Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Hirvas 480 - Andrez
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Okt 2011 15:58 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Niih riputaks siis kah oma "projekti" teistele vaatmiseks üles. Kogu lugu sai alguse sellest, kui mingi lollaka mõttesähvaka tagajärjel leidsin end Soomest mingile suvalisele vennale eurosid peopeale ladumas. Vastukaubaks eurodele vastu sain klaaskiust vormitud vanni mille nimeks Tuij Marita.

Pilt

Pilt

Pilt

Paadi küljest puudus mootor (50hj 4T Suzuki) mis müüdi enne minu kohale jõudmist. Kuna ilma mootorita ei pole säärase vanniga suurt midagi peale hakata siis tuli ta kuuri alla lükata paremaid aegu ootama. Selle tarvis sai meisterdatud vägev ratastel elling mille üle ma eriti uhke olen :lol:

Pilt

Pilt

Suvi möödus nina nokkides ja pingsalt müügikuulutusi sirvides. Kahjuks ei leidnud enda jaoks sobivat pakkumist enne sügist ja siis saigi jällegi Soomest toodud üks 1990 aasta 2T 50hp Mercury mis küll käivitus kuid oli ülepeakaela vigasid täis. Kuna hind oli väga soodne siis sai ikkagi kaupa tehtud - pikk talv ees ja aega nokkida küll. Vigade koha pealt siis nässus starter, laadimist ei ole ja hooratta alt kahisev hääl. Samas nöörist sikutades läheb matsust käima. Ainsa lisaväärtusena võib vist välja tuua trimmi olemasolu.

Igal juhul on nüüd jupp aega tegevus olemas - esmalt vaja mootor töökorda seada, paadis elekter ümber seada (loe nullist üles ehitada kuna põtrade arusaam toimivast ja ohutust elektrisüsteemist ei ühti minu omaga) ja sisu kallal vähe toimetada. Lõpuks tuleb ka mootor külge keerata aga see pole vast väga suur töö.


Viimati muutis Andrez, Teisipäev, 18 Okt 2011 09:20, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 18:02 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Äkki paned oma mootorist ühe pildi. Mul peaks olema sama ajastu natu suurem (60hp) mootor ja laadimisega on ka hapu. Äkki leiame koos mingi lahenduse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 19:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Kui paati treileri peal vead siis pane koormarihmad vööriknaapidest või veoaasast TAHAPOOLE!, soovitavalt nii terava nurga alla kui saad. Põhjus selles, et treila pealt tahapoole paat naljalt maha ei sõida, isegi kui ühe rihmaga kuskilt kinni on, sest kiirendust saad ise selle va parempoolse pedaaliga sättida. Kuid treilalt ETTEPOOLE mahasõitu vältida ei saa, kui äkkpeatus (avarii) juhtuma peaks. See vintsipukk murdub nagu hambaork ja paarsada kilo paati tuleb inertsiga tagaaknast sisse.... Vaevalt, et sel hetkel peeglisse vaadata tahad....
Mul on 2,5tonniseid rihmasid 4tk, mis ettepoole liikumist pidurdavad ja ikkagi teinekord on palvesõna öeldud, kui järjekordne schumacher ette keerab....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 20:38 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Erik78 kirjutas:
Äkki paned oma mootorist ühe pildi. Mul peaks olema sama ajastu natu suurem (60hp) mootor ja laadimisega on ka hapu. Äkki leiame koos mingi lahenduse.


Lahenduse leiab ikka, kõik sõltub milline komponent ahelas hapu on. Esimese asjana kontrolli staator ära. Staatori juhtmed peaksid olema kollast värvi ja minema ühe 2,5x2,5 cm karbi külge. Kui mähise takistus jääb 1-5 ohmi vahele ja keresse lühist ei ole siis oled odavalt pääsenud. Tõenäoliselt on hukas alaldi ja selle kontrollimiseks vaata juhendit siit -> http://www.myoutboardengine.com/rectifier.html Kui vigaseks osutubki alaldi siis selle saab näiteks Oomipoest umbes 3,50 kätte.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 20:43 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Trutta kirjutas:
Kui paati treileri peal vead siis pane koormarihmad vööriknaapidest või veoaasast TAHAPOOLE!, soovitavalt nii terava nurga alla kui saad. Põhjus selles, et treila pealt tahapoole paat naljalt maha ei sõida, isegi kui ühe rihmaga kuskilt kinni on, sest kiirendust saad ise selle va parempoolse pedaaliga sättida. Kuid treilalt ETTEPOOLE mahasõitu vältida ei saa, kui äkkpeatus (avarii) juhtuma peaks. See vintsipukk murdub nagu hambaork ja paarsada kilo paati tuleb inertsiga tagaaknast sisse.... Vaevalt, et sel hetkel peeglisse vaadata tahad....
Mul on 2,5tonniseid rihmasid 4tk, mis ettepoole liikumist pidurdavad ja ikkagi teinekord on palvesõna öeldud, kui järjekordne schumacher ette keerab....


