Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 25 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Aug 2011 20:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Peale puhkamist, väinatamist ja jälle puhkamist leidus see puudujäänud nädal, et Skandaal valmis teha... peaaegu. Tegelikult võtab see fiti-miti külge kruvimine ja "mädaga" plötsimine ilmatuma aja.
Täna sai põhiline töö lõpetatud, on veel paar nipet-näpet jäänud, nagu paar pisikest lakkimist, põhja mürgitamine, vastavalt purjedele soodikelkude paigaldamine, vaja osta puuduolevad liblikstopperid aga see on kõik köki-möki. Kokku paar tunnikest kruvimist ajal, kui kere vettib.
Ehk nüüd järgmine töö ongi mürk + kraanaga krusa, Skandaal kasti ja Kelvingisse, vette, Tiinalt meie mast koos muu mudruga üle tõsta ja sõidukõlbmatu Tiina sama krusaga jälle töökotta tagasi viia. Siis peale vetitamist proovipurjetamised ja siis vist ikka Helsingisse Viaporile, kuhu on Skandaal ka kirja pandud. Kui Väina lõpetas Tiina-Skandaal, siis selle hooaja lõpuni on sümbioosi nimi Skandaal-Tiina. Seda nii purjede, meeskonna kui kaikoha poolelt. Sügisel äkki saab Tiina omale kõrvale veel paar Folksu ja siis saab juba tõsisemalt asja arendada... kui peaks ikkagi vaja olema.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Aug 2011 09:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kergelt kuuajalise hilinemisega sai eile õhtul siis Skandaal üle paljude suvede omaenda 40. juubeliks merevette. Kuna hetkel on reeder-omanik paberite põhajl ikka veel Andy, siis teeme veel ühe postituse siia teemasse. Aga see jäägu ka viimaseks, järgmine tuleb juba täiesti uus. Siis on juba "kõik uus".
17.00 oli kraanaga kastiauto angaaris kohal ja asi võis alata:
Pilt

Teekond viis Leppneeme "euro"sadamasse :D kusjuures esimene vee nägemine oli ots eangaari taga, kuhu eilne ulmepadukas oli kummikaga sõidetava mere tekitanud.
Pilt

Veel paar hetke ja korviks kuivanud Skandaal saab omaenda nime all jälle vette. Need vahepealsed aastad Anne ja Väike-Annena (tingitud ju kohustusest nimi VTA's regada Vabariigi algusaastatel ja siis oli mingi suur laev Skandaali nime all olemas) ei olnud ju väga sobilikud:
Pilt

Ahjah, teepealt haarasime kaasa meie kõigi (ehk enamuse folkboatistide) ühise sõber-kapten Indrek66'e, mis Ta niisama vahib kenal suveõhtul kodus ;)
Pilt

Tõe huvides tuleb öelda, et vette kastsime Skandaali kaks korda, sest Ta oli ikka tõeline korv! Uppus kohe ära, õnneks ei lasknud me troppe lahti. Seega 220V pump töösse, vaikselt veest välja tagasi, uuesti kiilplokile kasti, paar meetrit autoga kaiotsa poole ja katse nr.2, kus ülipika noolega jõuline kraana tõstis Skandaali peaaegu otse vana kalasadama tagumisse kainurka. Seal mõõtsime pootshaagiga folkboatile sobiliku uputamissügavuse 1,6-1,7 meetrit. Haalasime kiiresti sinna aga juba selle ajaga oli puit niipalju veenäljasena turbunud, et lekk enam nii hull ei olnudki.
Samal ajal tõstsime maha Tiinalt meie masti ja siis ka Tiina enda veest välja ratastel kiilplokile. Mastisteps pidi loksuma ja esimene kiilu polt kas läbi või lahti aga plaan on ikkagi meestel Tiina see aasta veel vette saada! Einoh, pole ju palju vaja: uus mast, kiil alt ära ja uued poldid, pisut äkki veel puutööd, mis see siis ära pole ;) Tiina on seega jälle töökojas tagasi.

Igaljuhul jäi Skandaal sadamasse turbuma, vajudes kenasti ülemise lauani vette ja istudes tugevalt kiilul põhjapeal kinni. Kuigi tegu on ju "tõeliselt hästi laine eest kaitstud geniaalse teaduri projekteeritud" ehk lihtsalt öeldes persse keeratud ohtliku sadamaga loodame, et paari päevaga mingit jama ei tule ja nädala lõpul saab Skandaali tühjaks lüüa, masti peale ja ümber nurga Kelvingisse sõidutada.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Aug 2011 12:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Jõudu ja minekut!
Justkui kokpit oleks ümber tehtud - n.ö. uppumatuks? Pole nagu enne tähelegi pannud.
Kas nüüd on klassimäärusi vabamaks lastud? Leppik tegi Vanale Armule ka midagi taolist, aga lahtivõetava, et võistluste ajal originaalvarustusega osa võtta saaks.
Folksu puhul see kõrge kajutilävi mu arust suht tülikas ja mõttetu, raske jaht vaevalt nii kaldu vajub, et laine üle komingsi tonne vett sisse vajutab. Kui Suures väinas üsna hullu lainega korra karile kinni jäime, siis ainsad, mis veest paistsid, olid kajuti katus ja komings.
Aga muidu on laevuke kena. 8)

