Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 15:40 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
kui mahti saan siis ikka pajatan- mingi pildimaterjal on samuti olemas- veid kannatust :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: alustaks siis tegemistega algusest...
PostitusPostitatud: Laupäev, 16 Okt 2010 12:09 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Prooviks seega anda väikse pildimaterjali toel kerge ülevaate esialgsest paadi olukorrast. Esmasel remondieelsel vaatlusel hakkas silma, et mäda oli kokpiti lagi, ülemised pardalauad
http://img231.imageshack.us/img231/3396/img2082u.jpg
siis veel ahtritäävi ülemine osa
http://img100.imageshack.us/img100/1042/ahtritv.jpg
veidi sai siis viimast ka põhjalikumalt sorgitud, torgitud ja uuritud ning jõudsin otsusele, et selle ahtritääviga ei ole midagi peale hakata, kuna on seest täitsa mäda
http://img180.imageshack.us/img180/5431/titsamda.jpg
nagu järgnevalt pildilt näha oli teist juba mitu korda proovitud eelnevalt ka reanimeerida
http://img512.imageshack.us/img512/2319/picture345c.jpg
Lisaks sellele oli arvatavasti liiga nõrkadest (ka purunenud) kaartest tingitult plangutuse puidust liiteklotsid enamuses purunenud tüürpoordis- eks see mõrranõudmise tulemus :cry: Seepärast olid laudises ca 1 cm-sed pikipraod. Samuti osadel laudadel neetide juures olevad praod.
http://img715.imageshack.us/img715/7792/img2088h.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/4425/img2090p.jpg
Peale kokpiti lammutamist selgus, et ka vööritääv ja kiilu esimene ots on seest osaliselt mäda ning kane e põlv keskelt pikipraoga ehk sisuliselt kahes tükis. No mis muud üle jäi, kui ka see tegemine ette võtta. :( :( :(


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: nüüd jätkaks tegemistega
PostitusPostitatud: Laupäev, 16 Okt 2010 12:49 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Ahtritääv sai ära võetud
http://img218.imageshack.us/img218/4908 ... e330xr.jpg
ja selle järgi, mis alles oli jäänud
http://img411.imageshack.us/img411/2633/picture346n.jpg
uus tehtud :)
Edasi siis vöörtäävi ja kiilu kallale asutud
http://img715.imageshack.us/img715/4343/img2086o.jpg
paik vööritäävile sisse
http://img707.imageshack.us/img707/7029/img3112l.jpg
siis veel uus knee e. põlv
http://img801.imageshack.us/img801/3170/img3115k.jpg
järgnes laudise vahetus
http://img514.imageshack.us/img514/2680/picture530o.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/8664/picture527.jpg
sai teine kokkuvõtteks päris triibuline. Needid sai valmis toksitud 5 mm vaskkaablist- kulus teist kokkuvõttes üllatavalt palju ca 100 m. Liiteklotsid sai kõik väljavahetatud 12 mm veekindla vineeri vastu. Üks tugevduskaar ka igaks juhuks lisatud.
Edasi siis veidi esiosa täiustatud
http://img130.imageshack.us/img130/2368/img5090d.jpg
see sai kaetud 6 mm niiskuskindla vineeriga,
http://img843.imageshack.us/img843/1716/img5097k.jpg
millele hiljem puidust laudis.
Edasine kujunes kuidagi selliseks, et pilditegemine jäi unarusse:(
Tagantjärele tarkus on küll täppisteadus aga.... kui arvestada aega, mis selle remondile kulus, siis kindlasti oleks väiksema ajakuluga saanud samasuguse paadi nullist üles ehitada.
Teisalt aga- üks vana kalapaat jälle uuele elule aidatud :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Jaan 2011 21:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Ahoi harlep!

Leidsin osta.ee-st sellise asjanduse. Mina pole mingi eriline asjatundja, aga viska ise pilk peale, äkki sobib Sulle ja pole vajagi vana proletaarlast ilmtingimata kohe uueks ehitama hakata. Praeguse hetke hind, 30€, pole just peadpööritav. Kiirusta, kuna oksjon lõppeb homme, 25.1, 16:44.
Saatsin Sulle ka sama sisuga ps-i.
http://www.osta.ee/16730174

