Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: CG Pettersson-paat "Gertrud" (ex-Pärlan)- tarts
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 13:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 16 Aug 2004 13:22
Postitusi: 37
Asukoht: Tallinn
Just täna hommikul laadisin maha Rootsist ostetud ja äsja uuele kodumaale kohalejõudnud paadi. Tegu on kahe ruhviga kiirpaadiga (snabbgoende ruffbat), konstruktor CG Pettersson, ehitatud 1928, pikkus 9,5 m, laius 2,30; kere tammest, pealisehitus ja sisu mahagonist. Kogu värk vajab muidugi kõbimist, aga oluliste kohtade puit on üldiselt väga heas korras. Eks ma asun vähehaaval asja juurde...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 13:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Oi, vat see on vahva riistapuu!
Isegi minul, kes muidu mootoripaate ei kannata, vedas suunurgad üless :D

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 14:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ohohh! Üks Petersson seisab ka Vätta puidu töökojas finishisirgel olevate restaureerimistöödega.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 14:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mina läksin kadedusest näost rohe-lillaks. Minu pensipõlve unistustes kõlguvad kodusadama kais just sihuke ja üks vastav mahagonist HAI kõrvuti. Elame-näeme. Selle paadi reederile igaljuhul palju õnne ja jaksu paadi korrastamisel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 14:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:52
Postitusi: 137
Asukoht: Tallinn - Võsu
Tulin täna komandeeringust ja vaatan, et mis uhke alus mu õue peal seisab :o
Ilus paat, aga tööd on sellega muidugi palju. Igal juhul õnnitlused Tartsile. l


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 14:42 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 16 Aug 2004 13:22
Postitusi: 37
Asukoht: Tallinn
Nagu pildilt näha, siis pikkadeks talveõhtuteks "mõningast näputööd" peaks ta kallal jaguma piisavalt. :wink: Aga selliseid paate sealmaal ikka veel liigub ja kummaline on see, et suur osa neist müüakse pärast müükitulekut üsna ruttu Rootsist välja. Jälgisin selliste paatide turgu ja vastavaid foorumeid juba paar viimast aastat, aeg-ajalt selgus sealt ka, et kuhu paat läks: Norra, Soome, Tshehhi, Holland, Saksamaa, hiljuti müüdi üks CGP Lätti (!!). Kogu see CGP-värgindus on rootslastel seal suisa kultus, aga samas vist kardetakse puupaadi omamisega kaasnevat mõningast lisatööd, et nad neid ise omale eriti osta ei söanda. Vastavates foorumites siis osa rahvast halab paatide välismaale müügi üle ja teine osa jälle tunneb headmeelt, et Rootsi paadiehitajate töö maailmas nii kõrgelt hinnatud ja et paadid omale uued peremehed leiavad.

Oleks tore küll, kui Eestisse samasuguseid klassikalisi puust mootorjahte rohkem sigineks, huvilised jälgigu lisaks Blocketile ka:

www.trabatsakuten.nu ja http://swedishclassicboats.ning.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 16:42 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Just paar päeva tagasi aitasin sarnase kenaks vuntsitud paadi uuesti vette.
Pilt

Uploaded with ImageShack.us


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 22:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
mis mootor sellisel küll sees võiks olla?
kas kavatsed veealuse osa plastiga katta või jääb puidune?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juun 2011 08:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:52
Postitusi: 137
Asukoht: Tallinn - Võsu
Volvo Penta EC61 - bensukas 6 silindriline ridamootor, toodetud 1950


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juun 2011 09:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ärge plastikut küll sellistele paatidele mitte kuskile pange!

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juun 2011 10:22 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 16 Aug 2004 13:22
Postitusi: 37
Asukoht: Tallinn
plastikut ei kavatse tõesti panna; olulised kohad on tugevast tammest, põhi täiesti kõva, torkisin kõik isiklikult naaskliga läbi, kui paati vaatamas käisin. Kaared on ka tammest, iga kolmas tsingitud vinkelterasest, mingit korrosiooni metallkaartel ei pilsis ega ka mujal ei ole.

Puidu küllastamiseks ja lõppviimistluseks plaanin kasutada Owatroli 1 ja 2 (kahjuks Eestis ei müüda, Soomest saab). Teine "koolkond" soovitab puidu küllastamiseks linaõli ja tärpentiini segu, aga ma ise arvan, et nii arhailiseks ja töömahukaks ka ei tasu minna, linaõlil on ka omajagu puudusi. Pragude tihendamise suhtes veel uurin variante.

Mootori suhtes võttis Ruts sõnad suust, aga lisan veel, paberite järgi on tal võimsust 45 hj ja max kiirus 13 kn. Glissi jaoks jääb võimsust väheks, aga mootoriteemale mõtlen hiljem, samuti sõukruvile (praegune paistab küll ka üsna korralik olema, sammu teema vajaks veel uurimist).

Fotol ei paista, aga paadil on ahtris olemas originaalsed trimmiplaadid; transpordi jaoks sai maha võetud saalingutega mast (ca 2 m) koos vantidega, praegu on maha võetud ka eriliselt edev seestpoolt pööratav prozhektor, mis käib katusele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juun 2011 21:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 21 Juun 2004 13:37
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
Öö, über! sihuke sõiduk keerab tõesti suu naerule ka paadunud purjesõbral! Ja loomulikult tere tulemast reederite väärikasse perre.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Juun 2011 10:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Tarts kirjutas:
Mootori suhtes võttis Ruts sõnad suust, aga lisan veel, paberite järgi on tal võimsust 45 hj ja max kiirus 13 kn. Glissi jaoks jääb võimsust väheks, aga mootoriteemale mõtlen hiljem, samuti sõukruvile (praegune paistab küll ka üsna korralik olema, sammu teema vajaks veel uurimist).


