Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Okt 2011 18:39 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 205
Asukoht: Tallinn
Efekti oli nende plaatidega küll, kuna see mootor oli ikka päris nõrguke ja nende plaatidega läks kergemini glisseerima. Stabiilsem oli ka. Plaadid olid automaatsed õhkamortidega. Soomlased armastasid neid 80-ndatel oma väiksemootoristele külge kruvida.

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 31 Okt 2011 23:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 117
Sihikindlus viib võidule 8) Lõpuks on uus starter käes ja see pagana solenoid vahetati ka ringi.

Pilt

Nädalavahetusel saagis sõber ahtripeeglisse uue plaadi.

Pilt

Täna immutasin lõikeservasid tõrvaõliga, lõhn oli võimas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 12:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 117
Eh eile oli hea päev. Saabus kaua oodatud pakike minule oluliste asjadega :D

Pilt

Täpsemalt siis

VHF
GPS vastuvõtja VHFi jaoks
Antenn
Kajalood
ja mingid kõlarid lustikummuti tarvis

Eks nüüd nii mõnigi mõtleb, et vahi mölalõuga aga see VHF koos GPS vastuvõtjaga sai soetatud ainult ühe mõttega - distress nupp. Suhteliselt odav elukindlustus ma leian. Kui asi on väga paha siis mobiiltelefoniga ei tee enam miskit mõistlikku. Ma arvan.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 13:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 789
See GPS vastuvõtja tundub lahe vidin olema juhuks, kui plotterit ei ole või kui plotteriks on telefon või IPad.
Kas oled uurinud kas see sobib ka standardsesse NMEA183 või NMEA2000 võrku või on ainult sellele Midlandi VHF-le mõeldud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 14:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2541
Asukoht: Tallinn
Seal peaks sabas RS232 olema. Pistiku kuju ... oleneb. Väljundiks NMEA, vahel ka konfitav. Põhjusmõtteliselt võiks selle jah, raadio tagant kättesaadavana teha. Samas, tänastel arvuttidel COM portidega kitsas. Rohkem abi eraldi USB GPSist.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 14:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 117
rye kirjutas:
See GPS vastuvõtja tundub lahe vidin olema juhuks, kui plotterit ei ole või kui plotteriks on telefon või IPad.
Kas oled uurinud kas see sobib ka standardsesse NMEA183 või NMEA2000 võrku või on ainult sellele Midlandi VHF-le mõeldud?


See jubin sobib standardsesse NMEA0183 võrku. Vaja ainult toide külge aretada. Midlandi VHF taga on täpselt õige pistik milles on toide sees, plug and play. Häda nende vastuvõtjatega on see, et need mis NMEA0183 formaadis infot väljastavad on COM pordiga ja COM port on tänapäeval hääbuv nähtus mis omakorda tõstab sääraste toote hinda ning vähendab saadavust. USB otsaga vastuvõtjaid on igalt poolt saada aga sellisega ei ole mul midagi peale hakata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 25 Nov 2011 00:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 117
Njaa siis kui Liivimaa parim purjetaja kusagil soojal maal mingit megajahti putitab pean mina oma vanni +3 kraadi juures sättima. Aga olgu, kadedus ongi õige eestlase tunnus. Elekter on paadis pool valmis, juhtmed on uueks tehtud aga nüüd vaja need veel kuidagi viisakalt kokku ka ühendada. Armatuuri sai sisse lõigatud raadio auk ja ka kõlarid leidsid oma koha.

Vahepeal tegelesin ka mootoriga. Uus starter on paigas aga see paganama relee pidas vastu ainult ühe käivituse. Õnneks tarniti garantii korras uus. Mootor läks üllatavalt hästi käima ja tossas hulga vähem kui eelmine kord. Seda viimast siis ilmselt tänu uuele kütusele ja õigele õlile.

Käivitamise protsetuur tekitas muidugi hulga küsimärke - kui võtit sisse suruda siis klõpsub mootori küljes üks solenoid mis sikutab karburaatorite küljes mingeid hoovakesi. Nagu ma aru sain siis tegu pole traditsioonilise toore süsteemiga vaid mingi kütuse rikastamise värgiga. Ehk keegi teab täpsemalt mis moodi see süsteem töötab? Nagu kiirenduspump mis lihtsalt "topkat" annab? Või kuidagi teisiti? Ja mis moodi siis külma mootorit käivitama peab? Süüde sisse, paar korda võtit sisse suruda ja siis starterit või tuleb sisse vajutatud võtmega starterit anda? Google raip ka ei aita.

