Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Juul 2010 14:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Kuna väikelaevajuhi lube taskus ei olnud siis sai ennast kirjapandud www.paadiluba.ee kursustele. Vastav tunnistus hakkas kehtima 7. juulil ja ARK suutis selle ca nädalaga ka valmis trükkida.

Et vahepealset aega mitte raisku lasta siis sai unustatud kodus II korruse ehitamine ja mõned muud "kiireloomulised" tegevused. Paat nägi seest suht räbal välja- sõita oleks kanntanud aga enda hing ei andnud rahu- otsustasin isekeskis väikse sisu renoveerimise käsile võtta:

enne:

Pilt

Pilt

tühjaks kistult:

Pilt

ja vaikselt hakkab looma!

Pilt
Pilt
Pilt

ka välimus sai värskendust:

Pilt


Muidugi ei kannatanud alust maapeal hoida- kohe nagu uus treiler käes tuli vana käulapealt paat maha saada- seda kõige mõistlikum oli teha muidugi slipil.

Mootor tööle ja paati katsetama- esimeseks tulemuseks oli kõrvuni suu ja 32 kn. Siinjuures ei saanud gaasi päris põhja veel panna sest renoveerimine oli pooleli ja soomes juhtseadmete vahetusel oli seade paigaldatud nii, et kui kangi põhja lükkasid siis oli ta vastu rooli. Tänaseks on see viga saanud parandatud. Paat käitus väikse lainega üllatavalt hästi- sai oma otsusega rahul oldud.

Peale seda kui load taskus olid käes Tallinna Merepäevad. Hommikul Tilgust sisse lastuna oli mul siis ees enda pikim meresõit- Tilgust- Admiraliteeti. kui aus olla siis oli ikka paras kartus sees, sest peras olev mootor oli hakanud natuke meelehärmi valmistama- ikka mitmeid kordi sai sadamas rahvale nalja tetud, kui esmane käivitamise protsess venis veerandtunniseks askeldamiseks. Kuna enim aravati probleemseks kohaks küünlad siis sai ka uued NGK jublakad tellitud (eestis pole ja soomest tulid 130 eek tk). Astme võrra kuumemad Boschid masid 30 EEK :)

Vaatamata kartustele sai käidud merepäevadel ja külastatud lennusadamat, Noblesserisse sisse vaadatud, Admiraliteedis väiksed praed ja õlled ja enne kodu poole liikumist veel Linnahalli statikast läbihüpatud, et lastele jätsi tuua (aga jätsi müüdi kohe kai peal :) )

Pilt



kõik tundus nii ilus ja proosaline kuni koduteel peale Paljasaare ühel hetkel mootor väljasuri. Käivitades ja natuke jonnides sai asja taas tööle, kuid nagu jõud taha tekkis oli tulemus sama. Veaks oli halb mass- sättisin juhtmeid, kuid targem oli ennast sleppi haakida ja kahe paadiga kodusadamasse kulgeda.

Pilt


Tänaseks siis asi spetsialisti poolt ülevaadatud- korda tehtud. Pidavat olema olnud tüüpilised sommide ühendused. Nagu võluväel on ka käivitusprobleemid kadunud!

Paigaldamist ootab veel uus lülitite plokk, endiselt uurin kust leida kajaloele andurit ja garminist ootan maa-mere mudelit 620

Lisaks vedeleb kasutult rantatreileri- kui kellegil oleks sellele rakendust siis heameelega teeks kaupa...

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Okt 2010 23:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Täiendan oma paadi blogi möödunud hooajast ja kogemustest.

Pikemaid reise ette võtta ei jõudnudki- põhjuseks siiski veel vähene kogemus ja nii enda kui paadi võimete proovimine. Mingeid üllatuslikke probleeme hooajal rohkem ei esinenud-
ka varasemalt mainitud käivitusprobleemid said kogemuse põhjal oma lahenduse- kaldal ka vanemad mehed oskasid rääkida, et tühikäiku peaksin reguleerima...

