Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ahoi Istanbulist!
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Apr 2009 14:22 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Tere!

motlesın sıın veıdı heıetada oma kogemustest Tyrgıs. vabandan ette ımelıku kırja parast, kuıd loodan et saate aru, et ma tyrgıs neıd AIP arvuteıl eı saa klavıatuurı muuta...

seega, saabusın ıstanbulı 3.04, kaasas ca 20kg kaableıd jm elektrıvarustust et vahetada ara meıe kasutatava paadı elektrısğsteem. paadıks on sııs Fınnsaılor 38 aastast 75 nıng ılmselt sellest ajast parıneb ka elektrısüsteem.

paraku selgus kohapeal, et koık akud on tyhjad nıng sadamamehed pıdıd 3 korda meıle oma akut laenama mootorı kaıvıtamıseks. seda kyll puhtalt seetottu, et generaatorı harjad olıd sıın kınnı jaanud nıng seega eı saanud akut laadıma. nımelt eı saanud me oma akulaadıjaga ka akut laadıda, sest laev seısıs ehıtatavas sadamas, mılles sügısel saı tasuta koha kunı maıkuunı(sadamakoht maksab sıın muıdu ca 6000€ aastas, paev on 60+ €) nıng seetottu pole kaıpeal elektrıt veel ühendatud.

kuı me generaatorı maha votsıme, sııs selgus tosıası, et selle laagrıd on omadega korralıkult ohtal ja et me vajame asap uut genekat. selle juurde tulen tagası veıdı hıljem.

sonaga, sııs saı alustatud sısemıse elektrı ümbertegemıs aga kuna meıe kapten pıdı saabuma 6.04 euroopa poolele ja meıe olıme aasıa poolel, otsustasıme me et me seılame talle vastu, et ta eı peaks kulutama taksole nıı palju(oleks vıst laınud ca 100€)

otsustatud, tegutsema. tellısıme endale veel magedat vett nıng selleks pıdıme me soıtma teıe kaı aarde, et saada kaldale voımalıkult lahedaleç. mootor kaıma otsad lahtı ja ajama....kuıd kurat otsad juba lahtı ja tyyr eı reageerı. raısk. paadı tagurpıdı kaık ka eı reageerı. raısk. kıırestı teıe rooklı juurde nıng see reageerıs. nııh, vınt selgelt kaıb rıngı aga mınek eı ole see nıng seega pıdurdamıne pole see. olı selge, et mıskı on vaga valestı.
teıse kaı aarde parkıdes saı paak veega taıdetud nıng sııs kııre telefonıkonsultatsıoonı tulemusel selgus, et rool vajab aegajalt olı pealevalamıst peale mıda see ka toole hakkas.

selge otsad lahtı ja merele.

sadamast valja soıtes pıdın ma taaskord todema, et eı ole mınekut ega pıdamıst, samutı on laeval korralık vıbra sees. kuı eelmıne hooaeg olı meıl puhtalt mootorı joul lııkudes kıırus 6+ solme, sııs nyyd aınult 2.
kııre telefonıkonsultatsıoon kaptenıga kaskıs meıl jatkata, kuna olı selge et mıskı ollus on pohja külge end pookınud nıng me lootsıme ka purjega ıkkagı mıskı 4 solme katte saada,mıs lubas meıl valgel ajal kohale veel jouda. tegelıkult oleks ısegı 3ga kohale saanud valgel ajal.

seega panıme edası nıng varstı olı ka vaga kerge tuul olemas, saı peapurı ja esımene purı üles tommatud nıng kıırus paranes 3 solmenı. ja nıı me sııs purjetasıme edası saavutades vıhmapılve pıırıl korraks ısegı 5 solme.

kes nyyd vııtsım kaartı vaadata, sııs teekond vııs meıd Pendıku sadamats Ataköj sadamasse ehs sııs aasıa poolelt euroopa poolele. meel olı juba roomus et saı purjetadagı veıdı nıng yhel hetkel 300m eespool olı hulgım delfııne, keda me 3 mınutıt ımetlesıme. peale seda juhtus aga mıdagı kummalıst, mıda ma alguses uskuda eı tahtnud.

