Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 88 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Okt 2009 23:03 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Pets ongi oma ala veteran igakülgselt, kuna viibis merelistes tingimustes juba titena. Kuigi ma olen tema kõrval vanur, on tema meresõidustaaž ikkagi minu omast pikem. :lol: Enam ma teda muidugi kiusamise eesmärgil masti külge ei seo. Jõud ei hakka peale ja vajadus puudub. Nii, et võib lugeda ta küll Vanaks Targaks Meheks. :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kiire suvi ja tiba tööd.
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Nov 2009 16:27 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Peeter Ude kirjutas:

FLS sonar.
ForwardViewer High Speed Forward-Looking Sonar
http://www.nordicsonar.com/product


Väga lahe, et eestis keegi sellisel tasemel seadmete väljatöötamisega tegeleb. Edu!

Küsiks siiski, kas seade vaid arvutitega on mõeldud töötamiseks või saab teda tulevikus ka näiteks meil levinud kaardiplotteritega - lowrance, garmin jne ühendada? Küsimuse tekitas kodulehel just see - Data transfer: Ethernet.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kiire suvi ja tiba tööd.
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Nov 2009 17:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
majakavaht kirjutas:
Peeter Ude kirjutas:
FLS sonar.
ForwardViewer High Speed Forward-Looking Sonar
http://www.nordicsonar.com/product

Küsimuse tekitas kodulehel just see - Data transfer: Ethernet.


Mulle ka see küsimus meeldib, heatahtlikult tähti närides:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet
http://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Ethernet#100BASE-TX
http://en.wikipedia.org/wiki/100_Gigabit_Ethernet (see on nüüd meelega ülepingutatud näide)
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_ ... us#USB_3.0

Kas muud firmad oma paadi-LAN-ides USB-d kasutavad?
Kui jah, siis võiks USB 3.x ka lisada?

edu 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kiire suvi ja tiba tööd.
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Nov 2009 22:36 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
suwa kirjutas:

Mulle ka see küsimus meeldib, heatahtlikult tähti närides:


Suwa, minu küsimuse püstitus tuli sellest, et tegelikult on Ethernet kujul või teisel nii Garmini kui Lowrance võrgunduses. Lowrance kutsub oma võrku Ethernetiks, kuigi pistikud on teised (aga see ei tähenda, et see ei võiks olla ethernet).

http://www.lowrance.com/Products/Marine ... etworking/

Garmini võrk aga baseerub sisuliselt täiesti 100Mbitisel ethernetil, võrgulaiendusmoodulid on sisuliselt switchid, pistikud on veekindlad rj45-d, kuid kõik on jutu järgi proprietary.

http://www.alltackle.com/garmin_chartplotters.htm

Kuigi ma hästi ei looda, just selle proprietary pärast, et sonar ka nende plotterite võrku hakkab sobima, siis küsida võib ikka ja unistama peab ka :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kiire suvi ja tiba tööd.
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Juun 2010 14:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
majakavaht kirjutas:
Küsiks siiski, kas seade vaid arvutitega on mõeldud töötamiseks või saab teda tulevikus ka näiteks meil levinud kaardiplotteritega - lowrance, garmin jne ühendada? Küsimuse tekitas kodulehel just see - Data transfer: Ethernet.


On olemas tõenäosus, et kui .. Teha seade mis saavutab reaalse hinnataseme. Ca 15-25 t EEk kogu kupatuse eest.
Nu siis võib ju juhtuda, et ka Garmin ja muud tootjad seda oma portfelli soovivad..

Simrad vastupidise näitena juba aastaid tagasi oma Miki-Mouse bussinessi maha müüs.
Seega peitub edu kusagil vahepeal.

Hetkel töötame arvutitega, kuna olemasolevad aparaadi ei suuda sellist andmete kogust vastu võtta, mida väljastame..

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Juun 2010 15:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Nordic Sonar ega ka mina pole kuhugile kadunud.
Pigem on tohutult kiire. Tohutult. Krt talv sai ka nii ootamatult otsa…
Ma igatsen teda kohe tagasi .
Siis saab Suve tarbeks pikemalt ettevalmistustega tegeleda.

Olen peale vee avanemist pidevalt käinud üht-teist katsetamas .. iga kord kui veepeal on käidud tuleb hiljem sonari juures midagi ringi teha.
Et mina lõhun/testin ja hunnik tarku mehi parandavad. Ja pilt läheb ikka tiba-tiba paremaks iga kord.

Omad vitsad isegi staatikaga kätte saanud... Et nailon jopet ja muud staatikat armastavat riietust kandes ei ole mõistlik elektroonikat kastis sees näppida.

