Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Albin 57 nr 182. Merisiga
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Veebr 2011 14:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tere foorumikaaslased,
teen selle teema nõu küsimiseks ja kogemuste vahetamiseks. Ma ei ole loomult blogipidaja, kes igat liigutust kogu Internetiga jagada viitsiks. Infomüra on niigi ülearu, aga hea nõu jaoks on netifoorumid asendamatud keskkonnad.

Pilt

Alus on ostetud Eestist, 2008. aasta suvel. Alul mitmepeale, nüüd on ta peaasjalikult minu jurisdiktsiooni all. Ostes oli ta suhteliselt heas korras, purjed väga head. Aga kõik laguneb. Ja mul on tunne, et selle paadi puhul on tehtud ainult hädapäraseid töid. Ka kompanjonid pidasid purjetamist tähtsamaks mingist nokitsemisest. Aga mina olen nokerdaja ja ei suuda näha asju lagunemas. Lisaks on mul (alles algaja purjetajana) selline tunne, et paat peab olema nii korras kui olla saab.

Pilt

Suurema ehitustöö ajandiks oli paadi uppumine eelmise augustitormi ajal. Paljukest ta nüüd Veskiviigi sadamas ikka uppuda sai - kokpiti põrandani oli vett täis - aga masendav pilt oli see ikkagi. Nii masendav, et pilti teha ei tulnud mõttessegi. Illustreerivaks faktiks aga kalad, kes ujusid kajutis ringi. Tõsi, nad polnud nii suured, et pannile aitaks panna :)

Praegu on hea plaane pidada, sest paadi juures tööle hakkan uuesti ilmselt alles aprillis. Sügisel tegin kõik selleks, et paat ilusati ära kuivatada. Sisustuse lõhkusin välja, aga selle, mis säilitamist vääris, kuivatasin. Suurem osa puitdetaile on juba uue laki all. (Mahagon on lihtsalt suurepärane materjal - kolm nädalat vee all ja ei ühtegi pragu!) Mõned asjad ei väärinud tagasikruvimist ja saab tehtud uuesti ning paremini.

Mul on tuhandeid küsimusi, aga kõigepealt reastan tegemist vajavad tööd.

1. Kogu kere värvimine. Põhjamürk vajab ka uuendamist. Tekk on küll minu meelst heas korras, aga täis igasuguseid pisivigu ja kohmakalt pahteldatud auke.
2. Teki ja poordi ühendus. See on lastud käest ära. Ma olin esimene, kes tekki kahe aasta jooksul pesi :S, teki äärde oli pidevalt kogunenud mustust, mis lihtsalt hallitas ja vetitas, lisaks halb konstruktsioon. Kohati tuleb klaasplastist uus äär teha. (Küll lisan pilte, kui täpsemalt räägin)
3. Kajutisisustus. Kiskusin mistrataolise materjali seintelt maha. Selle asemele panen Seawalli, Nevotexist. Püüan kleepimisega hakkama saada.
4. Puitdetailid sees ja väljas. Kõik sai ära kruvitud. Enamus on juba ka viimistletud ja ootab tagasikruvimist. Lisaks teen uue trepi (ehk on sel mingi õigem nimi?) koos panipaikadega. See on rosin tordi peal.
5. Tüüri (rooli?, kumb ta siis on?) tõstemehhanism roostevabast. Sellele veel mõtlen.
6. Ankrule pesa. Vööri? Sain ideid PriitV teostamata plaanidest.
7. Kokpiti panipaigad, mille plast oli ära mädanenud.
8. Päravurri tõstemehhanismi korrastamine
9. Uus sprayhood (ütleks eesti keeles pritsmevari?)
10. Elektrisüsteem. Pisiasjadest tervikuni.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Veebr 2011 21:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Pealehakkamist putitajale!

Tuleb tuttav ette? ;-)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Nuumasin silma 2009 oktoobris, kui Merelinnu kaupa Rohuneemes tegemas käisin.

Aga sprayhoodi/pritsmekatte asemel võiks vabalt öelda kapuuts.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Veebr 2011 23:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Alba Tross,
tänan Sind! Selliseid tootefotosid mul endal ei olegi :)

Nagu üks vana ja tark sõber ütleb, valesti mõtlemine ei maksa midagi, küll aga valesti tegemine.