nımelt enne delfııne vaatasın ma GPSı nıng see vaıtıs meıe kııruseks 4 solme nıng headıng olı 290. peale seda, kuı ma sııs vaatasın uuestı ınstrumente selgus et meıe uus suund olı150 kıırusega o,5 solme, kuıd nına olı meıl 320. ehk sııs olı seal tegemıst ylıtugeva hoovusega. kuna ma varem polnud sellıst asjaolu kogenud, sııs tuleb tunnıstada, et vahepeal olı junn tosıselt jahe.
kuıd kuı me selle valja nuputasıme, sııs saı voetud kurss, mıllega me hoovusest valja seılasıme nıng lopuks onnelıkult kohale joudsıme soovıtud sadamasse.

jargneb...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Apr 2009 14:48 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
seega saime sadamasse ning olime juba otsustanud ka laeva välja tõsta ning põhja puhtaks pesta mida me ka kohe järgmisel päeval tegime.

kui laev oli veest väljas, siis selgus tõsiasi, et kere polnudki väga sitane va. veepiir. kuid kruvile olid novembrist kuni siiamaani kasvanud korallid ning see kiht oli ca 2 cm paks. peale pesemist said uued anoodid külge, kruvi lihvitud ning paat vette tagasi. selgus tõsiasi, et liikusime ainult mootori jõul väga lihtsalt kiirusega 7 sõlme.

tulime tagasi ka generaatoriprobleemi juurde ning palusime kohalikel muretseda meile sobiv generaator. installida tahtsid nad seda väga ise ning selle üle meil oli pärast ainult hea meel.

alustasid nad tööga ca kell 16. genekas vahetatud, mootor käima aga laadimist ei ole. (kuna mul nüüd kiireks läheb kirjutan kokkuvõtte ainult). kaablid ringi uuesti käima ja uuesti ja uuesti.... hunnikus türgikeelset sõimu... hunnikus väiteid et üks ja teine asi on elektrisüsteemis katki alates pingeregulaatorist, akudest ning dioodiplokini. selle jutuga saatisme me mehed peldiku poole ning ega nad väga seda edasi tahtnudki ajada, kui nad aru said, et me pole väga lihtsalt lollitatavad.

selgus aga tõsiasi, et kuna nad mingid kaablid olid installi ajal valesti ühendanud, põletasid nad maha pingeregulaatori. sellest tekkis negatiivne moment, kuna pinge süsteemis kasvas 23 voldini.

õhtul kell 22 võlusid nad välja uue regulaatori, kuid seegi polnud hea, kuna andis välja 16V. seega olime sunnitud alla neelama 65€ kaikoha arve ning tänaseni jääma. hommikul oli vend kohal ning tal oli kaasa ka õige regulaator.

seega, ilmselt on nüüdseks meil mure lahendatud. kuigi ennelõunat mootorit käivitades ei saavutanud me taaskord laadimist, mis võib olla tingitud uutes, kulumata harjadest ehk...



seega, nüüd ma olen paraku sunnitud koheselt oma arvuti kokku pakkima(vahepeal sain enda oma võrku :) ) ning alustama teekonda Pendiku sadamasse tagasi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Apr 2009 15:56 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Ettepanek adminnidele liigutada teema "Foormulaste veesõidukite" alla: http://foorum.kipper.ee/viewforum.php?f=15 ning ettepanek teema autorile lisada pildike-kaks paadist, natuke juttu juurde ka olemusest, kodusadamast, meeskonnast jms.

Jõudu,
Andres


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Apr 2009 09:35 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Tere!

kahjuks pole mul voimalik miskeid haid pilte anda, kuna yleslaadimisvoimalused o n ylipiiratud siinmail - praegu istun ilmselt dial-upi otsas...

aga yks pilt meie jahist on siin http://illikas.com/pildid/main.php?g2_itemId=15995

jahi nimeks on Stratonice ning kodusadamaks peaks olema Helsinborg.

laeva kapten/omanik on proffessor emeritus, kes ise on rootslane ning laineid yle 30.a. lohkunud.
"First Officer" olen (hetkel) mina, kes ma alustasin oma veesoidukarjaari eelmisel aastal, purjetades vahemerel kokku ca 3-4 nadalat.
"Manager of Mechanics, Second Officer" on hetkel yhe Eesti panga endine IT juht.

