korralikud purjed, mehed pardal õigetesse kohtadesse ja osata monotüübiga pingutada, siis sellises ilmas ei ole ühekerelistest Haapsalus vastast.
Õnneks on oleks sama hea, kui poleks ja kuniks meile samaväärseid konkurente ei teki, ei viitsi hullult pingutama hakata. Kõvemas ilmas oleme õnnetud ja saamatud ning never-ever ei sõida oma väärtust täis. Ja ega kindlasti ei oska ka, pole võidusõitjad ega profid. Iseenesest leidsin päris mõistliku hinnaga vähekasutatud Micro superpurjeid Prantsusmaalt, kuid hetkel veel ei näe põhjust 25-30K kulutada. Selle eest saanuks küll 3 täiskomplekti, ühed kevlarid, ühed mylarid ja täislaksu dakroneid aga...

Pigem sai see aasta tuttavatele rõõmu tehtud ja remondil või varustamisel abistanud inimesi sõidutatud. Mitmed korrad hääde inimeste erakaid Hobulaiul kasutatud ja sealset loodust näidatud. Vaatab, mis 2009 toob.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Juul 2012 19:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Viimasest postitusest on möödas 4 aastat ja suures piires pole Einby Racing Teami asjades suuri muudatusi olnud :D Madis on ikka veel Eesti kiireim krusa ja võitis äsja ABCS dragi omas klassis ära. Margus, kui viitsib, ohvrõudib G-Wageniga ja Julia - ÄRKAS JÄLLE ELLU! Kahjuks jääb Valge Daami regatt ära, sest potensiaalne tulevane tiimiliige, Skandaaali omanik ja Einbys maatükki omav ja sinna suvekodu plaaniv kodanik otsustas Mees olla ja aastaid koos elatud naisterahvast just sellel päeval kohalikus külakrikus Ausa Naise teha aga kui vähegi võimalik, siis korra prooviks lavsaan"kaltsudega" sügisel mõne Haapsalu regati ikka kaasa teha.

Olles selle kevad-suvega toonud 2 jahti Rootsist, suuremal või vähemal määral teinud 2 jahi põhja ja alla pannud 2 kas totaalselt loksuvat või vähem loksuvat kiilu, tuli viimaste krunditõmmetega Veskiviigis selline rumal mõte, et teeks siis OMA jahi ka merekorda. Mõeldud-tehtud: reedel lappisime õuepeal ära katki sõidetud parda/teki ühenduse; Mario isiklikult tegi oma kaalule sobilikud kallutusreelingud koormarihmadest (et mitte enam Kumari poi all "ujuda" ;) ) ja siis viisime jahi paika, kus on Eesti kiireim krusa ehitatud:
Pilt
Pilt

Kuna alati tuleb esimene töö iseendale teha, juhtus ka Julia remondiga täpselt see, mis juhtuma pidi: esimesed katsetused plasti vallas ei kippunud vett pidama ja seetõttu ongi Julia paar suve kuival seisnud. Kap.remonti tehes ei olnud kaugeltki neid teadmisi, mis tänaseks on kogunenud ja nii liimisin sverdikaevu tagasi liiga vedela "liimiga". Oleks pidanud aga seda tegema Sikaga vms paksu tugeva kleepainega. Pärast põhja alt ühenduse lamineerimine on suhteliselt lootusetu üritus... Nii siis jaht tõstukile (2.50 lai jaht mahtus vaid ahtritpidi postide vahele), suruõhu dremeliga ühendussoon puhtaks/suuremaks ja Würthi rekkahaagiste põhjaplaadi liim sisse. Sama materjaliga liimisime ka kõik roostevabad kiiluraamis Haapsalus - üldiselt on parem Sikast, mille eest küsitakse siiski täiesti arutut hinda! Lisaks on minus tekkinud totaalne usaldus vaid ja ainult Saksa toodete vastu, mis puudutab jahtide/kaatrite ehitamist keemiapõhiste vahenditega. On see aasta juba katsetatud ja ... usaldan vaid Wilckensit ja Würthi. Ja kurat epoksiidpahtli segan ise kõikse tavalisemast Ida-Viru toodangust. Minu pärast võite kõik muud internatsionaalsed hempelid, sikad, elevandid, läänesüsteemid jms põhimõtteliselt prügimäele viia. OK, nii radikaalselt ei tasu seda "soovitust" võtta aga see on lihtsalt minu võib-olla loll kogemus paar korda midagi kliendi alusel ümber teha.

