Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 19:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Lihvi ikka enne uusi kihte vana kartulipõld alt siledaks. Tolmune töö aga lõpptulemus saab hea.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juul 2011 16:15 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
1,5liitrit vaiku....ja mina kujutasin ette/kartsin, et kavatsed kasutada 15-20kg vaiku.
Soovitus see alt korralikult ära lihvida on asjakohane, jääb paremini kinni ja ilusam ka. See peterburis omal ajal tehtud töö kannab aja märki- nii suur kiire oli taga, et kvaliteedile mõelda polnud mahtigi.
Aga ettevaatust, see vene vaigu tolm on eriti jälk, respiraator või vähemalt tolmumask ja nii edasi!

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Aug 2011 13:29 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Tekkis 1 mõte, kuna vist saan endale 8hp Yamaha mootori ilma jalata, et mis oleks kui prooviks teha asjale sisemootori...Raadioteel juhitavatel paadikestel suht tavaline asi, võlliliin läheb nurga all läbi põhja jne.
Ehk siis, ootan ideid tehnilise teostuse osas. Ise oma aruga mõtlesin alumiiniumtoru peale, millel mõlemasse otsa oleks keevitatud puks, kuhu sisse käiks laager ning alumises otsas ka simmerling. Võlli laseks treida roostevabast terasest ja mootori-võlli vahele kummimuhv. Samuti on olemas üks Veteroki sõukruvi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Aug 2011 15:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
loodan, et sa ei solvu aga kohe ei saa mainimata jätta, et see teema tundub sinu ideega väga sarnane :)
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?p=61397#61397

aga tagasi sinu küsimuse juurde, ehk siis probleemid mida mina esimese 5 sekundi jooksul näen:
- jahutus?
- mingi 90 kraadine nurk vist oleks vaja, kuna päramootor vist ikka peab püsti käima?

tead, mida rohkem detaile ma püüan ette kujutada, seda lihtsam tundub trimmerist teha :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Aug 2011 18:15 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Jahutus - antud mootor on veesärgiga, kuid puudub loomulikult veepump, mis asub jala sees. Seega oleks vaja kasutada elektrilist veepumpa. No big deal, ühel aparaadil juba testitud.
Mootori asend - tegu on 2T mootoriga, mis on võimeline igas asendis töötama tingimusel, et karbuss on ikka õiget pidi. Ehk siis tuleb valmistada uus karpa kollektor, samuti korduvalt läbi käidud tee.
Üks idee oleks sellele mootorile võimalusel natuke freesitera maitsta anda ja sealt veidi rohkem hobujõude välja lutsida. Näiteks väljalaske resonaatorite abiga. Ühele teisele mootorile tehtud reso:
http://static3.nagi.ee/i/p/591/41/147853033cc87f_l.jpg
http://static3.nagi.ee/i/p/593/56/148391333fb880_l.jpg

Hoopis keerulisema näen ma veovõlli konstruktsiooni. Veidi asja üle mõelnuna tundub arukas võtta 25x1.5mm alumiiniumtoru ning keevitada otsa pesad laagritele ning tihenditele. Võlli peaks saama, kui osta roostevaba ümarmaterjali (läbimõõt sõltub ilmselt laagri valikust), otsad treida laagri istu järgi ning simmerlingi tihenduspinna järgi. Küsimus on muidugi, kui pikad on metallifirmades müüdava suhteliselt peene ümarmaterjali balvankad. Sest võlli jaoks näen ma, et oleks vaja vähemalt 1.5m pikkust, et saaks kogu asja normaalse nurga alt läbi põhja viia. Lisaks tuleb välisele torule läbiviigu kohale keevitada õige nurga all põhja kujuline alumiiniumist plaat ning tagumisse otsa kere külge minev kandur...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Aug 2011 07:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 710
Asukoht: Viljandi
Reduktor? Ega sa ei plaani otse võllilt panna? Pöörlemiskiirus jääb liiga suur.

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Aug 2011 19:38 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
poom kirjutas:
Reduktor? Ega sa ei plaani otse võllilt panna? Pöörlemiskiirus jääb liiga suur.

Jah ikka otse. Elame-näeme kiiruse suhtes. See paat on ka kergkaallane.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Aug 2011 23:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
vootele kirjutas:
Tekkis 1 mõte, kuna vist saan endale 8hp Yamaha mootori ilma jalata, et mis oleks kui prooviks teha asjale sisemootori...Raadioteel juhitavatel paadikestel suht tavaline asi, võlliliin läheb nurga all läbi põhja jne.