praegune meeskond viibib pardal 3-16 aprill ning selle aja sees on primaarne eesmark valja vahetada kogu jahi elektrisysteem mis puudutab kaabeldust ning muid selle mittetootavaid osi voi osi, mis voivad tootamise igal hetkel lopetada. sekundaarne eesmark on purjetada niipalju kui aega ja tuult on, esmaspaeval stardime siit musta mere poole, et nuusutada sealset ohku.

ps. eile oli meil ylitore paev mis andis meile vaga hea NE tuule mis voimaldas meil purjetada kiirusega kuni 7 solme ning kuna meil oli pardal kokku 4 inimest, kes polnud eales purjetanud, said nad ka hea oppetunni.

pikemalt saan kirjutada ilmselt ei tea kuna ning pilte ei tasu loota ilmselt enne jargmist nadalavahetust.

kui leidub huvilisi, siis on pohimotteliselt voimalik ka leppida kokku purjetamist suveks kas Kreeka voi Tyrgi vetes, kuid see selleks.

Ilusat sula teile Eestimaal...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 12 Apr 2009 08:44 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
hommik on õhtust targem ja osa pilte on üleval nüüdseks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Apr 2009 13:44 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
ma kirjutasin siin hommikul pika romaani maha meie seiklustest, aga siis see kadus...tund kirjutamist vastu taevast... aga eks ma katsun nüüd seda jätkata/taastada siis tasapisi...

pühapäeval alustasime siis elektritööde lõpetamisega ning aeg lendas väga kiiresti... uue aramtuuri pealt sai mootor käivitatud kell 23:35, teine mees läks magama esmaspäeva hommikul kell 8, mina kell 9.
kell 12 saabusid kapten, tema poeg ning tüdruk, peale hommikusööki sai alustatud purjetamist Musta mere poole, seda siis Pendiki sadamast Marmara merest.

vähem kui 2 tunni pärast sisenesime Posporuse väina ning koheselt tabasime me hoovust. Posporuse ülespoole läbisime me mootori jõul, kuna liiklus väinas on ülitihe - vahepeal oli 10-20 alust meie ümber, kelle kõigiga tuli arvestada, 3m kalapaadid, kiired praamid tankerid jnejne... tegelikult olid kõige hullemad esimesed miilid väinas, peale seda läks rahulikumaks.

lugedes kirjandust Posporuse läbimise kohta, siis on soovitatav seda läbida sõites Euroopa poole peal kaldale võimalikult lähedal väljaspool liikluseraldustsooni, kuna Musta mere poolt Marmarasse on seal pidev hoovus kuni 5 sõlme kuid kalda ääres on see kas vaiksem või esineb ka vastuhoovuseid(meie leidsime mõned kohad 0,5-2 sõlme). Esmaspäeva õhtupoolikul, kui olime läbinud ca 2/3 Posporusest hakkasime otsima kohta, kus saaksime randuda ning öö veeta.
Leidsime ühe sopi, kuid paraku selgus, et seal pole kohta, kus saaksime randuda kuid meie kapten otsustas, et me võtame end ühe suurema aluse kõrvale ning kinnitame end selle külge. Kinnitades end selle külge tuli meeskond tekile ning selgus, et tegemist oli kohaliku ülikooli uurimislaevaga ning paraku me ei saa selle külge jääda. kuna kapteni poja tüdruk oli türklane, siis võttis tal tükk aega seletamist, et tahame sinna jääda kuni hommikuni ainult ning seda meile ka lubati. Selle aja peale oli kohale jõudnud ka sadamakapten kes oli meie peale VÄGA kuri, ning käskis meil koheselt võtta maha Türgi lipp, mis oli äärest rebenema hakanud. Me ei saanud loomulikult türgi keelest aru, kuid oli vägagi arusaadav, et ta oli ülimalt ärritunud ning tema ärrituse peale ärritus ka ülikooli aluse meeskond. Õnneks lahenes meil antud juhtum diplomaatiliselt, sest võtsime lipu maha ning palusime endile uue lipu muretseda. Oli saabunud ka ülikooli laeva 2nd captain kes kutsus meid oma aluse pardale. koheselt korraldati meile ekskursioon laeval mis lõppes messiruumis. messiruumis juhtus asi, mida türgis ei ole võimalik vältida - teejoomine. Saime meeskonnaga ilusasti jutule ning veetsime seal ilmselt pea tunni. Vahepeal toimetati meile ka uus türgi lipp, mille eest alguses raha vist ei tahetudki, kuid kahjuks oli see meie põhimõtetega vastuolus ning neile sai makstud.

