Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 48 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2015 19:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
Vabanda Kussu, et su Örnviki teema kasvab üle hüdrofoiliks, aga... Mu vanal paadil (AMT150/50hj) oligi vahepealne osa täiesti puudu. Ta kündis nina püsti kuni 4 knotsi ja siis kliseeris alates 15 knotsi. Karvasel Peipsil 4-ga kuhugi ei jõua ja 15-ga on igal lainesse maandumisel kole ragin taga. Nüüd uue paadiga (Flipper 520HT/60hj) naudin just seda, et sisuliselt on kõik kiirused olemas ja tegelikult on suht võimatu aru saada, kus kündmine lõppeb ja kliss algab. Üleminek on lihtsalt nii sujuv. Aga seda kõike oma perega (2 inimest, 2 buldogi ja 2 pärslast). Lisarahvaga saad aru küll, kus kliss peaks hakkama, sest sinna lihtsalt ei lähe enne, kui keegi ninasse ei istu. Tippkiirust ma taga ei aja, tavaliselt on minu marsikiirus vahemikus 18-20 knotsi. Kas see tiib võiks aidata?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2015 19:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
Kui kellegil siin huvi selle kaatri vastu ja on lisaküsimusi siis olen nõus meeleldi vastama.
Lisan, et haagis on hinnas. Haagisel vahetatud rattalaagrid 2014 ning 2015 tehtud tuled ledidele, vahetatud amordid, ning läbitud ülevaatus. Haagis on sellele kaatrile küll natuke väike, aga seda vaid natukene :D

Kajutisse mahub ilusti magama 2 täiskasvanut ( kuni 185 cm ) vabalt ning jääb üle ka ruumi asjadele.
Põranda all on suht suur panipaik kuhu saab vajadusel panna külmakasti kaladele vms.
Kütusepaak on kirjade järgi 60L kuid minu arvamusel natuke rohkem.
Mootor võtab kütust kuskil 15l tunnis ja seda "marsikiirusel" 25 knotsu ja 4300-4500 pöörde juures.

Nav. tehnikast saab kaasa kajaloe ( mustvalge) ning GPS Northstar tracker 550i millel sees 2008 aasta c-map kaart soomelahega.

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2015 19:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
nitse kirjutas:
Vabanda Kussu, et su Örnviki teema kasvab üle hüdrofoiliks, aga... Mu vanal paadil (AMT150/50hj) oligi vahepealne osa täiesti puudu. Ta kündis nina püsti kuni 4 knotsi ja siis kliseeris alates 15 knotsi. Karvasel Peipsil 4-ga kuhugi ei jõua ja 15-ga on igal lainesse maandumisel kole ragin taga. Nüüd uue paadiga (Flipper 520HT/60hj) naudin just seda, et sisuliselt on kõik kiirused olemas ja tegelikult on suht võimatu aru saada, kus kündmine lõppeb ja kliss algab. Üleminek on lihtsalt nii sujuv. Aga seda kõike oma perega (2 inimest, 2 buldogi ja 2 pärslast). Lisarahvaga saad aru küll, kus kliss peaks hakkama, sest sinna lihtsalt ei lähe enne, kui keegi ninasse ei istu. Tippkiirust ma taga ei aja, tavaliselt on minu marsikiirus vahemikus 18-20 knotsi. Kas see tiib võiks aidata?


Kindlasti aitab, kuid korraks tuleb algul ikkagi kang põhja lükata. Kui juba klissis siis saab lasta pöörded maha ja rahulikult kulgeda klissis ka madalatel pööretel. See tiib hoiab sind ilusti klissis. Kuid kas 60HP jõust piisab ei oska kahjuks öelda.

Eks minagi kulgesin reeglina 2-3 inimesega. Samas kui 4 inimest oli tagaistmel ei olnud mingeid probleeme, et keegi peaks ette ronima.
100HP on sellele kaatrile nagu loodud.

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2015 13:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
nitse kirjutas:
.... Lisarahvaga saad aru küll, kus kliss peaks hakkama, sest sinna lihtsalt ei lähe enne, kui keegi ninasse ei istu. Tippkiirust ma taga ei aja, tavaliselt on minu marsikiirus vahemikus 18-20 knotsi. Kas see tiib võiks aidata?


Kui Flipper 520 60-se mootoriga lastis glissi ei lähe, siis on kas vint vale või on mootoriga mingi kala.
Mis on max kiirus ja mis on max pöörded? Kas mootor on Mercury 60 EFI või mingi vanem?
Kust paadi said? Ega see ülekleebitud 50-nene ei ole?
Jah, Kipper võiks selle loo teise mehe müügiteemast ümber tõsta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2015 16:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
Mootor on Mercury 60EFI 2011a. Paadi tõin augustis Taanist, kuna leidsin ülivärske (20h) eksemplari. Max kiirus 30 knotsi ringis ja pöörded 6000 alla. Täpsustan, et ei lähe klissi, kui inimesed istuvad toolidel, 2 kapteni ja kaks taga pikal istmel. Keegi peab kiirendades ninasse ronima.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2015 22:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
nitse kirjutas:
Max kiirus 30 knotsi ringis ja pöörded 6000 alla.