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Apr 2011 18:17 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Aitäh Harlep, su taastamistööd on väga südamelähedane lugeda - sai sarnase paadiga kunagi regulaarselt peipsil kalal käidud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Mai 2011 12:10 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Tegemised on nüüd niikaugele jõudnud, et püstitatud eesmärk saavutatud: st. "Proletar" kenasti popsuma saadud ja kalapaat oma varasemas hiilguses liikuma saadud.
Tükk mässamist oli, et jõuda lõpuks arusaamiseni- vana mootor tahab ikka talle ettenähtud asju. Lahendamist vajas ülesanne, miks mootor 10 minutilise töö järel lööb küünla "pimedaks". Õhukogust rohkem suurendada ei olnud võimalik ja segu pealeandmist vähendada. Küll sai karteris õlitaset vähendatud ja uusi küünlaid proovitud aga ei midagi- ikka sama. Lahendus oli iseenesest väga lihtne. Leidsin kodust mingi hiidvana küünla (keeratav võtmega 27) ja panin selle peale. Enne veel tögasin ühele, et vana tahab äkki omavanust eite saada. "Proletar" popsub nüüd nagu kellavärk. Järeldus- mootorile vaja ainult elektroodiga süüteküünalt :D. Eile sai Emajõel väike tiir tehtud ning selle põhjal saab ka mingi liikumiskiiruse tuletada. Kiiruseks sain ülesvoolu ca 4,5 sõlme ja allavoolu ca 6,5 sõlme. Vaikse vee peal siis kiiruseks ehk 5 sõlme :D .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Mai 2011 12:24 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
harlep kirjutas:
Tegemised on nüüd niikaugele jõudnud, et püstitatud eesmärk saavutatud: st. "Proletar" kenasti popsuma saadud ja kalapaat oma varasemas hiilguses liikuma saadud.
Tükk mässamist oli, et jõuda lõpuks arusaamiseni- vana mootor tahab ikka talle ettenähtud asju. Lahendamist vajas ülesanne, miks mootor 10 minutilise töö järel lööb küünla "pimedaks". Õhukogust rohkem suurendada ei olnud võimalik ja segu pealeandmist vähendada. Küll sai karteris õlitaset vähendatud ja uusi küünlaid proovitud aga ei midagi- ikka sama. Lahendus oli iseenesest väga lihtne. Leidsin kodust mingi hiidvana küünla (keeratav võtmega 27) ja panin selle peale. Enne veel tögasin ühele, et vana tahab äkki omavanust eite saada. "Proletar" popsub nüüd nagu kellavärk. Järeldus- mootorile vaja ainult elektroodiga süüteküünalt :D. Eile sai Emajõel väike tiir tehtud ning selle põhjal saab ka mingi liikumiskiiruse tuletada. Kiiruseks sain ülesvoolu ca 4,5 sõlme ja allavoolu ca 6,5 sõlme. Vaikse vee peal siis kiiruseks ehk 5 sõlme :D .


Kiiduväärt ettevõtmine. Omaltpoolt saan lisada et minu muusemieksemplaril (norrakate FM mootor) käivad mäletamise järgi ka sama mõõtu küünlad ning NGK-l olid täitsa olemas sellised. Mark peaks olema A6. Võti millega küünlaid vahetasin oli küll kas 26 või 27.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Päripäeva töötav magneeto?
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Juul 2011 22:13 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Küsin asjatundjatelt veidi nõu- kas olete kusagil müügivõrgus näinud veel päripäeva pöörlevat (pöörlemine nn. persest vaadates) magneetot koos "kutsikaga"?
Kaubandusvõrgus saadaval traktori käivitusmootori omad, mis aga kõik vastupäeva keerlemisega.
Kangesti tahaks vana stiili säilitada aga vist kisub sinnapoole, et tuleb aku pealt süütepooliga sundsüüde vaja aretada :(


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Juul 2011 23:27 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 22:22
Postitusi: 53
Asukoht: Tallinn
Kas teisele poole mootorit ei annaks vastupäeva keerlevat magneetot aretada?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Aug 2013 10:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
On heameel kaasforumantidega jagada: Egle ja tema tubli kapten pälvisid möödunudlaupäevasel Emajõe jõeparaadil kipper.ee poolt välja pandud auhinna kaunima puupaadi kategoorias.
Oli tõesti kena vaadata - ja veel kaunim kuulata vana kooli mootori rahulikku popsumist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Aug 2013 17:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Muudetud: DOH! Sellega lugu ju algaski?
(Aga kas valmis asjast ka mingit pilti kuskil näeb?)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 11:27 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Niiet juba teine auhind? Siis küll pildid lagedale :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 09:16 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Seekordne Kipper.ee auhind oli jõeparaadidelt tõsti juba teine. Aeg on läinud edasi- inimesed läinud mugavamaks ja saanud jõukamaks. Sisevetel peamiselt nüüd plastist või alumiiniumist veesõidukid- eks seetõttu ka puidust aluseid vähem. Kindlasti on oma panus ka nostalgial. 30 aastat tagasi olnud tavapärane töövahend on täna juba haruldus. Piltide osas on aga nii, et kingsepp käib paljajalu :D .
Käidud paadiga nii Võrtsul kui Peipsil ja kohatud hulgaliselt kaldal/paatidest klõpsutajaid aga endal pole pakkuda ühtegi normaalset pilti :(.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 09:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
isegi kui kellelgi zhüriiliikmetest oleks meeles olnud, et korra juba saanud kipper.ee auuhinna (mind vist eelmisel korral ei olnud) - sel paraadil ei olnud teist nii kaunist puupaati. seega otsus üksmeelne ja ühehäälne.
ehk järgmistel kordadel tuleb mõni puitkaunitar juurde...

aga mis käigukastiga juhtus, et pidid lausa slepis praami poordi tulema?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 10:51 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 01 Sept 2010 19:13
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Tänud-tänud. Lasin vastaskaldasse, et asja veidike kohapeal uurida aga ei antud ju selleks aega (vaja oli ju nänni järgi minna) :) . Edasi-tagasi käiguga oli toopäev üpriski palju mässamist. Stopperseib oli järgi andnud ning seetõttu oli kerinud käimakastis ketastele antava surve reguleerimise kontra lahti. Näpud õliseks ja asi jälle korras!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group