Huvitav asjaolu, mis välja veel tuli seal istudes on, et türklastel on õigus kakelda iga välismaise laeva pardal välismaalastega ilma, et neid karistataks kuid seda ainult seni, mil meeskonnas/pardal pole ühtegi türklast. seega pidid nad kahetsusega nentima, et meiega polnud neil õnne - meil oli türklane pardal... Koha nimeks oli Istinye...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Apr 2009 19:13 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Seega,ööbisime seal ning järgmisel hommikul pidid kapteni poeg ja tema tüdruk lahkuma. Võtsime siis 3kesi taas suuna Mustale merele, ning sinna jõudmine oli käkitegu. ja siis see juhtus.

Kümned delfiinid meie ümber jahti pidamas. Minule oli see esimene kord nii lähedalt delfiine näha, 10-20m kaugusel. Paraku aga ei tulnud nad meid uudistama vaid tegelesid oma asjadega edasi rahulikult. Siis otsustasime, et läheme vaatame korra sealsamas, Musta mere suudmes olevasse kalurisadamasse, et kas meile seal õhtul ka kohta oleks. Paraku aga oli see selle tekonna suurim viga üldse...

Nimelt sisenesime me sadama territooriumile ning ühtki head kohta seal ei olnud, kuhu jaht jätta ööseks. Kuna me aga kütusetankurit märkasime siis mõtlesime, et igaks juhuks võiks siiski tankida, olgugi, et meil kütust veel jagus. Kohalike abiga tõmbasime end ühe kalalaeva külge kinni ning siis selgus paha tõsiasi, et meilt hakati raha välja pressima sadamakapteni poolt kes nõudis, et me maksaksime ca 35€ öö eest seal. Kahjuks polnud meil võimalik ka eriti vaielda... hiljem selgus tõsiasi, et me olime sattunud kalurite peale, kes polnud mitu kuud töötanud ning olid seega rahahädas... Üks kohalikest hakkas ühte meie meeskonna liiget jälitama ning kui too magama läks siis käis vahtis kõikidest meie luukidest ja akendest, kuhu too kadus - ma saan aru kui ebameeldiv tal võis olla, igatahes oli ka kõrvalt ebameeldiv vaadata, kuidas teda taga aeti. Ilmselt pole siinkohal liigne öelda, nagu ta oleks olnud armuvalus isane peni. Õhtul tuli 2 kohalikku minu juurde suitsu küsima ning järgnev meenutas mulle jutte Indiast ja hindudest. Andsin mõlemale suitsu ning sellele järgnes küsimus, kas ma saaksin neile ühe paki sigarette laenata ning segane jutt ülemusest, kes homme tuleb ja raha toob... Paraku ma ei lasknud end sellest häirida ning valetasin et minu suitsud on meil viimased üldse pardal. Seega paluti minult suitsu veel pärastiseks mille peale ma otsustasin siiski neile mõlemale kahepeale anda 4 suitsu. Andes need ühe kätte hakkas kohe ka teine endale norima suitsu, rääkides endiselt pakis ja bossist ja homsest...ja nii ma jäin veel 2st suitsust ilma...

Ausaltöeldes, oli see esimene kord kogu reisi jooksul, kus me kõik südamest sajatasime õhtul - KURADI TÜRKLASED.