Ja kokkuvõte.
ca 140 h merel katsetusi, seda siis Eestimaa ja lähivälismaa erinevates paikades. Tohutult sonari keevitamist ja mõtlemist ja …. .
Tulemus:
Töötav aparaat mis viimastel katsetustel isegi kordagi .. Restarti ei vajanud ja toimis isegi minuga väga suurepäraselt. Siiani me Tavaliselt ikka oleme tülitsenud.
Ja nüüd ootab Meid veelgi rohkem tööd ees.
Pilt tuleb veelgi ilusamaks teha.
10 -kond laeva millele selline sonar peale panna ja varsti pole enam ühtki vrakki mida leitud poleks.
Mis mulle isiklikult meeldib: Kuu – kaks, eks siis peaks paistma hakkama :) , Siit edasi annab palju teha ja pilti veel paremaks keerata.
Kui valmis, luban siis Näeme/Näete.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Juun 2010 19:57 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2452
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Peeter Ude kirjutas:
10 -kond laeva millele selline sonar peale panna ja varsti pole enam ühtki vrakki mida leitud poleks.

Mäletan su jutust eesmärki leida ka üks "vrakk", mis polegi laeva kujuga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Juun 2010 20:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kipper kirjutas:
Peeter Ude kirjutas:
10 -kond laeva millele selline sonar peale panna ja varsti pole enam ühtki vrakki mida leitud poleks.

Mäletan su jutust eesmärki leida ka üks "vrakk", mis polegi laeva kujuga...


Täna vara, kuid jah see on järgmiste kuude püüdlus. :)

Täna võiks proovida, kuid see saab väga vaevarikas protsess olema.
Sest otsida ca 60-100 m sügavuselt. ... Paras Väljakutse

Merekaableid Muuga lahes ma juba 100+ meetri sügavuselt käisin vaatamas. Ilus. Kuid saab ka paremini:)

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Elekter paadis. Kuidas alalisvoolust saab vahelduvvool
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Juun 2010 20:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kerged 4 nädalat tagasi tekkis probleem.

Peamiseks probleemiks mootori (Yamaha 150 hp, 4 takti) seiskumine. Hetkel, millal vähendate gaasi ja käiguks saab-STOP sureb mootor välja. Mitte ühtegi veateadet, mitte mingit errorit … Mitte mingit häda, mida analüüsida. Kompuuter näitab OK.
Tehes Muuga sadamas pikemalt tööd , käis kerge „pauk“ (äkiline pingelang kogu 12 v süsteemis) ja seejärel lakkas aku laadimine… mootor töötab ja aku pinge näitab stabiilselt 12,1 V… 12,0 v. :evil:

…. Teekond kannatuste lõpetamiseni on olnud pikk ….
Loomulikult on mul tagavaraks ka aku pardal, seega sai vahetatud esmalt aku. Mulle tundus, et äkki läksid 3 aasta vanusel akul plaadid lühisesse. Kuna tulemus peale akude vahetamist oli oluliselt parem ja juba hakkas aku pinge 12,4 V… 12,5 V näitama, jätkasin tööd.
Kuid samas ajas mind hämmingusse päramootori kompuuter, mis nagu muuseas 13,5 V ... 13,9V vilgutas, kuigi aku tegelikult tühi oli.
………
Jätkasin merekündmist, pisike Honda generaator pardal. Sest mitte kuidagi ei saanud viga (kuhu kaob elekter!?) kätte.
Käime keskmiselt korda 2 kui mitte 3 korda nädalas veepeal.

Ühel ilusal hetkel päädis asi sellega, et kui trimmi nuppu puudutasin, siis kõik ülejäänud seadmed jäid vait, kaasaarvatud kõige olulisem vidin paadis FM. Raadio

