Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Veebr 2011 17:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tim kirjutas:
Meenub vanast ajast, et see oli väävelhape ja väävelhappe kontsentraat ei aura, kuigi on vedelik. Seda õnnestus isegi silma ajada ja nahktagi peale. Õhtuks oli tagi auklik, peale nädalast ravi sai silma ikka korda.
Augud on vajalikud selleks et ei tekiks üle- ega alarõhku.


Sul on lihtsalt vedanud.
Ühel heal tuttaval näiteks pole ühte silma, sest ta ajas aku otsad sassi, ühendas valesti ja aku plahvatas. Päris süütud need mängasjad ei ole.
Happeaurud, eriti aga väävelhappe aurud, on jõledad asjad. Tõsi, niisama, purgis seistes pole väävelhape eriti suur auraja, eriti kui võrrelda lämmastikhappega, aga akus ei seisa ta rahulikult, vaid osaleb pidevalt reaktsioonis, mis voolu toodab. Ma ei hakka rääkima aurudest, mis tekivad aulumiiniumi anodeerimisel... ja ikka väävelhappes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Veebr 2011 17:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Kusjuures see happeaurude teema pani mind tōsiselt mōtlema. Tänan tähelepanu juhtimise eest, Meerschwein. Niipaljuke kui sellest vallast jagan, siis nn kuivaku peaks ta vähemasti olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Veebr 2011 18:18 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Alba Tross: Ma arvan, et Sa ei mõelnud päris kuivakut, need on nt. NiCd; NiMH; Liitium jne. Kusjuures kui pole starterakut vaja, siis võib-olla oleks ka sellised akud mõeldavad? Aga see on juba päris omaette "teema-maailm".
Plii-happeakud tahavad vähemalt miskit nö. auru väljalaskmise varianti!
Vt. Rekkamehe postitust. Kui oleks Sul võimalik see voolik kuskile välja? (paaditeki peale pole ilmselt hea variant) vedada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Veebr 2011 20:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
pingviin kirjutas:


See on hea tabel. Lugesin sealt välja SISSEHINGAMISE OHT:
Aurustumine 20°C juures on tühine.

Autol on (tavaliselt) aku kuuma mootori kõrval, seal käib pidev tarbimine ja laadimine, ja ikkagi ei pea tänapäeva akule aastate jooksul midagi juurde valama. Okei, veidi tase alaneb -- aga mis auramine see on...

Arvan siiski, et kui Albinil on kajutis tuulutusavad olemas ja laadimine on päiksepaneeliga, ei ole aku ohtlikum kui kapteni kõhutuul
:D
Aga söövituse oht muidugi jääb, tean seda hästi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 19 Veebr 2011 20:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 16 Dets 2006 13:06
Postitusi: 193
Asukoht: Hüüru
Happeaku laadimisel eraldub vesinik mis on plahvatusohtlik. Tean juhust kus lambi süüdanud mees lendas töötoast koos uksega välja. Aku korkide jäljed olid 3m kõrgusel lael, terve tuba kaetud plii ja väävelhappe sodiga. Tegemist oli tavalise sõiduauto akuga. Akulaadijal oli võib olla osutid vähe optimistlikult põhja keeratud.
Vene ajal oli töökodades akude laadimiseks eraldi hea ventilatsiooniga ruumid.
Purjekal kus "kubatuur" väike peaks kindlasti aku ventilatsioonile mõtlema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 19 Veebr 2011 22:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Tim kirjutas:
See on hea tabel. Lugesin sealt välja SISSEHINGAMISE OHT: Aurustumine 20°C juures on tühine.


Tim, seal sõna "tühine" järel ei olnud punkt vaid semikoolon ;) Ning pihustumine toimub väikeses anumas loksumisel (akus autoga linnasõidul või merel lainetel) väga kergesti :)
Aga kogu see jutt käis kontsentreeritud happe kohta, mis on viskoosne õlitaoline vedelik. Akuhape on umbes 30 % väävelhape ja tema viskoossus ja keemistemperatuur on väikesemad ning seega lenduvus on oluliselt suurem...
Ja kui tuletad meelde keskkoolikeemiat, siis näiteks 50 ml akuhappe aurustumisel tekib umbes 4,4 liitrit väävelhappeaure...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 19 Veebr 2011 23:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 16 Dets 2006 13:06
Postitusi: 193
Asukoht: Hüüru
Tuulutusavad akul on ikka laadimisel eralduva vesiniku mis on õhust 2x kergem, mitte millegi mu pärast, elektrolüüt kipub "roomama " mööda aku korpust kui ta akust välja loksunud on.
Aku ülelaadimisel läheb aku keema ja välja keeb ikka vesi. Olukorda parandatakse dest. vee, mitte elektrolüüdi või happe lisamisega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Veebr 2011 10:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Märt kirjutas:
Tuulutusavad akul on ikka laadimisel eralduva vesiniku mis on õhust 2x kergem, mitte millegi mu pärast, elektrolüüt kipub "roomama " mööda aku korpust kui ta akust välja loksunud on.
Aku ülelaadimisel läheb aku keema ja välja keeb ikka vesi. Olukorda parandatakse dest. vee, mitte elektrolüüdi või happe lisamisega.