Hommikul otsustasime spontaanselt, et parim võimalik lahendus sellele saagale lõpp teha on vaikselt lahkuda, ilma kütuse ja veeta, mida meile oli lubatud. Kuna meil oli pardal ka väikene vahejuhtum tervisega, otsustasime, et parim lahendus on naaseda Pendiki sadamasse kuid tehes väikese tiiru siiski Mustal merel. See tehtud, otsustasime nagu õiged mehed kunagi, purjetada läbi Posporuse väina ning andsime tuld. Seekord aga olime otsustanud hoida liikluseraldustsoooni keskmesse saamaks võimalikult palju hoogu hoovuselt. Ja nii me siis läksime, olles tahtmatult ka pildistamise ning filmimise objektiks ühele Ukraina praamile.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Apr 2009 19:52 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Meie teekond Posporuses seilates purjeda najal sai kesta ca 10 miili, kui nägaime ühtäkki kaugusest meie poole üht paati sööstmas. Esialgu ei osanud me midagi kahtlustada, paat oli kursil, mis võimaldas neil rahulikult meie ahtrist kaugelt mööduda. Kuid mida lähemale, seda kahtlasem tundus selle käitumine, sest suund jätkus kogu aeg täpselt meile. Peagi oli selge, et tegemist oli politseilaadse alusega, kes 30m kaugusel külje ette ajas ning signaliseeris, et valmistuksime pardaletulekuks. Võtsime purjed maha ning kapten leidis just ka dokumendid üles, kuid siis lehvitati meile paadist ning tõsteti pöial - seega ainus järeldus oli, et meil ei tahetud seal lasta purjetada. ülejäänud teekond Posporuse lõunaservani oli väga rahulik, liiklust oli seekord oluliselt vähem mis võimaldas minul isegi pooletunnist uinakut.

Kuna me aga kütust polnud saanud ning ka vett meil polnud, otsustasime võtta suuna taaskord Ataköy sadamale, et sealt võtta endale kütust, vett ning kojamehemootorid. Olles Posporusest välja saanud veidi maad, juhtus see taas. Olin parasjagu tüüris, kui vaatan ettepoole ning ca 200-300m kaugusel läheb merepind mustaks ning siis tagasi normaalseks. Mõne aja pärast veidi lähemal ja siis veel. Selgus tõsiasi, et olime sattunud keset väga suurt rändavate delfiinide karja, kus võis olla 100+ delfiini. lummanult vaatasime seda mis toimus, kuid polnud võimalised siiski seda eriti jäädvustama, kuna fotoka aku oli tühi ja minu telefoni puhul miskist pildikvaliteedist või reageerimisajast rääkida ei saa... Vaatasime siis veel tükk aega eemalduvale delfiinikarjale järgi ning jätkasime Ataköy poole...
Jaht vee ja diisliga tangitud, läksime kapteniga poodi, kust me eelmisel nädalal olime palunud mootorid ära tellida, kuna me teadsime, et me niiehknii sel nädalal peame neile järgi minema. Lubati need tellida järgmiseks päevaks. Poes aga selgus, et midagi polnud tellitud ning kõlas tuttav fraas - tomorrow. Paraku ei saanud me enam end tagasi hoida, tögasime neid: "You told last week tomorrow. Today you are saying tomorrow. Tomorrow also tomorrow? My name is tomorrow..." Ahh, kurat nendega, mõtlesime ning läksime edasi. uurides teistest poodidest, selgus, et siiski on võimalik need ainult neljapäeva hommikul saada(mis oli päev, mil pidime tagasi lendama) ning rõõmus tõsiasi, et teine pood oli võimeline need meile ka Pendiki sadamasse toimetama(Selle eest küsiti küll 20€ lisaks, aga meile oli see ok). Seega, pidime sellega rahulduma, sest parem mootorid homme kui üldsemitte töötavad kojamehed. Kapten oli selle aja peale liikunud edasi Volvo Penta poodi ning tahtis osta 8l õli, et see ära vahetada. Muide, mootoriks on seal väga vana Perkinsi diisel, mis on selle paadi peal olnud 30.a. ning millega vanad Londoni 2korrselised bussid sõitsid. Ma ei saa välistada, et tegu pole 50 aastat vana mudeliga, sest isegi kohalikud Perkinsi mehed polnud sellist mootorit näinud. Seega ostis ta seal õli, mida talle minu saabudes mõõdeti ning siis esitati arve - 160 liiri ehk ca 150 eek liiter. Avaldasin arvamust, et nüüd need türklased üritavad juba lollidelt 7 naha asemel 10 koorida, jäi see üliõli meie poolt ostmata.
Lahkusime Ataköyst natuke rõõmsana, kuid ka pettununa, et meie head kavatsused türgimaal vilja ei taha kanda ning otsustasime võtta viimast purjetamisest, kuna oli meie viimane päev. Seega panin ete mitte otse Pendikisse sõita vaid purjetada ümber Prince Islands´i. Olles poolel teel saime aga üllatusliku kõne poest, kust siis seekord olime tellinud kojamehed, mida meile lubati neljapäevaks - nimelt teatas poe omanik, et ta sai ühe kojamehe mootori kohe ning et see toimetatakse meile veel samal päeval 18-19 vahel. Võtsime nüüd juba otsekursi Pendikisse ning jõudsime sinna kohale mõned minutid peale 18. Varsti oli ka uus mootor meil käes, ning selle üle oli meil eriti hea meel. Nimelt oli tegemist sama kinnituse kuid ka intervalljuhtimisega mootoriga, millel loomulikult puudus manual ühendamiseks elektrisüsteemi. Seega saime kaptenile teha ette spikri, et teine mootor ise süsteemi ühendada. Kapten oli selleks ajaks juba jahilt lahkunud, ning koristasime veel jahi endajärelt ära.

