Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 14 Okt 2011 18:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Aga mulle ei meeldi RIB.

Ma olen sõitnud nii mõnegi ribiga.
Märjaks teevad nad kõik.
Ja korralik kabiiniga rib ... meeletu hinnaga.

Mis puutub veepeal püsimist.. Tuleb nõustuda.. ega paremat lahendust pole.
Rib on Ohutum ja nii ka jääb.

Lainetuses sõidul loeb ikka kere V- kuju sügavus. See aga eeldab suuremat võimsust.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Okt 2011 13:20 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Kui ma paati ostsin, siis oli esialgu plaan osta üldse kummikas, kuid neid Leedu omi ei kippunud usaldama ja tahtsin tuntud firma oma. Mingi juhuse tahtel (st mitte enda teadliku sooviga) sain aga RIB-i omanikuks. Vaatasin, et kummikas, aga sellise popi plastpõhjaga. :oops:

Vormistades panin tähele, et valmistaja lubatud lainekõrgus 2,0 meetrit (seda siis 4,0 m paadi kohta)., alguses pidasin seda registreerimiskalaks, aga hiljem nii netist kui praktikast sain aru, et asjaga oli tõsi taga ja mingi meeter külglainet, mis 4.0 m plastist säästukünale juba ohtlik katsumus on, ei pane seda paati isegi õõtsuma veel mitte. Lisaboonusena selgus, et tegemist on profikasutuseks mõeldud paadiga, millel on isegi selline veider ballastisüsteem, kus seistes või aeglasel kiirusel voolab topeltpõhja vahe vett täis (ca 300 liitrit) ja sedasi saab selle kummuli keerata vist 4+m tormilainega (igal juhul inimjõuga ei ole vees võimalik).
Lisaks mõistagi sügav V-põhi.

See tõstetud vööri puudumine ja madal parras näib olevat Pella-meeste kade kiusujutt, sest kui kiirus üleval on, puutub parras kokku veega ainult pontoonide tagaotsas ja nii taga enam keegi ei istu. Ja pritsivad need sama klassi kõvakerelised ka ning pole nende parras midagi kõrgem.

Teine asi, mida julgeks rõhutada, on käiguomadused suures laines, mis annavad silmad ette isegi poolteist korda pikematele kõvakerelistele. Ütleme nii, et enne lõpeb juhi julgus/riskeerimisvalmidus kui paadi omadused. Ma pole niisama saatust trotsima hakanud, aga 1.5 meetrit lainet on ära küll proovitud ja kannatab isegi täiskäiguga sõita ja seejuures mingit märkimisväärset pritsimst ei esine, põhiline probleem on raputamine.

Ka mina lähtusin põhimõttest, et parem korralik peetud asi respektaablilt tootjalt kui ersatsifirmade uus. Mis puudutab seda katkimineku hirmu, siis küsimus on pigem rahaline, sest olen ise tühja pontooniga tagasi sõitnud ja kui auk pole just käelaba suurune, siis ei toimunud midagi ohtlikku, ei olulist kreenimist ega midagi. Kui kiirus taga on, siis kannab kere juba kõva osa peal ja 3-st sektsioonist kahe tühjaga tuleb vast ka koju ära.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Okt 2011 13:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Are kirjutas:
Ma pole niisama saatust trotsima hakanud, aga 1.5 meetrit lainet on ära küll proovitud ja kannatab isegi täiskäiguga sõita ja seejuures mingit märkimisväärset pritsimst ei esine, põhiline probleem on raputamine.

Ja täiskäik on teil loomulikult ikka 40 + knotti. Sain ma nüüd õieti aru?

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group