See kommentaar oli ilmselt ajendatud ühest ülaltoodud pildist. Kahjuks pildil nähtud haagis kaubaga kaasa ei tulnud ja koju sai paat toodud sõbra haagisega. Selle haagise peal sai kinnituse peale veidi rohkem mõeldud kuid ilmselt siiski mitte piisavalt. Aga tänud hoiatamast, eks ma siis tean kuidas tulevikus korrektselt käituda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 21:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Trutta kirjutas:
Kui paati treileri peal vead siis pane koormarihmad vööriknaapidest või veoaasast TAHAPOOLE!, soovitavalt nii terava nurga alla kui saad. Põhjus selles, et treila pealt tahapoole paat naljalt maha ei sõida, isegi kui ühe rihmaga kuskilt kinni on, sest kiirendust saad ise selle va parempoolse pedaaliga sättida. Kuid treilalt ETTEPOOLE mahasõitu vältida ei saa, kui äkkpeatus (avarii) juhtuma peaks. See vintsipukk murdub nagu hambaork ja paarsada kilo paati tuleb inertsiga tagaaknast sisse.... Vaevalt, et sel hetkel peeglisse vaadata tahad....
Mul on 2,5tonniseid rihmasid 4tk, mis ettepoole liikumist pidurdavad ja ikkagi teinekord on palvesõna öeldud, kui järjekordne schumacher ette keerab....


sinu paadi puhul peab vast sellega rohkem arvestama- ma väga kahtlen, et see ca 300 kg + mootor kuidagi selle vintspuki paigast liigutaks-ja kui siis on juba midagi väga viga nii olukorras kui ehituses...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 22:06 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Tauri kirjutas:
sinu paadi puhul peab vast sellega rohkem arvestama- ma väga kahtlen, et see ca 300 kg + mootor kuidagi selle vintspuki paigast liigutaks-ja kui siis on juba midagi väga viga nii olukorras kui ehituses...


Vintsipukk on mõeldud vintsimiseks ja paadi vööri toestamiseks staatilises olekus. Treilal sõidutamine kuulub kah tinglikult staatilise koormuse alla, kuna liikumisteed on lühikesed ja kiirendused aeglased.
Olukord muutub dramaatiliselt, kui mängu astuvad dünaamilised koormused......
Seda vintsipukki hoiavad kinni 2-4 M10-M12 polti, tugevusega 8.8. Paat +mootor kaalub tagasihoidliku arvestuse järgi min 400 kg.
Nüüd järgneb lihtne füüsika.... mida ma hetkel ei viitsi teha, aga jämedalt u nii: 400 kilo kiirusega 50km/h murrab poolemeetrise jõuõlaga 1-2 pehmet polti läbimõõduga u 9-11mm. Autopoolsed kinnituspoldid asjast osa ei võta, kuna liiguvad allapoole. Poldi lõiketugevus vs rakendatud jõud.....
Koormarihma tugevus on samuti staatilises olekus, mitte dünaamilises. 750kg rihmad, millega tavaliselt selles kaalus paate kiputakse kinnitama, katkevad nagu saapapaelad, kui on lõdvaks pääsenud ja seejärel rebitakse....ja lõdvaks nad ju pääsevad, kui paat ettepoole liigub ja rihmad tahapoole liikumist takistama on pandud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 22:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
oluline ei ole poltide läbimõõt, vaid kogu ehituse insenertehniline lahendus.

Pilt

kui nüüd jõu õlad vektoritesse panna siis ma usun et nii paadi peale vintsimisel kui ka 400kg jooksval suunal rakendumisel võiks need poldid isegi olemata olla...

muidugi ohutus eelkõige, kuid antud juhul pakun ma, et järsul pidurdamisel tekib haagisel hoopis libisemine ja rullub nn. üle katuse!

Palju olulisemaks ma pean just ahtrist kinnitamist kus on suurem kaaalu jaotuset osakaal ja suurem nn toetsupind- samas ideaalis on kaater treileril kiilu peal. Külgtoed peavad olema siiski abivahendid kaatri treilerile ajamisel (nagu ka kelk)- kaater toetub kiilule ja kinnitada üle ahtri- nii ei liigu see ka paigast.

Kui sinu veose kaal ületab 750 kg (piirmäär) siis peab sul olema piduritega treiler, sest esimene asi mis äkkpidurdusel tekib on nö "kurvisõit" millele oskamatu juhina järgnebki kurvi sõit :)

Ma olen ise sõitnud ilma piduriteta ka ca 1500 kg haagisega! Enne kui see haagis sulle sisse sõidab tunned sa seda juba eos- auto enda pidurdusteeekond suureneb juba ca 4-6 korda!!! Lihtsalt standard pidurid autol ei suuda seda asja nii pidurdada nagu peab.

