Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Nov 2011 00:17 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Mär 2011 22:42
Postitusi: 17
Teeks väikese teemavärskenduse. Nagu näha hooaeg hakkab vaikselt läbi saama ja samas hakkab paat jälle valmima.
Nimekiri tehtud töödest sai järgmine:
1.Paadi põhja puhastamine mitmeist erinevaist värvikihtidest.
2.Pahteldamine,kruntimine,lihvimine ja üsna mitu korda.
3.Paat pooleks, ehk tekk ja kere eraldi.
4.Välja vanad ujuvust parandavad aretised ja istumislaud.
5.Ahtripeegli välja kraapimine.
6.Uue ahtripeegli, õhukastide ja pingi ehitus.
7.Põhja värvimine.
8.Tekk ja kere uuesti kokku, servalint tagasi, tuuleklaas tagasi.
9.Teki värvimine.
10.Mootor peale.
11.Elektrisüsteemi ehitamine.
tundub, et üsna lühile tööde nimekiri aga reaalselt kulub aega nende asjade tegemiseks ja korraldamiseks väga palju. Edasi tuleb veel mõningad asjad külge kruvida ja paat arvele saada. Proovisõit sai edukalt tehtud ainult mootori starteri süsteem nöökis veidi, ei ole veel asja jõudnud süveneda, et kas on tegemist halva aku või kulunud starteri laagritega. Mõned illustreerivad pildid allpool.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Lisaks veel niipalju, et päevinäinud sõukruviga ja keskmiselt kahe 100kg mehe, poole kergema tütarlapsega ja ilma kalasaagita õnnestus maksimumkiiruseks saada 19 sõlme. Mis minu meelest on antud olukorras täiesti rahuldav tulemus. Edsised katsetused ebaõnnestusid tänu halvasti planeeritud kaasavõetava mootoribensiini kogusele, viimased sadakond meetrit enne sadamasse tagasi jõudmist sai ka katsetatud antud paadi sõudmist ja käitumist aerjuhtimisel. Mitte midagi märkimisväärset.
Veelkord lisaks veel seda, et kui keegi oskab soovitada mõnda head kohta, kust saaks hankida antud mootorile varuosi või sõukruvi võib julgelt teada anda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Nov 2011 08:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:38
Postitusi: 412
Asukoht: Tallinn
Johnson/ Evinrude ja Suzuki originaal-ja B-varuosad saad siit

_________________
Ükski , mis mul varem oli , polnud piisavalt pikk!
www.paadikeskus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Nov 2011 12:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
johnsoni juppe saab ka US Parts-st.
omale sain sealt mõistliku hinnaga impelleri.

tonis123 kirjutas:
Teeks väikese teemavärskenduse. Nagu näha hooaeg hakkab vaikselt läbi saama ja samas hakkab paat jälle valmima.
Nimekiri tehtud töödest sai järgmine:
1.Paadi põhja puhastamine mitmeist erinevaist värvikihtidest.
2.Pahteldamine,kruntimine,lihvimine ja üsna mitu korda.
3.Paat pooleks, ehk tekk ja kere eraldi.
4.Välja vanad ujuvust parandavad aretised ja istumislaud.
5.Ahtripeegli välja kraapimine.
6.Uue ahtripeegli, õhukastide ja pingi ehitus.
7.Põhja värvimine.
8.Tekk ja kere uuesti kokku, servalint tagasi, tuuleklaas tagasi.
9.Teki värvimine.
10.Mootor peale.
11.Elektrisüsteemi ehitamine.
tundub, et üsna lühile tööde nimekiri aga reaalselt kulub aega nende asjade tegemiseks ja korraldamiseks väga palju. Edasi tuleb veel mõningad asjad külge kruvida ja paat arvele saada. Proovisõit sai edukalt tehtud ainult mootori starteri süsteem nöökis veidi, ei ole veel asja jõudnud süveneda, et kas on tegemist halva aku või kulunud starteri laagritega. Mõned illustreerivad pildid allpool.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Lisaks veel niipalju, et päevinäinud sõukruviga ja keskmiselt kahe 100kg mehe, poole kergema tütarlapsega ja ilma kalasaagita õnnestus maksimumkiiruseks saada 19 sõlme. Mis minu meelest on antud olukorras täiesti rahuldav tulemus. Edsised katsetused ebaõnnestusid tänu halvasti planeeritud kaasavõetava mootoribensiini kogusele, viimased sadakond meetrit enne sadamasse tagasi jõudmist sai ka katsetatud antud paadi sõudmist ja käitumist aerjuhtimisel. Mitte midagi märkimisväärset.
Veelkord lisaks veel seda, et kui keegi oskab soovitada mõnda head kohta, kust saaks hankida antud mootorile varuosi või sõukruvi võib julgelt teada anda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Nov 2011 12:15 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Johnsoni kruvi saab US Partsist, alumiiniumist maksis see 1900 eeki ja Soomest tuli järgmiseks päevaks.