Alustan kõige kulukamast - keretööd ja värvimine.

Kunagi sügisel juba uurisin erinevate värvide kohta, aga väga targaks ei saanud. Vahepeal arvutasin kokku veepealse ja veealuse osa pindalad ja krundi- ning värvikulu. Mul on mingi ettekujutus, et 2-komponentsed tooted on oluliselt paremad ja tahan just neid kasutada.
Nüüd on küsimuste juurde ka rahanumbrid lisandunud.

Järgnev võrdlus on ilma lahustite jms ainult veepealse osa jaoks vastavalt tootjate/maaletoojate soovituste järgi.
International (InterProtect, Perfection Undercoat ja Perfection) Eesti maaletooja käest ostes ligi 900 €, Saksa kataloogist tellides (lisandub postikulu) pisut üle 700 €.
Hempel (Light Primer ja PolyBest) Saksa kataloogist, ilma postikuluta 320€

Wilckensi toodete kohta saatsin jaemüügiga tegelevale firmale päringu, aga pole vastust veel saanud.

700 € ainult värvi peale on liig mis liig. Nii minu eelarve kui ka selle paadi juures. Isegi kui International on teistest peajagu üle.

Hempeli oma juba läheneb talutavale.

Aga äkki on kusagil mõtlemises viga. Internationali juhendid väidavad, et vana geelcoati jaoks (kui vana on vana?), tuleks kanda 3 kihti InterProtecti, mis teebki selle kalliks. Äkki on nii, et ainult lagunenud kohtadesse tuleks 3 kihti kanda? Näib mõttetuna kogu paat 3 x katta, kui samas väidetakse, et uut geelcoati ei krundita.

Kuidas see asi tegelikult käib?

Ja mis seal paadi peal üldse on? 2-komponentseid asju ei saa kanda 1-komponentsete peale. Aga kuidas ma tegelikult teada saan, mis seal on? Arvan, et seal on asi nii nagu tehasest on tulnud, aga mine tea.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Veebr 2011 23:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Mis põhjusel sa üldse tahad üleni ära värvida? On kollaseks tõmmanud või peab remontima kangaga?
Ka tööstuslike värvidega peaks saama hea tulemuse ja väikse hinnaga. Ehk siis parandatud kohtadele epoksiidkrunt ja peale polüuretaanvärv. Aga ma ainult oletan seda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 09:16 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Hempelit soovitan küsida firmast Värvjaseadmed.
Epoga mitmekordselt on oluline katta altpoolt veeliini, epokrunt on sisuliselt kõige paremini nö. veekindlaks tegev "asi".
Plastitööks epovaiku ja riiet sain mina tuntud firmast Telliskivi tänavalt.
Mina värvisin omal pardad Polybest-iga, ei jäänud rahule, parraste värvimiseks kõlbavad ilmselt ka mittepaadivärvid.
Wilckensist ei saanud ka mina hindu!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Sain ka Wilckens'i värvide hinnad: Merisea veepealse osa jaoks ca 210 €.

Miks ma tahan kogu kere ära värvida? Iga 50-100 cm tagant on tekil ka mõni praguneva pahtliga parandatud auk. (Midagi on ümber tõstetud, midagi ära kruvitud.)
Teki ja poordi ühendus on kohati mäda ja kohati pole seda olemaski. (Koht, kus poldid läbi lähevad on küll terve, aga napaka disainiga üles keeratud tekiserv on lagunenud.) Sellega on omajagu tööd. Mõtlesin küll, et äkki võiks sinna mõne muu lahenduse mõelda, aga samas on see äär väga mugav, miski ei veere tekilt kohe merre.
Pilt

Mõned pildid hullematest kohtadest.