Paraku oli kätte jõudnud aeg lahkuda kapteni poja korterisse, et sealt hommikul jätkata juba teekonda lennujaama. Pakkisime asjad, lukustasime uksed ning lahkusime lubadusega kindlasti veel naaseda ning minna taaskord Mustale merele.

Tagasi Eestimaa pinnale jõudsime me mõned minutiud peale 21 eile õhtul...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Apr 2009 20:03 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Sellega on siis minu pikk järjejutt meie seiklustest Türgis lõppenud. Loodan, et keegi siit endale ka kasulikku lugemist leiab Istanbuli kohta. Samuti võin kirjutada tulevikus oma seilamistest antud purjeka pardal, kui seda soovitakse ning vahvatel purjetajatel on ehk võimalik ka meie meeskonnaga tulevikus liituda.

Minu jutt türgi inimestest võib kõlada küll negatiivsena, kuid siiski tuleb nentida, et oli ka väga palju positiivset, mis otseselt purjetamist ei puudutanud. Sadamate endi administratiivne personal oli näiteks nii Pendikis kui Ataköys väga meeldiv ning viisakas, samuti pädeva inglise keele oskusega ja abivalmis, aidates ka kõige tühisemates küsimustes - näiteks kus on lähim hamam(kuhu me paraku siiski ei jõudnud).

Kui keegi soovib veel tulevikus miskit küsida, siis andku tuld. Kui ma ise vcastata ei oska, siis ehk saab abi meie kaptenilt...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Apr 2009 23:03 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 26 Sept 2006 14:11
Postitusi: 95
Asukoht: Tallinn
nn


Viimati muutis taaniel, Reede, 06 Nov 2009 14:17, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Apr 2009 07:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
hamam on türgis avalik saunalaadne pesemisasutus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Apr 2009 09:31 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 17 Mär 2008 19:26
Postitusi: 19
Hamam'i soovitaks Türgis kindlasti proovida. Päris huvitav kogemus kui just päris turistidele mõeldud hamam'i otsa ei komista. Pärast saab tõdeda, et vuntsidega kondine türgi vanamees küüris sind.... :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Apr 2009 10:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
martn32 kirjutas:
hamam on türgis avalik saunalaadne pesemisasutus


ja mitte ainult Türgis, vaid ka mujal sealkandis. olen käinud hammamis ihu harimas nii Liibanonis kui ka Palestiinas.

soovitan soojalt, väga huvitav kultuurikogemus :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Apr 2009 14:32 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2452
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
martn32 kirjutas:
ma kirjutasin siin hommikul pika romaani maha meie seiklustest, aga siis see kadus...tund kirjutamist vastu taevast... aga eks ma katsun nüüd seda jätkata/taastada siis tasapisi...

Foorumi sessiooni pikkus on tund aega! Pikka teksti trükkides uuenda Eelvaate nupuga selle pikkust.
Abiks on ka see, kui aeg-ajalt kogu tekst märkida Ctrl+A ja kopeerida mälusse Ctrl+C. Siis saab muus programmis (Word, notepad vms) teksti taastada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Apr 2009 22:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Kipper kirjutas:
Foorumi sessiooni pikkus on tund aega! Pikka teksti trükkides uuenda Eelvaate nupuga selle pikkust.


Pikka juttu otse (misiganes) weebivormi trükivad vaid virgad. Laisad, kes ei viitsi ühte asja mitu korda teha, kirjutavad jutu enne kokku (notepad vms) ja siis copy-paste'erivad selle weebi ;)

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group