See paat on seda väärt, et üritada veri ninast originaalis püsida. Kui on vaja nõu või abi, siis räägi Vätta meestega, neil on seal sõprusringkonnas ka üks selline tegelane kes msinaehituses tegev ja vanade mootorite taastamisega kah minu teada sina peal.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Juun 2011 12:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Killuke kaatriehituse ajalugu siis siinmail! :)
Pole küll suurem asjatundja vanalaevanduses, aga igaks juhuks lisaks siia mõne tähelepaneku:
Aastal 1979 oli juhus ferrotsement (armotsement) jahi ehitusel mudeliks kasutatud mäda männipuust ja tammekaartega jaht (aastast 1936) kildhaaval uue kere seest välja lõhkuda. Mitmel pool oli plangutus mäda. Aga oli ka kohti, kus pealtnäha kõik korras, kuid mõni tamme(!) kaar oli plangutuse poolt küljest osalt õõnsaks mädanenud! Ja samuti olid mõnes kohas kaare all ka plankudesse süvendid mädanenud. Siit tähelepanek, et tihti algab mädanemine liitepindade vahel, kust niiskus nii ruttu välja ei tuuldu. Sama oli ka tekipiimide tappidega. Nõnda on ka näiteks tsingitud raudkerega. Oli kunagi juhust remontida üht ebaõnnestunud trofeejahti. Ma ei tea küll, kuidas oli see hallil ajal Saksas tsingitud- kas plaadid enne paigaldamist või kogu kere pärast valmimist? Needitud plaadid olid vist kusagil 2,5-3mm. paksused. Kaared vinklist, laia pinnaga vastu plaadistust. Ja vinkli all oli kohati millimeetri jagu plekki alles... :( Aga mujal, nii sees kui väljas- tsink kõik kenasti korras!!! Paari aasta pärast hakati hädaga epovaigu ja klaasriidega lappima. Ja varsti jäigi seisma. Seegi jaht oli tehtav, aga mis hinnaga? Niipalju siis välisest ilust. Antud kaatril tamm ja mahagon- see on kõva sõna! Loodame, et suuremaid varjatud vigu pole, aga veel ehk võiks kontrollida täiendavalt ka liitepindu? Kaarte sees toimuva diagnoosimiseks pakkusin kunagi välja järgmise nipi: Kahtlases kohas puurida kaaresse väike auguke. Väikese ristlõikega kaarele mõne millimeetrise puuriga, sobiva sügavuseni. Ja siis torkida naaskliga! Läinud sügisel oli ajakirjas Katera i Jahtõ artiklite seeria vanade L-6 klassi puitjahtide taastamisest. Seal oli ka see ülaltoodud nipp kirjas, selle erinevusega, et naaskli asemel soovitati jälgida puidupuru värvuse muutumist...
Ehk on siinöeldu abiks ka järgmistele ajalooliste veesõidukite omanikele!?
Meeldivaid miile siis uuele laevale!

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Juun 2011 22:03 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 16 Aug 2004 13:22
Postitusi: 37
Asukoht: Tallinn
aitäh kaasaelajatele! Eks ma hoian foorumlasi arengutega kursis, kavandamisel koduleht ja veel üht-teist...

Aga Indrekuga Vättalt ma tegelikult konkreetse paadi suhtes konsulteerisin küll, alguses piltide põhjal ja kohapeal paati torkimas olles läbi telefoni. Seda augukeste puurimise võtet ma ei teadnud ja pole kindel, kas müüja sellega nõus oleks olnud.

Ja kuna ostusoov oli suur, siis tuli päeva lõpuks varjatud puuduste suhtes risk võtta, no ei ole 100% riskivabu asju maailmas olemas. Eks ma ikka vaatasin müüjale otsa ka, teadliku tünga peale ta kindlasti väljas ei olnud. Kuulasin ka paadi ajaloo kirjeldust: 30 a samas peres, müüja (ca 25 a noormees) isa oli paadi küll kunagi vahepeal ära müünud, aga kuna uus omanik ei viitsinud hooldada, siis ostis sellesama jälle tagasi ja tegi taas korda. Paat talvitus kogu aeg angaaris. Üsna usutav, kuna paat ei ole ju hiigelsuur ja on üsna hõlpsalt treilerdatav. Treiler on tavalise sõiduauto haagisekonksuga, nad vedasid teda Nissan Navara või Volvo XC90ga ja lasid vette tavaliselt slipilt. Kuskil kai peal kogu aeg seisnud paat äratanuks igatahes rohkem kahtlusi. Praegu pole silma ees, ara minu meelest on treila piduritega ja pmst peaks vist uurima ta ARKis 80 km peale regamise võimalusi, kui see õnnestuks siis avaks see ju kogu projektile hoopis uued perspektiivid.

Sain kaasa ka Rootsi kindlustuspoliisi, mis kehtib veel järgmise aasta alguseni. Mul pole muidugi aimugi, kuidas see paatide kindlustusevärk neil seal käib, raske uskuda, et kindlustusfirma esindaja naaskliga pehmeid kohti käis otsimas, aga samas mine tea, äkki käiski! Nt kindlustusfirma nõudel paigaldati paadile mootoriruumi sundventilatsioon. Veel sain kaasa täpse kommentaaridega skeemi, milliste puiduhooldusvahenditega ja kustkohast paati on töödeldud; lisaks veel mootori põhjalik manuaal.

(ja kui siis lõpuks käed lõime, käisin tehingu kinnituseks välja igaks juhuks kaasavõetud korraliku viski) :wink:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group