Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Progress 2-M. Monah
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juul 2009 00:47 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 29 Juun 2009 20:13
Postitusi: 39
Asukoht: Tartu
Tere foorumi rahvas.
Otsustasin liituda teie foorumiga, et naidata enda paati, jagada oma kogemusi taastamisest ja kysida Teie nou.

Tegemist on siis Progressiga, tapsemalt 2-M, aastaks peaks olema 85. Enne seda kui sain seda omale , paat oli seinud pukkide peal u.12 aastat ja enne seda soitnud Peipisi peal. Pikkaaegse seisminetagajarel paadike oli ilusti sammal katte endale kylge votnud, parajalt s***ks muutunud, klaasid muutusid labipaistmatuks jne jne jne. koige hullem mis selle paadi juures on , osa kereosi on saanud kannatada oksyydi all, aga onneks mitte pohi ise. Mingi geenius paadi pohja oli liiminud alja 2cm paksuse kihi epoksyyd vaikust ja klaasriest koosneva kihi :shock:
Pildid asuvad siin : http://ru.album.ee/album/267039/50185291
Plaanid.
Paat taiesti korda teha, vahetust vajavad osad vahetusse, korpus uue varvkatte alla, ehitada korralik porand, teha korralikud sise kyljeseinad ( eelnevalt panna sinna nii palju penod kui mahub, peaks andma uppumatust juurde), paigaldada uus rooli systeem, teha armatuur laud ja vedada juhtmestik, uus esiklaas koos tendiga ( pealisehitust tagasi ei pane), roostevabad reelingud, 4 istet, trepp ( ahtrile, kui kaid ujumas , siis tagasi paati ronida palju mugavam), 2 mootorit : pohi mootor max 40HP- suuremate vahemaade jaoks, teine mootor 5HP 4 taktiline ( trolling joel ja Peipsi peal).
Paadi otstarve: kuni 4 liikmelisele meeskonnale teha lobusoit, Piirisaare kylastus (seal on esivanemate kodu) ja teine, miks ka yhtlasi ka pohiotstarve kuni 3 liikmelise meeskonna viimine/toomine kalale. :wink:
Kodusadamaks jaab Tartu ja pohi liiklemine on marsruudil Vorstjarv/Tartu/Peipsi.

Hetkeseis.
Paadilt on eemaldatud pealisehitis ( kui keegi huvi tunneb siis laheb myyki), seest tehtud tyhjaks: puit,juhtmed ja igasugune sodi valja, vanad ja viga saanud reelingud maha voetud.

Yks korralik toopaev kuulus selleks et maha votta tekkilt vana varvikihi.
Proovitud sai pea koike: liivapaber, lihvkettad ja traathari. Koik on suht mottetu ja sel hetkel kui hakkasin kaaluma liivapritsi avastasin enda jaoks varvieemaldus geeli. Terve tekki puhastuseks seda kuulus 2L (300.- EEK). Toovahendid: pihtsel( laiem) ja survepesur. Kannad peale , teed suitsu, vottad mone olle lonksu siis paned veel yhe kihi geeli, jood olle loppuni, paned kaitseprillid ette ja rahulikult survepesuriga praktiliselt pesed vana varvi maha. Tulemus vaga kova 4!

Jargmiseks oli pohi. Andke andeks aga selle puhtaks tegemine vottis vahepeal niimoodi vanduma et vist ka selle pohja tegija esivanemad tegid moned tiirud ymber oma telje hauas. Tooriistadeks seekord oli ainult terav ja kitsam puidupeitel. Terve pohja puhtaks tegemiseks kuulus pea 2 paeva ja hulgim olut. :lol:

4 nadavahetus.
Kahjustada saanud kereosad eemaldatud, koik kohad tehtud puhtaks ja asemele on pandud uued tykkid. Kinnitamiseks kasutasin tombeneete, igasse neeti auku lasin natuke silikooni ( tihendamise mottes). Ettevalmistatud aluspind poranda tegemiseks, pohi sai ilusti seestpoolt ara varvitud. Osaliselt on valmis ahtri tugevdus.
Uued pildid tulekul albumisse.
Teie ettepanekud, markused, kiitused ja kaebused on teretulnud. :!:

Aleksei.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juul 2009 03:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
See, kes Progressi põhja alla kihi klaasriiet liimis, polnud vast siiski rumal mees.
See töö võeti ette kahel põhjusel: kui taheti kiiret ja kütusesäästlikku sõitu (näiteks võistelda) ning kui needid enam vett ei pidanud.
Progress 2 tavaliselt võidusõiduks ei kasutatud - järele jääb teine põhjus.

Miks Sa põhja värvieemaldusgeeliga ei teinud?

Silikooni asemel pigem kasutada sikaflexi. Silikoon püsib mingi aja, ent siis laseb lahti.
Tõmbeneetide puhul nagu meenuks, et miskipärast Progressile neid justkui ei soovitatud. Elektrolüüs? Ehk keegi räägib täpsemalt. Kas anoodid on paadil olemas?
Kahe mootori kontseptsioon igati mõistlik.