(autol pidurdavad standard sättes esimesena esipidurid ja ka äkkpidurdusel on blokeeritud esma järjekorras esipidurid- seoses tagapidurite olematu ja vähese töösrakendamiseta ei ole nad ka alati 101% töövalmis. seoses sellega tekib tagasillas libisemine- kui nüüd sinna veel 750+ kg jõudu koos x ikordajaga inertsist avaldada siis .. ongi fun olemas 5 sekundiks :))

Ma olen neid nn fun accident pilte päris mitukorda suurendanud ja vaadanud, et kuidas nad selle kaatri asfaldile saavad ja 2 asja mis on silmahakanud: KOORMARIHMAD PUUDUVAD ABSOLUUTSEL (KAATER HÜPPAB HAAGISEL) JA TEGEMIST ON RANNATREILERIGA (PUUDUB TURVATROSS)

vaatamata kõigele kinnitan ma hr Trutta soovitust- pigem rohkem kui vähem!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 23:11 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 23:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
ega ma kinnitamise vastu ei räägi...

pildid on ilusad- esimesel on vöörist kinnitus olund- samas põhjus tundub hoopis diislis- suurendage ja vaadake murdumiskohta, , teisel ja kolmadal on paat kinnitamata! (teisel juhul on autol pidurdus ka ninas!)

Kui ma ei eksi siis eelmine aasta sai meil siin tln-s ka keegi maapeale- põhjus oli samuti puuduvates rihmades!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Okt 2011 21:19 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Pow wow nüüd on see teema küll lappama läinud :lol: Aga tagasi teemasse. Starteri tõrkumise põhjus sai nüüd välja selgitatud - korpuses magnetid pilbasteks....

Pilt

Pilt on tehtud siis peale suurema roka välja rookimist, pole just palju järel seda magneedi rauda. Hetkel tegelen magnetite "taastamisega" aga enne ei hõiska kui starter ei käi. Ilmselt purunesid magnetid idioodist eelmise omaniku käes. Harjad olid kulunud ja pesadesse kinni jäänud ning parim viis sellist viga parandada on ju haamriga starteri korpust peksta. Kiri "DO NOT STRIKE WITH HARD OBJECT" starteri kestal tähendabki ju just seda. Seda teab ju iga loll.

Teise veana starteri ahelas on solenoid. Iseenesest ta töötab aga kogu katsetuste seeria vältel jäi ta ühe korra kinni. Säärane vidin vajab kindlalt vahetust, õnneks on tegemist täiesti tellitava ja mõistliku hinnaga jupiga.

Mootori kate on ka kenasti ära hooratud.

Pilt

Ei osanud muud tarka selle kattega teha kui eemaldasin kõik riivid ja hinged ning saatsin katte värvimeeste hoole alla. Eks näis mis sealt välja tuleb. Kleebised hävinevad ilmselt kõik aga ehk saabki sinna midagi ägedamat peale teha.

Sama teema tuleb ka kütusepaagiga.

Pilt

Paagi põhjas on muidugi paar päris paha roostekahjustust, ei teagi kas peale puhastamist see tank üldse midagi oma kõhus veel hoiab....

Päeva lõpetuseks veel midagi head :D DHL toimetas peale 3 nädalast ootamist lõpuks kohale vileuue mootori juhtpuldi.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 14 Okt 2011 00:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
Andrez kirjutas:
Kiri "DO NOT STRIKE WITH HARD OBJECT" starteri kestal


On see nüüd nali, või oligi sihuke kiri peal? Peaks säändse omale kuklasse ka kleepima, kui vintis peaga kahtlases ümbruskonnas kolan :twisted:

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 14 Okt 2011 08:01 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Ei ole nali, ongi selline kiri peal.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 14 Okt 2011 08:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 13:48
Postitusi: 126
Kui vaja peaks minema ,siis Kiisal on vend kellele on terve kuur lammutatuid paadimootoreid täis.Georg on nimi ja tel.5245060. :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 14 Okt 2011 08:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
peebuste kirjutas:
On see nüüd nali, või oligi sihuke kiri peal?


Ameerika...... ( Vt. ka koduloomade pesemine ja tsentrifuugimine pesumasinas, kasside kuivatamine mikrolaineahjus, väikesed eralduvad osad mida lapsed võivad alla neelata 42 tollisel televiisoril, jne )

Sorimisest treilale: rihmad jah esipollaritest viltu tahapoole ja tagapollaritest viltu ettepoole. Aga mitte niipalju kui võimalik vaid mingi hinnanguliselt 25....40 kraadi. Siis on liikumahakkamise puhul nii, et rihmad suruvad liigutamise peale paati vastu treilerit. Esipukk ei kao vast kuskile minema, aga kui rihmad paati alla ei vea siis võib paat üle esipuki tulla. Vöör on ju üldjuhul ilusti kaldus.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group