Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Mär 2008 00:54 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 10 Mär 2007 00:18
Postitusi: 157
Asukoht: Tallinn
Omadest kogemustest. Üheteljelise 8meetrise svertjahi alumiiniumtreileri ümberehituseks sadamakärust maanteekõlbulikuks 1800-se täismassiga piduritega treileriks kulub suurusjärgus 30kEEK-i. Selle sees on torsioonsild, veopea koos piduriaktivaatoriga, hunnikutes tulesid, juhtmed, roostevabad poldid -mutrid, muud pudi-padi, isikliku metallitöökoja kasutamine koos tööjõuga, s.h. joonestaja-projekteerija jne. Kusjuures tegu on ümberehitusega, s.t. kulu treileri kerematerjalile puudub. Ilmselt kaheteljelise käru puhul on eelnev number tunduvalt suurem, lisaks kulu kerematerjalile - ja tulebki kokku Tiki Treileri poolt küsitav 60kEEK-i, mille peale saad sobiva kiilpuki konstrueerida.
Kui Sa just paadiga mööda maad tihti rännata ei taha, siis tundub igati mõistlik pigem sadamapukk teha, sest ka mitte hobi korras teisi jahte vedades ei tasu see treileri ehitus ennast kuidagi ära.
Kui Sa aga suudad sadamapukist ainult poole kallimalt maanteekõlbuliku treileri teha, siis ilmselt kui mitte juba, siis varsti oled Sa miljuneer :)

_________________
60 HP abimootoriga purjejahid -> www.tattoojahid.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Mär 2008 02:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Rene, asjata kulutasid.
Juba ammu on osavnäpsed põhjamaalased avastanud lahenduse: vana haagissuvila ehitatakse ümber jahi treileriks. Mädanenud kuudiga või avariilise putka saab kätte peaaegu aitäh eest. Kuid sellel on olemas juba kõik paaditreilerile vajalik: number, ämber, piduritega sillad, veopead, tuled etc. Kuut lüüakse pealt kuskurat ja ongi olemas. Kahjuks Eestist sobilikku leida peaaegu ei õnnestu. Kuid naabrite juurest või Euroopast tuues... esimene ette juhtunud suur kuut. 250 öirot, 1971 aasta ehk üle 25 aasta vana sõiduk, millele ei kehti mitte üks tänapäevane nõue! Nii pika putka täismass on ka seal 1500 kg juures. Sa ei muuda ei pikkust ega laiust ja isegi ümberehituse puhul jääb ta nn.vanasõidukiks. Muidugi, ARK hakkab alati kohe vinguma aga nemad tuleb seadustega poolsurnuks peksta. TjSm määrus nr.50 on üks kuradi tore määrus. Kuid sellisest vanast putkast ehitab ikka kolmandiku rahaga jahile teekõlbuliku ratastega aluse. Lisaks on putkadel "pikad raamid", laiad sillad ja kogu konstrui on jube kõva, sest papist ja juudiplekist kosu püsib püsti vaid raami abil!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Mär 2008 10:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 710
Asukoht: Viljandi
Mul on ka see käru ehitamise mõte juba pikka aega peas kummitanud. Paraku arvestuste kohaselt oleks tõesti doonoriks vaja mingit juba valmis asja. Vaatasin ka neid karavane, aga sellise suure kandejõuga on neid suht vähe (tahaks ikka 2000+ kg ja KINDLASI kaheteljelist). Teine aspekt asja juures on see, et odavad on sellises konditsioonis, et järel vedades seda kuidagi tuua ei saa. Kui tellida karavani toomiseks transa, siis ei ole jälle asjal majanduslikku uba. Kindlasti on mingi odav toomise võimalus olemas, ma pole sellega lihtsalt ajapuudusel eriti aktiivselt tegelenud. Arvestada tasuks ka sellega, et kummid, haagisepea ja tuled peavad kindlasti olema CE märgistusega. Kummid ja tuled on peenraha, aga haagisepea nii suurele kärule maksab juba omajagu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Mär 2008 12:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Kuid sellel on olemas juba kõik paaditreilerile vajalik: number, ämber, piduritega sillad, veopead, tuled etc.