Paadi remont on tore töö. Jõudu!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juul 2009 11:33 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 29 Juun 2009 20:13
Postitusi: 39
Asukoht: Tartu
Pohja peale sai pandud ka rovedalt paks geeli kiht, ta ei teinud seda jama isegi pehmemaks:S
Kysin mis asjad on ANOODID ?
Neetide kohapeal olen nainud ka ennem ( vene saitidel) et on sellistega parandatud, elame naeme.
Veepidavust kavatsen kontrollida nii et kui koik asjad on yhel pool, ja enne varvimist lasen paadi vett tais( voi siis poole peale) ja vaatan kust hakkab lekkima ;)( eelnevalt panen moned koormarihmad peale et laiali ei suruks).
Kiiret soitu vaevalt sellega tehti , paadiga sain kaasa 3 mootorit ( 1 Vihr 30M ja 2 Vihr 25, koik ilusti legolandiks voetud. Alusutuseks vast panen 30 Vihri kokku ja mingi aeg liigun sellega ringi, hiljem ostan siis korralikku mootori. . Mida Teie muidu arvate milline oleks norm mootori voimsus Progressile , 40Hp peaks piisama , jaaks vaike varu vist isegi)

Aleksei


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juul 2009 12:28 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Progress-2`le max. lubatud mootori võimsus 30hj. Seega rohkemast ei maksa unistada, kui ei hakka kleepekatega jamama, või trahvi maksta ei taha.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juul 2009 15:58 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 09 Apr 2009 17:15
Postitusi: 239
Asukoht: Rapla
Pane 25ne Vihr saad vähem nu....i näha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juul 2009 20:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Võib- olla ongi hea, et põhja puhastus värvieemaldusgeeliga ei õnnestunud?? Mäletan vana autojuhi juttu umbes aastast 1980: Tol ajal liikus vahel värvi eemaldajat, mis koosnes põhiliselt leelisest (vist naatrium hüdroksiidist). Töö sai kiirelt ja mugavalt tehtud, kuid seda soovitati vältida, kui tahtsid autot palju aastaid kasutada! Et leelis jääb pragudesse, söövitama... Kuidas on asi praeguste materjalidega- ei tea, aga mure jääb. Tekiga pole vist nii hull- ikkagi hästi nähtav ja koormused väiksemad. Anoodide teemal on siin foorumis veel hiljuti arutletud. Ei oska hetkel leida. Ehk targemad aitavad... Ainult et- kas anoodid magevees üldse toimivad!?? Kusagilt on loetud ka hoiatus, et alumiinium kardab vaske, olgu või värvi koostises.
Veekindluse kontrollist: ühel sõjaeelsel vesilennukil oli ujuk, mis vett sisse laskis, välja mitte!
Edu töös!

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juul 2009 21:43 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Juul 2007 12:15
Postitusi: 90
Asukoht: Keila
Loe seda ka.Nõuandeid jagub.Oma olemuselt Proge 1 ja 2 sarnased ja ilmselt ka probleemid.
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=3923

_________________
Elu tuleb ise huvitavaks teha,kuigi vahel üritab keegi seda sinu eest ära teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Juul 2009 16:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 28 Veebr 2006 09:52
Postitusi: 56
Tere!
Nägin, nägin kuidas sa teda tõid Piirissaarelt...
Huvitav, et ma ei ole näinud teda kunagi Piirissaarel, kuigi tean kõiki aluseid seal, ju siis oli peidetud kuhugi hästi.
Kui sul vaja infi Progressi 2 kohta: www.motolodka.ru, vaata seal foorumis on väga palju infi P2 kohta.
Mootor 40 hj..... ei ole hea üldse, loe motolodka.ru, saad teada miks.
Ja veeteedeametiga võivad probleemid tekkida.....
Tee ruttu korda, saame siis koos Tartu - Piirissaar kruisi teha.

Dima


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Juul 2009 22:10 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 29 Juun 2009 20:13
Postitusi: 39
Asukoht: Tartu
Hehe, kus olid, praami peal ka soitsid ? oleks voin ju appi tulla kui haagise peale tostsime :PPP
Ei nainud jah, sest ta seisis kogu aeg vallavanema juures hoiul ;)
Ega jah, ma siin uurisin ja puurisin, aga yle 30 HP panna ei kannata, kui just ei tee seda trikki et YAMAHA 50 mootor ja sinna panna 30 YAMAHA klaapsud( mootorid pidi identsed olema, keegi targem voib kommenteerida asja).MIks tahan suuremat mootorit: 3+ kalapyygivarustus + sook/jook kardan et jaab vahe voimsusest:S Ahtri osa niikuinii tugevdan, nii et sellega ei tohik probleeme tekkida. Ainus mure kuidas paadile siis suurem mootor kylge panna nii et jamasidei tekki.
Paadile sai ostetud paar vidinat, puitrool ja kalalood.
Homme albumis uued pildid.


Aleksei.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Juul 2009 09:44 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 28 Veebr 2006 09:52
Postitusi: 56
Hai!
Tulin autoga Laaksaaresse, su P2 oli juba käru peal....
Yamaha(4 takti) 30 ja 40 on sama välimuselt(3 silindit), 50 on juba 4 silindriga.
Kas rooli trossid jäävad samad? Kui jah, siis kuni 30 hj võib kasutada seda süsteemi.
Endale alles ostsin Jaohnson 50, vana oli 35, jäi väikseks, 4 inimesega läheb küll glissi kuid õlut enam kaasa võtta ei saa :(
Eks näis kas Dnepr hakkab lendama... 8)


Dima


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Juul 2009 22:02 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 29 Juun 2009 20:13
Postitusi: 39
Asukoht: Tartu
Kas sa tahaksid natuke rohkem raakida sellest mida peab roolisysteemiga tegema? Netis pole selle kohta infi leidnud.Oleksin vaga tanulik(vaevatasu ollede naol garateeritud;)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group