Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 25 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Alguseks progress 4. peeterpaul
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2007 12:05 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Sept 2007 10:27
Postitusi: 13
tere siinsele rahvale,

kirjutama ajendasid mitmed küsimused seoses soetatud paadiga. Senine elulugu on kauge kaarega veest mööda käinud...
Lõplik kasutus-otstarve on jõe peal seilamine, kaunis kitsa jõe peal, aga sellegi poolest tahtsin progressi. Esimene kuklasügamine on seljataga ja tekkinud trobikond küsimusi. Ehk oskate aidata

1. Paadi värvimiseks ettevalmistus. Sarnaselt mõne siinse kodanikuga ei tihka temaga liivapritsi minna, pärast jääb kogrekorv järele. Või on keegi progressi pritsinud ja tulemusega rahul? Proovisin fööniga ja katselapil tulemus hiilgavalt puhas, aga (võib-olla paranoiliselt vaadatuna) kergelt kummi tõmbas pinna ja rohkem ei katsetanud. kemiflora pakub zeleed, proovin sellegi ära. Mõtisklenud olen veel relaka otsa traatharja panna, või liivapaber-ketast kasutada. Taldlihvijaga sai samuti katsetatud - matistab kenasti, aga värvi ei eemalda. Puhastatud alumiinium võib vast vabalt kuivas ruumis päevi oodata krunti ja värvi? Erinevalt metallist?

2. Otsisin omale võimalikult algset kere, mitte mingisugust ratsitud/retsitud ja õnneks leidsin ka. Pealisehitust (õigem oleks vist öelda vannisisest) kavandades - kas alumiiniumi kinnitustarvikud peaks olema siis kas alu-popneedid või happekindlad/roostevabad kruvid? Või on veel mõni versioon?

3. Täiesti võhikuna nii umbes tunnike oma garaashis paadiga tõtt-vaadanuna leidsin, et kõhualune tume värv järgib, no-nii peaaegu meelevaldselt, kerele pressitud horisontaalset jäljendit. Kas see võiks olla mingi keskmine vees istumise sügavus vms? Ehk kas on mingisugune tava olemas paadi värvimisel kõhu alt - kas pigem tume, pigem hele, kuhu maani etc. Või täielikult vaataja silmades olev asi (ilu)?

4. Järjekordne võhiklik küsimus puudutab mootorit - nagu siinsetest postitustest lugenud olen on absoluutne täie mõistusega lagi progele 30 hj.
Mis eristab peale võimsuse mootorit mootorist? Pöörete arv?Teisisõnu kas 30 jõuline vihr evib sama tulemust, mis lääne 30 HJ? Jätaks siinkohal töökindluse arutamata....
Kas progress kui paaditüüp suudab ka näiteks suuska tõmmata 30 hj juures? Või 25 HJ juures?
Kuivõrd kaalun hetkel kõiki võimalusi, ega välista ka uhiuue ostu , siis ei tahaks väga mitu korda ostma hakata. Kiire seire veebis andis uute hinnaks ca 60 - 79 k, ma täiesti tõsiselt kaalun ka uue ostmist, sest erinevalt valuvelgedest või tont teab millisest vidinast on mootor ju täiesti eraldatav paadist ja/või ülekantav järgmisele.

5. Originaalis on proge varustatud ka kaldaratastega, kas need väntsutavad paadikeret omajagu? Tehtud ju päris õhukesest plekist. Oma paadiga rattaid kaasa ei saanud ja lahendust vajab koduhoovil veeretamise probleem. Jõgi, kus seilama plaanis hakata, samuti 200 meetrit oma maa pealt minna. Seega hetkel registris treileri vastu otsest vajadust ei tunne.

Selline lugu.

Ah jaa, kuivõrd kibe plaan on ka nimi panna, siis kuhu see "maalida".
Paluks mitte naerma hakata, tegemist pea 10 aastase lubadusega nüüdseks juba siitilmast lahkunule.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2007 13:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 699
Asukoht: Viljandi
30 vihr ja lääne 30 on nagu öö ja päev. Omal oli kunagi 30 vihr, asemele sai pandud 30 Suzuki, minek ikka hoopis teine. 30 hj ei vea suuska, 40 hj oleks üsna miinimum ja siis ka raskemat meest vee peale ei jõua tõmmata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2007 22:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Vanemate ja targemate meeste jutust on meelde jäänud:

1. Progressi ei ole mõtet mingi mehhaanilise lihvijaga töödelda. Eemaldada ainult lahtine värv, aga muu jäägu nagu on. See paat ei roosteta ka värvimata, sest ta on krunditud. Omaaegsete Vene lennukitehaste (aga just seal Progresse tehti) krunt on piisavalt vinge, et paat säiliks. Kui värvida, siis ilu pärast, ja tingimata alumiinium(ile sobiva) värviga.
Kui paat on üle värvitud omaniku poolt okupatsiooniajal, siis 90% tõenäosusega kasutati vale värvi ja see koorub lõpuks laikudena maha, tuleb lihtsalt oodata :D

Kraabitud või lihvitud Progress võib aga roostetama hakata küll. Rooste sööb alumiiniumisse süvendid, milles siis on valkjas oksiid. Oksiidist vabanemiseks tuleb kõik kahtlased kohad üle töödelda. Mis ainet selleks täpselt kasutada, sõltub sellestki, mis värvidega hiljem paati värvitakse.

