Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 88 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Nov 2010 16:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Muhv kirjutas:
Eile õhtul kell 8 merel olles veendusin taas,


Nu nuh , tundub et nüüd ma tean kust ma töötule saan:)

Et paat puhkama?

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Nov 2010 18:27 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Muhv kirjutas:
Eile õhtul kell 8 merel olles veendusin taas, et minu Hõbenoole töötulede süsteem on täielikult õnnestunud. Sai nii lainet lugeda ( puhus parasjagu) kui leidis ka valgustamata sadamasuu üles.


Räägi välja, kuidas ja millega tegid?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Nov 2010 19:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Ei Veel Peeter. Viisin lihtsalt töömehed suurele maale tagasi. Pime on mul ikka saares. Praegu tulen just Alunaudist, kuhu viisin paadi lekkeravile. Kui sealsed poisid kiired on, saab hooaeg veel jätkuda.
Tuled pärinevad mul Tööriistamarketist. Ees laia nurgaga xenon, ahtris odav halogeen. Võti peitub paigalduskohtades. Kui saan, lisan hiljem ka pildi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Nov 2010 19:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Muhv kirjutas:
Ees laia nurgaga xenon, ahtris odav halogeen. Võti peitub paigalduskohtades. Kui saan, lisan hiljem ka pildi.


Paigalduskohad ei ole halvad ..:)

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Nov 2010 04:21 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Mõned pildid, kuidas maismaal moodsad (politsei) led taskulambid valgustavad. Äkki annab sellistest ka vajalikud töötuled mõne töö jaoks kokku leiutada.

http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=20398

Siin erinevate mudelite ja võimsuste kaupa sama teelõik.

http://fonarevka.ru/Road%20Dry%202/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Nov 2010 12:12 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Mõned soovitused, kuidas kuivamaasõidukitel parim nähtavus saavutada. Ma ei näe ära, miks vee peal asi radikaalselt erinema peaks.
a) tuled võimalikult kõrgele, nii paraneb nii vihu ulatus (loogiline) kui ka detailide nähtavus (valgus rohkem ülalt alla ja segavaid varje vähem)
b) äärmised tuled keerata veidi külgedele ja alla näitama - nii on korralikult valgustatud sõiduki ninaesine ja näeb ka pööretel teed
c) keskmised tuled keerata nii omavahel kui ka maa(vee)pinnaga paralleelseks - nii näeb juba hästi kaugel olevate takistuste olemasolu ja piirjooni
Kõik teadsid neid tarkuseteri ilmselt nagunii une pealt, aga meeldetuletamine halba ju ikka ei tee :)
Ahjaa, üks asi, mida kõik äkki ei tea: katusele (või lahtisel sõidukil kaarele) tulesid pannes tuleb jälgida, et enda nina liialt ei valgustataks - kapotilt (või tekilt) peegelduv valgus hakkab segama kaugele vaatamist. selleks tuleb tuled paigutada kas maksimaalselt ette, et nina jääks valgustama alasse (mis eriti lihtne on rekkadel :) ) vöi viia vastupidi nii kaugele taha, et lae serv nina ära varjab.

Sihuke on teooria :roll:, Muhv annab loodetavasti ka reaalselt kasutatavat infot.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Nov 2010 15:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 31 Aug 2007 15:37
Postitusi: 26
Asukoht: Paslepa, Nõmme
Siin vist ka päris hea valik, mis selle valgustuse teemaga haakub: http://www.hellamarine.com/?t=3&pcid=12


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Nov 2010 15:53 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
mosse kirjutas:
Mõned soovitused, kuidas kuivamaasõidukitel parim nähtavus saavutada...
a) tuled võimalikult kõrgele, nii paraneb nii vihu ulatus (loogiline) kui ka detailide nähtavus (valgus rohkem ülalt alla ja segavaid varje vähem)

Kuival maal ainult udukaid tuleks paigaldada võimalikult madalale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Nov 2010 22:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Leidsin sellise pildi.
Pilt

Võti on selles, et vööri lamp peab olema nii ees, at alust mingil viisil ei valgustaks. Tagumine lamp (parve vedamis raami küljes) on keeratav-pööratav, aga praktikas suunatud sildumispoolsele küljele. Sõidu ajal põledes annab vajadusel kerge valguse ka paati.

Olen näinud ka installatsiooni, kus esimene lamp oli kinnitatud tuuleklaasi ülaserva. Praktikas seda kasutada ei andnud, kuna igal juhul kippus ta vööri üle valgustama.