Et siis selline pragu oli jäänud kere ja sverdikaevu vahele, mis sai siis lahti dremeldatud ning parandatud:
Pilt
Laupäeva lõunaks oli "mäda" kivistunud ja oliga käes aeg Julia Marguse rannalt (mina veel treilaga oma teed pidi mereäärde ei saa aga see on järgmine projekt) vette lasta. Muuseas, nii madalas vees ujub Mikro lõdvalt!
Pilt

Sai siis kahel päeval lahepeal ringi tiirutatud, uusi purjetamise huvilisi jälle kord "rikutud" (üks päris hää roolitunnetusega 13-aastane roolimees ja 21-aastane akrobaatlik vöörimees leitud, mölemad olid jahi pardal elus esimest korda), pisut Turmi saadetud teel Häädemeeste poole, poi paigaldatud ja kõik toimib kenasti! Julia ei leki ning täna öösel tõusnud tuulega, kontrollides hommikul jahti, julgesin Ta jätta omapäi poile seisma:
Pilt

Kes nüüd sõpradest tunneb, et tahab meritsi külla tulla ja julgeb oma kiiljahi ankruga reidile jätta, võib tulla küll. Saab järgi tulla kas jahiga või JARtiga - ei pea kaelani vees kahlama :D

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Nov 2013 14:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Leidsin sahtlist 2007 aasta disketid, kus peal Julia remont garaaziomaniku fotokast vaadatuna, kõige esimene sõit Österbyst Einbysse ja siis esimene pikem katsetus merel koos Regulusega. Päris mitmed näod sealt on tänaseks ise purjekaomanikud või niisama purjetajad. Mõni, nagu Reguluse vana tiim, on aga merest kaugenenud...
Laadisin need üles, vaadake, kui huvi on.
Mõned vahvad nostalgiapildikesed:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Plaan Julia siis peale 6 aastat selleks talveks jälle koduõuele tuua et Teda natuke kevadel elektri ja tööriistade abil parendada. Vaja tekitada korralik pillers, sest haard-koor "peal hoidmine" tõmbab kajutilae looka ja vandid lönti. Ning muud nipet-näpe, näiteks põhjamürki parandada. Samas pole 6 aastat Talle üldse väga hullusti mõjunud ja Wilcens on nii halli epona parrastel, kahekomponentsena tekil ja mürgina põhja all kõik selle jama (päike, lumi, tormid, kraapimised, lapsed jne, jne) perfektselt üle elanud: ka see aasta välja võttes polnud all ühtegi karbipojukest... Rõhutan, kuna just Wilckensi testimine oli ju üks eesmärk Julia remondil ja selleks eraldati mulle nii mõnigi purk!

Samas ilus on vaadata Österby sadama arengut!
See pilt on tehtud siis kohast, kus järgmiselt paistab istub tegelane:
Pilt

Ja see pilt kohast, kus eelmisel asub auto:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Nov 2013 23:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 18:52
Postitusi: 229
Reguluse vana meeskonna ajutine kaugenemine merest on seotud üldise iibe tõusuga, mis tähendab, et peredega saame merele kõige paremini parvlaevaga. Aga plaan uus alus soetada on ikka, kusjuures Mikro oleks üks minu eelistusi, eriti see tõstetava raskuskiiluga versioon.

Vahepeal aga käime vahest merel vana Pulpulaatoriga:

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 03 Nov 2013 17:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Et siis peaaegu täpselt 8-aastane ring on täis: Julia jälle kord Tallinnas koduõuel. Kui 2005 viisin Ta edasi töökotta remonti (kuigi see venis ja vahepeal jõudis Julia ju ka Meremessi kaunistada ;) ), siis seekord pakkisin Ta kevadist elektrit vajavat hooldust ootama maja taha. See on pull värk, et 5,4X2,5 paadike on õuepeal ikka kolesuur. Sama koha peale mahtus ennevanasti mul 2 Mosset ära :D
Pilt

Ahjah, autoveotreiler on igavene hea asi rannatreileritega paatide veoks!
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 03 Nov 2013 17:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
On see autotreiler vintsiga? Saab teinekord Sinult laenata?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 03 Nov 2013 18:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Peebuste, pole minu jagu. Sõbra oma, kes äritseb nendega - seegi oli juba tegelikult müüdud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group