Rooste vastu kasutatakse alumiiniumpaadil elektrolüüsi vältimiseks anoode, need peavad korras olema. Merevees ja magevees toimivad erinevad anoodid, magevees saab abi magneesiumist.

2. Kindlam oleks muidugi alumiiniumneetidega. Olen näinud siiski ka tavaliste plekikruvidega tehtud filmivineerist sisu ja midagi hullu ei paistnud need kruvid teinuvat (muidugi võivad veel teha). Üks osa Progresse tehti vahepääl terassõrestikule ja neil roostetas kiiluosa varsti ära. Terast ma niisiis ei soovitaks.

3. Reeglina tehakse põhja alt tumedama värviga, siis veesetted vähem paista. Kui Su paadil põhjaalune värv on korras - ei mullita ega kirvenda - siis ÄRA HAKKA seda eemaldama.

4. Vihri jõudu arvestati väntvõlli otsast, Lääne mootoritel aga tiivikust. Seetõttu on Vihri tegelik jõudlus u 26-28 hj. Progress läheb libisema ka 20 hj mootoriga, ent siis ühe-kahe sõitjaga. Suusavedamiseks vaja vähemalt 35-40 hj.

5. Progress ei ole eriti õhukesest plekist, tema konstruktsiooni peetakse üldiselt päris tugevaks. 200 meetrit põlluvaheteed ratastel või isetehtud kärul teda kindlasti ei kahjusta.

6. Nime võid kirjutada suurelt paadi külgedele. Võrtsu peal nägin Progressi, millele oli maalitud ilus nimi:
"Võidusõidu heeringas".