Selle Tööriistamarketi "traktori" xenoni ja selle valge Hella oma hinnavahe on ca 4 korda. Valge värv vist lihtsalt maksab nii palju rohkem :wink:

Kasutan antud setupi juba teine sügis ja olen väääääga rahul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 19 Nov 2010 09:44 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Lausa rõõm lugeda, et Muhvi praktiline lahendus klappis minu teooriaga (teeb ju tuju heaks, kui selgub, et lollust pole rääkinud :D ). Huvitav milline oleks tulemus, kui tuli kinnitada vöörikantsli torude külge? Jääb jalgu ja hakkab vaadet varjama?
Andresele: udutulesid ei saa teistega võrrelda, kuna nad on ju mõeldud sõitmiseks väga spetsiifilistes tingimustes. Aga õigus on sul küll.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 19 Nov 2010 09:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
mosse kirjutas:
Huvitav milline oleks tulemus, kui tuli kinnitada vöörikantsli torude külge? Jääb jalgu ja hakkab vaadet varjama?


proovitud.
Et öösel, ilusa ilmaga pole probleeme.
Küll siis , kui nati uduvihma/lund tibutab.
Tule ees valge pall.... ja katsu siis sellest läbi näha, kui see silme kõrgusel täpselt

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 19 Nov 2010 11:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Sõitsin kunagi 90-date algupoole Venemaa kaudu Soome vahet. Korra öösel Soomest tulles oli nii tihe lumesadu, et ei näinud rohkem ette, kui mingi 10-20m, kuna lumesein püüdis valguse kinni ja peegeldas selle rõõmsalt mulle näkku. Ohverdasin ühe autos oleva plastkanistri, millest lõikasin tulede jaoks sirmid ja installisin need laternate kohale. Nähtavus tuli tagasi ja sain ilma segast panemata sõita normaalse kiirusega kodu poole.

Mis puudutab tulede paigutust, on selle ideaal hea ja halva nähtavuse korral üsna vastandlik. Selges öös annab parima efekti kõrgele asetatud latern ja udu/vihma-/lumesaju korral madalale paigutatu. Soovitavalt veel väikse sirmiga. Seega pidevalt pimedas sõitjail vaja ikkagi vähemalt 2 laternat. Igal juhul on oluline, et latern juhi vaatevälja jäävat sõiduki osa mitte kuidagi ei valgustaks, sest see rikub kohe nähtavuse ära.

PS Ühe rekkajuhi suust kuuldud, aga minu poolt järgi proovimata teooria kohaselt pidid piisavalt suured laternad koos piisava võimsusega pirnidega udust päris hästi läbi näitama. Tema jutu järgi Hella luminatorid vms koos 100+w pirnidega.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 19 Nov 2010 12:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
rekkamees kirjutas:
PS Ühe rekkajuhi suust kuuldud, aga minu poolt järgi proovimata teooria kohaselt pidid piisavalt suured laternad koos piisava võimsusega pirnidega udust päris hästi läbi näitama. Tema jutu järgi Hella luminatorid vms koos 100+w pirnidega.


Nuh need on need 6+ silmsed rekkad. Mis 1+ km ulatuses tuledega teed sulatavad, et libe poleks.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 19 Nov 2010 12:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
rekkamees kirjutas:
PS Ühe rekkajuhi suust kuuldud, aga minu poolt järgi proovimata teooria kohaselt pidid piisavalt suured laternad koos piisava võimsusega pirnidega udust päris hästi läbi näitama. Tema jutu järgi Hella luminatorid vms koos 100+w pirnidega.


Nii on ja see kogemus on juba aastakümneid rallispordist pärit. Kuid selle pärast on sellise valgusjõuga lahendus teeliikluses keelatud. Merel siiani prožektor-lampide kasutamine ja elementide valgusjõud piiratud ei ole... vist? Maismaal on kogu esitulede valgusjõud piiratud klaasidel kirjas olevate referentsarvude summaga 100, mis vastab 300 000 kandelale.
Hella Luminatoril on see 17,5 tükile tavalisel pirnivõimsusel. Aga samad Luminatorid Xeoniga on juba 37,5 tükk, paar 75 ja neid ei tohi koos põhitule kaugetega kasutada.

Arvata on, et Luminator Xenon punkti näitav (on ka laia vihuga) tuli ~112500cd valgustugevusega võtab udust kenasti läbi ja Virtsus põlema pannes võib isand Muhvi Kesse peal "põõsa all majandamas" vaadata :D Hind on tükil aga päris karm: heal juhul saad 8,5K eest kätte. Ideaalne otsimise tuli võimsuselt.
Teine variant on Xenon-töötuled (aga ka uued LED-tuled on päris tegijad) just täpselt nii, nagu Muhvi paadil on. Töötuli ei tohiks nii täppi näidata, neil karm hajuti ju ees aga seevastu valgustavad päris kena suure ala ära.

Hella asjus tuleb Peetril "peksta" oma madrust ja töötulesid peaaegu et kodu kõrvalt poest. Suudad isegi jala minna :D Las aga panevad põlema ja tutvustavad müüdavat.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 19 Nov 2010 14:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Tarkus ikka jah selles, et prože peaks valgustama võimalikult vähe paati ennast. Sestap vööri otsas parim koht. Samas on vööri otsas ka parim koht prože kaotamiseks näiteks tormis sõitmisel. Meitel pidi torm ükskord kapsarau... vabandust, päästerõnga ja päästeparve vööri pealt minema viima, asi see siis kergele prožele küüned taha ajada :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 88 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group