Ühesõnaga 6 tegevust, mis ma tegin, et leida viga ja mis viisid sihile.
1) Paigaldasin uue aku.
2) Parandasin kõik akul olevad pöidlajämedused juhtmed, puhastasin klemmid ja jootsin kaablitele uued kingad.
3) Busteri originaaljuhtmed, mis siis tuledele, kojamehele ja sigaretisüütajasse liiguvad said samuti parema ilme.
Kusjuures kõik massijuhtmed on sees oksüdeerunud. :evil:
Minu hämming oli meeletu, kui avasin selle halli „Busteri- originaal“ elektrikilbi karbi, mis kokpitis sees asub.
Selle sisu ei kannata kommenteerimist. -> Soovitan soojalt, kui soovite sigaretisüütajast läpptoppi toita või midagi, mis veel enam voolu tarbib, siis mõelge enne järele, kui kaugel Te olete kaldast. Halvemal juhul peate kodupoole ujuma.
Juhtmed kaitsmete all (kabis sees) on jätkatud, klemmid kuivalt otsa löödud „ideaalselt oksüdeeruvad“ ja mis kõige hullem, juhtmete ristlõige on olematu. -> Ma ei vingu , ma nendin fakti.
4) Paigaldasin uue „massi lüliti!“ … Tegelikult ju tegemist plussi lülitiga.
5) Mootori kaane all avasin kõik karbid, vaatasin üle kaitsmed.
Mootor on töötanud 600 tundi ja trimmi-releel olevad klemmid olid lahti vibreerinud. :evil:
Kuna aga laadimisvoolu plusspool käib läbi trimmi-relee klemmide ja mutrid olid lahti jooksnud, ei olnud sealt midagi head oodatagi. Seega puhastades eelnevalt klemmid kruttisin kõik uuesti kinni.
Sama tegin ka poltidega, mis pingeregulaatori järel on.
Ja kuna mootorist laadimisvool akule jõuab, siis loomulikult vaatasin ma üle ka juhtme, mis kinnitub starterile.
Miinuse pool tundus korras olema ja minu puhul toimis loogika … Ära näpi kui põhjust pole. :idea:

Uuesti merele … laadisin angaaris aku täis, paat Piritalt vette ja Muugale tööle.
Kohale jõudes oli aku juba pooltühi ja laadimine kadunud. Olenemata sellest, et mootori kompuuter teavitas 13,9 – 14,0 v oli akus vaevu 12 v alles jäänud.
Ainukesed kaks juhet, mida ma polnud välja vahetanud, olid juhtmed, mis akult mootorisse lähevad.
Viimases hädad otsustasin kontrollida käiva mootori laadimist ja seda huvitavat fakti, et on kaks juhet, mille ühes otsas, mootori poolel on 14,0 v ja kahe pöidlajämeduse juhtme teiselpool on 12 v…
…………………
Kaks esimest mõõtmist voltmeetriga tõestasid, et kellad ei valeta. Voltmeeter Akul ja Voltmeeter mootori ajus on korras.
Akul on pinge 12 v. Samalajal ja mootoris, starteri ja mootoriploki vahel on 14 v.

Seega otsustasin Indreku abiga mõõta üle juhtmete pinge kaod …
Aku plussklemmi ja starteri vahel on näpujämeduse plussjuhtme pinge kadu 0,0… v
Aku miinusklemmi ja mootoriploki vahel ( 3 cm kaugusel miinus-juhtme ühenduskohast) 2,1 –2,2 V
KRT ……… :?:
Kuhu kaob 2 Volti ???

Ampermeeter näitas sama efekti.. plussi juhtme poolel probleeme pole. Miinuse poolel – ca 15 A voolu.

Palusin siis ulatada nr 13 padruni … ja vabastasin juhtme mootoriploki küljest. Selle samase ideaalse korraliku välimusega ühenduse.
Ma ju selle juhtme otsa korda 10 juba enne vaadanud olin.
Ja siis selgus tõsiasi, et see kõrv mootoriploki küljes, mille külge oli/on miinusklemm kinnitatud … See kõrv oli ka pealt värvitud ja miinusejuhet ühendas plokiga ainult tibakene keermelt oksüdeerunud 8 mm polt.

Ja loomulikult, kuna ploki pool oli värvitud, oli ka ühenduse välimus ontlik.

Puhastasin mootoripoolse kontaktpinna värvist, paigaldasin miinuse juhtme tagasi … Ja muinasjutt sai läbi. TÖÖTAB, LAEB jne …

6) Mootori kaane all puhastasin miinuse klemmi ja ploki ühenduse.

Niisiis need 6 tegevust viisid lõpuks sihile.

Mida siit õppida, kus on siis see veaga koht ?!?!
„Tootjad?“
„Teenindus?“
„Paigaldus?“

Paraku tuletab meelde aega, kui iga mees oskas/pidi oskama automootorit remontida. Ja kes mootorit remontida ei osanud, see autot tavaliselt ei omanud. 8)

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Juun 2010 21:49 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Ilus ja õpetlik lugu. Pilti tegid?