Jala reduktoris õli värvi oled vaadanud? Mootor näeb piltidel üsna väsinud välja, eks seda remontida saad tulevikus samapalju tunde kui sõitmas käid.

Kui seal ei juhtu mingit magneeto probleemi, siis tavalised pekkis asjad on
1. jala reduktoris õli sees vesi (esimese paari tunniga muutub õli majoneesi taoliseks - simmerlingid + võllid loksuvad - NB! Kohalike tarkade jutu järgi vene Tad-17 kasutamine reduktoris kiirendab lõpu saabumist. Kuigi jala õli on muidu transmissiooniõli sarnane, puuduvad autode õlidel määrimisomadused emulsioonina. Seega pannes sinna kokkuhoiu mõttes auto transmissiooniõli ostad varsti uue reduktori. Spetsõli (nt Valvoline marine gear oil) - 2x 300g tuubi.
2. puksid, mille peal mootor pöörab - vanadusest pehmed, suur roolilõtk+ raputamisel mootor hüppab hirmasti
3. karpade tihendid lasevad õhku/bensiini läbi, nõelklapid astmeliseks kulunud - ei käi heasti ega taha käivituda
4. käiguhoova puksid kulunud - tavaliselt tagurpidikäik kaob või läheb kärinal (hoob ei lähe alla piisavalt palju)
5. väntvõlli otsasimmerid läbi, sealt võtab karterisse õhku, tuntav selle järgi, et peale sõitu on mootor pealt õliplägane, ei käi heasti

Kõik ise järgi proovitud.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Nov 2011 17:01 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2005 18:12
Postitusi: 310
Asukoht: Kärevere, Tartu vald, Tartumaa
Mo käest võid saada sõukruvi 100 EUR, läheb vaid vähe pikemalt aega- 2-3 nädalit. Te. 5031411

_________________
Naudi suve vee peal


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Nov 2011 22:29 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Mär 2011 22:42
Postitusi: 17
Näppisin natuke mootorit ja vaatasin, et starteri rootoril on väike külgsuunaline loks. Lisaks on pandud starterile mingisugune kinnitusvarras juurde, mida originaalis ei ole. Oskab keegi kommenteerida, et kas rootoril on lubatud mingisugune lõtk, millest omakorda võib raske käivitus põhjustatud olla?

Terv. Tõnis


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Nov 2011 20:15 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
tonis123 kirjutas:
Näppisin natuke mootorit ja vaatasin, et starteri rootoril on väike külgsuunaline loks. Lisaks on pandud starterile mingisugune kinnitusvarras juurde, mida originaalis ei ole. Oskab keegi kommenteerida, et kas rootoril on lubatud mingisugune lõtk, millest omakorda võib raske käivitus põhjustatud olla?

