Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Pakri 450 Sail. h2kristo
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Sept 2010 11:52 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Purjetamist väikeste paatidega alustasin Optimistiga, jätkasin lühidalt Laseriga ning peale paariaastast pausi
soetasin hooajaks pika kokpitiga Lutši. Siis aga tõi töökoha vahetus võimaluse sõita vastvalminud
Pakri 450 Sailiga, mida siis lühidalt katsetasin ning mis mulle väga meeldima hakkas.

Nii juhtus, et 2010 kevadel sai minu omaks esimene (demoversioon) Pakri 450 Sail,
punase küljetriibuga ning tikatekiga. Sama paat, mis 2008 ja 2009 Meremessil tähelepanu nautis.
Nüüd panen järgemööda kirja, kus paadiga käinud olen ja mis paadist arvan!
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Sept 2010 12:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Pean tunnistama, et tõenäoliselt just sama isendiga sain sõita Kuressaare merepäevadel. Ja mulle meeldis! Võib olla lisas põnevust ka see, et esimest korda elus sain täiesti ise purjetada ja täitsa põnev oli! :D Mu sportlasehakatisest lapsed olid kaasas ja peale seda kui mõlemad olid mõne ringi sadama akvatooriumis lasknud, pisteti mulle konkreetselt pinn ja soot pihku ning hakati karu tantsima õpetama. Neljakesi ( kaks täiskasvanut ja kaks 14a pikka kasvu noormeest ) oli pisut kitsas, aga kahekesi pühapäeva nautida oleks sellega super. Igatahes sain purjetamispisiku hinge kripeldama ja paat tundus minusugusele võhikule täiesti turvaline ja lollikindel. Mingi välkkiire pautija ta ei ole, aga isegi mina ei jäänud vaevu hingitsevas tuules vastutuuleseisuga jänni. Pärast käisime ka sadamast väljas ning veendusime, et kui mingigi tuul ka ikka puhub, siis saab ka sellise paadi kohta piisavalt kiirust välja meelitatud.
Hea paat.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Sept 2010 16:56 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
ega lutš üle ole? :)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Sept 2010 17:05 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Põnev alus. Paluks rohkem ja detailsemaid pilte temast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Sept 2010 17:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
majakavaht kirjutas:
Põnev alus. Paluks rohkem ja detailsemaid pilte temast.


Palun! : http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=2661

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Sept 2010 12:27 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Mai 2008 23:36
Postitusi: 87
Asukoht: Tallinn
Mina paluks piltide asemel juttu argielust antud alusega :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Sept 2010 12:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mind ka huvitaks pikemaajalisem kogemus. Kuid too esimene, minu väikeste valgete käekestega ehitatud paadike, ei ole äkki kõige absoluutsem mõõdupuu, sest:

- seeriatootmises on ballasti pisut vähem ja paat ise natuke kergem
- neil on isetühjenev kokpit, vähemalt vee väljutamise võimalus ja karestatud pind
- nad ei ole kindlasti nii armastusega kokku pandud ega seest täies mahus topkõuditatud
- roolileht on seerias masstoodang (äkki on punane ka selle saanud minu tehtud vineerlehe asemel?)
- ta on ainsana punase triibuga :D See oli minu tahe.
- mõned fittingud, nagu näiteks algsed plasttullid või roolilehe kinnitus, ei olnud kindlasti parimad. Masstoodangul pole ka tiiki ega küljetaskute luuke standardis.

Kuid kui aus olla, on päris meeltülendav lugeda, et asi on õigetes kätes ja vist ollakse asjaga rahul. Üks asi jäi tegemata ja see vist tehase sulgemisel kadus nelja tuule poole: tegin ka vööriluugile jääkidest tiigi aga nii, et seal sees oli lõigatud Pakri450-logo. Too oli valmis aga peale liimida ei jõudnud. Äkki vedeleb Paldiskis kusagil tehasenurgas? See oleks I'le täpiks.