Igatahes tõdesin kasutatud asja ostes, et see sisu laialilammutamine oli igati väärt mõte, sest täna ma tean oma paadis igat nurka ja igat juhet mis mille jaoks on :)

Oma hooaja tiirutasin enamasti Suurupi ps. reidil. Otseloomulikult mahtus siia sisse hulganisti Naissaare külastusi ja lääne suunas Lohusalu. Enamasti sai ilma siiski valitud ja kõvemate tuultega väga kihutama ei kippunud. Sõltumata asjaoludest sai siiski ka vähe suuremaid laineid proovitud, mõned korrad transporti pakutud ja lastele lõbusõitu tehtud.

Esialgu veel silmaga lainekõrgust ei oska hinnata, kuid algajale parajalt karvast merd on ka nähtud. Siit siis õppetund ilmateate kohta. Hommikul merele kiigates paistisd väiksed jänkud - ilmateade lubas pealelõunaks tuule raugemist (tuult oli nii 10 m/s) ja suuna muutust. Kõik tundus vägagi ahvatlev ja mis siis ikka- paat sappa- slipist sisse ja Lohusalu poole teele- pühapaäeva hommiku pannkoogid jäätisega ootasid! Kuna puhus kirde tuul siis minek oli igati hea- nii 22- 25kn. Tagasiteel oli tuul vastu. sai aega just nii parasjagu veedetud, et ilmateate jargi oli oodata tuule raugemist ca 3 m/s ja õhtupooliku tegemised ootasid. Suurupi otsast tulin suht ranniku lähedalt- jälgisin kaarti kivide osas, kohtasime
kajaki matkajaid (lainega ikka väga raskesti märgatavad tegelased :roll: ). Peale seda kui Türisalu pank oli traaversis hakkas vaikselt laine tõusma ja oli tunda tugevnenud tuult (muidugi endiselt kirdest)
Edasi kulges tagasitee kiirusel 7-15 kn.laine oli piisavalt suur ja sõit kulges vastu lainet ikka üles ja alla... sel hetkel oli selgelt tunda, et kogemust on vajaka- nagu "vahtraleht" ikka.
Kui Naissaare rannik juba silmaga nähtav oli keerasin laine ahtrisse ja proovisin kiiruse nii paika ajada, et saaksin mööda lainet kodusadama poole vähemate loksutustega jõuda (ei tea siiani kas nii just õige on aga oluliselt mugavam oli). Kiirus kippus kasvama aga proovisin seda ca 15kn juures hoida. Sadamasse sisenesin tagurpidi käiguga (vöör ikka ees)- laine oli lihtsalt täpselt slipile. Kui poleks kai peal abivalmis teisi kaatri mehi olnud oleks ma ikka päris hädas olnud- tänud abimeestele! Laine peksis kai kõrguselt ja paati treila ajades sain ennast ja paatigi kiimustatud...

Kogemusevõrra targemaks ja edaspidi sai ilmateadetega ettevaatlikum oldud. Septembri keskel oli pea nädal siledat vett ja seda kasutasin igati sihtotstarbeliselt :) Ainult, et vot kala sel aastal veel ei püüdnud- kui kai pealt ikka küsiti et kuhu minek siis sügise hakul juba tundus endalegi naljakas vastus: seenele! :)

Tänasks paat kokkupakitud- siit-sealt otsitud tarkustega ka esimesed toimingud talvesäilituseks tehtud. Päris kokku pole veel paati pannud kuna ei me ilma ette tea- ehk veel siiski merele!

Sättisin paadile katte- siit ka küsimus: Jätsin esialgu selle "cabrio" presendi paika kuigi tootja näeb ette talveks selle maha kruvimist. Kuidas teised teevad? Mina kruttisin ahtris akna üles ja kavatsen selle nii ka jätta (vt pilti)
Loogika ütleb, et kui katet ja tugesid peal ei ole siis võiks lumeraskus konstruktsioonile viga teha ja külm kile akendele. Kuid kui koormakate on raamiga üles tõstetud siis ei tohiks ju probleemi olla?
Pilt

Pilt

Pilt

Netist lugedes olen arusaanud et jalas peaks õli ära vahetama ja soovitavalt ka imprelleri välja võtma- kas keegi viitaks mõnele asjalikule lehele kus oleks ilusti DIY lahti seletatud. (pildimaterjal ei oleks paha).

