Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2007 09:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 31 Mär 2004 10:34
Postitusi: 77
Asukoht: Haapsalu
Meenutaks siin paari abiks õppematerjali:
UK-Halsey Rules Quiz
http://www.ukhalsey.com/RulesQuiz/index.asp

EJL Õppematerjalid treeneritele:
http://www.puri.ee/web/index.php?lang=et&page_id=108


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2007 19:58 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
PriitV kirjutas:
Muidugi, USAs on ka teeliikluse reeglid meist pidut erinevad, seal on eesõigus reguleerimata ristmikul autol, kes oli enne kohal. Äkki on erinevad ka võidusõidu reeglid? Samas on USAs protestid enamuses lahendatud väga loogilisel põhimõttel - teed annab see, kellel on manöövrit teha lihtsam ja ohutum. Ja kõik peavad teistele jätma "elamise ruumi". Eesõiguse jõhker tagaajamine lõppeb enamasti disklafiga.


tuletan esmalt meelde, et külgtuul ei ole tihttuul

teiseks, ei ole tegemist erinevate reeglitega. takistuse juures, peab enivei ka eesõigusega paat ruumi/teed andma. PURJETAMISE STRATEEGIA JA TAKTIKA. autor Heino Lind.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 09:41 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
konn kirjutas:
Püüan selgitada.
Kui paadid on erinevatel halssidel, peab vasakul halsil olev jaht andma teed paremal halsil olevale jahile.
Kui paadid on seotuna samal halsil, peab pealtuule paat andma teed alltuule paadile. See võib juhtuda ka olukorras kui üks sõidab tagant- ja teine tihttuules ning sellisel juhul on taganttuulejaht PEALEtuult (ehk siis tihttuulejahist nö "tuule pool"), st peab andma teed.


nii võtame nüüd ilusti vihikud lahti ja kordame kõik koos:

taganttuules annab teed tihttuule jahile (kui ma 15 a tagasi optimistiga alustasin, siis tambiti mulle see peakolu sisse ja mitte üks vägi ei aja seda välja)

alltuule-pealtuule eesõigused tulevad mängu siis kui sõidetakse seotuna samadel halssidel ja ÜLDJOONTES SAMAS TUULES, ÄRGE TOPPIGE ERINEVAID KURSSE SINNA REEGLI ALLA!

tule taevas appi, üle poole elust olen purjetanud teadmisega, et tüübid kes purje all vastu sulisevad, on põhireeglitega kursis... nüüd paistab, et tuleb igast horisondile kerkinud purjest heaga eemale hoida :roll:

kas sellist Eestit me tahtsimegi :lol:


Viimati muutis kontiki, Neljapäev, 04 Okt 2007 09:55, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 09:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
.......
Parandus eelmises postis juba sisse viidud


Viimati muutis Mark, Neljapäev, 04 Okt 2007 21:04, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 09:55 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
parandasin postis ära


Viimati muutis kontiki, Reede, 05 Okt 2007 08:04, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 20:50 
Eemal

Liitunud: Reede, 12 Jaan 2007 18:11
Postitusi: 6
Okei, mina ei saa enam aru:D, ma olen 3 aastat Laseriga sõitnud ja pole sellistest reeglitest kuulnud nagu PriitV mainis.Minujaoks reeglid on olnud sellised, et tihtuules sõitval jahil on ALATI eesjõigus tagantuule jahi(purjeka) ees ja siis krüssu otsal kehtib parema halsi reegel ehk nagu mainitud paremal halsil sõitval purjekal on ees õigus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 21:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 25 Juul 2007 22:25
Postitusi: 143
Asukoht: Saue, Tallinn, Hiiumaa, Kosmos
1. vasakul halsil olev jaht annab teed paremal halsil olevale
2. ühel halsil olles annab pealttuule jaht teed alttuule jahile

Teeandmine sõltub manööverdamisvõimest ja juhitavusest ja seega paremini manööverdav/juhitav alus annab teed alusele, kellel see on raskem kui temal. See on kõikide teeandmise reeglite "summa-sumarum".

Ühesõnaga, kui tuul puhub Nordist ja sina paikned rohkem Nordi pool, kui sinuga ühel halsil olev purjekas, kellega kokkupõrkeoht, siis annad teed.
(Manööverdamisvõime seisukohalt ongi põhimõte see, et kui sõidad alttuule purjekale ette, siis võtad ta tuule ära ja jääb vaeseke seisma üldse :) )


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 02:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mehed, ühed räägivad võistluspurjetamisest, mis on väga konkreetne juhus. A'la Olümpiamängud. Me võime teha ka täiesti oma reeglitega võidusõidu (Kasukaregatt Pärnakatel ;) Teine asi on COLREG, mis ei tee purjekatel mingit vahet liikumissuunal ja krüssul-spinnisõidul. Isegi lahknemise reegleid pole vastaskurssidel, sest mõlemad ei saa samal halsil olla (kogemus Hiiu Väinas 49.MV ajal on totaalne erand). On vaid halss ja pealt-alttuult. COLREG'i järgi sõida või 159-kraadise nurga all vasakul halsil, sulle tuleb vastu pakstaagis paremal halsil jaht, kobi aga eest ära! Ja kogu jutt.