Tuulutusavadel on mitu eesmärki. Lisaks sinu nimetatule ka veel rõhkude tasakaalustamine temperatuurimuutuste ning elektrokeemilistel reaktsioonidel tekkivate gaaside ning füüsikalistel protsessidel tekkivate gaaside (aurude) tõttu. Väljaloksunud elektrolüüt jah "roomab" ning siis tasapisi kuivab ehk aurustub ehk läheb gaasilisse faasi. Eelistatult siis elektrolüüdis olev vesi, kuid pikkamisi ka väävelhape. Ja aku ei lähe keema - 30% väävelhappe keemistemperatuur on tublisti üle 100 kraadi Celsiust ;) Kui aku saab laetud, siis hakkab mullidena eralduma gaas - algab elektrolüüs, kus veest tekib hapnik ja vesinik ehk paukgaas - mis võib tõesti plahvatada. Usun, et seda "keemist" sa silmas pidasidki. Ning eralduvad gaasimullid haaravad akuhappest kaasa ka elektrolüüdi piisakesi, mis siis suure pinna tõttu kergemini aurustuvad.

Kardan, et see siin ("Merisea" teema) pole kõige õigem koht hakata selgitama lahuste (sh happelahuste) aurustumise füüsikat ja keemiat, käsitlema osarõhke ja kontsentratsioone nii vedelas kui ka gaasilises faasis. Kokkuvõtteks - ka väävelhape aurustub ja seetõttu hoitaksegi teda (sh siis ka väävelhape/pliiakusid) eemal ruumidest, kus inimesed elavad ja/või töötavad...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Veebr 2011 11:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Kuulge, kōige suurema austuse juures väävelhappe ja plii vastu on mul pisut kahju Meerschweini Albini teemalōimest. Äkki admin kaaluks pealkirjast kaugenenud väitluse ületōstmist ja jätkmist iseseiva nime all nt Akumulaatorite sisemine vōlu vms. ;-)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Veebr 2011 11:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 16 Dets 2006 13:06
Postitusi: 193
Asukoht: Hüüru
Tahtsingi tähelepanu juhtida vesiniku plahvatusohtlikusele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Apr 2011 21:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tervitus,
vahepeal on Merisiga kenasti Noblessneri sadamasse jõudnud.
Tänud Jürile ja Valdole Haapsalust!

Oleme kõikvõimaliku maha kruvinud.
Millega eemaldada seda sodi, millega kõik tihendatud oli?
Silikooni jaoks sobib lakibensiin, olen proovinud ja toimib.
Aga millega eemaldada seda jõledat hallikat ja kleepuvat sodi, kas ka lakibensiiniga? Mõne poldi lahtikeeramiseks kulus ikka rohkem kui pool tundi....
Ja millega eemaldada viimne kui rasvakübe enne uuesti värvimist? (Loomulikult karestame pinna :)

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Apr 2011 22:37 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
silikoonipesu vahend

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Mai 2011 16:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Silikooni ja möga mahapesemine oli käkitegu. 2 inimest, paar tundi ja pudelit lakibensiini ning valmis.

Augud tekil parandatud, homme teki ja parraste lihvimine. Falspoordi parandus.

Kajuti seintelt olen ammu maha kiskunud mistrataolise materjali, mille alakülg on kummine. Pool sellest kummist on ikka seina küljes.

Lakibensiin ei lahusta seda eriti. Kas on olemas mingi spetsiaalne tõhus liimilahusti, millega see sodi seintelt kätte saada? Sest kardan, et muidu saab sest üks hell-of-a-job.

Aitäh teile!

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Mai 2011 09:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
Meerschwein kirjutas:
... Kajuti seintelt olen ammu maha kiskunud mistrataolise materjali, mille alakülg on kummine.
Pool sellest kummist on ikka seina küljes. ...
Küsin, kas selline kate võiks olla mõeldud miskit müra summutama?
Kui kõik maha võtad, millega asendad, just silmas pidades igatsugu kajuti-salongi sisest kaja-helide summutamist :?:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Mai 2011 13:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Meerschwein kirjutas:
Kas on olemas mingi spetsiaalne tīŋŊhus liimilahusti, millega see sodi seintelt kīŋŊtte saada? Sest kardan, et muidu saab sest īŋŊks hell-of-a-job.
AitīŋŊh teile!

Mina prooviks miskit vīŋŊrvieemaldit, geeli. Ei oska īŋŊelda, kas aitab aga proovides saab teada!
Edit: kuna sÃĩber mÃŧÃŧb Soudalit, siis kÃŧsisin talt:
Soovitab sellist asja:
http://www.soudal.ee/index.php?action=product&ProductID=131&PathID=18
Ta on ise proovinud nt.autouksetihendi liimi peal ja vana maalriteibi(päikse käes olnud) eemaldamiseks plastik aknaraamilt. Olevat toiminud ideaalselt.
Praegu pidi mÃŧÃŧgil olema nt. Espakis


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group