Dum pea on ikka enda teha- minu kaatril ei ole pilsi pumpa- mingi aeg olin lihtsalt täiesti kidel, et on ja ei osanud teisiti mõeldagi. Samas- siiani sellest probleemi ei ole olnud- kas peaksin laskma paigaldada?


Mis siis veel?
Mul on ainult 20l paak paadis- nagu arvate võiet siis 2X sama palju kanistritega bena kaasas :) Ja äärmiselt tüütu on see tankimine- olen mõelnud, et lasta kuskil suurem paak paigaldada- ca 60-70l. See omakorda tähendaks plastikuga tööd sest hetkel ühestki luugiavast selline
kast sisse ei mahu- ehk on kellegil ideid või soovitusi.

Kütusekulu ei ole saanud reaalselt tunnis mõõta- Tilgu- Naissaar(Kaljuste)-Tilgu ots võtab ca 10l. Ehk siis ca 20kn kiiruse juures peaks kulu olema 20 l/h ?

Järgmisel hooajal tahaks kindlasti rohkem lääne poole vaadata ja eesmärgiks oleks Saaremaale jõuda enne kui nad sellest poolsaare teevad... kui mõnel "rebasel" sarnased mõtted siis võiks ehk väikse eskaadrigi teha...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Okt 2010 01:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 13 Juun 2009 16:37
Postitusi: 27
Asukoht: Kohila
Kui kaater on C-kategooria oma, siis pilsipump või hauskar on nõutav. Kuigi hauskariga ei tee seal suurt midagi ära. :D
Ei oska ainult öelda, kas seda üldse kontrollitakse ka.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Okt 2010 07:35 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Pane elektriline pilsipump ahtrisse. Vooliku vee väljajooksuks saad samast august välja tuua, kust mootori jaoks juhtmed ja/või trossid lähevad. Vaja ainult paar juhet tõmmata ning ongi kõik. Kindlasti tuleks panna, sest karvasema merega teatud laine nurga all sõites lööb ikka vett sisse.

Kütusekulu number tundub isegi liiga hea, vana kahetaktilise mootori kirvereegel on pool mootori võimsusest tunnis, ehk 70hp-ne mootor 35l/h. Loomulikult sõltub kiirusest, merest jms., kuid kui alla selle numbri püsid, siis vähemalt muretsemiseks pole põhjust.

Üks asi mida võiksid veel kaaluda on hydrofoil tiivakeste paigaldamist mootorile. Üldiselt töötab sellist tüüpi paadil see hästi. Saad kiiremini glissi ning eriti koormatud paadi puhul muutub elu paremaks.


Viimati muutis janno, Laupäev, 23 Okt 2010 12:12, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Okt 2010 10:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Riidest katusega on see lugu, et sõltub täiesti ilmast. Kui ikka soe ja tatine sügis pikalt kestab, on hallitustäpid paratamatud. Soovitaksin maha kruvida ja kuhugi kuiva kohta (pööningule näiteks) toppida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Okt 2010 20:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
kas pilti keegi viitsiks visata paigaldatud pilsipumbast? Mul on pils kinnine ja ma ei tahaks küll kuidagi asja eest teist taga põhja auke puurima :)
hauskar on muidugi olemas.

Kütusekulu on just ca 18-20kn sõidu juures täheldatut. Kui nüüd gaas põhja lükata siis 32kn juures ma usun, et see 1/2 reegel täitsa kehtib. Muidugi ka see hetke arvestus on nii, et mõned liitrid siia-sinna - number on pigem illustreeriv.. 8)

Glissi minemisega probleeme ei ole täheldanud kuid ehk vähe täpsemalt millest täpselt jutt :roll: esmane otsing andis küll "ammendava" vastuse :D



Kui ma nüüd talvel omal paadile midagi sellist külge kruvin siis merilõvi poisid saavad kevadel küll paraja shoki :lol: ja VTA-sse mul selles elus vist enam asja poleks 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Okt 2010 20:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Tauri kirjutas:
Glissi minemisega probleeme ei ole täheldanud kuid ehk vähe täpsemalt millest täpselt jutt :roll: esmane otsing andis küll "ammendava" vastuse :D

Ma pidasin silmas rohkem sellist asja http://cgi.ebay.co.uk/Doel-Fin-Engine-Hydrofoil-/360160328928?pt=UK_CarsParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM&hash=item53db3a7ce0#ht_1474wt_907, aga ka Sinu leitud variant on päris vahva. :)
Hydrofoliga võidad raudselt glissi mineku kiiruses, mis on oluline jälle karvasema mere ja/või koormatud paadi korral. Eriti karvase mere korral, kui pidevalt tuleb mootori pööretega mängida ning siis on oluline, et gillissimineku kiirus oleks madalam. Endal mugavam ning säästab ka kütust.

