Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: RaisSport 470, Erik
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 18:45 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Topin oma aluse teema ka üles, äkki saab siit seltskonnast head nõu ja targematega kogemusi jagada.

Otsisin oma alust juba pikalt. Olles erinevatel hooaegadel erinevate pisikeste ja vähe suuremate asjadega sõitnud ja proovinud sealhulgas ka erinevaid kummikad, oli mul lõpuks sellge, et oma esimeseks paadiks peab saama esiklaasiga, elektritrimmiga, piisavat kiirust arendava (min. 25 sõlme) ja vähemalt nelja mugava istumiskohaga kerge ja treilatatav alus. Sest kala ma püüda eriti ei viitsi, aga Eesti väikesaared mulle meeldivad ja Emajõgi on minujaoks lausa eriline koht, kus iga aasta vähemalt korra ikka peal tahaks käia.

Saigi siis hoolega kuulutusi vaadatud ja ühel kaunil pühapäeval Ida Virus käidud. Kust pärast pikemat uurimist ja tingimist ka alus koju toodud.

Koheselt oli vaja hankida kogu C kati varustus ja selleks kulus ikka korralik energia ja aeg.

Nüüdseks on ka esimene merel käimine tehtud ja tunded on väga positiivsed. Loomulikult on vanal ja odaval alusel vigu, aga küll ma need talvel korda nokitsen.

Esimestest tööplaanidest on kere puhastamine kooruvast põhjavärvist ja kogu kere üle värvimine. Selle töö käigus on plaan teha keresse lisapanipaigad, täpsemalt siis, vööri tahaks teha ankrule ja otstele kaanega suletav kasti. Ahtrisse kummalegi poole mootorit muu nänni (õlle, vendrite, kaasavõetava pliidi jne) jaoks kaanega suletavad kastid.
Üks mõte on veel, aga seda peaks ilmselt targematega arutama.
Plaan oleks ahtrisse ehitada trimmipaagid - kere pikendused, et lisa ujuvust juurde saada (kui palju kütust kaasas jne.) iseasi kui palju see sõiduomadusi muudab, aga nii palju kui mina asja jagan siis peaks see kiirusele kasuks tulema ja aluse stabiilsemaks muutma. Ilmselt teeksid need ka kere kaunimaks.

Muidu on alus tehniliselt järgmine:

Toodetud aastal 83, vist Soomes
Kere pikkus 4,7 m
Põhi on kaunis sügav V,
Laius 1,85 m
Mootor 60 hp, 2t Mercury, aastast 93
El. trimm
Eagle kajalood
Statsionaarne kompass
Sõidu ja transpordi tent


Viimati muutis Erik78, Teisipäev, 18 Okt 2011 19:53, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 18:57 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Panen ka mõne pildi:

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 23:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
nende kastide asemel mõtle kas trimi labade peale (usun et suht mõistliku hinnaga smartlabs aitavad) või hydrofoli peale. need trimmikastid minuarvates ei ole hea mõte- ps need kastid kiirusele kindlasti midagi juurde ei annaks- pigem vastupidi!

Aa edu ehitamisel- kui vööri luugi osas hea lahenduse leiad siis anna teada!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Okt 2011 10:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 31 Mai 2006 11:43
Postitusi: 198
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Palju õnne uue lelu puhul. Endal ka üks samasugune.. peravurr ainult pisut lahjem.. 40hp zuzu nimelt.. läheb sileda veega 20+ sõlme välja.

_________________
Many years ago the great British explorer George Mallory , who was to die on Mount Everest, was asked why did he want to climb it. He said Because it is there... (J.F.K.)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 22 Okt 2011 21:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Targemad kirjutavad liuglevast-libisevast-glissivast paadi kerest järgmist:

Kere kiirus

Kere kiiruse põhiteooria kohaselt käila ja ahtrilaine on vajalik viia võimalikult kaugele teineteisest. Lainekiirus määratakse lainetippude kauguste ruutudena mõõdetuna jalgadena., mida korrutatakse arvuga 1,34. Veeväljasurve paatides maksimaalne kiirus on umbes jalgadena mõõtes veeliini pikkus ruutjuur korrutada arvuga 1,34. Kui paadi veeliini pikkus on näiteks 36 jalga, siis maksimaalkiirus on 6x1,34=8 sõlme. Kui kiirust tahetakse kahekordistada, tuleb mootorivõimsust tõsta kaheksakordseks. Veeväljasurvega paadi maksimaalkiirust võib suurendada veeliini pikendades. Kuna paadi kaal ja kere kuju ei tähenda niipalju. Veeväljasurve kered tehakse pikad ja suhteliselt kitsad, kuna mootori võimsust tahetakse kasutada võimalikult üksikasjalikult ja paati liikuvat võimalikult ökonoomselt.