Edit: võtan kätte ja panen mingi hetk selle paadi saamise loo piltidena üles. Tegin algusest lõpuni pilte.
Edit2: lubatud ja TEHTUD, koos kuupäevade ja kommentaaridega. Ehk Kristo saab näidata, kuidas täpselt Tema alus on valminud :D

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Esmaspäev, 06 Sept 2010 19:46, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Sept 2010 14:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
PriitV kirjutas:
...
- seeriatootmises on ballasti pisut vähem ja paat ise natuke kergem
- neil on isetühjenev kokpit, vähemalt vee väljutamise võimalus ja karestatud pind....

Seeriatootmise paat oli ikka palju kergem ja selles isetühjenevas kokpitis ma nii kindel ei oleks. Ma küll mõtlesin sellele, kuid ühelegi reaalselt seda ei ehitatud.
Ma mäletan hästi Kristo esimest reaktsiooni, mis polnud sugugi nii hea, kui nüüd. Võistluspaadist ümber istununa olevat tegemist jube uimase nuiaga ... :wink: Sedaenam on hea kuulda, et paat inimestele rõõmu valmistab ja isegi purjetamise pisikut levitab!

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Sept 2010 21:54 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Sept 2010 19:48
Postitusi: 2
Asukoht: Tallinn-Noarootsi-Pärnu
Kuna küsiti argielust Pakri 450 Sailiga, siis võtsin vaevaks konto luua et paar sõna sel teemal kirja panna. Olin ka mitu aastat mõlgutanud mõtet merele saamiseks ja otsus oli visa küpsema, kuna algajale sobivat alust ei olnud silmapiiril. Sail tundus sobivat ja siis tuli paadivabrikule masu peale...
Aga siiski läks hästi ja Indreku lahke abiga paat kevadel 2009 komplekteeriti ja nüüd teine hooaeg edukalt lõpule saamas. Paadist on selle ajaga palju rõõmu olnud kõigil, kes tema pardal merele saanud.

Lühidalt siis asjast endast. Meresõiduomadustest - käidud on väljas kuni 10-11 m/sek tuulega, laine ehk max meetrine olnud. Kui teravalt lainesse ei sõida, siis ei pea ka pidevalt hauskarit pruukima, aga eks selline laine kipub juba viskama küll. Omas elemendis on Pakri Sail märksa enam 5-6 m/sek tuules, mis lainet väga üles ei aja. Kiirust on saadud nii 5-6 sõlme kätte GPSi järgi, mis väikesel alusel tundub üsna hea minekuna. Manöövervõime on üle põhja ulatuva kiilu tõttu pigem mõõdukas, paudiks tuleb ikka hoogu koguda. Aga ok, see on feature, mitte bug, nagu progejad ütlevad :). Ruumi on paadis mugavasti kahele, ametlik norm on neli sõitjat ning ilusa ilmaga on paati viie sõitjaga koormatud, saime ka hakkama. Panipaigad on võimaldanud kaasa vedada nelja inimese reisivarustust, (sh kaks täismõõdus telki, toit, vesi jne.) paaripäevasel matkal Hiiumaa laidudel. Kõva pakkimine, aga tehtav.

Taglastus on Lutshilt ja see on lihtne käsitseda ka neile, kes varem mereasjandust lähedalt näinud pole. Pisilappimisi paadi juures on teha olnud, aga seda ennekõike enda kogemuste vähesusest tulenevalt. Olematu süvis lubab sõita pea kõikjal, kus vesi põlvini ulatub. Vähene kaal lubab tavalise esiveolise sõiduautoga ka liivasel looduslikul slipil paati vette lasta. Asjaolu, et puri käib peale ja maha vaid koos mastiga, lisab tuulisema ilmaga sadamaakvatooriumis opereerides tegevusele keerukust, abimootoriks on võimalik vaid aere kasutada. Kahe purjetajaga pardal saab aga alati hakkama, üksi võibolla mitte. Kokkuvõtteks on tore paat testimaks enda merehuvi ning ilusa(mapoolse) ilmaga rannikumerel mõnusasti aja veetmiseks. Siit on hea edasi minna...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Sept 2010 12:13 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Indrek66, Täpselt nii oligi. Kui kogu eelneva elu svertpaatidega võistelnud ning jahtidega
kolmapäevakuid sõitnud, oli Pakri Sail algul harjumatu. Nüüd sõidan rohkem kaatritega ning
kui juba purjede alla satun siis pole kuhugi kiiret. Nii ongi Sail mulle aastatega aina rohkem
meeldima hakanud ning sel suvel olen lausa helistanud, et öelda, et mul on ikka NII HEA paat.