Terv. Tõnis


Mingisugune lõtk on ikka lubatud aga see võiks jääda sinna 2/10 juurde. Kui lõtk on juba suur siis on puksid kulunud ja loomulikult hakkab rootor lõpuks pooma. Raske käivitus võib olla põhjustatud ka kulunud harjadest, lühises rootorist, katkistest magnetitest või tühjast akust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Nov 2011 12:29 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
See lõtk, ehk siis kulunud puksid võib põhjustada ka vale hambumise, mis kah ei soodusta käivitamist. Mis varras seal on? Ehk on seegi pandud et veidi parandada hambumist, või on kinnitusel pragu? vmt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 13:44 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Mär 2011 22:42
Postitusi: 17
Starter nüüd maha võetud ja käivitamise probleemile jalile jõutud. Rootor oli juba alumisest puksist nii suure loksuga, et korpuse magnetid olid alumisest otsast ära söödud, harjad kulunud ja katki, rootor ise korrodeerunud ja magnetist pärit tükke ja sodi mähised täis, täiesti ime, et aegajalt ta oli ikkagi võimeline mootorit käivitama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 18:11 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Ja lahendus? Mõtled uue peale või hakkad vana taastama?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Dets 2011 00:17 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Mär 2011 22:42
Postitusi: 17
Andrez kirjutas:
Ja lahendus? Mõtled uue peale või hakkad vana taastama?


Jah, uut/töötavat starterit tuleb otsima hakata. Vana taastamiseks ei leia põhjust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Apr 2012 20:42 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Mär 2011 22:42
Postitusi: 17
Uueks hooajaks paat korras. Starer vahetatud, paat arvele võetud ja kevadhooldus mootorile tehtud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juun 2012 20:28 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Mär 2011 22:42
Postitusi: 17
Paadiga siiani hästi, kuid täna otsustus bensiinipumba küljest voolik ära murduda. Ühesõnaga kui kellegil on sarnase tegumoega kasutut mootrit kas Johnsonit või Evinrudet ja sellel üleliigne pump küljes peaks olema, siis võib seda lahkelt pakkuda. Põhimõtteliselt oleks vaja ainult seda plastikust sisu, mille külge voolik jookseb.

Tundub, et vähehaaval on teretulnud ka pakkumised vähe uutematele 4t 30-40 hp mootoritele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Juun 2012 08:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Pealtnäha on need pumbad vist aastakümneid samasugused olnud, erinevused on sisus ja voolikuotste paigutuses. Tegelikult pole kumbki neist oluline, kui pump komplektselt välja vahetada, sest voolikute jaoks selle natukese ruumi kopsiku all ikka leiad ja sisu disain pole oluline, kui tööpõhimõte ja kinnitus sobivad.

Mul on lausa paar pumpa olemas, kuid mõlemal membraanid lotendavad ja teisel on Sinu omaga sarnaselt samuti üks voolikuots ära murdunud, pärilik haigus vist. :lol: Olen reede õhtul Tallinnas ja pühapäeva päeval millalgi äkki Tartus (see viimane pole veel kindel). Kui oled endiselt asjast huvitatud, saada sõnum.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 22:24 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Mär 2011 22:42
Postitusi: 17
Sai pumbale uus väljaminev ots külge keeratud, ära murdunud plastikust toru asemele sai vähe jämedamast piduri niplist uus väljavõte tehtud.
Proovisõit sai tehtud Lennusadamast Piritale ja tagasi, hetkel täiesti töötav lahendus.
Lennusadama slipi kohta aga niipalju, et tänase ilmaga laine seal umbes pool meetrit + laevaliikluse lained oli selle paadi slippamine suhteliselt huvitav ettevõtmine. Auto tuleb tõesti suhteliselt sügavalt merre tagurdada, et paadi suhteliselt mõistlikul viisil haagisele venitada. Suurema süvisega aluse slippamisel kulub oskus akna kaudu sujuvalt autosse ronida suht arusaadavalt vajalikuna. Aga muidu oli kõik väga OK.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group