Pilt

"Ämblikuvõrguga", ilmselt kõkse saanud teki serv:

Pilt

Pilt

Külje pealt koledamad kohad:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 12:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Päris korralik töö tuleb :D

Minu mõtted: too teki serv, nimetagem seda edaspidi fal(l)spoord ehk siis midagi kukkumise vastast :D Väga hea detail jahi juures, tasub säilitada. Aga pildi pealt tundub, et mõistlikum on see vist täies pikkuses "uut moodi" üles ehitada. Kui ei ole plaani jahti avada (nagu mina olin sunnitud tegema), siis kasvataks selle laminaadiga kerega kokku. Albinil on seal peal ju veel ka põrkekumm, see vist läheb ka vahetusse? Kui jah, siis esimese asjana soetaks kummi ja selle kinnitamise võimaluse põhjal vormiks uue falspoordi. Näha jääva osa ehk siis tekipoolse raadiusega osa peenviimistled tavalise kvaliteetse autopahtliga. Täitsa toimib, milles olen tänaseks 100% kindel kogemuste baasilt. Kunagi sai ka mõeldud, et marine ja marine... ei pole vaja raha hukata.

Teine variant, kui oled puutöömees, võiks selle teha mahagonist. Saab eriti ülbe :D Kasvatad laminaadiga parasjagu paksust ja siis painutad mahagoni sina peale, kinnitades sika ja punnide alla jäävate kruvidega. Täiesti rahulikult võib falspoord ka 1-2 senti kõrgem olla, sest mäletamisel kinnituvad reelingu postid otse santekile, mitte falspoordile. Kuid üks asi, mis Merelinnu pealt meeles: falspoordil polnud vee äravooluauke ja see kippus edasi-tagasi loksuma jääma ja kummi alla koledat mustust koguma. Kesklaeva ühe äravoolu peale võiks mõelda, kui juba niigi tegemiseks läheb.

Kõige muuga on nii, et ehitusnoa ots taha ja kangutama. Kõik, mis lahti tuleb - minema, korralik mageveepesu ja siis pahtel. Karestuse taastamine saab olema "pain in ass". Täna julgen soovitada dremelit koos erinevate töö-otsikutega. Suur rellaka ketas või lintlihvija teeb liiga jõhkrat tööd, "hambaarsti-riistaga" saab kordi täpsemalt, kui on plaan paksu ja tugevat tehase geeli võimalikult palju säilitada.

Jõudu tööle!

Edit:
Meerschwein kirjutas:
6. Ankrule pesa. Vööri? Sain ideid PriitV teostamata plaanidest.


"Teostasin" selle Pakri Saili peal õigemini oli see juba toorikul olemas. On tõesti hea aga sellise kasti tekitamine vajab olemasolevat sobivat detaili, muidu on natuke liiga keerukas ettevõtmine. Julgeks nii pisikesele soovitada ankrukandurit/pukspriiti. Nii pisikestele pole kunagi vööris kaalu üleliia, see kümmekond kilo on just "rusikas silmaauku".
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 13:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Priit,
umbes samamoodi ma seda tegevust ette kujutasin. Sinu arvamus julgustab.
Kõigepealt siis fallspoord. Miks mitte tekiga kokku ehitada, lihtsam ka veel. Tervenisti maha lõigata ja uuesti ehitada ehk pole mõtet, see serv on seal päris hea suunaja. Alul tundus mulle ka, et peab uue kummi panema, aga olemasoleval pole suurt midagi viga. Mõnest kohast vööris on kaiots natuke ära hõõrunud, aga mind see tegelikult ei häiri. Ahtris on ilusad roostevaba lõpetused, mis sobivad täpselt sellele kummile. See must kumm sobib Meriseale, olen juba muud variandid peas läbi käinud :) Kesklaevas on mingi äravooluauk olemas, aga seda tuleks suurendada ja viimistleda - kõik äravoolu augud on lihtsalt läbi klaasplasti puuritud, serv seest muidugi mädaneb.

Need hullemad 'ämblikuvõrgud' ongi piltidel näha, minu mäletamist mööda neid karestatud pinnal rohkem ei olnudki. Krobeline pind nägi päris hea välja, uurisin selle sügisel üle. Seega mõtlesin, et seal oleks tarvis lihtsalt korralikku pesu ja puhastust ning minimaalset lisakihtide arvu värvi.
Fallspoord nõuab muidugi põhjalikumat tööd.

Tööriistadest. Sattusin vaimustusse Feinist. Õnneks on ka odavamaid analooge. Bauhausist leidsin ühe Boschi sarnase tööriista, mille hind oli ca 1350 vanas rahas. Pealegi oli masin palju kergem. Erinevus selliste masinate puhul on peamiselt viisis, kuidas tera kinnitub masina külge. Dremel ja teised 'hambapuurid' on suurepärased, aga väga väikese jõudlusega. Ma tean, kui lihtne on neid üle kuumutada ja liiga raske tööga ära väsitada.
Relakas kipub läbi klaasplasti minema nagu nuga läbi või.