Aga pilsipumba paigaldamiseks on sada erinevat moodust ning nende võimalikkus sõltub pigem sellest, milline see ahtriosa ehitus Sul täpselt on. Endal ei ole täpsemaid pilte tehtud sellest? Topeltpõhja ei ole?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Okt 2010 21:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
just ongi topelt põhi ja hetkel on ainult ahtris pilsiava. Paadist seest küll ei ole ühtegi võimalust sinna allapoole vaadata!

Eks teen pildid siis asjatundjad oskavad kommenteerida. Samas ootan suurima huviga bena paagi osas- ma ei kujuta ette kuidas nad seal Soomes selle 20l paagiga hakkama said aga kindlasti peab olema mingi mõistlikum lahendus...
Sileda merega pole tankimisega muret aga kui vähe karvasem siis..


Tiivakeste eri!
Kas ise kasutad neid tiivakesi- tunduvad väga lihtsad- kas nad sellel jõul vastu pevad 2 poldi kinnitusega? Hind nüüd väga kirves just ei ole..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 24 Okt 2010 08:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Tauri kirjutas:
just ongi topelt põhi ja hetkel on ainult ahtris pilsiava. Paadist seest küll ei ole ühtegi võimalust sinna allapoole vaadata!

Topeltpõhi on kinnine ja sinna vesi ei satu?
Sellisel juhul ei olegi Sul tõepoolest mõnusat kohta pilsipumba paigaldamiseks. Tavaliselt on sellist tüüpi kinnised kokpitid isetühjenevad kas siis tänu sellele, et asuvad veeliinist kõrgemal (mis Sinu puhul nii ei ole) või on põhjast läbi paigaldatud klapp, mida siis käiguga sõites avatakse ja paad põhja alla tekkiv hõrendus imeb ise vee välja. Seda läbi topeltpõhja pole ka ilmselt kõige parem paigaldama hakata. Kui pilsipumpa kuhugi silma alt ära ei õnnestu panna, siis jääb ta igal juhul hiljem vastikult ette ning lisaks ei tõmba pilsipump ka vett tilgatumaks. Oleks hea, kui ta asuks mingi süvendi sees.
Kuidas Sa praegu kokpitist vee välja saad? Ammutad niipalju kui saad ning ülejäänud aurab ära? Või keerad paadi ümber? ;)

Tauri kirjutas:
Kas ise kasutad neid tiivakesi- tunduvad väga lihtsad- kas nad sellel jõul vastu pevad 2 poldi kinnitusega?

Kasutan ning julgen tõesti kiita. Teatud kogemus oli varasemastki, kuid kunagi tahtisn just proovida, kuidas nad sellist tüüpi paadil käituvad, nagu Sinu omagi on. Isegi mootor oli sama klassi, 70hp 2 takti. Tegin loomkatseid, panin tiivakesi külge ja kruttisin jälle maha. Samas katsetasin paadi käitumist erievatel tingimustel. Ainuke situatsioon, kus tiivakeste olemasolu kahjuks tuli oli täisgaasiga järsku pööret tehes. Siis lööb tiivakeste olemasolul mootor kergemini vindi tühjaks. Kõikides muudes situatsioonides on temast ainult abi. Minu arust on ta väikestele glisseerivatele paatidele, millel ei ole veel trimmilabasid ning mootor on hüdro abil trimmitav, väga asjalik lisa. Eriti veel arvestades, et ei maksa ka poolt kuningriiki, nagu paadiasjade puhul see tavaliselt kipub olema.
Tema vastupidavuse pärast ei maksa muretseda, kahe kruvi kinnitus on piisav ning üldiselt on nad ka päris tugevad. Vähemalt need, mida mina olen katsunud. Kindlasti tuleb ainult tähelepanu pöörata, et eri võimusega mootoritele on tiivad eri suurustega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 24 Okt 2010 13:20 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 05 Okt 2006 20:42
Postitusi: 29
Asukoht: Tallinn
Selline kuulutus jäi silma:

