Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Albin 57 nr 222, Bazant
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Juul 2011 17:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 421
Tõin ta Rootsi lõunaosariigist, 600 km Stockist allapoole. Oli dets 2010, palju lund ja -20 kraadi
Pilt

Nüüd on kodu Noblessneris
Pilt

Esimesed harjutused olid Pirita, Naissaare ja Aegna vahel. Enne jaani tuli pikem purjetamine, Noarootsi ja saarte-laidude vahele.

Reisipilte telefonist
Suursadam Hiiumaal
Pilt

Saaremaal Harilaiul ankrus. Öösel tuul keeras ja lükkas paadi kaldale lähemale, ülestõstetud kiil hakkas kivide vahel kolksuma. Pidin vette hüppama ja oma pool tundi oli kõigutamist ja nügimist, et välja saada
Pilt

Niipalju on järgi kreeklaste "valgest laevast" Sõrve ps lähedal
Pilt

Liiklus oli väga hõre, Vilsandil tuli vastu 15-aastane kapten, kena purjekas oli vaadata. Pildi tegemine võttis aega, sest tel oli väljas
Pilt

Veel avamata Lõmala jahisadam. Sissepääsu leidmiseks jalutasin allameetrises vees, Bazant nööripidi käes, tuli nagu suur valge lehm mulle järgi. Üks sügavam kanal oligi, mis viis sadamasse
Pilt

Lahked saare kalurid andsid värskelt püütud lesta. Soola ja sidrunipipart, pannile, õnneks oli jahedat õlut ka
Pilt

Vabariigi üks kaunemaid randu, Harilaiu Kõruse rand. Kivideta, inimesteta, sinine ja selge vesi, kiirelt läheb sügavaks.......
Pilt

Kõrgessaare Hiiumaal
Kohaliku sõnul sel aastal esimene jaht
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juul 2011 18:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kuna Tim on tagasihoidlik tegelane aga mul on olnud juba au Temaga koos purjetada ja äkki pisut ka aidata, siis kes, miks ja milleks olen sunnitud mina siia kirjutama. Julgustuseks teistele!

Oli veel sügav aprilli algus enne pikka reisi, kui ühel paksu lume aga juba sooja Päikesega päeval tuli sääda sammud Kiili lagedatele "Mingit uut äsjatoodud Albin 57't kokku panema". Helistas sõber Sander ja palus, et mine aita, sina tunned. Nagu Tim siis kirjutas, talvel toodud ja mees polnud ise oma ihusilmaga kokkupandud paati üldse näinudki. Aga siit tuleb kogu asja parim osa!!! Nimelt tuli välja, et Tim polnud selleks hetkeks elus kordagi purjejahiga sõitnud! Küll tegelenud lohesurfiga ehk merd ning tuult tunneb ja meri ikka kisub ka. Lihtsalt tuli tahtmine vähe "soliidsemalt" merd sõita , mõtles iseendale vajadused välja (et saaks igale poole ligi, seega madal süvis primaarne), uuris siitki foorumist teemasid ja läks ostis kõige korralikuma saada olnud vajadustele sobiliku aluse ära. Korralik ja väga heas varustuses on Bazant II tõesti.

OK, purjekas koos, asjad meelde jäetud, tuli siis kevad. (See on juba Timi enda jutt koos tehtud reisilt Peetri sadam - Väike-Pakri - Einby poi.) Koht otsitud Noblessnerisse, paat sinna ja vette. Abiks proua Julia ehk meil siin tuntud Merisea restauraator Meerschwein. Kes veel ei teadnud, siis kogu selle suure töö taga on naisterahvas... Tema tegi siis Timile elu esimese purjetamise õppetunni mingi paar tunnikest Tallinna lahel. Edasi on Tim sõitnud soolot! Kogu esimese postituse reis on ka soolopurjetamine ja selleks soetas Tim "omasuguselt" Jaanus Tammelt "toomase", ilma milleta asi võimalik ei ole. Kuid ikkagi jään ma enda juurde nende odavate pinni-toomaste kohtalt: vakses tuules või akvatooriumis purjeid heisates teeb oma tööd hästi aga kui vähegi kõvemaks ilm läheb ja ka lainet teeb, pole odavast "toomast" mingit asja. Saeb ja saeb aga jahti juhtida ei suuda. Vaja ikka seda kangemat kraami.