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Aug 2011 13:36 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juul 2009 08:36
Postitusi: 18
Folksu sai tõstetud ikka kiilupoltidest, trossiga. Selleks ka kajutilaes vastav kork. Foka konnad veel vist puudu, küljeistmed minu meelest liiga suured, krüssus ebamugav foka väntasid kasutada. Aga muidu väga ilus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 12 Aug 2011 08:30 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Dets 2008 13:16
Postitusi: 147
Asukoht: Kuopio
palju õnne!

meie flotill jälle rammusam. ilus alus. seitse sülda kiilu alla siis.

p.s. ärge seda viga jumala eest tehke, et volksu emapuust trossidega tõstma hakkate!!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 12 Aug 2011 18:31 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Mis tähendab-emapuust? Tõsta saab pika pehme tropiga ümber kere, milleks folks hästi ei sobi või spetsiaalse folksu oma tropiga, mis käib pilssi kiilupoltide otsas olevatele kahvlitele sõrmega kinni.Kajutiluuk peab lahti olema ja kajutitekis spetsiaalne kork tropi läbi ajamiseks.
Aga tuulduda peaks laev saama, eriti, kui arvestada, et kokpit on isetühjenev ja Skandaalil pole ka vööriluuki, vöör- ja ahterpiik jäävad ummuksisse.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Aug 2011 13:18 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Dets 2008 13:16
Postitusi: 147
Asukoht: Kuopio
seda ma silmas pidasingi, et trossidega ei tõstetaks.
vana viiluste oleks mu peaaegu maha löönud kui toput sedasi tõstma hakkasime. troppidega saab paat palju vähem kahju.
p.s. samal veendumusel on ka küünarpuu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Aug 2011 15:56 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
kuidas folksule tropid ei sobi? nagu ema süles ju. mõnda muud paati on tropiga ebameeldiv tõsta, peab eri pikkusega tropid sättima, et tohutut diferenti ei tekiks jne.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Aug 2011 11:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kiilupoltidest tõstmisest: need olid esimesed asjad, tropid nimelt, mille ma otsekohe angaaris Skandaalist välja viskasin. Uut, kõva ja täiesti ideaalses korras Folksu või ükstapuha mis muud kiiljahti võib neist tõsta, nõus. Aga mitte mingil juhul vana ja pehmet, rääkimata alusest, mida tuleb alguses uputada. Troppidega tõstsime Skandaali sügisel õues autole ja kogu paat kägises selle peale. Ikka pikad tropid, mis toestavad kiilu altpoolt ja suruvad ka parrastele. Kui juhtub, et on vaja kiiresti uuesti välja tõsta (meil ju juhtus!), siis liita tuleb kokku paadi kaal + vee kaal, lisaks ei ole kiilupoldist troppidega tõstes kunagi ükski folks nii ideaalses tasakaalus ja vesi voolab kohe vööri ning hakkab seda murdma. Tagumine tropp muutub "kergeks" ja kogu raskus rakendub ühte väga väiksesse punktikesse kokku. Pikkade troppidega alt läbi tõstes "istub" kere aga omamoodi kookonis, tropid suruvad pardaliistule ja ei lase kerel seal vahel liikuda.

Põhimõtteliselt peab saama mistahes veesõidukit tõsta isegi knaapidest ja näiteks nii tõstetakse uusi mootorpaate tehastes autole (knaabid peavad kannatama mass X "iks", sest laineloksuga kai ääres mõjub neile päris karm jõud) aga keegi ei kipu seda ju kasutama? Kõige õigem on muidugi raam ja tropid, et pardaliistu muljumist vähendada. Lihtsalt suvalisel kraanaga krusal ei ole paaditõste spetsraame.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: põhjamaade rahvapaadi kirjutise täiendamine vikipeedias
PostitusPostitatud: Reede, 28 Okt 2011 11:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
majakavaht kirjutas:
... aga kui üks algaja merehuviline tänapäeva internetiajastul toksib googlist
sisse otsingu folkboot ja läheb sinna
- http://et.wikipedia.org/wiki/Folkboot ,
siis ta ei saa isegi seda fakti, et meil siin neid kunagi tallinnas ehitati :(
<teemaväline>
Mis takistab majakavahti, kes sa tead, et neid kuskil Tallinnas kunagi(ajavahemik?) ehitati,
seda sinna kirjutisse lisamast?, juhendi leiad siit: http://et.wikipedia.org/wiki/Juhend:Sisukord
</teemaväline>


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 25 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group