Lisaks käib jutt kiiljahtidest, kes sõidavad hobi korras ja oma lõbuks võidu. Kohtunikekogu otsustab nii ja jälle: kogu lugu. Ajad oma õigust taga, jätad manöövri liiga hiljaks, tekitad ohuolukorra, kipud svertpaadipurjetaja kombel pardaid kolistama, adjöö!!! Tule järgmine kord tagasi.
Üldiselt ei armastata tavalistel võidusõitudel väga svertpaadimeeste stiili. Igaks asjak on oma aeg ja koht. Tahad nügida ja õigust taga ajada, mine Rolexile või klassijahi MM'ile. Ses suhtes mulle USA vennad meeldivad. Asju aetakse konkreetselt. Nendel kehtib seal tavavõistlusel lagedal merel COLREG ja kõik peavad kõigile ruumi jätma. Sest võistlused käivad läbi tiheda liikluse.

Ja muuseas, täiesti rahulikult kehtib COLREG ka Eesti avameresõitudel, sest mitte üks neist ei ole "kinnisel alal". Tuleb seesama koolis reeglid selgeks õppinud purjetaja paremal halsil ja teda absoluutselt ei huvita, kas vasakult vastutuult tulija arvab endal õiguse olevat või mitte.
Avamerepurjetamises on reeglite järjekord: 1. COLREG, 2: muud reeglid, kui koos sõidavad teadlikult sellel võistlusel osalejad ja need käivad ainult nende kohta. Kui mõlemad on vasakul halsil ja vastu tuleb võõra maa lipuga kruiisija paremal halsil, siis kobitakse lihtsalt koos eest ära. Sest "Otto, Björn või Vesa" ei tea halli emmigi mingist võistlusest. Nendel on normaalne ka 50 jahti ühel ajal kõrvuti sõitmas, nad isegi ei tulegi selle peale, et 2-3 jahti korraga, see ongi võistlus.

Juriidiliselt kehtib vaid ja ainult COLREG, kõik muud on kohtu jaoks BS. See on täpselt sama, kui streetracerid selgitaks Politseile, et nad sõidavad keset päeva Peterburi teel autode vahel vastavalt FIA ja BHRA võistlusreeglitele. Pisikese mööndusega jõulupuu osas ;)
Tüüpiline tekst Eesti avamerepurjetamise juhendis Reeglite all: Võisteldakse ISAF kehtivate 2005-2008 võistlusmääruste järgi. See ei päde kolmandate poolte suhtes. Ehk see on samahästi, kui paljas sõnakõlks. ISAF reegli Part 2 "When boats meet" reeglistik ei kehti, kehtib vaid ja ainult rahvusvaheline COLREG. Kui mistahes spordivõistluse osa toimub kõigile avatud territooriumil, siis kehtib seal kõigile kehtiv seadusandlus. Näiteks autoralli, kus peale LK'd tuleb täita selle maa LE'd koos kiiruspiirangute ja kõige muuga. Harkul ja Saadjärvel võib sõita ISAFi järgi, Tallinna lahel ja Väinameres tuleb sõita COLREGi järgi. Eestis kehtib Meresõiduohutuse seadus ja selle

§ 45. Veeteel liiklemine
(1) Laeva, väikelaeva või muu veesõidukiga merel või merega ühenduses olevatel laevatatavatel vetel liigeldes tuleb järgida laevakokkupõrgete vältimise 1972. aasta rahvusvahelise eeskirja kehtestamise konventsiooni nõudeid. Laeva, väikelaeva või muu veesõidukiga sisevetel liigeldes tuleb järgida laevatatavatel sisevetel liiklemise korda.