Kaks päeva enne jaanipäeva pakkisime asjad ning sõitsime Pühajärvele ning kohaliku paadilaenutuse
kõrvalt rannast panime Saili vette. Kuna esiveolise sedaani rataste alla jäi märg muru, ei õnnestunud
pärast omal jõul treileriga koos kallakust üles sõita. Kui aus olla, lähenesin sellele looduslikule slipile ülima
optimismiga ning sõin hommikul korralikult lõviputru 8)

Saili sai kaasa pakitud väga palju asju:
Tagumises panipaigas kolm autoakut, inverter, pilsipump ning kümme pudelit erinevat jooki.
Esimestes panipaikades kast õlut, söögid, rätikud, joped, päästevestid ja ohutusvarustus.
Kokpitis aktiivkõlar, väike genekas, pikendusjuhe, lõkkepuud, telk, madrats ja magamiskotid.

Kuna muusikat meeldib mulle kuulata kõvasti, saigi kasutatud autoakusid, inverterit ning 350w rms aktiivkõlarit,
sõidu ajal, üle kogu pühajärve. Tehtud! Mulle meeldib, kui paadis on vool, et laadida telefoni, vajadusel pumbata
välja vett, näidata valgust jne...

Pühajärvel oli tuult ning ruumi Sailile rohkem kui piisavalt, maksimumkiiruseks saime tuulisel-tormisel päeval 7 sõlme !!!

Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Dets 2010 22:54 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Eile õhtul paati lume alt välja kaevama minnes tabas meid tore üllatus,
nimelt oli kohalik lumesahk tekitanud Piritale meie sadama sissesõiduteele
4m kõrguse suure jäise lumehunniku:
Pilt

Paadid nägid välja sellised:
Pilt

Kõigepealt üritas tekitatud lumevallist läbi murda suurem traktor,
kuid pidi kitsaste olude tõttu loobuma. Tuli teine, väiksem traktor,
ning müttas tunni. Tulemuseks igati soliidne tee paadini:
Pilt

Saili treilerile ja treilerilt maha upitamine on igati lihtne tegevus:
Pilt

Winnersi ja Filmimehe maja vahelisest mäest vedas paadi ilma igasuguste
probleemideta üles esiveoline 1,6l mootoriga... linnamaastur? :D
Pilt

Sõidan selle autoga esimest talve ning olen väga väga meeldivalt üllatunud!
Sellest kuhu, ning mis eesmärgil paadi lume alt välja tirisin, juba järgmisel nädalal.

Jätkub... :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Dets 2010 16:53 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Täna sai paat Kelvingis vette.
Purjetama lähme homme, sest täna oli ju täielik tuulevaikus, homseks lubab vähemalt normaalsemat tuult.
Pilt

Kuna slipp oli paksult jääd täis, ning ka sileda slipi peal saaks autoga
kelgu kombel mäest alla libiseda, lähenesime protseduurile teise nurga alt.
Pilt

Paat vees, elu ilus.
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Dets 2010 21:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Lahe! Kadedaks teeb see põhjaranniku meeste elu-olu. Meie pool märgitakse juba jääteid maha - paadisõidust võib vaid unistada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Dets 2010 12:24 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 12:33
Postitusi: 8
Asukoht: Tallinn
Tere!