Mul on ka tunne, et vööris pole kunagi kaalu ülearu, pealegi on ankrut just vööris vaja. Siiani toimetasime sedasi, et kui oli vaja ankrut hiivata, panime madratsile saunalina ning siis tõstsime mudase ankru vööriluugist selle peale. Nimetasime seda kaisuankruks :)
Kasutame kokkukäivat ankrut, seega mõtlesin topsi püstise teha, kohe täitsa vööri, sinna kus praegu (kajuti poolt vaadatuna) vineeri taga mingi vaht on.
Kasutaks sellist läbi teki minevat veekindlat ümmargust luuki (185 mm) ja alla ehitaks plastist ventilatsioonitorust (200 mm) ning mingist lõpetusest topsi. Kas sel võiks jumet olla?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 15:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
PriitV kirjutas:
Päris korralik töö tuleb :D
...., kui oled puutöömees,.... Suur rellaka ketas või lintlihvija teeb liiga jõhkrat tööd, "hambaarsti-riistaga" saab kordi täpsemalt, kui on plaan paksu ja tugevat tehase geeli võimalikult palju säilitada.


Miks kohe mees?

Aga geeli eemaldamiseks on väga hea kasutada pehmema/peenema traadiga kausi kujulist traatharja, mis omakorda rälläkä otsa kinnitub :wink:
Sellel selline omapära, et võtab pehmeks läinud plasti ära ja jätab tugeva materjali alles....

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 16:42 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Dets 2010 21:22
Postitusi: 129
Asukoht: Läänemaa
Mina sain küsides Wilckensi hinnad. Tegemist pidi olema 2010 aasta jaehindadega kroonides. Aga ega jah üldiselt edasimüüja KGK ise väga suhelda ei viitsi ja jaemüügiga tegeleb nende Autoeksperdi kauplus.

Epoxyd Primer 215,00
DD Hartlack 341,00
Yacht Antifouling Hard 522,00
EP LIGHT SPATULA 404,00
2K-THINNER 164,00


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 16:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tihver kirjutas:
Aga ega jah üldiselt edasimüüja KGK ise väga suhelda ei viitsi...


Viitsib küll. Sain kõik hinnad kiiresti + kommentaare kah veel. Soovitati tellimisega mitte eriti venitada, sest väikeste kogustega võib mitu kuud aega minna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 19:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 29 Sept 2008 05:50
Postitusi: 118
Asukoht: Pirita, Vääna-Jõesuu, Noarootsi, Sõru
A nüüd täpsust terminitesse. See, mida teie, sõsarad ja velled, siin olete jõudnud fallspoordiks ristida, on ju tegelikult toe rail ehk varbareeling, ilus eestikeelne sõna

Falspoort või fallspoort sarnaneb aga häirivalt ühe teise terminiga,

Täitsa mälu järgi koban praegu - nimelt "falsport" vene keeles, ehk siis nagu võltsparras - mõnel ajaloolisel alusel nimelt parda pikkuses mõnes kohas parras kõrgemaks ehitatud(võõr, ahter) nagu umbreeling. Seda parda osa nimetatakse ka võltspardaks, falspoort, falshpoort jne.

Targemad parandavad mind, jumala eest, mälu järgi lajatasin praegu oma 2 senti lauda.

_________________
Töö on hakanud purjetamist segama


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 20:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 10 Apr 2005 15:29
Postitusi: 94
Asukoht: Tallinn, Haapsalu, Topu
Mind hakkas huvitama, et miks su Merisiga Haaapsalus ära uppus. Kust kohast see vesi sisse sai?

_________________
Kuulan mida targemad mehed räägivad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 20:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Meerschwein kirjutas:
Kasutame kokkukäivat ankrut, seega mõtlesin topsi püstise teha, kohe täitsa vööri, sinna kus praegu (kajuti poolt vaadatuna) vineeri taga mingi vaht on.
Kasutaks läbi teki minevat veekindlat ümmargust luuki ja alla ehitaks plastist ventilatsioonitorust (200 mm) ning mingist lõpetusest topsi. Kas sel võiks jumet olla?