Liuglevad paadid

Kui paat tõuseb veepinnale, öeldakse, et see tõuseb liuglema ehk „planeerib“ Vesi hoiab siis kõrvale ahtritäävist ja ahtrilainest tuleb kui veealune kerejätk.

Liuglevus

Liuglemine on matemaatiliselt määratud nii, paat liugleb , kui sõlmedena avaldatud kiirus jagatakse jalgadena mõõdetud veeliini pikkusest võetud ruutjuurega ja tulemus on üle kahe. Näiteks kui paadi veeliini pikkus on 36 jalga ja ta liigub 12 sõlmelise kiirusega või kiiremini, siis paadi liuglevus on 12:6= 2.
Otsustavad tegurid, mis tõstavad paadi kere liuglevust on paadi kergus (raskus) , kere tehnilised parameetrid, seega õige ja ideaalne kere kuju.
Mida kergem paat on seda kiiremini ta liigub sama mootori võimsuse juures. Pikkuse lisandudes tähendab kiiruse lisandumist, kaalu ja mootori võimsuse jäädes samaks. Suurem kiirus tähendab muuseas kerele suunatud pingete tõusu, või kaal peab olema mõistlikus suhtes konstruktsiooniga.

Igatahes, plaanin ma ehitada oma paadi kere 300 mm pikemaks. Annan lähiajal märku kuidas ja millest ja mis moodi see välja nägema hakkab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 18:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
Ega me sügisel millalgi Rammus ei kohtunud?

Käisin mereääres palke korjamas ja keegi päris saare ajaloo kohta :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 19:05 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Ei tea, käisime semudega Rammus täpselt kaks nädalat ja päev tagasi. Võibolla mõni neist lobises sinuga. Ja käisin ka täna, aga maale ei viitsinud tulla sest kõht oli juba tühi ja sõitsin hoopis Pedasaarele grillima. Mõlemal korral oli aga sinu Kussu seal kenasti ankrus.

8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 20:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
:D jah olin täna seal saunatamas, isegi nägin Kaberneeme poole minemas nii 3-4 ajal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Apr 2012 13:37 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Keretöödeni sellel talvel ei jõudnudki, korda sai tehtud sõidukate, millel vahetasin aknad ja serva palistuse. Ja sai aktiivselt tegeletud kanistrite porno ellimineerimisega, ehk sai tellitud custom paak, täpselt nii suur, kui sinna mahtus.

Pilt

Istub nagu tädile

[img=http://img707.imageshack.us/img707/1167/dsc0214gl.th.jpg]



Sai tellitud ka VDO näidik, koos anduriga ja kereväline tankimise ava. Natuke keermestamist ja muud näputööd. Edaspidi ei pea enam tanklas ja veepeal enam lolli mängima, tanklas oli asi ikka eriti tobe, sõidad haagisega kalonka ette, poed kuidagi sõidukatte alt sisse, siis tangid paadi sees pisikese paagi ja kanistrid täis ja poed katte alt jälle välja :lol: Ja, et selle käigus tilkagi maha ei loksuks, no pole olemas...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2012 15:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 13:48
Postitusi: 126
Kui saladus pole , siis palju selline paak maksma läks. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2012 20:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Ei ole. Hind jäi 100 ja 200 vahele, aga mõistlik on neilt eskiisi alusel hinda küsida.

Metagrupp
5010430


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2012 20:49 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Pildil nagu paistab mingi süvend seal olevat. Milleks see kasulik on ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2012 20:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Viking kirjutas:
Pildil nagu paistab mingi süvend seal olevat. Milleks see kasulik on ?


Minu alusel on see süvend pilss. Varem oli selles süvendis mercury oma plekist paak, nüüd on seal siis see alumiiniumist asi. Selle süvendi tagaosas on ka pilsipump. Mu alusel on osaliselt kahekihiline kere, mis on hermeetiliselt kokpitist eraldatud, miks nii tehtud on, ei tea, aga vaiksem ja turvalisem on nii kindlasti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2012 21:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Ma mõtlesin seda, et paagi peal paistab mingi süvend, see kus on kütuseanduri ava. Või siis pilt petab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2012 21:12 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Ilmselt pilt petab.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group