Pakri Saili tundub tõesti üks väga muhe päevapurjekas olevat!:) Lihtne ja kena paat ning rõõmu peaks pakkuma piisavalt.
Tunnen huvi, kust midagi säärast ka endale soetada saaks?
Ilusat aastalõppu kõigile!

_________________
"Pakid paneme vööri!"
"Mis tähendab vööri? Andke mu kohver siia!!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Dets 2010 01:11 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Esmaspäeval paadi juurde jõudes kühveldasime esimese asjana paati tuisanud lume üle ääre.
Ei tahtnud seisukatet ju tugevamate tuulehoogude kartuses paadile peale panna.
Sadamas (Kelvingis) oli tuult meeter-kaks, kuid miski ütles, et sadamast väljas, merel on tugevam tuul.

Pilt

Ning oligi tugevam tuul, liikusime väiksemate ja suuremate jääpankade vahel manööverdades
kiirusega 2-3 sõlme. Kuskil 15 minutit saime nautida tunduvalt tugevamat tuult ning selle ajaga
sõitsime Leppneeme juurest Prangli suunas.

Ühel hetkel kadus tuul täiesti ära, ning hakkasime Aegna suunas aerutama. Eesmärgiks olime seadnud
jõuda vähemalt Rohuneeme sadamasse. Aegnale lähenedes saime poolsaare varjust välja ning saime taas
purje jõul liikuda. Kuulda tuule häält ning lõpuks ka tunda, kuidas paat liikuma hakkas oli väga südantsoojendav.

Õnn jäi muidugi lühikeseks, sest Aegna ja Kräsuli vahelt läbi jõudes tervitas meid jää. Tegelikult oli jää
tervitanud meid ka varem, kuid ainult kitsaste liinidena. Seekord aga tundus vaba vesi natukene
kaugemal, kui 20 meetrit.

Pilt

Lükkasime suuremad tükid pootshaagiga tee pealt eest ning aerutasime, ja aerutasime veel.
Loodetud vaba vett ei tulnud, tuli hoopis paksem jää. Kuskil 30 meetrit tuli lausa teed ette peksta,
selle osa läbimine võttis hinnanguliselt 20 minutit. Paksemast jääst läbi saanud, jõudis kohale
kurb reaalsus: vaba vett enam ei tule. Egas midagi, aerutasime jääsupis edasi lootsisadama
faarvaatri suunas lootes, et seal ehk on triip vaba vett. Oligi!

Aga pöörates nina sadama poole tuli tõdeda, et tuul, kuramus on täpselt vastu. Egas midagi,
aerutasime aga edasi lootsisadama suunas kuni järsku nägin faarvaatri kõrval jääsupist selgelt
välja ulatuvaid (kõrgemaid) kaste, kolme täpsemalt. Musta värvi. Kastid olid küll paksemas jääsupis,
aga otsustasime siiski viimaseid jõuvarusid rakendada läbi jääsupi kastideni jõudmiseks. Kohale jõudes
tervitas meid vaatepilt enneolematu! Ei oleks elusees oodanud, et talvel, faarvaatri kõrvalt jääsupi seest
leiame...



... kolm kõrgemat jäätükki. :lol:

Vähemalt aitas rõõmus meel iseenda lolluse üle edasi sadama poole aerutada. Optilisi illusioone
oli tee peal muidugi veel: Nimelt ei saanud me hästi aru, kas tegemist on tõsise valgusreostusega,
või on poolsaare tipu elanikud tõesti väiksemat sorti kruiisilaevad kaldasse ramminud. Nimelt
vaadates poolsaare tippu ja teisel pool merel mööduvat kruiisilaeva oli vaatepilt identne.

Pilt

Sadamasse jõudes oli ikka hea meel küll aer käest visata, asjad kokku pakkida, ning
autosse-tuppa soojenema minna. Muide, seda viimast pilti üritasin teha kuus korda,
üles pandu on kõige selgem variant. Käed värisesid lihtsalt nii hullusti...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group