Sa võtad ikka kulbiga põhjast... ;-)
Sellega olen nõus, et ankrut on vaja vööris ja 57-l on vööri raskust vaja. Seega ankru loogiline hoiukoht vööris. Aga mis sa tast tuppa tassid? Kui sa sinna ka luugi ja toru tekitad, peaksid äkki kohe ka vee äravoolu peale mõtlema.

Ma ise nuputan kuidas kokkukäivale ankrule tekitada vöörireelingusse viisakas kinnitus. Mingeid plasttopse müüakse. Et otsapidi sisse. OK, aga nats häirib, et see suht raske jurakas tahab siis püstist asendit.

Siiani panin ta horistonaali vöörteki pakpoordi ja sidusin vöörireelingu külge. Pakpoordi selle pärast, et teoreetiliselt diagonalis kompenseerida ahtris tüürpoordis rippuvat mootorit ja kuna teisel pool jookseb piki parrast rullfoka rulli liin. Aga see sidumine on kohmakas.

Kajutisse, vööri, sinna koonilisse vineersahtlisse toon ma raudselt ahtrist ligaste kaiotste ja shvabra vahelt ära aku. Toda ei näpi kogu aeg, vöörkajuti kapp on kuiv, pilgu all ja kaalujaotuse mõttes tundub iga gramm vööris mõistlik. Riidekraam on kajuti kokpitipoolsetes nagides. Mõtlesin, et sinna vööri ma triikimata pesu kappi nagunii ei korralda. Ma saan aru küll, et sa tegelikult mõtled vahtu täis kolmnurka veel eespool seda kappi. Aga nomaitea...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Veebr 2011 22:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
sander kirjutas:
Mind hakkas huvitama, et miks su Merisiga Haaapsalus ära uppus. Kust kohast see vesi sisse sai?


Vaat mine võta kinni.
Ilmselt oli see ülalt poolt tulev vesi, sest pärast tühjakspumpamist seisis ta veel mitu nädalat kai ääres, ei tilkagi tulnud juurde.

Kust ta sisse sai? Ta oli selle augustitormi ajal ahtriga vastu tuult (tagantjärgi tarkus, loomulikult polnud me ise ise kohal). Tõenäoliselt kallutas tugev tuul ta kreeni, tihe vihm ja/või üle ahtri käiv laine jäid kokpiti pingi peale pidama. Luugi tihend polnud enam kõige uuem ja sealt ta sisse saigi.

Vahepeal arvasin, et põhjus on ka kokpiti tühjendustorudes. Need olid teibitud. Aga kui ma pärast kokpitti põhjalikult pesin ja veega uhasin, ei tulnud neist torudest midagi sisse.

Tihttuules tuleb ka vett sisse. Ikka mitu cm põrandal. Vahel on ka sadamas tulnud (äkki seesama luuk?), aga enamasti sadamas ei tule. Uurisin sügisel kõik kohad üle - sverdikaevu, kiilu kinnitupoldid, kajaloodi anduri jne. Otsisin pragu või mingit vahet, aga ei leidnud. Nüüd olen jõudnud selleni, et sverdikaevul on ava, mille kaudu fikseeritakse kiil alumisse asendisse. Selle läbimõõt on ca 15 mm, sealt võib küll lainega sisse lüüa. Panen ava kinni, vaatame, mis sügisel saab. Veel ühe koha avastasin, kust ilmselt sõiduga võib immitseda - rooli alumine kinnitus, need poldid ka logisesid.

Tsiteeri:
Ankru loogiline hoiukoht vööris. Aga mis sa tast tuppa tassid? Kui sa sinna ka luugi ja toru tekitad, peaksid äkki kohe ka vee äravoolu peale mõtlema.


On olnud üsna oluline, et ankur oleks kättesaadav ja ka kiiresti ära pandav. Korra olen ka ankru reelingu külge pusserdanud. Ja siis tekkis varsti olukord, kus ankrut oli üsna ruttu vaja, tükk harutamist. Pealegi, ankur ankruks, aga kuhu sa paned otsa või keti? Igavene pusa.
Veeäravoolu vist ei teeks, paneks ehk 'ämbrikese' põhja, millesse enamus vett võiks koguneda.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group