Üldiselt eeldatakse, et merel liikuja on niipalju haritud inimene, et saab aru, kui tegemist on võistlusega. Mujal ilmas tähendab see meeletut hulka jahtisid ja nende ümber sadu kaatreid kiibitsemas. Või Olümpiamängudel (äkki ka muudel suurvõistlustel) on teatud veealad mingi õigusaktiga kinniseks kuulutatud. Eestist on meeles vaid üks selline juhtum, möödunud-aastane Mereparaad. Vaat seal kehtisid konkreetsed reeglid ja võõral sinna COLREGI järgi sõitma asja polnud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 07:35 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
PriitV kirjutas:
Juriidiliselt kehtib vaid ja ainult COLREG, kõik muud on kohtu jaoks BS. See on täpselt sama, kui streetracerid selgitaks Politseile, et nad sõidavad keset päeva Peterburi teel autode vahel vastavalt FIA ja BHRA võistlusreeglitele. Pisikese mööndusega jõulupuu osas ;)
Tüüpiline tekst Eesti avamerepurjetamise juhendis Reeglite all: Võisteldakse ISAF kehtivate 2005-2008 võistlusmääruste järgi. See ei päde kolmandate poolte suhtes. Ehk see on samahästi, kui paljas sõnakõlks. ISAF reegli Part 2 "When boats meet" reeglistik ei kehti, kehtib vaid ja ainult rahvusvaheline COLREG. Kui mistahes spordivõistluse osa toimub kõigile avatud territooriumil, siis kehtib seal kõigile kehtiv seadusandlus. Näiteks autoralli, kus peale LK'd tuleb täita selle maa LE'd koos kiiruspiirangute ja kõige muuga. Harkul ja Saadjärvel võib sõita ISAFi järgi, Tallinna lahel ja Väinameres tuleb sõita COLREGi järgi. Eestis kehtib Meresõiduohutuse seadus ja selle

§ 45. Veeteel liiklemine
(1) Laeva, väikelaeva või muu veesõidukiga merel või merega ühenduses olevatel laevatatavatel vetel liigeldes tuleb järgida laevakokkupõrgete vältimise 1972. aasta rahvusvahelise eeskirja kehtestamise konventsiooni nõudeid. Laeva, väikelaeva või muu veesõidukiga sisevetel liigeldes tuleb järgida laevatatavatel sisevetel liiklemise korda.

Üldiselt eeldatakse, et merel liikuja on niipalju haritud inimene, et saab aru, kui tegemist on võistlusega. Mujal ilmas tähendab see meeletut hulka jahtisid ja nende ümber sadu kaatreid kiibitsemas. Või Olümpiamängudel (äkki ka muudel suurvõistlustel) on teatud veealad mingi õigusaktiga kinniseks kuulutatud. Eestist on meeles vaid üks selline juhtum, möödunud-aastane Mereparaad. Vaat seal kehtisid konkreetsed reeglid ja võõral sinna COLREGI järgi sõitma asja polnud.


oijestas, kus kuradi kohast sa colregist seda välja loed, et tihttuules jaht peab andma teed pärituult sõitvale jahile!?!?!?

colregis on öeldud: samal halsil purjetades peab andma pealtuule jaht teed alltuule jahile. MÕISTEST ALLTUULE JA PEALTUULE JAHT RÄÄGITAKSE SIIS KUI JAHID ON ENAMVÄHEM SARNASTEL KURSSIDEL.

mõtle nüüd loogiliselt, mis juhtuks kui tõlgendada colregi sinu moodi: krüssan 20m laiuses Haapsalu jahtklubi faarvaatris, iga sentimeeter arvel. olen just vasaku halsiga tihttuules, kui nurgatagant ilmub totaalses alltuules õnnejunnis pühapäevapurjetaja, puri paremal, kah vasakul halsil, kurss otse mulle molli. vana tuleb täie auruga, sest ta on colregi ära õppind, ega mõtlegi mulle teed anda. faarvaatri servas, viimase 30 cm pealt enne mudavalli paudin paremale halsile ja kütan "keppivenele" küljepealt sisse? :twisted:
või pean ma otsa ümber keerama ja sadamasse tagasi põrutama !?!? :twisted: :twisted:

(jätame praegu võistlusmäärustes ruumi andmise välja, kuna õndsal pühapäevapurjetajal pole halli aimugi, et just 2 meetrit pärast faarvaatri toodrit on vesi põlvini, mis kohustaks teda samuti teed andma)


Viimati muutis kontiki, Reede, 05 Okt 2007 07:44, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 07:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
karuott kirjutas:
Okei, mina ei saa enam aru:D, ma olen 3 aastat Laseriga sõitnud ja pole sellistest reeglitest kuulnud nagu PriitV mainis.Minujaoks reeglid on olnud sellised, et tihtuules sõitval jahil on ALATI eesjõigus tagantuule jahi(purjeka) ees ja siis krüssu otsal kehtib parema halsi reegel ehk nagu mainitud paremal halsil sõitval purjekal on ees õigus.