http://www.kuldnebors.ee/search/veesoid ... uage_id=et

Ehk aitab bensupaagi osas


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Okt 2010 15:13 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 211
Asukoht: harjumaa
[quote="Tauri"]just ongi topelt põhi ja hetkel on ainult ahtris pilsiava. Paadist seest küll ei ole ühtegi võimalust sinna allapoole vaadata!

pilsikaevu teema lahendasin endal nii http://nagi.ee/photos/Rumsu/11429709/

ennem kogu põhi ujus stabiilselt veest ja polnud pumbast tolku,
hetkel asjaga suurepäraselt rahul.

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Okt 2012 17:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
viimasest postitusest vaikselt 2 aastat edasi kedranud :)

Kui talvehooajal vahepeal erinevaid paadikuulutusi vaadata siis tekib ikka mõte, et müüks maha ja ostaks uuema ja suurema. Hetkeks need mõtted maha matnud ja paadiga endiselt rahul. Kui siis ehk oleks mõttes midagi teisest ooperist- miks mitte ka tuule poolt tõugatud.

Eelmisel hooajal sai siis mootorile igati edev tiib külge kruvitud. Sama, mida kasutab kasutaja Kussu ainult, et Johnsoni mootorile sobivalt valget värvi. Kui tiiva manual lubab kergemat glissi minekut ja väiksemat kütusekulu. Seda viimast ei peaks väga tõsise argumendina võtma. Küll aga on glissi minek tõesti lihtsam nii väiksema kiirusega kui ka lainega. No ei jää kunagi meelde, et vaadata mis kiirusel siis paadi veest välja saab.. aga 13kn juures seda ta juba kindlasti on- muidugi mängib alati rolli lasti paigutus ja laine.

Kui eelmistel hooaegadel olid kaks kõige tüütumat muret liiga väike paak ja aeg-ajalt avalduv mootori kapriisus siis hetkeks need lahendatud. Talvel sai tellitud 55l plastik paak ja kevadel see ka paati installitud.

Pilt

Kuna sama tegevusega tegeles siin foorumis ka Molymees siis sai tema õhutusel ka tankimisava paadi ahtrisse toodud- on ikka mugav küll. Seega tavapärastel reissidel + 10l kanister ja sellest piisab. Samuti sai installitud kütusenäidik, mis töötab suurepäraselt. Kui siis vajaks veidike ehk seadistamist- nimelt kui seier hakkab põhja jõudma siis tegelikult on paagis veel ca 10- 15l kütust- aga ehk nii ongi parem- kui tuli põleb siis ikka välja ei sõida.
Paagi paigaldamisel pidi tikksaega ka natuke tööd tegema- nagu pildilt näha siis vabatahtlikult ta oma pessa poleks läinud. Nüüd istub oma pesas nii ilusti, et eraldi kinnituseks polnud vajadust.
Ei häbene siin reklaamimast paadipoodi www.promarinetrade.com kellel sellest aastast ka füüsiline pood Tallinnas. Ühtlasi olen sealt poest leidnud muudki pudi-padi nagu servakant, mida oli kerast võimalik väljamõõta jmpp.

Teine murelaps oli siis minu 70HP 1992 aasta väljalaskega Johnson. Probleem seisnes siis eeskätt madalatel pööretel täistõmbamisega. Sai mitme töökoja uksel käidud ja kinnitatud, et paak on puhas- küünlad vahetatud- eraldi soomest tellitud veel tk. hinnaga 8 EUR. Aga ei midagi- ei saanudki aru milles siis viga võib olla ja ei sobinud kunagi ka võimalikud hoolduse ajad (tule 2 ndl pärast jne). Nagu vahest juhtub siis probleem lahenes ise-ensest (peaaegu). Nimelt paagi vahetusega kaotasin ära ka kiirliitmikud ja panin kõik otse voolik+klamber. Hiljem sain soome foorumitest kinnitust, et selline tüüpviga ongi vanades kiirliitmikes ehk mootor saab lisaõhku ja segu läheb valeks.

