Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Nov 2009 20:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 31 Okt 2008 16:45
Postitusi: 57
Asukoht: Viimsi / Pirita
Viking kirjutas:
Nendel astmetel ei olegi minuteada spetsiaalselt nime, ongi lihtsalt "aste" (Step, stepped V-bottom) Astmelist põhja kasutatakse sageli offshore võistluspaadidel ja nad annavad tõstejõudu juurde. Kuna tõstejõud saavutab maksimumi planeeriva pinna eesservas, siis on kasulik kui neid servasid on mitu. Astmelise põhjaga paat sõidab kahe või kolme lühikese ja laia pinna peal, mis on efektiivsem kui üks pikk kitsas pind. Suurtel kiirustel on ta stabiilsem pikiõõtsumise suhtes. Ainuke konks asja juures on see, et astmelise põhja eelised tulevad ilmsiks alles kiirustel 50+ sõlme. Väiksematel kiirustel võib see konstruksioon isegi miinuseks osutuda. Tihtipeale kohtab astmelist põhja ka tavaliste lõbusõidupaatide juures ja seda kasutatakse siis ainult selleks, et nii on äge ja võidusõidupaatidel on ka nii. Ehk ainult müügiargument ja igal tootjal on sellele konstruksioonile ka oma uhke nimi välja mõeldud.


Lisaksin Vikingile, et astmeline põhi (stepped hull) on kasulik igasugustel kiirustel kuniks ikka vesi põhjaga kontaktis on:), kuna vähendab veetakistust (kütusekulu) ja seega võimaldab teha paadile pehme sõidu nimel konkurentidest järsema kaldenurgaga v-põhja, ilma et kütusekulus/kiiruses tagasilööke tuleks. See, et astmeline põhi ei toimi ja on reklaamitrikk, on pigem nende tootjate jutt, kellel seda tehnoloogiat ei ole võimalik kasutada. Lisaks on osad, eelkõige USA tootjad, ei hakka nimesid esile tooma, hakanud paadi külgedele "auke" tegema, et kliendid sellega ära petta :evil: kiire vaade aga põhja alla näitab et mingit astet ei ole :oops:

Aga graafiliselt töötab astmeline põhi siis nii:
Pilt

Toimimispõhimõte on geniaalne, astme juurde tehtud hõrendus hakkab tööle juba glisseerimise algfaasis, kui tekkiva hõrendus paadi põhja alla õhku tõmbama hakkab ning veetakistust vähendama hakkab. Seega aste põhjal ei ole lihtsalt aste, et see ka töötaks siis selle nurk, asetus, kaldnurk jne. on kõik keeruline inseneritöö ja testimine, testimine, testimine. Seetõttu ongi tegemist reeglina patenteeritud lõpptulemusega.

Pilt

Stormhunteri põhja kohta peab küll mainima et see on kõige radikaalsem astmeline põhi mida näinud olen!

_________________
www.premiumboats.ee
Follow No One
www.regalboats.com
www.xoboats.fi
www.sting-boats.eu
www.nordkapp-boats.eu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Nov 2009 01:04 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Keegi ei ole öelnud, et need astmed ei tööta. Loomulikult töötavad, AGA asjal on väga palju nüansse. Mis juhtub kui lainetuse tõttu see õhuvool katkeb-asi hakkab toimima pidurina. Aga kui õhuvool katkeb ainult ühelt poolt siis paat pöörab ennast ootamatult. Kui selliseid momente astmetega põhjaga paadiga sõites ette ei tule, see näitab et need astmed konkreetsel alusel ei tööta üldse. Lisaks sellele on astmelise põhjaga paat väga tundlik raskuskeskme muutustele. Võidusõidupaatidel pole see probleem, nad on hästi balansseritud ja raskuskese ei muutu vastupidiselt tavapaatidele kus on kord rohkem kord vähem lasti peale võetud. Arvamusi on seinast seina, aga fakt on see, et astmetel on teatud tingimustes eelised ja fakt on ka see, et maailmas on ehitatud väga palju astmelisi paate mis ei tööta või on suisa ebastabiilsed. See on minu oma arvamus, ei ole paadimüüüja ega ka tootja, vaid lihtsalt võidusõitja, kes on näinud kuidas nii mõnedki korpused töötavad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Nov 2009 15:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ma olen sellest astmelise põhja värgist lugematuid kordi neljas erinevas keeles ajaviiteks paadiehitajate ringkondades vestelnud. Üldiselt on välja tulnud iga kord veel üks tähelepanek. Kõik on kena kuni sõidad siledal veel, aga kui lähed juba kasvõi üsna tagasihoidlikku lainetusse, siis pole põhimõtteliselt mingit vahet kas need astmed seal on või mitte: lainetava vee pealt kahmab põhi kolinal niikuinii õhumulle endale alla. See nähtus on tegelikult jälgitav ka paadi kiirusnäidu pealt kui tuled kuskilt sileda veega varjulisest alast tiba lainetavasse alasse.
Aga võib olla saan sel alal varsti palju targemaks, teisipäeval kohtun inimesega kes on pikki aastaid kahel kontinendil astmelise põhja R&D'ga tegelenud. Päris huvitav on tema seisukohta kuulda.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Nov 2009 16:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Kõik on kena kuni sõidad siledal veel, aga kui lähed juba kasvõi üsna tagasihoidlikku lainetusse, siis pole põhimõtteliselt mingit vahet kas need astmed seal on või mitte: lainetava vee pealt kahmab põhi kolinal niikuinii õhumulle endale alla. See nähtus on tegelikult jälgitav ka paadi kiirusnäidu pealt kui tuled kuskilt sileda veega varjulisest alast tiba lainetavasse alasse.


Vot sellise tähelepanekuga saan mina 100 % nõustuda.
minu 3 l paadil alati see viga olnud, et kerge 2-3 m/s tuulega, kui säbrutab siis kiirusrekordid sünnivad.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 13 Nov 2009 10:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Jah, Peetril on täiesti õigus. Võtmesõna ongi justnimelt säbruline vesi, kus pole veel nii suuri laineid, et paat hüppama või küljel küljele õõtsuma hakkaks. Nö sile vesi, mis pole täiesti plekk. See paadile meeldib :) Ilmselt tõesti õhutab põhja. Teisest küljest tekib mul küsimus, et kas see põhja alla aetud õhk kuidagi propi efektiivsust ei häiri?

Samas, palju meil ikka seda muret on, et merel oleks vesi täiesti klaas. Ma mäletan ainult ühte korda, kus ma olen wakeboardiga niimoodi sõitma juhtunud, et vesi oli nagu plekk. Hea tontlik tunne oli sõita, laud ise ei teinud vee peal mingit häält, selja taga oli kuulda laua alt tõusnud vee tagasilangemise solin :)

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group