Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: "EGLE"- ühe kalapaadi taassünd. harlep
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2010 09:14 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Üle kolme aasta kestnud renoveerimisprojekt (mis oli minu esimene) ühe kalapaadi taaskordseks veepeale toomiseks on lõppenud. Esimene sõit paadil, peale taastamist, on ka jäädvustatud Kalle Kuusi poolt Emajõel 28.08.2010 http://pilt.delfi.ee/picture/10077049/. Paljud on seda paati nähes ning esitatud küsimust "Kus Sa selle teha lasid?" üllatunud, et tegemist ei ole sugugi uuega paadiga vaid 1988.a. Pärnu kandist Liu rannast pärit alusega, mis on läbinud "totaalse" uuenduskuuri. Mida kõike tehtud sai- sellest proovingi siin hakata pajatama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: selline ta siis oli kunagi
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Sept 2010 16:43 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Minu kätte jõudis see 6,2 m pikkune ja 1,8 m laiune kalapaat 2007. aasta aprillis. Viimati kasutas seda merel käimiseks üle 80 aastane eluaegne kalur, kes luges selle merekõlbmatuks ning arvas, et selle õige ning vääriline koht (vanadele paatidele kohaselt) on jaanituli. Minul tekkis aga mõte, et prooviks, kas selle saaks taastada nagu ta kunagi oli - käed ju päris pe…st välja kasvanud ei ole ning parasjagu mingit teist nn. projekti käsil ei olnud. Mõttes käis läbi kaks võimalikku lahendust: esimene ja lihtsam oleks olnud paat plastikuga katta ning uus pealisehitus teha või teine ehk see, mis siis lõpuks tehtud sai…
Algselt polnud plaanis kogu tegemist pildimaterjalile jäädvustada ning seepärast esialgset olukorda fotodele ei jäädvustanud. Samuti ei pidanud oluliseks kõiki tegemisi jäädvustada, kuigi tagantjärele mõeldes oleks võinud seda siiski teha.
Sellisena see paat siis minu garaaži jõudis:
http://img835.imageshack.us/img835/456/pilt1l.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/6872/pilt2.jpg


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Mootor
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Sept 2010 16:57 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Sooviks oli taastada see paat enam-vähem esialgsel kujul sh. ka mootori, mis oli sellel paadil kasutusel.
Mootoriks on Pärnu masinatehase mootor „Proletar“ võimsusega 5 hj.
Sellest mootorist on siin foorumis varem ka juttu olnud http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?p=9447

Siinkohal tahaks öelda "Teie räägite, aga minul on"
:D
http://img96.imageshack.us/img96/8545/pilt081.jpg

Tegemist on 4-taktilise vesijahutusega ülilihtsa ehitusega mootoriga. Käivitatakse see peale nn. „topka“ andmist jalaga hoorattast. Kütusena kasutatakse, vanade kalurite õpetuste kohaselt, sellel mootoril tänapäeval diislikütuse ja bensiini segu (3 liitrit bensiini ja 17 liitrit diislikütust). Süüdatakse see segu nagu bensiinimootoritelgi magneeto ja küünla abil.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Sept 2010 21:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Kõva tegu!
Kas ehitatud algselt Lius? Millal? Jõeparaadil torkas autentsuse ja asjalikkusega silma.

Pilt on tehtud nädalavahetusel, "Proletaarlane" puhkab?
Pilt

Tõrva ehk kast ka tumedaks, paistab pisem välja ja kergem vedada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Sept 2010 07:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Tubli töö! Millal siis paat sõidu ajal ka surisemise asemel oma õige häälega popsuma hakkab?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: veidi vajab veel kannatust
PostitusPostitatud: Reede, 17 Sept 2010 11:18 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Mootori putitamisel selgus, et väntvõllil oli hooratta kiilupesa, arvatavasti hooratta kehva kinnituse või ebaõige kiilu tõttu, pea olematu ning seepärast hoorattasse pragu tekkinud. Väntvõll sai lastud taastada ning hoorattale lastud teha ka uus südamik. Kuna mootor oli lahti võetud sai ära vahetatud ka kõik laagrid- väntvõllile nt. sobivad GAZ 51 esiratta laagrid.

Mootor sai siis kokku pandud ja õues ka popsuma saadud.

Sai siis enne paadi vettelaskmist ka mootor peale tõstetud. Päev enne Jõeparaadi sai paat siis lõpuks enda loomulikku keskkonda, aga ohh häda, mootorit "popsuma" enam ei saanud :( .
Seepärast saigi "varuvurriga" vett mõõdetud.
Nüüdseks on ka põhjus teada- mootor liiga hõre ning surveaste madal.
Kahjuks sobivaid rõngaid diameetriga 108 mm, laiusega 5 mm kaubandusvõrgust enam ei leidnud. Vanade käsiraamatute järgi peaks sellise mõõduga kolvid olema JAZ 204/206 mootoritel, mida kasutati nt. MAZ 205-l. Kui kellegil on infot, kust selliseid rõngaid leida, oleksin selle eest igati tänulik.
Samas on aja jooksul selle mootri juppe üksjagu ka kogutud ning saab, küll kasutatud, aga teised rõngad ja kolvi peale. Eks annan oma edusammudest ja varasematest tegemistest siin edaspidi teada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Sept 2010 12:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 709
Asukoht: Viljandi
MAN -l on ka kasutusel mootorid, mille silindri diameeter 108mm (MAN 10.223). Kuidas muud mõõdud sobivad, seda ei tea.