Siis on vint ja mootor mõlemad OK.
Lihtsalt pani imestama, kuna umbes sarnaselt käitus Flipper 520 HT kahetaktilise 50-se mootoriga. Aga 50sega tuli max kiirust palju vähem.
Mul endal oli sama paat 80-sega ja sellega ei tulnud ka palju üle 30 knotsu. Põhjuseks oli 80kg raskem mootor.
Tõenäliselt aitaks su probleemi lahendada astme võrra väiksema sammuga vint. Kiirust sa ju nagunii taga ei aja. Ma ise läheks pigem seda teed, kui hakkaks hüdrofoile kruvima. Teine jääks varuvindiks mis võiks nagunii kaasas olla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Jaan 2016 10:55 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Kui need tiivad külgkõikumist ka vähendavad, kas siis võlli puksidele kiiremat kulumist ei tekita?

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Jaan 2016 11:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
Reinz kirjutas:
Kui need tiivad külgkõikumist ka vähendavad, kas siis võlli puksidele kiiremat kulumist ei tekita?


Kuidas need omavahel seotud on? Koolis ikka käisid?

_________________
TÄNAN!


Viimati muutis kussu, Teisipäev, 12 Jaan 2016 18:11, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: MÜÜGIS! Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Jaan 2016 17:35 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Nu ma seda mõtlesin, et kui lisa takistus juba kiirust mõjutamas ja kui lengerdamist ka vähendab, siis see peaks koormust nii vertikaal, kui horisontaal võllile suurendama ju? Pööramis ja mootori ülestõstmis võllile, mitte ülekandele.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: MÜÜGIS! Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Jaan 2016 19:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
Sõuvõll koos kruviga lükkab seda mida on lükata, ehk vett. Ega sõukruvi ei hoia lengerdamis vaid ikka see tiib. Kõik koormused saab tiib omale :D
Tippkiirus langeb kuna seoses tiivaga on veetakistus natuke teine.
https://www.google.ee/search?q=se+sport+300+youtube

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: MÜÜGIS! Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Jaan 2016 20:26 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Ma mõtlen teist asja praegu 8) Neid võlle, millepeal mootor vasakule/ paremal pöörab ja üles alla liigub. Mul Puksid suht ruttu õhtale läinud, nüüd tiivanäol lisa asi mis mootorit kinnituse suhtes survestab.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: MÜÜGIS! Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Jaan 2016 14:33 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 697
Kussu, Reinz ei pea silmas horisontaalseid paadi pikitelje suunas mõjuvaid jõude, vaid pigem ikka vertikaalselt mõjuvaid jõude, sest tiib on ju takistuseks mootri jala vees üles-alla liikumisel. Seda isegi mitte sõites, aga kasvõi risti lainet ankrus seistes, kus kord tiritakse mootorijalga allapoole ja siis tõugatakse jälle ülespoole. Jah, paadi kõikumist vähendab see kindlasti, aga kohe kindlasti mõjutab ka mootorijalga ja kinnituskronsteini ühendavaid liigendeid-pukse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: MÜÜGIS! Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Jaan 2016 15:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
niru kirjutas:
Kussu, Reinz ei pea silmas horisontaalseid paadi pikitelje suunas mõjuvaid jõude, vaid pigem ikka vertikaalselt mõjuvaid jõude, sest tiib on ju takistuseks mootri jala vees üles-alla liikumisel. Seda isegi mitte sõites, aga kasvõi risti lainet ankrus seistes, kus kord tiritakse mootorijalga allapoole ja siis tõugatakse jälle ülespoole. Jah, paadi kõikumist vähendab see kindlasti, aga kohe kindlasti mõjutab ka mootorijalga ja kinnituskronsteini ühendavaid liigendeid-pukse.


Midagi kindlasti. Kuna minu läbisõit on nii minimaalne (hooajal ´a 5 tundi kuus), siis selle ajaga millal on tiib kasutusel olnud pole probleeme täheldanud. Samuti on Rammus poipeal seisu ajal mootor alati ülemises asendis, sest vesi on suhtkoht madal.
Illustratiivne pilt ka
Pilt
Trimmi O ringid sai ennem 2015 hooaega vahetatud, kuid see oli loomulik kulumine. Loksu ei täheldanud, kuid vahepealsest asendist vajus lihtsalt alla. Vahetajaks oli Boatboxi Rainer.

_________________
TÄNAN!


Viimati muutis kussu, Teisipäev, 05 Jaan 2016 15:10, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: MÜÜGIS! Örnvik 520DC. KuSSu
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Jaan 2016 23:06 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Mul 2015 oli läbisõit 1200 km. 3 päeva ja 10 tundi kogu ajaline kulu.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Örnvik 520DC ex. KuSSu
PostitusPostitatud: Teisipäev, 12 Jaan 2016 18:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
Hea asi kaua ei seisa :D
Örnvik peaks olema müüdud, minu andmetel käib ka uus omanik siin lugemas, kuid kas ka kirjutamas ei oska öelda. Nagu oli kuulda, siis positiivsele ostu otsusele oli see teema ka kaasa aidanud :!:

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 48 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group