Praktikas kõlbab sealt lõpuks vaid ämber, number, tuled ja raam. Muu on ilmselt ära roostetanud...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Mär 2008 12:17 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Hakkan endale tegema sellist 1800kg registrimassiga käru tegema - uutest pulkadest loomulikult. Teen ühe sillaga. Eks näis palju kokku läheb.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Mär 2008 13:13 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 10 Mär 2007 00:18
Postitusi: 157
Asukoht: Tallinn
See karavanist tegemise idee on ilmselt täitsa mõeldav pisemale alusele, aga sedasi vist miskit asjalikku suuremale jahile ei saa. Minu arusaamine asjast: näiteks karavani lubatud täismass 1500kg (see on reeglina silla maks kandejõu järgi) - sealt viskad minema kõik mittevajaliku koos ämbriga, jääb alles raam silla ja veopeaga, mis kaalub suurusjärgus 800-900 kilo. Sinna paned lisaks kuni 100 kilo rauda, et paadil mugavam oleks ja voila - ongi vähemalt 500 kilose paadi jaoks treila olemas. See arvamus põhineb sellel, et vaevalt keegi karavani tellisseintega projekteerinud on ja seega selle kuudi minemalöömisega just oluliselt treileri kandejõudu ei paranda. Siia kõrvale võrdluseks - minu treileri 1800 täismassi juures on kandejõud 1530 kg.

_________________
60 HP abimootoriga purjejahid -> www.tattoojahid.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tangaroa
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Mär 2008 14:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Priit on ammu kirjutanud:

Tsiteeri:
Ühesõnaga, kõigi eelduste kohaselt peaks see ülimalt õnnestunud ost iga puulaeva fänni parasjagu kadedaks tegema. ....Jääb vaid suve oodata et siis Davy Jones'i Dianaga mõõtu võtta 8)


Muidugi ajame kaunitarid kõrvuti tormama :) Tangaroa paistab numbritelt Dianaga üpris sarnane olevat, "lõikamata" ahter välja arvatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Mär 2008 14:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Rene kirjutas:
Kui Sa just paadiga mööda maad tihti rännata ei taha, siis tundub igati mõistlik pigem sadamapukk teha, sest ka mitte hobi korras teisi jahte vedades ei tasu see treileri ehitus ennast kuidagi ära.

Lisaks veel see, et paned aga sadamapukile aeglase veose märgi taha ja võid sellega rahumeeli 30 km/h teedel ringi vurada...

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Mär 2008 16:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kui me juba Sassi teemas totaalselt OT oleme: kiiljahi veoks pole muud vaja, kui autoveo treilerit. Mingit "spetsiaalset paadihaagist" :?: Kui paadihaagised on miskipärast täiesti absurdse hinnaga, siis korralik kasutatud autoveotreiler maksab 25-35K krooni. Või hästi pisut peale :D Sinna pukk peale ja kogu lugu. Kiiljahti ei ole vaja lasta slipilt vette etc, see käib peale/maha vaid kraanaga. Paar tuhat krooni tööraha ja vähegi keevitada oskav mees teeb sinna peale teisaldatava puki. Ütleme nii, et selle viidatud treila ehitab jahiveokõlbulikuks 40K krooniga. Ja ei mingit ajude gümnastikat ARK's, lisaks saab seda rentida välja otstarbekohaseks kasutamiseks...
Edit: kui tahta iseendale, siis tuleb teha valmis pisikestel ratastel veerev universaalne kiilplokk ja rentida sellise põhimõttega treila. Paat tõstetakse sadamas kiilplokile, sina ajad treileri ette ja tõmbad jahi kiilplokil vintsiga treilale. Viid kohale ja lased ettenähtud kohta, näiteks angaari. Kogu muusika.

Ja veel üks edit: suurim probleem tekib jahtide veol laiusega. Kui on üle 3,0 lai, peab olema eriluba, sest siis on tegu erakorralise veoga. Mujalt ei tule see välja, kui Suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise autoveo eeskirja §5. Luba veol

(2) Erandina ei ole luba vaja, kui koorma laius ei ületa 3 m ja/või koorem ei ulatu sõidukist ette- ega tahapoole üle 2 m tingimusel, et sõiduki laius ei ületa «Liiklusseaduse» § 15 lõike 1 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud suurimat lubatud suurust. Vedu peab toimuma ja veos peab olema tähistatud määruses toodud nõuete kohaselt.