Kuna sinu paadil on päramootori kinnitus juba olemas siis soovitaksin pigem oma aeg ja energia kulutada sellele, et sellele 8 HP yamahale soome -rootsi netiavarustest jalg otsida ning mitte jännata sisemootori ehitusega. Üleüldse paneks mina sinna vähe võimsama mootori u 12-15 hp.

Mul on veel arusaamatu, et kus sa sellega sõita plaanid hakata. Ehk valgustad lähemalt...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Aug 2011 09:22 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
vootele kirjutas:
poom kirjutas:
Reduktor? Ega sa ei plaani otse võllilt panna? Pöörlemiskiirus jääb liiga suur.

Jah ikka otse. Elame-näeme kiiruse suhtes. See paat on ka kergkaallane.


"Otse" pannes mingit kiirepöördelist (nt mootorratta) mootorit kasutades on sul vaja kaviteerivat (st kaviteerivas olekus ka veojõudu andvat) vinti, mingi käepärast oleva vindi kasutamine pole võimalik. Vastasel juhul on hulk müra ja vahtu ning kiirust olema ei saa. Ilmselt selline vint maksab päris palju ja see muudab mõttetuks sisemootorist ja isetegemisest loodetava kokkuhoiu - odavam on osta kasutatud päramootor.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Aug 2011 09:50 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
millised need kaviteerivad vindid veel on? kavitatsioon on päris vägivaldne sündmus ja mingit veojõudu selle tingimustes on ikka väga keeruline saavutada...

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Aug 2011 10:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
millised need kaviteerivad vindid veel on? kavitatsioon on päris vägivaldne sündmus ja mingit veojõudu selle tingimustes on ikka väga keeruline saavutada...

Need on vindid, mida oskab maailmas vast kõige paremini väikemootoritele valmistada veemootorispordi Grand Old Man Lembit Aaslav-Kaasik. Vähe tõsisematele mootoritele megakiirenduseks ja tohutuks lõppkiiruseks 1000 jala peale oskvad neid teha aga jänkid: IHBA kiirenduspaadi 2-labalise propa toorik. Või 3-labaline juba V8 ja 500+ Hj tarbeks:
Pilt

Ju tahab Vootele midagi sarnast ehitada :D Kaks maailma kiireimat ja kuulsaimat propeller-jõuajamiga paati, Top Fuel Hydrod Problem Child ja Spirit of Texas. 1000-jalga ehk 304,8 meetrit trassil + 125 jalga ehk 38,1 meetrit eelstardi ala kinnihoidmisköiest jõulupuuni ehk paigaltstardist 342,9 meetrit kogu distants. 3,524 sekundit jõulupuust ja lõppkiirus 255,36 mph/ ~411 km/h!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_l8pGJd_YxA&feature=player_embedded#![/youtube]

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Sept 2011 19:35 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Praegu on tööd niikaugel, et tekk on altpoolt tugevdatud st. jäikust andvad ribid on tagasi külge lamineeritud ning üks kiht riiet on lisaks terves ulatuses.
Järgmine teema on põhja tugevdamine ning penost vaheseinad.
Seejärel tuleb tekk jälle peale liimida/neetida ning tekkinud õõnsused divincell-i täis lasta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Apr 2012 17:39 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Nonii, kevad on saabumas ning on aeg projekt punane nool jälle lume alt välja kaevata. Jätkuvalt käivad jõuallika otsingud. Vahepeal aga tuli üks jumalavallatu idee. Nimelt vedeleb riiulil korralik 8hp Yamaha powerhead. Samas sai sugulase kuurist ära veetud kaks Veterok8M komplekti osade kujul. Plaanis on ristata Yamaha mootor Veterokiga, st. väliselt on kõik puha USSR, sees aga pilusilmade looming, mis peaks töökindlam ja ökonoomsem olema. Eriti lihtsaks teeb asja see, et mõlemal mootoril on täpselt sama nuudiga võll jala sees. Konversiooniks on niisiis vaja a: vaheplaati mootori-jala vahele ning b: olemasolev võll pikemaks teha, mis on samuti lihtne, kuna mul on neid võlle mitu - ühel ots maha ning pikem jupp otsa.
Võimalik veel, et peab ka sõukruvi välja vahetama, kuna veterokil on see vasakpidine.
Pilt
Vasakul Yamaha, keskel-paremal CCCP originaal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Apr 2012 20:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Mul on olemas suht heas korras plastist 8hp Veteroki kopsik. Kunagi, kui sõbrad mulle Veteroki jalast tehtud grilli sünnipäevaks kinkisid, tahtsid nad pärast töökoja koristamise käigus kopsikut minema visata, aga ma nõudsin selle ka omale. Leiba pole siiani küsinud. Püha ürituse nimel võin ära kinkida. :D

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Apr 2012 23:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Mul on 2 kopsikut täiesti olemas.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group