Ma olen näinud kaablit, kus kinga juures pool-juhtis veel üks ainus räigelt oksüdeerunud kiud. Ülejäänud kiud olid kõik läbi roostetanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Juun 2010 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
Tubli Peeter! "Enesekindlus viib sihile" :D

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Juun 2010 21:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Odavalt saab paate toota ainult nii et pisiasjadelt säästad krooni siit ja kaks sealt. Kokku miljon pisiasja ongi mill kuni kaks säästetud ning paat pool milli odavamalt müüki lastud. Juhtmete kimbutamine, ühenduste silikoonimine, hermeetiliste kaablikingade kasutamine, tinatatud soonega juhtmete kasutamine, isoleeritud ja kahte poolust lülitavate ning kaitsatavate süsteemide ehitamine, termosuka kasutamine ühendustel, vajalikust minimaalsest aste suurema ristlõikega kaabli kasutamine jne. Need on kõik pisisasjad mda te odavalt paadilt mitte kunagi ei saa leidma :wink:

Aeg on raha, materjalid ise kah. Yamu mootor aga küll mingi säästukas ei tohiks olla. Halb õnn ehk lihtsalt?

Kuidas, muide, vinguhingamisega asjad sujuvad? :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Juun 2010 22:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Aeg on raha, materjalid ise kah. Yamu mootor aga küll mingi säästukas ei tohiks olla. Halb õnn ehk lihtsalt?


Ma olen osalt sama meelt ... peale värvimist ununes kuidagi puhastada kontaktpind.
Küll aga olen kindel, et mees kes kaableid ... mootorile ühendas, peaks niipalju pädev olema, et sellist tillukest viga näha.

Mark kirjutas:
Kuidas, muide, vinguhingamisega asjad sujuvad? :lol:


Jamad lood... korstna süsteem tuleb ringi teha...
Hetkel tirib vingu kabiini sisse läbi tagaseina.. Hõrendus kabiini taga...

Püüan esmalt oma unistuse käima saada, ehk siis saan ka niipalju teenida, et uus ahi soetada ja siis ka see uuesti läbimõeldumalt paigaldada.

Aborigeen (Mina) soetas omale motoriseeritud kirve, hetk ennem ...
Esmalt oli mul „kivist“ tööriist.
Seejärel tegin aastaid töid ja leidsin vahendid ja investeerisin „rauast kirve“ hankimisele.

Nüüd seegi tööriist lahjaks jäänud..

Hoolimata sellest, et sügavuste mõõdistamine (sadamate ja laevateede kaardistamine) kellelegi korda ei lähe, tegin ikkagi oma viimastest säästudest investeeringu ja soetasin uue tööriista.

Eks siis kui uued seadmed tööle saavad pistan ka mõned pildid siia välja. Enam ei ole küll kevad, ... lootsin juba kevadel alustada inimese kombel töödega.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Nov 2010 19:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Peeter Ude kirjutas:
Aborigeen (Mina) soetas omale motoriseeritud kirve, hetk ennem ...
Esmalt oli mul „kivist“ tööriist.
Seejärel tegin aastaid töid ja leidsin vahendid ja investeerisin „rauast kirve“ hankimisele.

Nüüd seegi tööriist lahjaks jäänud..

Hoolimata sellest, et sügavuste mõõdistamine (sadamate ja laevateede kaardistamine) kellelegi korda ei lähe, tegin ikkagi oma viimastest säästudest investeeringu ja soetasin uue tööriista.

Eks siis kui uued seadmed tööle saavad pistan ka mõned pildid siia välja. Enam ei ole küll kevad, ... lootsin juba kevadel alustada inimese kombel töödega.


Kevadet pole ...
Aga siiski.

Paadile on paigaldatud.
1) GPS Compass.. SC-30 ... Tohutult hea riistapuu.. Soovitan.
Toimib iga ilmaga jne.. täpne suurepärane...
2) inverter laadija...
Et siis, kui mootor töötab saab 230 .. akudelt ja võimalus siis ka generaatori või kaldavoolult akusid laadida.
3) Reson HydroBat. :twisted:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sN0SGZqVj6E
[/youtube]

Mured siis aastaajale sobivad..
Töötulede süsteem tuleks paigalda ja väljamõelda. Et siis ikka nii, et midagi näha ka oleks.
Ahjuga.. kui valmis saab siis räägin.
Igatahes... kui ikka valesti paigaldatud siis ... tuleb ise ringi/korda teha

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Nov 2010 16:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Eile õhtul kell 8 merel olles veendusin taas, et minu Hõbenoole töötulede süsteem on täielikult õnnestunud. Sai nii lainet lugeda ( puhus parasjagu) kui leidis ka valgustamata sadamasuu üles.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 88 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group