Ka kõrgus on probleem suurte jahtide puhul: kuni 4 meetrit. Pikkusega probleeme vast ei teki, autorongi max. lubatud pikkus on 18,75 meetrit. Vaja vaid jahile ahtrisse panna pika veose tunnusmärk ja äärtesse laia veose omad. Aga olgem ausad, üle 3,5 tonni niigi B-kati masina taga ei vea ehk jaht vast max.2,5 tonni. Ja selline ei lähe üldiselt mõõtudest veel välja.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Mär 2008 17:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Täpselt nii ongi, nagu Priit kirjeldab.
Lisan juurde, et pika slipi puhul on täiesti võimalik ka meetrise süvisega kiiljaht treileri peale vintsida, kui kiilplokile rullid või rattad alla käivad. Tross tuleks kinnitada kiilploki külge ja muidugi jaht koormarihmadega sinna kinni tõmmata.
Suurimaks hädaks võib kujuneda see, et auto, mille taha treiler käib, võib kallakul libisema hakata. Siin suured tõkised abiks.

Asjad peakski olema nii korraldatud :D , et pika ja sügavale ulatuva slipiga saab umbkaudu meetrise süvisega jahi rahulikult ilma kraanata vette ja veest välja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Mai 2008 21:32 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 10 Jaan 2008 15:34
Postitusi: 13
Asukoht: Haapsalu
Täna, 14 mai asusid mehed (Sander, PriitV ja dago) teele Tangaroa järele :D . Homme hommikul (15 mai) on mehed Rootsis. Ja siis hakkab trall pihta. Otsitakse poode, kust saada vajaminevaid juppe ja muud vajalikku ning kui ollakse juba jahi enda juures, hakkab seal omakorda töö pihta. Sätitakse jaht ette merele minekuks, kuid enne peavad nad mürkvärvi peale võõpama ja siis veel uputama ning siis veel mõned asjad paika ja hakkabki purjetamine Eesti poole. Et siis pühapäeval peaks nagu väljasõit olema.
Sobivat ilma ja head tuult merekarudele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Mai 2008 22:06 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Jessika, ma arvan, et seda jahti uputada pole vaja. See nii heast materjalist ja korralikult tehtud. Vaevalt, et see korviks kuivanud on ja omanik oli lubanud ju seest niisutada ka. Aga mast maha meestele ja seitse jalga kiilu alla. :D

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Mai 2008 22:26 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 10 Jaan 2008 15:34
Postitusi: 13
Asukoht: Haapsalu
cat kirjutas:
Jessika,ma arvan etseda jahti uputada pole vaja.See nii heast materjalis ja korralikult tehtud.Vaevalt ,et see korviks kuivanud on ja omanik oli lubanud ju seest niisutada ka.Aga mast maha meestele ja seitse jalga kiilu alla. :D

Ei usu minagi et see korviks kuivanud on ja omanik lubas jah seest niisutada. Igaljuhul ootan juba et saaksin ise ka seda oma silmaga näha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 18 Mai 2008 19:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 10 Apr 2005 15:29
Postitusi: 94
Asukoht: Tallinn, Haapsalu, Topu
Nii, mehed nagu muiste Rootsit ära võtmas. Hetkel siis Nynashamnis. Aga otsast peale.
Nagu Jessica juba kirjutas, siis kolm meest otsustasid selle kuramuse Tangaroa Eestisse ära tuua. Kapteniks Kiur, reederiks Sander ja niisama roolimeheks ning kirjasaatjaks (sest see tuleb mul kõige lihtsamalt) Priit. Sõber-vend-seltsimees Ain tuli kenasti neljapäeva hommikul Stockholmis laevale vastu ja viis meid kenasti Tofsjö nimelisse külakesse. Seal siis ootaski meid Tangaroa. Vana omanik oli, nagu laubanud, jahti juba pisut vetitanud. Ütlen kohe ette, et nii lahedat rootslast poleks oodanudki.