Aga siis juuni alguses Tim helistas, et tule läheme teeme ühe pika otsa, õpeta see pool ka selgeks. Mis õpetaja nüüd mina aga olgu. Korra käisime enne seda ka päevasel tiirul Aegnale ja esmaspäev enne jaani siis esimene pikk ots. Kohe saime ka korraliku tugeva läänetuule ehk krüssuotsa kõrges laines. Bazant II "made in Poola" uued purjed on ülihead ja võrreldes Sanderi Merelinnuga krüssab nagu tõeline kiiljaht aga väikesest kaalust ja jupats-laiast kerest tingitud lainesse kinni sõitmise hädast ta ikkagi lahti ei saa. Eespuri rulliga, hästi rehvitav ja jääb tööle ka. Nii me siis müttasime, kõigepealt Lohusallu, kus öösel kenasti ka vastu tuldi ja mingi hulk tugrikuid küsiti (ise väites, et see suvi on olnud sadam absoluutselt tühi - keegi ei tule sisse), hommikul edasi mõttega jõuda äkki Dirhamini. Sinna me ei jõudnud, sest keset päeva Väike-Pakri all, kus on kõige vastikumad lained üldse, muutus edasi pressimine mõttetuks. Ohtlik ei ole, Albin on ikka eriliselt kõva tükk ja mingit "väikese paadi tunnet" ka kõrges laines hullates ei teki.

Kuid just see lainsse kinnisõit ja meeletu tagasitriiv, sai Tim esimese õppetunni: kui pole võidusõit, tuleb asja ajudega võtta ja õige ilm ära oodata, seega läheme abajasse peitu. Kerges pakstaagis, kus saar veel ka varjab, käis saare teisele poolele purjetamine kiiresti ning kenasse abajasse, kuhu oli tekkinud üks äraütlemata tore ujuvkai, seadsime ennast sisse.
Pilt
Pilt
See oli siis teisipäeva lõuna ajal ehk koos vahepeatusega ning hullus krüssus olime jõudnud 20 tunniga sinna :D Pool päeva magasime, sõime ja siis õhtul üheksa paiku, kui tuul enam nii hullult ei vihisenud, asusime Noarootsi poole teele. Nagu arvata oli, sai vähenenud lainetuses juba palju teravamalt lasta ja nii me esimese pika halsiga tulimegi kaugele neutraalvette. Kui juba siuh-viuh hakkasid "koledad suured kobakad" parema parda lähedalt mööda sõitma, pautisime alla tagasi ja tulime õkva Keibu lahte. Paudi ajal oli ka "piske tehniline viperus" aga mis ja miks, las olla ja eks sellistki asja oli vaja Timil kogeda, et tulevikus sedasorti viperusi karta ja iga hinna eest vältida.
Tuul muudkui aga vaikis vaikselt normaalse 6-8 m/s peale ja Nõva alt Einby randa läksime juba päris korraliku lauluga, kuigi pakstaagi saime alles Voosi kanali viimaste väravate vahelt poile kurssi võttes, sinnani oli ikka täiskrüss. Igastahes enne teisi jaanipäevalisi olime me kohal ehk täpselt 16:00 panime Bazandi poi külge kinni. Kokku sõit koos vahepeatustega 45 tundi, mis on ikkagi vähem, kui eelmine Rannarootsi regatt me suutsime sõita Gamajoniga :D OK, siis polnud jälle tuult ja ühe peatuse tegime ka rohkem...

Noarootsis jaanipäeval "pääses" Tim kuulitõuke võistlustest, kui tegi "lapsemammidele" sõitu Hobulaiule. Andsin oma kaks kaardiatlast kaasa ja jaaniku lõppedes asuski Tim siis oma esimesele pikale sooloreisile. Aga ma olen absoluutselt kindel, et me kuuleme Timist kunagi veel ja hoopis teises kontekstis! Kui saab olla purjetamise peale andekas, siis on seda Tim ja usun, et vähemalt Uku Randmaa aga miks mitte ka Jaanus Tamme saab sellest mehest väärilise konkurendi või mantlipärija. Ma tõesti ei imestaks, kui loogiline käik mõne aasta pärast oleks Mini transat ja mõneteistkümne pärast Open60.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Teisipäev, 19 Juul 2011 13:44, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Juul 2011 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Timile ja tema Bazandile 7 jalga vett kiilu alla! Väga lahe algus. Palju rohkemat oskagi praegusel kiirel heinaajal lisada... Muuseas, tol päikselisel aprillipäeval, vaevalt pärast jääminekut, oli Bazant vist selle aasta esimene puri Tallinna lahel :)