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Sept 2007 20:15 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Sept 2007 10:27
Postitusi: 13
Täna vaatasin jälle veidi tõtt. Paadil originaal alumiinium põhi, koosneb viiest paneelist. Miks pannakse põhja veekindel vineer? Ja kas see koosneb ühest tükist? Huvitaval kombel - kui tahaks küljed kinni ehitada, siis ei kipu vist originaalpõhjapaneelid enam laiuses sobima.
Paaril paadil olen näinud külgede sees korkmaterjali - see on vist püsivusega seotud? Endal haledad korkjäänused põhjapaneelide all. Mis efekti need annavad? Hoopis ära võtta või siis vastupidi - kõik avad täita.
Kes üldse korkmaterjali müüb?
Ja küsimus ka hea tava kohta - kuhu paigutub tavaliselt sellisel paadil päästerõngas?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Sept 2007 12:46 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 924
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
mina värviks sellist vana paati lihtsalt ilmastikukindla emailvärviga, glüftaal ja uretaan jne. odavama, näiteks Riia vabriku toodanguga. Muidugi pole keeldu 3-4x kallimaid hempelit või Internationali kasutada.
Alumiiniumini paljaks lihvida pole ka mõtet, kõik mis kinni, võib jääda. Mürkvärvi põhja alla magedal siseveel ka ei ole vaja.
Vineerist põhjapaneelid teevad vähem müra, aga nad peavad olema korralikult kinni kruvitud! Vaht on arvatavasti müra summutamiseks, aga üldiselt ka uppumatuse tagamiseks. Kui võimalik, uuri, kuidas Busterid ja Silverid on ehitatud! Kinnise pooriga vahuplaate müüvad polüestervaigu müüjad, Topplast, Efekt, Ashland.kahekomponentset vahuainet peaks saama miski Akzo-Nobeli rea pealt.
Päästerõngas- hea küsimus!Sellega arvatavasti kõik väikeste paatide omanikud kimpus. Ega tal muud kohta pole, kui vööriteki peal, muidu on igatepidi risuks jalus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Sept 2007 13:21 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 924
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Sorry, leidsin selle kontakti, vahuainet müüb Bang&Bonsomer, aadress on Järvevana tee 9F, ei ole ise seal käinud, vist on veepuhastusjaama juures.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Sept 2007 21:04 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Sept 2007 10:27
Postitusi: 13
Krundiks läheb Tikkurila epoksüüdkrunt ja värviks nende polüuretaanvärv. Mõlemad mõeldud alumiiniumile, mõlemad nn. uputatavad ja kumbki ei maksa üle 200 EEK liiter. Kordan veelkord - mõlemad on uputatavad tooted ja mõeldud alumiiniumile. Nii et ühe müüdi enda jaoks lükkasin ümner (paadivärvi hind algab 500 - 600 EEK per liiter). Krundi puhul on probleemiks tema pealekatmise viis - kui kodus, siis pintsliga, sest tavaline kompessor ja värvipüstol ei suuda seda peale lasta. Vaja leida mõni kõrgsurve värvipüstol surve siis alates 200 bari).
Värvi saab kodusteski tingimustes peale kanda. Pärast 8 eri töötlemise katsetamist tundub, et sõbralikuim viis on ikkagi relakas ja liivapaber-ketas. Needipead ja nende ümbrus suruõhu-relaks ja liivapaber lihvija (flader tüüpi), sest need kipub relaks eriti isukalt maha lihvima. Värvieemaldusgeeli osas olen kaunis pettunud - suhteliselt räpakas tulemus jääb, see vist rohkem vanadele puitpindadele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Sept 2007 11:07 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Sept 2007 10:27
Postitusi: 13
Kütusepaagist - kadunud esivanem oli kunagi kaunis kõva seilaja, vetelpääste inspektor lausa. Tema pärandi hulka kuulub ka üks (kahtlustan) eestiaegne kütusepaak. Nostalgiast kantuna sooviks selle panna oma progressile. Maht on ümbes 20 toopi, kuju ideaalselt sobiv tagumise istme aluse ruumi kaldus kujuga. Ühesõnaga erakordselt kenasti sobiks sinna.Aga...see on vasest, krt võtaks. Ma ei hakka paati hoidma vees, vaid seilama minnes lükkan vette ja sõidu lõpetades tõmban jälle välja. Seega puudub vajadus paagi pidevaks kerg-eemalduseks. Tahan ta kinnitada paadile - tuleb leitada kinnitusvitsad ja seejärel vältida otsekontakti alumiiniumiga?
Arvatavasti teeb oma töö ära ka korralik plastpolsterdus vitste ja paagi vahel. Või varitsevad siin veelmingid ohud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Sept 2007 12:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Vaske alumiiniumiga kokku lasta ei tohi. Kui plastist aluse teed, siis peaks ohutu olema.
Siiski - igaks juhuks võiks näiteks Tehnikaülikoolist või Tartu keemikutelt pisut pärida, kas see omaaegne bensupaak tänapäevase bensiiniga kuidagi kannatada ei saa. Eks me tea ju kõik, et bensiin aastal 1937 ja sama nimega aine aastal 2007 on kahjuks erinevad asjad. Omaaegsed paagitootjad ei võinud aimata, milliste aktiivsete lisaainetega mootoreid tulevikus nuumama hakatakse. :?
Ja küllap tuleks sisu valgustades veenduda, et paak seest vaseroostes pole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Sept 2007 15:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 29 Nov 2004 19:34
Postitusi: 47
Asukoht: Tartu
Eespool kirjutati:30 vihr ja lääne 30 on nagu öö ja päev. Omal oli kunagi 30 vihr, asemele sai pandud 30 Suzuki, minek ikka hoopis teine. 30 hj ei vea suuska, 40 hj oleks üsna miinimum ja siis ka raskemat meest vee peale ei jõua tõmmata.
Sellest võib siis järeldada , et vene ajal ei teatudki mis veesuusatamine endast kujutab,kunaüle 30ne hj. mootorit polnud?Tõmbab vihr-30 suuska küll ja 25-ne ka tõmbas 80-90kg meest. Muidugi on võimsama mootorpaadi taga suusatamine mõnusam ja kiirem,aga kergemaid inimesi tõmmata ajab ka Vihr asja ära. Loomulikult soovitaksin osta ikka lääne mootori ,sest Vihri ajad on läbi saamas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Sept 2007 20:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Sept 2007 10:27
Postitusi: 13
saan ma nüüd õigesti aru, et suusa jaoks (mis ei ole küll primaarne) piisab ka näiteks 30 hj lääne mootorist (või isegi 25 hj)?

Kere puhastamisest niipalju, et üllatus-üllatus. 120 bar survega survepesur rookis küljes olnud taaka fenomenaalselt edukalt maha. Ikka uskumatult hästi. Üllatas ennastki.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Sept 2007 21:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Mis on paadi "taak"?
Kas Sa üritasid siis vanad värvikihid survepesuriga maha saada või puhastasid lihtsalt põhja setetest?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Sept 2007 07:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Sept 2007 10:27
Postitusi: 13
siis taaga all pidasin hetkel silmas pruuni värvikihti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Sept 2007 10:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 29 Nov 2004 19:34
Postitusi: 47
Asukoht: Tartu
Mootoril peaks ikka mingi võimsuse varu olema.Üksi võib ka 25-se mootoriga Progress päris hästi lipata ,aga 4inimese ja täisvarustusega vaevalt ta veest väljagi tõuseb.See 25se vihri taga suusatamine nagu rohkem hädapärane asi oli sest paremat mootorit lihtsalt polnud. Minu arust Progress-4 le 40hj. mootor igaks juhtumiks peaks päris paras olema. Kergema koormaga ei pea sugugi täis gaasiga sõitma,sellega hoiab tunduvalt kütet kokku.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Sept 2007 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Kevadise katsetuse tulemus:

Progress 2 tõuseb kahe 80-kilose mehega libisevale sõidule 20 hj mootoriga. Proovitud Emajõel nii päri- kui vastuvoolu, jõudu jätkus piisavalt.
Mootor: 20 hj 4 t Honda.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 25 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group