TÄPSELT NII ONGI! Seda peaks teadma IGA PURJETAJA.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 08:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
http://www.scils.rutgers.edu/~elfox/rules.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 09:37 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
madis16 kirjutas:


isegi jänkid saavad asjast samamoodi aru :)

http://www.scils.rutgers.edu/~elfox/rule1.html

kohe esimene reegel


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 10:08 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 22 Veebr 2005 20:40
Postitusi: 17
kontiki kirjutas:

alltuule-pealtuule eesõigused tulevad mängu siis kui sõidetakse seotuna samadel halssidel ja ÜLDJOONTES SAMAS TUULES, ÄRGE TOPPIGE ERINEVAID KURSSE SINNA REEGLI ALLA!



Mingit "üldjoontes sama tuult" reeglites ei ole. Ei COLREG-is ega purjetamise võistlusmäärustes.
Nii et ikka ainult alltuule-pealtuule.

Aga muidu me räägime samast asjast. Et tihttuule jahil on eesõigus.
Siin on minu arvates üsna hästi seletatud ka:
http://www.sailtrain.co.uk/Irpcs/rule11d.htm

Ja veel - ehk peaks selle teema poolitama? Sest reeglid on olulised, aga see teema oli ju Juliast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 10:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Ma ei saa aru, mis siin arusaamatut on?

Tsiteeri:
Rahvusvahelise laevakokkupõrgete vältimise eeskirja konventsioon1
Koostatud 20. oktoobril 1972. a Londonis


Tsiteeri:
II jagu. Laevasõit üksteise nähtavuses

Reegel 11. Kohaldamine

Käesoleva jao reegleid kohaldatakse laevadele, mis sõidavad üksteise nähtavuses.

Reegel 12. Purjelaevad

a) Kui kaks purjelaeva lähenevad teineteisele nii, et tekib kokkupõrkeoht, peab üks neist andma teisele teed järgmiselt:
i) kui laevad sõidavad eri halsil, peab teisele laevale teed andma vasakul halsil liikuv laev;
ii) kui laevad sõidavad samal halsil, peab pealttuulelaev teed andma alttuulelaevale;
iii) kui vasakul halsil liikuv laev näeb pealttuuleküljel teist laeva ega suuda täpselt kindlaks teha, kas teine laev sõidab vasakul või paremal halsil, peab ta sellele laevale teed andma.

b) Käesoleva reegli kohaldamisel loetakse pealttuuleküljeks selle parda vastaskülge, kus asub suurpuri, või kui tegemist on raapurjestusega laevaga, selle parda vastaskülge, kus asub suurim pikipuri.


Algallikas: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=917361

Ja see arutelu sobiks rohkem seadusandluse juurde.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 11:05 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
konn kirjutas:
kontiki kirjutas:

alltuule-pealtuule eesõigused tulevad mängu siis kui sõidetakse seotuna samadel halssidel ja ÜLDJOONTES SAMAS TUULES, ÄRGE TOPPIGE ERINEVAID KURSSE SINNA REEGLI ALLA!



Mingit "üldjoontes sama tuult" reeglites ei ole. Ei COLREG-is ega purjetamise võistlusmäärustes.
Nii et ikka ainult alltuule-pealtuule.

Aga muidu me räägime samast asjast. Et tihttuule jahil on eesõigus.
Siin on minu arvates üsna hästi seletatud ka:
http://www.sailtrain.co.uk/Irpcs/rule11d.htm

Ja veel - ehk peaks selle teema poolitama? Sest reeglid on olulised, aga see teema oli ju Juliast.


et ikka alltuule-pealtuule - siit need hädad alguse saidki!!
alltuule-pealtuule colregi reegli valesti tõlgendamise tulemus ongi see , et mõned mehed hakkavadki arvama, et neil on allatuult sõites tihttuule kursil oleva jahi ees õigus.

konn, soovitan lugeda "Purjetamise strateegia ja taktika", siis saad aru, miks kasutasin "üldjoontes sama kurssi".
kuid tunnistan, et õiget sõnastust seletamiseks leida on raske ja ilmselt see tekitas veel segadust.
sest kui ma ütleksin, et "sama kurss" siis kuidas seda mõõta, kas 5 kraadi erinevust on sama kurss või mitte, või siis hooopis 15 kraadi - kes ütleb praktikas minuti, sekundi täpsusega, millal on paadid samal kursil :lol:

kokkuvõtteks: tähenärimise kohaks on kohtunikelaud, kui aga oled merel, koristad oma allatuult loksuva küna eest, kui teine laev vastu krüssab :)

PS! see teema võiks kuskil õppetekstide all olla, ses paistab et elementaarsed reeglid on nii mõnelegi värskele koolipingist tõusnule segased.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group