Üks teine teema oli siin pühendatud Eesti rahvapurjeka leidmisele / leiutamisele. Ma arvan, et Eesti rahvapurjekaks võikski sobida üks hästi hoitud Rootsist toodud Albin 57.

Hind + madal süvis + kere kvaliteet + veel palju muudki, seda ei anna ikka ühegi tänapäeva säästujahiga võrrelda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Juul 2011 13:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 421
Umbes selline oli teekond, 600nM, 26 päeva, 145 sõidutundi
Pilt
Punane joon on sinna, kollane tagasi.
Bazandil nii peent tehnikat pole, mis täpset sõidujoont võimaldaks näidata. Kasutan auto gepsu Garmin Nüvi 250, selline universaalne, loeb ka merekaarti. Keerulisemates kohtades saab akutoitel kasutada nagu käsigepsu, hoida käes.
Aga on üks probleem - kui näitab sügavusi ja kive, ei liigu pilt kaasa. Ise peab sõrmega pilti edasi vedama, muidu sõidab kolmnurk ekraanilt välja. Tähendab, liigun ühest servast teise, siis tuleb pilti edasi tõmmata. Päris tüütu. Puutudes all vasakul "Mine!", liigub pilt ilusti edasi, aga pole enam sügavuste numbreid. Menüüst ei ole ma sellele lahendust leidnud, saaks seda kuidagi parandada?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Juul 2011 12:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 699
Asukoht: Viljandi
Tim kirjutas:
Kasutan auto gepsu Garmin Nüvi 250, selline universaalne, loeb ka merekaarti. Keerulisemates kohtades saab akutoitel kasutada nagu käsigepsu, hoida käes.
Aga on üks probleem - kui näitab sügavusi ja kive, ei liigu pilt kaasa. Ise peab sõrmega pilti edasi vedama, muidu sõidab kolmnurk ekraanilt välja. Tähendab, liigun ühest servast teise, siis tuleb pilti edasi tõmmata. Päris tüütu. Puutudes all vasakul "Mine!", liigub pilt ilusti edasi, aga pole enam sügavuste numbreid. Menüüst ei ole ma sellele lahendust leidnud, saaks seda kuidagi parandada?


Kas tõesti kuvab korrektselt merekaarti? Mina ei ole siiani suutnud tavalist autonavi panna korralikult Bluechart kaarte kuvama. Ja nagu aru olen saanud, siis ei olegi võimalik seda teha seadmetes millel puudub "boating mode" ehk siis Nüvi 550 ja 620 on sellised universaalsed asjad.
Või kasutad äkki kaardina Regio Eesti Topot, seal on ka Eesti rannikumeri ning Peipsi ja Emajõgi peal. Selle kaardiga on jah see omapära, et navigeerimise reziimis ei näita sügavusi ja kive, ülevaatereziimis teeb seda korralikult. Ma olen teekonna ette koostanud, siis ei pea kogu aeg näha olema sügavused, saad mööda joont sõita (kui "vana" lubab).
Aga muidu on lihtsam teha seda kahe puudutusega: ülevaatereziimis (siis kui sul kaart ei liigu) vajutad "tagasi" nuppu ja seejärel navigeerimisreziimil kohe uuestu suvalist kohta kaardil. Kulunud aeg 2 sek :D

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Juul 2011 09:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 421
Sain selle kaardi humanitaarabi korras ja ei tea isegi täpselt, mis ta on. Kunagi ostetud Garminist. Käisin paadis vaatamas, "Kaardi info" nupu alt tuleb VEU 505S (1)-Baltic Sea, East Coast.
Aga muidu ajab Nüvi 250 asja ära küll, kõik toodrid, vrakid, kivid jne on ilusti pildil. Sadamatesse sisenedes on liitsihid roosa joonena ja klapivad märkidega kaldal.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group