Mootori käimisest sai väike klipp ka tehtud, kahju, et telefon paremat ei suuda. Tühikäik ei ole just kõige kenam aga ega see 2 taktiline väga palju paremat ei suuda ka. Või suudab?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HkRrO8bGcLQ&feature=feedu[/youtube]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 25 Nov 2011 13:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 117
Andrez kirjutas:
Ja mis moodi siis külma mootorit käivitama peab? Süüde sisse, paar korda võtit sisse suruda ja siis starterit või tuleb sisse vajutatud võtmega starterit anda? Google raip ka ei aita.


Pean oma sõnu sööma, Google ikka aitas. Minu mootori puhul siis variant 2

Tsiteeri:
Determine whether your motor has choke plates or an enrichment system. All outboards built before 1980 have choke plates; most of those built after 1982 have the enrichment system. The enrichener opens a valve that drains fuel into the manifold to provide a rich mixture for cold starting; choke plates accomplish the same result by blocking the flow of air into the front of the carb venturi.
If you have choke plates: push the key in while turning it over to the start position. Release the key when the motor starts. You may have a separate "choke" button instead of a "push-to-choke" keyswitch.If you have the enrichener: turn the key to the "run" position, push and hold it in for 5 or 8 seconds, then continue to hold it in while turning it to the "start" position. Release the key when the motor starts.


Üks hea asi veel. minu 3.50 maksma läinud laadimisahela rats töötab väga hästi. Tühikäigul on aku pinge nii 13,4 volti ja aku laeb kenasti 8) Täpsemalt siis asendasin hukas alaldussilla mis maksab nii 30-40 eurot Oomipoe "universaalse" aladussillaga.

Originaal:


Pilt

Ja uus:

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 18:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 117
Niih mootoril uued kirjad kah peal.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 19:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 24 Mai 2006 20:57
Postitusi: 468
Asukoht: Tartu
kus neid kirju saadakse ka? Mul oleks ühele 35HP mootorile 30 peale vaja panna :oops:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 19:50 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2446
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Hiid kirjutas:
kus neid kirju saadakse ka? Mul oleks ühele 35HP mootorile 30 peale vaja panna :oops:

Kui tegu on seadusest üle astumisega, siis on see sobimatu postitus! Vana olijana peaksid kindlasti teistsugust joont hoidma ja ka teistele näitama!

_________________
Tallinn SAR; foorum.kipper.ee; EvelynIII


Viimati muutis Kipper, Laupäev, 17 Dets 2011 21:15, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 20:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 117
Hiid kirjutas:
kus neid kirju saadakse ka? Mul oleks ühele 35HP mootorile 30 peale vaja panna :oops:


Suvaline kleebiste valmistaja peaks hakkama saama. Saadad pildi soovitud asjast, mõõdud ja teevad valmis. Mingi hetk tagasi vaevlesin ka sama küsimuse käes kas peaks 50 jõulise mootori deforseerima 30 peale aga tänase seisuga nühin koolipinki ja olen valikuga rahul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 21:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kisub vist selles mõttes offtopicuks, aga kujutan ette, et kui küsimus oleks ainult igaühe isiklik asi, ehk et kui liigvõimsa mootori tõttu paadi ära uputad, siis kindlustusraha ei saa ja pead iseenda päästeoperatsiooni kinni maksma, oleks "deforsseerimine" igal juhul taunitav. Kuna aga täna olen mina näiteks situatsioonis, kus Soomest siia tassitud kasutatud paadile väänati VA poolt selline mootoripiirang, et lubatuga ei lähe paat täislastis isegi mitte glissi (suht terav põhjanurk muidu madala pardaga paadil), siis ma ei näe konkreetse paadiga normaalse kulgemissoovi puhul muud pidevalt kummitavast trahviohust pääsemise võimalust, kui osta selle paadi jaoks illegaalne mootor ja "kleepsudeforsseering" teha. Nimetan veel igaks juhuks ära, et asi ei ole mitte väikelaevajuhi tunnistuse puudumises, see on mul olemas, vaid just nimelt paadi registreerimistunnistusele märgitud mootori liigväikses lubatud võimsuses.

edit: Kui nüüd võtta ette ja unustada ära kujuteldav pilvedes hõljumine ning rääkida asjadest nii nagu nad siin ilmas tegelikult on, siis Kipperihärra võiks selle "tuuningujutu" omaette teemaks tõsta. Kas siis Mereohutuse, Seadusandluse või näiteks Vaba teema rubriiki.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 18 Dets 2011 01:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 117
rekkamees kirjutas:
paadi registreerimistunnistusele märgitud mootori liigväikses lubatud võimsuses.


Selle vastu aitab Soome registrisse jätmine või siis Soome registrisse arvele võtmine.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group