Kevadel võtsin kapist välja siis sõidukatte- mis eelmisel hooajal oli endale kenasti hallitusplekid sissepoole tekitanud. No ei näinud see asi kohe üldse ilus välja. Ja kes on proovinud see ka teab, et seda hallitust ei pese sealt nii lihtsalt ka maha. Peale väikest internetis studeerimist leidsin endale mõttekaaslased perekooli foorumis,kus noored mammad murdsid pead sama probleemi ees- küll aga lastevankritel. Tubliks abimeheks osutus Domestos- kuna toime oli liigagi hea siis kardsin, et keerab kanga peeti. Õnneks on kõik ühes tükis.

hallitus veel näha- ei tabanud kohe alguses pilti teha...

Pilt

pesu ja leotus...

Pilt

omanikku rahuldav tulemus...

Pilt


Igatahes kel sarnane mure nüüd sügisel siis teab poes milliselt riiulilt abimeest otsida. Jaa see koletu kloori lõhn ei jäänud peale korralikku loputamist ja tuule käes kuivamist külge!

Ka sai see aasta kogu elekter ülekäidud - üleliigsed kaablid eemaldatud- vajalikud lisatud ja korralikult sildistatud- mis mille tarvis on. Samuti lisatud uus lülitite paneel, millel siis ka kirjad peal, et mis lüliti mille jaoks on. Eks eelmine peremees oli mingi oma loogika järgi sinna lülitid pannud aga no ei suutnud mina 2 aastaga meelde jätta mis mille tarvis on..

Kuna sel aastal oli kindel plaan ka võrku hakata panema (vastavad load muidugi olemas) siis tekkis keset suve päevakorda kajalood. Selle paadi sisene osa on mul olemas aga andur on jalga lasknud. Kuna siin ühes teises teemas oli selline lihtsamakoeline Garmini andur pakkuda ja minul Eagle display siis sai natuke uuritud, et kas need saab ka omavahel suhtlema panna- saab küll- ainult juhtmetele pistikud peab ise valmis meisterdama. Oma tööpõhimõttelt on tegemist äärmiselt lihtlabase seadmega. Lisaks tuleb veel muidugi jälgida anduri ja vastuvõtja töö sagedust aga neil odvama otsa masinatel on see sama. Kogu kupatus sai küll kokku pandud- testitud, et töötab aga võrku pannes sügavust vaatasin ikkagi kaardilt- ei olnud enam mahti seda korrektselt installeerima hakata ja jätsin selle töö tulevaseks hooajaks. Riiulil ootab siis veel pilsipump ja stereo, mis samuti jäävad 2013 aasta alguseks.

Lisaks oleks plaanis parema stabiilsuse saavutamiseks vööri ballasti lisada- hetkel veel mõtted puuduvad mille näol ja kuidas. Ja kui viitsimist jätkub siis oleks vaja tekist allapoole jääv osa puhastada, lihvida ja värvida. Samas kui paat on vees siis silma ei häiri...

ja hooaeg lõppes 2 ndl. tagasi- muidugi Naissaarel seenel :)

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 27 Okt 2012 13:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Dets 2010 13:47
Postitusi: 211
Oma 500HT tõstsin akud vööri ballastiks. Sai ahtrist raskuse ära ja vööri panipaika sobisid akud hästi. Kaableid tuli juurde, aga see manööverdamine tasus ära, balanss läks tublisti paremaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 27 Okt 2012 15:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
nagu ma olen arusaanud siis lisa ballast peaks olema võimalikult maksimaalselt vööri tipus- aku(de) asukoht jääks siiski ca 1m sissepoole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 27 Okt 2012 17:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 13:48
Postitusi: 126
Mul on väike eelis see ,et roolikonsool on rohkem vööri pool kui Hirvasel.Ja lisaks on vööris istmete all ka panipaik kuhu mahuvad vestid ja ankur.Vajadusel saab sinna ka muud lisa ballasti majutada.Mis aga puudutab Domestosega pesemisse ,siis peaks äkki peale seda katte impregneerima, vastasel juhul hakkab äkki läbi laskma.Selle jaoks peaks isegi spets keemia olema.
:D


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group