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: veidi vajab veel kannatust
PostitusPostitatud: Reede, 17 Sept 2010 14:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
harlep kirjutas:
Kahjuks sobivaid rõngaid diameetriga 108 mm, laiusega 5 mm kaubandusvõrgust enam ei leidnud. Kui kellegil on infot, kust selliseid rõngaid leida, oleksin selle eest igati tänulik.


Vana MOPARi mehena ütlen peast: legendaarne 426HEMI on kenasti õiges mõõdus ehk bore 4.250 tolli. Või üldse big-blocki kerge fännina, sisi ka BBC454 ehk kõige tavalisem Chevy suur krusamootor on just täpselt samas mõõdus.
Tegelikult astu läbi USA-raua jupipoest, näiteks Top-partsist ja küsi Laurilt normaalse töömahuga mootorite rõngaid :D Võid ka tqhq-foorumisse appikarje panna, kindlasti mõnel on laiali lennanud strokerist midagi sarnast alles ;) Erkkil äkki, ta ka hinges kaatrimees.

Edit: Sa ju Tartu mees, siis sealsed kohalikud raua-peerud. Astu homme Raadilt läbi, usun, et leitakse ka vajalikud rõngad ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: veidi vajab veel kannatust
PostitusPostitatud: Reede, 17 Sept 2010 18:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
harlep kirjutas:
Nüüdseks on ka põhjus teada- mootor liiga hõre ning surveaste madal. Kahjuks sobivaid rõngaid diameetriga 108 mm, laiusega 5 mm kaubandusvõrgust enam ei leidnud.


Ei taha küll olla hädakraaksuja, aga vaid rõngaste vahetusega Sa ilmselt ei pääse. Põhjus lihtne - tulenevalt väntmehanismist kulub silinder alati ovaalseks. Ovaalseid kolbe-rõngaid aga netu 8) Seega tuleb silinder (hülss?) järgmisse (remont)mõõtu lihvida ja panna uus kolb koos rõngastega. Priidu näidatud otsimise suund pädeb endiselt.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: veidi vajab veel kannatust
PostitusPostitatud: Reede, 17 Sept 2010 19:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
peebuste kirjutas:
harlep kirjutas:
Nüüdseks on ka põhjus teada- mootor liiga hõre ning surveaste madal. Kahjuks sobivaid rõngaid diameetriga 108 mm, laiusega 5 mm kaubandusvõrgust enam ei leidnud.


Ei taha küll olla hädakraaksuja, aga vaid rõngaste vahetusega Sa ilmselt ei pääse. Põhjus lihtne - tulenevalt väntmehanismist kulub silinder alati ovaalseks. Ovaalseid kolbe-rõngaid aga netu 8) Seega tuleb silinder (hülss?) järgmisse (remont)mõõtu lihvida ja panna uus kolb koos rõngastega. Priidu näidatud otsimise suund pädeb endiselt.
Teatud juhul võib isegi pääseda. Oleneb silindri ovaalsuse astmest. Kuna vene terase kõvadus on üldjuhul ettearvamatu, (va kõrgematasemelised sõjalise otstarbega tooted) siis võib pääseda ka silindri hoonimise ja rõngaste vahetusega. Igal juhul tasub edasist remonti planeerides esmalt silindri ovaalsus kahepunkti sisemikroga ära mõõta. Parema tulemuse saab loomulikult peebuste kirjeldatud remondiga. Ma pole proletaarlase sisemusega kursis, aga võib ju uurida ka hülsi vahetuse (kui proletaarlasel ülepea eraldi hülss on) ja uue kolvigrupi paigaldamise võimalusi. Kujutan ette, et sobivate kvaliteetsete osade leidumisel saad mootori kogu eluks.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Sept 2010 22:25 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 697
Küsimus - on kellelgi infot mõne müügis oleva ja taastamiskõlbliku "Proletari" kohta?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Sept 2010 23:01 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
niru kirjutas:
Küsimus - on kellelgi infot mõne müügis oleva ja taastamiskõlbliku "Proletari" kohta?


Prole kohta ei ole infot. Küll aga on infot kahe korraliku Albin 0-11 kohta. Samasugune mats ja mastivahe mootor. Ainult et vähe viisakamas pakendis ning el.starteri ja genekaga.

Väike viide ka:

http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=3885&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=sander

Vabandan kui väga teemast välja läks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Sept 2010 08:13 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 697
Tänud Paadimees!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Sept 2010 11:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Niru, need on väga head mootorid! Tean, mida räägin. Roheline popsus Tangaroa peal ja punasel palju ka tuliterasid juppe küljes, lihtsalt vaja ära häälestada.

Aga nüüd võiks Kipper OT kuhugi mujale tõsta, sest muidu läheb asi käest ära. Albin pole siiski Seileri proletaarne edasiarendus...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 10:33 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 19 Sept 2010 09:21
Postitusi: 1
Kas on varsti lisa tulemas renoveerimise kohta? Huvitaks väga, kuna endal käsil üks projekt.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group