Kohal, ilm hakkas persse keerama. Vihm, tuul, külm jne. Käisime veel Ainiga kohalikus imekenas väikelinnas Trosal ostureisil ja hakkasime jahti ette valmistama. Ühesõnaga nipet-näpet tegema. Kalle, kodanikunimega Carl, vaatas meid õnnetuid ja pakkus välja, et tal just kolmele mehele mõeldud pisike aiamajake. Täitsa lõpp, tavaliselt ülbe ja ihne rootslane pakub midagi ISE! Loomulikult võtsime pakkumise vastu sest eks jõuab niiskes jahis magada küll. Reedese päeva mürgitasime põhja ja veel üht-teist, pakkus mees välja, et tal on saun ka.... Rootslasel saun??? Oligi, täiesti kabe saun, soe dušš, mõnuzzzz. Seega saime enne suurt vettetõstmist ennast puhtaks pesta, soojas magada, Kalle töötoas gaasipliidil süüa ja kohvi teha ja ennast suisa seitsmendas taevas tunda.

Laupäeva hommikul tuli siis kraanaga veoauto ja viis paari tugriku eest Tangaroa Källviki sadamasse. Kalle tõi kaasa 220V pumba, millega esimese päeva lekkivat puupaati tühjaks pumbata. Oli ju paar päeva enne olnud puupaadi õudusunenägu, +25 sooja ja lauspäike. Talvekate oli selleks ajaks maas....
Mast läks omasse pesasse imelihtsalt, kõik muud vidinad ka. Ühesõnaga jaht on jaht, sõltumata vanusest ja ehitusmaterjalist. Nii me siis tiksusime pühapäeva ehk tänase hommikuni. Napsu eriti ei võtnud, Sander kuramus ju tõbine, Kiur ka na närb võttegrupp. Mõned õlled, mõned rummid :D
Täna siis esimene purjetamine Källvikist Nynashamni. Mehhaaniline logi näitab tänaseks päevasõidukes 25,4 miili ja selleks kulus törts üle 5 tunni. Lõpus oli 5 miili tuul silmaauku, selle töristasime mootoriga. Mootor on aga ajastule vastav: pauk ja postivahe! Kui õpib ta hingeelu paremini tundma, saab äkki ka üle 5 sõlme kätte aga praegu potsub ta kenasti just sellise tempoga.
Purjetab Tangaroa aga kuradi ilusti. Just see, mid aoligi oodata. Kogemus Indreku RJ85'ga, on nad ju suhteliselt samas suuruses ja kerekujus jahid. Groot on peaegu uus, rullfoka ka, vana staagile kinnituv foka pole ka väga hull. Samas tuli Kalle käest välja igasugust lahedad nänni, mida poleks nagu oodanudki. Näiteks uus rullfoka kate, kokpiti reelingukatted, üle poomi käiv avatud telgike, kinniste servadega korralik "maja", groodikate jne. Lisaks tulitera karpa, plokikaaneti´hend, sisselase etc. Ühesõnaga, nänni nagu hullu! Teise mootori ja kasti tõime ju tavel ära...

Seega kadestage! Aga mitte ilma. See on sitt ruudus: külm, pilvine, niiske jne. Päeval oli merel 7 kraadi ja Sander muudkui lõdises. Aga ei hullu, homme topime ta paksult riidesse ja sõit läheb edasi. Järgmine peatus võiks olla Sandhamn aga mine tea, kuhu tuleb mõte minna. Siis suund Ahvenamaale, kus peaks meiega liituma Indrek. Sealt äkki veel ka Hanko ning siis risti üle suure mere Haapsalusse. Aga mine tea, kui tuul on hea ja kirus suur, siis tuleb veel kuskil peatuda. Ei saa ju liiga kiiresti koju tagasi tulla :wink: Ei oska kaasad oodata. Seniks purjetame ja pumpame. Lekk on jäänud juba väikeseks aga päris tihedaks pole jaht veel pundunud. Kuid mis on imeline: vanatehnikahuvilisena väidaks jahi 95% ulatuses olevat tehaseoriginaal. Nüüd tuleks iniseva ninahäälega Villutada: pole paha!

Tänaseks side lõpp, asume ilmateateid uurima. Järgmises wifi levialas kohtume äkki jälle.

_________________
Kuulan mida targemad mehed räägivad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 18 Mai 2008 20:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Edu teile ja ärge unustage pilte teha, et neid pärast kadedate nägudega vaadata saaks :D

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group